Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit is blijkbaar een instelling die je zelf kunt veranderen.

Als je bent ingelogd op het forum, kun je via het "Gebruikerspaneel" en "Forumvoorkeuren" de zomertijd uitschakelen.

"Zomertijd" moet dus op "nee" staan. Daarna geeft het forum de juiste tijd weer.

Posted

Bedankt, maar dat betekent dat ik dat zelf dus ook weer in moet schakelen in Maart? Je zou verwachten dat als je de optie 'zomertijd aan' inschakelt dat dat alleen werkt als het ook werkelijk zomertijd is eigenlijk...

Posted
Bedankt, maar dat betekent dat ik dat zelf dus ook weer in moet schakelen in Maart? Je zou verwachten dat als je de optie 'zomertijd aan' inschakelt dat dat alleen werkt als het ook werkelijk zomertijd is eigenlijk...

Dat is ook mijn idee hoor. Ik heb het voorgelegd aan de Admins, wie weet is dit een heel erg simpel aan te passen setting.

Posted

ik weet dat ze op een ander forum wel eens een script gebruiken om de tijd voor alle gebruikers weer goed te zetten.

volgens mij gebruiken ze daar alleen andere forumsoftware. ik zal het van de week ff nakijken.

Posted

ik heb net ff op dat forum gekeken, dat draait op punBB.

waarschijnlijk is zo'n script wel om te bouwen, maar ik geloof dat vroem al een oplossing heeft gegeven.

Posted

Ik kwam deze tegen op een ander forum.

Met deze sql zet je het voor iedereen goed

Code:

UPDATE `phpbb_users` SET `user_dst` = '0';

UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = '0' WHERE `config_name` = 'board_dst';

Ga naar uw cpanel, en dan naar myadmin. Daar klik je uw tabel aan en klik je op sql. Dan plak je de code in het tekstveld en klik je op start. En klaar is Kees

Posted

Is het al gemaakt eigenlijk? Want ik heb het niet goed gezet.... Alle andere forums doen het automatisch voor mij. :twisted:

Maar ben wel benieuwd of de tip van poster hierboven geholpen heeft.

Zo te zien niet 18:16 maar mijn post zegt 19:16. Overigens is dit geen klacht ik was slechts benieuwd.

Posted
Het zou goed moeten zijn volgens Pastapipo, geen idee wat er aan schort eigenlijk.

Helemaal goed kan het nog niet zijn, aangezien bovenstaande post om 20.01 uur zou zijn gedaan en het is pas 19.41 uur :D

Posted

Hangt er helemaal van af, bij mij klopt het namelijk wel. Je hebt neem ik aan gecontroleerd of je tijdzone goed staat en of de zomertijd uit staat?

Posted
Hangt er helemaal van af, bij mij klopt het namelijk wel. Je hebt neem ik aan gecontroleerd of je tijdzone goed staat en of de zomertijd uit staat?

De tijdzone staat goed, maar de zomertijd had ik (nog) niet uitgezet. Ik was alleen een beetje uit gegaan van het bericht in onderstaande quote: 'Alle andere forums doen het automatisch....'

Is het al gemaakt eigenlijk? Want ik heb het niet goed gezet.... Alle andere forums doen het automatisch voor mij. :twisted:

Maar ben wel benieuwd of de tip van poster hierboven geholpen heeft.

Zo te zien niet 18:16 maar mijn post zegt 19:16. Overigens is dit geen klacht ik was slechts benieuwd.

Overigens is dit van mij ook geen klacht, maar meer nieuwsgierigheid (en een mogelijkheid om 30 posts te halen voor volgende week vrijdag (iets wat ik na deze post overigens niet meer ga herhalen, lijkt me nu wel duidelijk dat ik graag een kansje waag ;)))

• 4 months later...
Posted

Ik heb in het gebruikerspaneel de "zomertijd inschakelen" maar weer op "ja" gezet. Ben ik weer bij de tijd.

Posted

Standaard tijd staat weer op zomertijd :)

er zijn hier automatische oplossingen voor, maar het gekloot van add-ons / mods en dat soort scriptjes op phpbb maakt het het niet waard om te installeren. Maakt eerder iets kapot dan dat het helpt (het is 1 klikje in admin paneel)