Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geachte heren vrouwen en kinderen.

In dit topic kunnen we misverstanden met elkaat delen in betrekking tot DE.

De dingen die ik vaak hoor is dat ze of geen vel op hun gezicht meer zullen hebben. Of dat het teveel tijd kost. Dat het meer tijd kost begrijp ik maar je gezicht inzepen. Tja dan is het zo goed als gewassen. Dus dat hoeft niet meer. En als je eenmaal schuim hebt is het zo gedaan.

Posted

1 misverstand wat ik vaak hoor is dat het goedkoper is dan de dure Mach 27 cartridges.

Dit is een leugen... Ik heb inmiddels meer geld uitgegeven aan scheerspullen, messen, cremes, zepen, kwasten, krabbers etc. dan ik ooit aan 1 Wilkinson zwaard heb uitgegeven :twisted:

Ofwel, het werkt verslavend ;)

Maar idd, de meeste mensen hebben een angstig gevoel erbij. Alsof je jezelf met een open mes zonder ervaring gaat scheren. Terwijl het eigenlijk heel makkelijk en comfortabel is/kan zijn. Als je de tijd er maar voor neemt. Een DE is geen haastige scheerbeurt zoals je met een cartridge kan doen, dan zal je idd meer kns lopen op beschadigingen van het gezicht. Maar buiten dat zijn er maar weinig systemen die gladder en comfortabeler scheren, als je wil investeren in het goed aanleren van een scheerbeurt.

Mensen zijn lui geworden door de cartridge systemen.

Posted

Hmm, ik scheer me al mijn hele leven nat. Ik denk niet dat ik met een elektrisch apparaat of spul uit een spuitbus veel sneller klaar zou zijn. Bovendien is je gezicht dan ook meteen schoon. Ik snap niet precies wat het misverstand is?

Posted

Op zich is het scheren met een DE ook goedkoper:

Mesjes zijn goedkoper en de scheerzepen en cremes gaan langer mee dan een spuitbus. En ook de houders zijn duurzamer dan de gillette cartridge systemen(vaak plastic in verwerkt wat na verloop van tijd afbrokkelt)

Maar omdat mensen meteen 6 soorten kwasten kopen, en diverse scheermeshoudertjes.(.dus het gaan verzamelen) wordt het inderdaad duurder ;) .

Maar als je je aan 1 scheerzeep houdt, 1 houdertje en een bulk DE mesjes zul je op jaarbasis denk ik toch goedkoper uit zijn dan met een mach III of fusion

Posted

Jarenlang heb ik me geschoren met een Gillette DE krabbertje dat ik ooit eens nieuw in de winkel gekocht had (je weet dat je oud word als je ooit een Gillette DE krabber NIEUW in de winkel gekocht hebt) en mesjes die ik op de markt kocht, daar deed ik soms een paar weken mee (per mesje) totdat het echt niet meer ging want nieuwe mesjes vond ik te scherp. Als zeep gebruikte ik de vergulde hand en als het op was gewone zeep.

Dit was erg goedkoop en er was niks aan de hand totdat die krabber een beetje gammel begon te worden en ik op internet ging kijken waar ik een nieuwe kon kopen die een beetje knap was....

Dan kom je uit op de fora en dan komen de zeepjes, kwastjes, open messen, strops en stenen enzovoort en voor je het weet heb je een kapitaal uitgegeven omdat het zoveel geld bespaart......

Posted

Mijn verzamelverhaal lijkt wel wat op dat van Puerco; ik heb mijn DE ook nieuw gekocht maar in Nederland zag je ze toen al lang niet meer, dus de mijne kwam uit Tsjecho-Slowakije (een Astra TTO/G1000 kloon). Zonder kwast en met Bartex en af en toe een nieuw HEMA mesje kostte het niks en ging het prima hoewel ik later toch door de kwast en echte zeep verleid werd. Tot na een jaar of 15 die krabber wat gammel werd en er toch echt een nieuwe moest komen en dus effe zoeken op internet......

Nu is het enige waar ik mijn pensioen niet mee zal halen de preshave en misschien ook de aftershave. De rest is waarschijnlijk genoeg voor de rest van mijn leven plus nog wat....

Toch is het scheren zelf, dus dat wat je werkelijk opmaakt, nog steeds spotgoedkoop; het is wat je er bij verzamelt dat het allemaal wat duurder maakt.

