Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

Op het moment gebruik ik een zielig varkens kwastje van de Kruidvat. Ik merk dat die last heeft van haaruitval. Nu was ik aan het kijken naar een nieuwe kwast. Zelf wil ik graag meteen een goede kwast, zou ik dan voor een silvertip gaan? En zo ja, welke. Zo nee waarom dan niet? In principe is geld niet echt een probleem, echter vind ik ver boven de 60 ook wel een beetje te veel. Bedankt alvast

Posted
Snuff schreef 1 minuut geleden:

Als 60 teveel is kan je beter niet voor een zilvertip gaan, je gaat teleurgesteld zijn.

Okay, maar is het het waard of niet?

Posted

Vind je het dierenleed waard?

Er komen hier zoveel synthetische kwasten voorbij, die ook erg goed zijn, heel erg goed zelfs als ik het mag geloven. Hoewel ik zelf wel een das heb, zal een syntheet toch mijn volgende keus zijn.

Posted

Wil je zoals je zegt direct voor een echt goede Silvertip gaan dan is max. € 60 helaas niet toereikend.

afhankelijk van de grootte van de knot wat ook een zeer prijsbepalende factor is verval je in de mindere dassenharen.

Ik zou om te beginnen eerst een Syntheet bestellen b.v. een Yagi bij Alixpress en dan een tijdje sparen tot je een kwast kan kopen met een betere dassenhaar als knot

d1rk schreef 2 minuten geleden:

Vind je het dierenleed waard?

Gaan we dit elke keer doen?

Posted
Hanskoning schreef 2 minuten geleden:

Wil je zoals je zegt direct voor een echt goede Silvertip gaan dan is max. € 60 helaas niet toereikend.

Welke prijs dan wel?

Posted
Hanskoning schreef 2 minuten geleden:

Nee, alsjeblieft niet. Maar de TS vraagt wel een beweegreden waarom hij geen das zou kopen.

Het dierenleed zou wel een beweegreden van mij zijn, aangezien das specifiek gefokt wordt voor kwastharen, en bij varken is het (volgens mij)  een bijproduct van de slacht.

Coarse schreef 4 minuten geleden:

Welke prijs dan wel?

Ik denk dat je tussen de 100 en 150 euro wel wat kunt vinden.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
Coarse schreef 5 minuten geleden:

Welke prijs dan wel?

Mijn dassen borstels komen bij Shavemac vandaan maar er zijn zoveel goede kwasten producenten denk dat Chris je hier veel over kan vertellen.

Waarom de onderstaande link dan toch opgegegeven?? Wel omdat je met de konfigurator borstels kan samenstellen en hiermee kan je een idee krijgen wat de borstel gaat kosten met de specificaties zoals jij zou graag zou hebben.

Maar nogmaals Shavemac is niet de enige en niet zaligmakend, hoewel ik er weg van ben.

https://www.shavemac.com/Konfigurator?XTCsid=pn6u3cibcpa585shu86lnu4l00

• Thanks! 1
Posted
Hanskoning schreef 1 uur terug:

afhankelijk van de grootte van de knot wat ook een zeer prijsbepalende factor is verval je in de mindere dassenharen.

Ik zou om te beginnen eerst een Syntheet bestellen b.v. een Yagi bij Alixpress en dan een tijdje sparen tot je een kwast kan kopen met een betere dassenhaar als knot

Ik kan hiervan getuigen. Ooit een Omega zilverspits besteld van rond de 60 euro. Maar deze is lang niet functioneel zo goed als een goeie varkensharen kwast bijv.

Hanskoning schreef 1 uur terug:

:D

Posted

Of je kan vragen of iemand nog een Maseto zilvertip te koop heeft, valt binnen je budget en is zeker niet slecht

Posted
Snuff schreef 9 minuten geleden:

Of je kan vragen of iemand nog een Maseto zilvertip te koop heeft, valt binnen je budget en is zeker niet slecht

Waarom is die goedkoper en is toch goed, terwijl de andere duur zij en dan pas goed?

