Jump to content

Recommended Posts

Posted

Krabber: Tmeless Ti 0.95 OC
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: ApShaveCo Emerald handvat 24mm SynBad
Aftershave: Pitralon Original After Shave
Aftershave: Arko Maximum Comfort

Glad de nieuwe week in.

Posted

Stirling 26/54,
Via Barberia 2Fructi,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
SuperMax Super Platinum (1),
Kruidvat aluin,
Sinaasappel Eau de Cologne.

76d1ff825a64423ed1267ee762a66a89.jpg

En weer een doosje mesjes gearchiveerd, deze hoef ik ook niet langer te bewaren...

• I like it 6
  • Haha 2
Posted

Berkeley Custom Shaver
Wizamet Super Iridium
Yaqi Cola
Speick
Speick aftershave balsem

Hoewel de Berkeley mij bij de eerste scheerbeurten erg bevallen was, was het vandaag eerder middelmatig. Ik weet niet goed waaraan het lag.
De Speick is op (goed , misschien was nog wel een beurt mogelijk maar volstaat wel)7906cd0a01cc3c06348986794bcd23e1.jpg

• I like it 10
Posted

J&T® Marble Wood APShaveCo SynBad,
TOBS (Taylor of Old Bond Street) Sandalwood,
Fatip Grande Rutinia,
Zorrik Vidyut-Super Stainless 5e x,
Proraso Con Olio di Sandalo AS,
TFS Crazy Sandalwood ASB,
Loris So Oud.

SOTD_20190429.thumb.jpg.646a64e9c56001031d0bd35f2cc6f085.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Marble Wood APShaveCo SynBad en TOBS (Taylor of Old Bond Street) Sandalwood:
Sandelhout totaal beurtje. Blijft toch een heerlijke geur om mee te scheren. De harde Tobs sandelwood zeep blijft in mijn rotatie. Het is niet de allerlekkerste, maar wel op de 2e plek na de Crazy Sandaalwood van TFS. Met de SynBad er een mooi schuim van geklopt in de M keramiek kom en ruim op het bolletje gezet.
Mesje en krabber:
De Zorrik Vidyut-Super Stainless voor de 5e x gebruikt.
Kijk en dan heb je zo'n ochtend waar alles op rolletjes verloopt en zelfs de Zorik, nog wel uit de Super-Max fabriek, gewon laat zien, dat het toch prima mijn 5 norm haalt. Dit mesje is erg gevoelig voor welke combi wordt gebruikt. In mijn Fatip, de effectievere van vroeger, is het prima om mee te scheren. Duidelijk aanwezig, maar niet te agressief. Mooi glad en diep uitgeschoren. Een ietsie pietsie gevoel n de huid, maar niet geïrriteerd. Zo is het mooi.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Goed in de geurtjes gezet met de Proraso Sandalo, TFS Crazy Sandalwood ASB en Loris So Oud. Dat is ontsmet, ingevet en geur pret.
Klaar voor laatste dag inpakken en rommelen. Dan is het morgen op tijd op pad richting Frankrijk.

• I like it 12
Posted

DeSsseygus smiley de krabber is hier begonnen. Aangevangen met spleet 0,3. Na 1 rondje vervangen door 0,7. Positief

image.jpg

• I like it 10
Posted

SvdD 20190429.

Pv6JwNl.jpg

Vintage kwast / Maggard synth.
Lea "Original" scheerstick.
Menthol uit de mentholmolen.
Seygus "Zeppelin" V2 (0.5/0.7).
Trig Silver Edge (7).
Alcolado Glacial.

Beetje royaal met de menthol gestrooid - maakte van dit onschuldige zeepje en ware tranentrekker ... ;-)

• I like it 6
  • Haha 1
Posted

De Thiers Issard opnieuw geslepen voor zijn nieuwe eigenaar dus vandaag een testshave naast de Friodur 14

fijne dag

A8734B50-3D5E-4614-B898-63C2D959F805.jpeg

• I like it 6
Posted

Neem ik altijd voor het tikken de voorgaande posts door en zie ik het verhaal over Jan en de tranentrekkende zeep, wel laten we elkaar dan maar de hand schudden Jan. ?

Zoals gisteren gemeld had mevrouw Koning nog een ongebruikte pepermolen in de kast staan waar dus de heerlijke parelende kristalletjes in gedaan werden.  En gisteren dus ook een sneeuwtapijtje over de TOBS had gelegd.  Misschien had ik daarbij beter mijn leesbril op kunnen doen want dan had ik de verhouding beter in de gaten kunnen houden.

Ik weet tenslotte hoeveel grammen ik bij de glycerine zepen van Mama Bears moet toevoegen om de zeep fris tot vriezend te maken maar já hoeveel grammen worden er gemalen bij één rondwenteling van de molen?????

Afijn eerst nog even die heerlijk koelende gementholeerde Vitos pre-shave op het gezichtje gesmeerd om daarna de TOBS met de kristallen op te kloppen om daarna de baardhaardjes ruim in te schuimen...............? ? ?

Kolere ik ben toch heel wat menthol gewend maar dit was de overtreffende trap van de Glacial van Stirling sinds jaren weer eens tranende ogen en een loopneus.

Afijn snel de kwast even uitgeknepen en weer wat TOBS ingeladen en gemengd met het schuim in de kom en we nog steeds een iets verfrissend schuim.  ?

De Treet Black Beauty had ik zover ik me kan herinneren nog nooit met de Joris/Plisson gecombineerd en dat is jammer want het is een fantastisch soepel scherende combinatie. En hoewel de kop op die van een Fatip lijkt scheert de Joris toch weleen stukkie effectiever.

6EE3439D-BC56-42C4-A8DB-C38F6656DCE4.jpeg

• I like it 9
  • Haha 1
Posted

1843523054_A-1.thumb.jpg.3b445f1bfafe988aa5d81c5033221846.jpg

Yoresh Shaving Bowl

Mühle R41 met Gilette Sharp Edge mesje (2x)

AP Shave Co uBrush Silksmoke 24mm

Vulfix Persian Musk

Myrsol Formule C

Na de laatste dagen nogal vaak de R41 voorbij te hebben zien komen ook deze maar weer eens van stal gehaald.

Heeft niks van doen met zijn wat oudere stoere broer de R41 2011, dit is de verwijfde versie maar al bij al een prettige scheerbeurt.

• I like it 6
  • Haha 2
Posted

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Open-mes: Koraat
Scheerzeep: Stirling Eucalyptus Mint
Scheerkwast: Omega 
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water -->  Proraso Aftershave Balsem 

Toch wel een fijne zeep, als moest ik er in het begin even aan wennen ;). Mijn Koraat is wel lekker scherp dankzij @Tony. Binnenkort zelf even een steen aanschaffen want het is niet heel praktisch om iedere paar weken bij hem langs te gaan ;), want in vergelijking met de eerste beurt vrijdag en nu merk ik al weer verschil in scherpte, wat gaat dat snel, maar er is nog prima mee te scheren, nog niet trekkend gelukkig

• I like it 7
Posted

29-4-2019 Avond

Gillette Super Adjustable A1    

BIC Chrome Platinum (1)   

Razorock BRUCE handle 24mm Plissoft       

Tabac    

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)    

Floïd AS Fragancia Moderna Y Masculina                        

• I like it 4
Posted
Hans1980 schreef 8 minuten geleden:

hekRysG.jpg
Yep... