Harkos Posted May 1, 2019 Posted May 1, 2019 Opnieuw een voor mij tot nu toe onbekend mesje uit Pakistan. Toen ik ze kreeg en zag, wie de fabrikant was, had ik zo mij bedenkingen. Echter na gebruik moet ik bekennen, dat we hier te doen hebben met een bruikbaar mesje uit het Super-Max regiem. Dat is voor mij bijna niet te geloven, want die vind ik over het algemeen niets. Dit mesje is echter beter scherend en komt voor mij in de soort zoals Derby Premium, van die bruikbare mesjes, waar je echter niet op zit te wachten. In geval van nood is het een goed alternatief, maar er moeite voor doen is zonde. Dan is er zoveel beters. Het scheert glad, is gevoelig voor de combi krabber mesje, maar weet niet of je er met een zware baard blij van wordt. Kan alleen uit eigen ervaring praten. Goede mesjes gaan bij mij 7 tot 8x prettig scherend mee. Deze gaf in de 6e beurt de geest, maar tot dan was het toereikend. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Ik niet. ** 6 beurten. 1- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P De Zorrik is een nieuw mesje voor mij. Kreeg er een paar om te proberen. Dit uit Pakistan afkomstige mesje uit de Super-Max fabriek deed mij met enige argwaan beginnen aan de eerste ronde. Moet bekennen zonder reden, want het scheert gewoon middelmatig goed. Glad, niet zo top als b.v. de Platinum Lux van Rapira, maar beter als menig gebruikt Super-Max mesje. Nou lijkt het wel, dat elk mesje het goed doet in de Game Changer, maar morgen weet ik meer. Vandaag prettig geschoren. 2- Krabber: Above The Tie S2 De Zorrik doet me vanmorgen erg aan een Super-Max denken…... Die en ik zijn geen vriendjes! Het kan ook aan de combi liggen, want de ATT S2 is nu niet een va de vriendelijkste krabbers om een mesje mee te proberen. Deze krabber zet de snede wel erg nadrukkelijk op de huid, hetgeen met het juiste mesje prettig is, mar bij de Zorrik roept om voorzichtigheid. Morgen volgende ervaring. 3- Krabber: Merkur 510 Progress Het mesje presteert beter, dan gisteren in een OC, maar begint voor mij minder overtuigend en meer op een Super-Max te lijken. Scheren, maar niet top! In de Progress eerst op 2.5 voor de schedel en vervolgens 4 tot 5 voor de rest van het gezicht geeft een glad resultaat, mar niet met een ontspannen huidgevoel. Ik schat in, dat mijn techniek voldoende is om geen druk te geven en ik de Progress goed genoeg ken om het te zoeken bij het mesje. Eens zien hoe dit verder gaat, maar ben niet overtuigd, dat dit een prima mesje is. Morgen verder. 4- Krabber: Qshave De Zorrik doet zijn werk gemiddeld goed. Ben er niet erg enthousiast over, maar de baard gaat zonder irritatie of wat dan ook er af. Heb de indruk, dat het esje op zijn eind loopt en vind dat niet erg! In de Qshave een aardig bruikbare combi. Maar moet wel een beetje op de scheerhoek letten. De schedel op 2,5 en het gezicht op 3 tot 4 leverde een gladde huid na 3 rondjes en wat bijwerken op de strot. Alles bij elkaar zeer acceptabel, maar dus geen hoogtepunt. 5- Krabber: Fatip Grande Rutinia Kijk en dan heb je zo'n ochtend waar alles op rolletjes verloopt en zelfs de Zorik, nog wel uit de Super-Max fabriek, gewon laat zien, dat het toch prima mijn 5 norm haalt. Dit mesje is erg gevoelig voor welke combi wordt gebruikt. In mijn Fatip, de effectievere van vroeger, is het prima om mee te scheren. Duidelijk aanwezig, maar niet te agressief. Mooi glad en diep uitgeschoren. Een ietsie pietsie gevoel n de huid, maar niet geïrriteerd. Zo is het mooi. 6- Krabber: Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod De Zorrik is vandaag in de spaarpot beland. 6x is mooi genoeg voor dit mesje. Ofschoon het uit de Super-Max stal komt, viel het niet tegen. 1 mindere beurt, maar de rest ruim voldoende, alleen was het vanmorgen echt over. In de lichte Alpha Ecliptic was het mesje wat aan het stuiteren en moest ik mijn best doen de boel heel te houden en glad te krijgen. Uiteindelijk ben ik wel met een gladde kop op stap gegaan, maar dat kostte te veel moeite. Naar index Harkos 2
Kazuya17 Posted May 1, 2019 Posted May 1, 2019 Mooie review weer, ik heb dit mesje eens gehad, nooit nooit meer.? Vindt het knap dat u telkens weer mesjes probeert. Chapeau. 1
Recommended Posts