Posted

Relatief gezien dan is dit prijs kwaliteit een redelijk goede keuze, één beginnend scheerder kan meer vragen stellen dan tien wijzen kunnen beantwoorden ;-) 

• Haha 3
Posted

Je kunt ook gewoon een Yaqi silvertip kopen die zitten onder de 40,-

Als ik jou was, en het is hier al eerder gezegd, zou ik gaan voor een yaqi synthetische kwast ga je geen spijt van krijgen ik spreek uit ervaring.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
Snuff schreef 1 uur terug:

Relatief gezien dan is dit prijs kwaliteit een redelijk goede keuze, één beginnend scheerder kan meer vragen stellen dan tien wijzen kunnen beantwoorden ;-) 

Snap het niet zo. De TS heeft een rukke (waarschijnlijk geknipte) kruidvatkwastje, en wil nu een deftige silvertip.  Vind het prima, maar met een goede Omega van 2 a 3 tientjes ga er ook mee echt flink mee vooruit.

Zo hou je ook nog wat geld over voor splashes  en balsammetjes, wat je in een ander topic aangaf.

P.S. hier ook nog wat leuke recensies over kwasten @Coarse

• Haha 1
Posted
d1rk schreef 4 minuten geleden:

Snap het niet zo. De TS heeft een rukke (waarschijnlijk geknipte) kruidvatkwastje, en wil nu een deftige silvertip.  Vind het prima, maar met een goede Omega van 2 a 3 tientjes ga er ook mee echt flink mee vooruit.

Zo hou je ook nog wat geld over voor splashes  en balsammetjes, wat je in een ander topic aangaf.

P.S. hier ook nog wat leuke recensies over kwasten @Coarse

Ik ben dan ook een raar persoon??

Posted
Coarse schreef 5 minuten geleden:

Ik ben dan ook een raar persoon??

Ik weet het, maar hier op het forum valt dat  weer niet zo op. ;)

P.S. weet je dat varkenshaarkwastjes moeten 'splijten' over de lengte alvorens ze zachter worden? Helaas treedt dit vaak niet op bij de goedkope 'geknipte'  supermarktkwastjes.

Posted
d1rk schreef 1 minuut geleden:

Ik weet het, maar hier op het forum valt dat  weer niet zo op. ;)

P.S. weet je dat varkenshaarkwastjes moeten 'splijten' over de lengte alvorens ze zachter worden? Helaas treedt dit vaak niet op bij de goedkope 'geknipte'  supermarktkwastjes.

Ik wist dat maar de haar vallen er meer uit dan gewoon is volgens mijn.

Posted
Coarse schreef 16 minuten geleden:

Ik wist dat maar de haar vallen er meer uit dan gewoon is volgens mijn.

Ja, daar ontkomt niemand aan. Alleen gaat het bij de een wat sneller dan de ander.

Posted

Ik heb nog wel wat goede dassen die ik zou kunnen verkopen, ook nog een Yagi hier die er gratis bij mag. Laat maar weten via PM of je interesse hebt.

• I like it 3
Posted

Of aliexpress kun je genoeg betaalbare dassen vinden, van Yagi ;). Die zou ik eerst proberen of die bevallen en dan daarna zou je voor een DG kwast ofzo kunnen gaan.

Als je echt top kwaliteit das wil, zou ik niet voor een silvertip gaan maar 2-band badger:

https://nl.aliexpress.com/item/Finest-2-two-band-Badger-Shaving-Brush-Faux-Horn-Handle-knot-21mm-Free-shipping-FI0121FH/745733548.html

Posted
Coarse schreef 5 uur geleden:

Hallo mensen,

Op het moment gebruik ik een zielig varkens kwastje van de Kruidvat. Ik merk dat die last heeft van haaruitval. Nu was ik aan het kijken naar een nieuwe kwast. Zelf wil ik graag meteen een goede kwast, zou ik dan voor een silvertip gaan? En zo ja, welke. Zo nee waarom dan niet? In principe is geld niet echt een probleem, echter vind ik ver boven de 60 ook wel een beetje te veel. Bedankt alvast

Je hebt ook silvertips op aliexpress voor ongeveer 25 euro

https://nl.aliexpress.com/item/Synthetic-hair-resin-handle-shaving-brushes-for-men/32818939379.html?spm=a2g0z.search0104.3.22.27a31f1fo00yPa&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=5eac5250-565e-46da-880f-248df5c2e533-3&algo_pvid=5eac5250-565e-46da-880f-248df5c2e533

Posted
shadowman12 schreef Zojuist:

Je hebt ook silvertips op aliexpress voor 20 euro

Dat is AliExpress, is dat dan wel betrouwbaar?

Posted
Coarse schreef Zojuist:

Dat is AliExpress, is dat dan wel betrouwbaar?

Ja hoor, ik bestel daar regelmatig, duurt alleen wat langer voordat het aankomt. En als het niet aankomt kun je dat rapporteren en krijg je geld terug.