Posted

eigenlijk is het helemaal niet zo duur dus als je maar niet lid word van een verzamelaars forum waar heel veel verleiding om de hoek komt

Posted

Tim heeft helemaal gelijk. Totdat ik hier op dit forum verzeild raakte koste het scheren met een DE vrij weinig. Zeep en aftershave gebruiken tot die op is en dan pas nieuwe kopen. En voor een paar tientjes aan mesjes. Maar met al dat moois dat je hier voorbij ziet komen wordt je hebberig en ga je vanzelf meer kopen :)

Posted

Ik geef nog steeds niet echt veel uit aan scheerspullen. Ook in de "budgethoek" zijn leuke producten te vinden :)

Posted

En die budgethoek is al weer uitgebreider hier op het forum dan in je lokale supermarkt of drogist

ik merk bij mij zelf dat ik heel veel te wensen krijg als ik weer wat reviews heb gelezen hier of het nu budget is of niet

gelukkig heb ik een gezin met 2 jonge kinderen die mijn potentiele verslaving aardig de kop in weten te drukken :P

Posted
Mijn verzamelverhaal lijkt wel wat op dat van Puerco; ik heb mijn DE ook nieuw gekocht maar in Nederland zag je ze toen al lang niet meer, dus de mijne kwam uit Tsjecho-Slowakije (een Astra TTO/G1000 kloon). Zonder kwast en met Bartex en af en toe een nieuw HEMA mesje kostte het niks en ging het prima hoewel ik later toch door de kwast en echte zeep verleid werd. Tot na een jaar of 15 die krabber wat gammel werd en er toch echt een nieuwe moest komen en dus effe zoeken op internet......

Nu is het enige waar ik mijn pensioen niet mee zal halen de preshave en misschien ook de aftershave. De rest is waarschijnlijk genoeg voor de rest van mijn leven plus nog wat....

Toch is het scheren zelf, dus dat wat je werkelijk opmaakt, nog steeds spotgoedkoop; het is wat je er bij verzamelt dat het allemaal wat duurder maakt.

Jarenlang heb ik me geschoren met een Gillette DE krabbertje dat ik ooit eens nieuw in de winkel gekocht had (je weet dat je oud word als je ooit een Gillette DE krabber NIEUW in de winkel gekocht hebt) en mesjes die ik op de markt kocht, daar deed ik soms een paar weken mee (per mesje) totdat het echt niet meer ging want nieuwe mesjes vond ik te scherp. Als zeep gebruikte ik de vergulde hand en als het op was gewone zeep.

Dit was erg goedkoop en er was niks aan de hand totdat die krabber een beetje gammel begon te worden en ik op internet ging kijken waar ik een nieuwe kon kopen die een beetje knap was....

Dan kom je uit op de fora en dan komen de zeepjes, kwastjes, open messen, strops en stenen enzovoort en voor je het weet heb je een kapitaal uitgegeven omdat het zoveel geld bespaart......

Maar waar het nu om gaat. En ik quote jullie beide even. Hebben jullie er spijt van ja of nee?

Posted
Maar waar het nu om gaat. En ik quote jullie beide even. Hebben jullie er spijt van ja of nee?

:lol::lol: Nee, joh; veel teveel plezier aan beleefd. Bovendien koop ik de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar spullen van 'cadeau geld' dus dat voelt sowieso anders.

Het enige is dat ik in het begin misschien wat te enthousiast zeep inkocht; als iets me goed beviel, zoals Arko, kocht ik het in flinke hoeveelheden en ik begon me pas veel later te beseffen dat ik op die manier wel een winkeltje zou kunnen beginnen. Maar het gaat wel om veel zeep maar niet om veel geld want met de luxere zepen deed ik het rustiger aan.

De totale hoeveelheid geld is voor een hobby nog steeds niks trouwens (zo bont heb ik het nooit gemaakt) alleen puur voor het geld had het nog een stuk goedkoper gekund. Ik merk ook dat na een tijdje de verzamelwoede afneemt en de zeepvoorraad niet meer zo hard groeit; proberen ook eens wat op te maken is nu de sport. Krabbers koop ik ook niet meer hoewel er nog echt wel wat leuks te krijgen is dus het loopt wel los met de uitgaven hier.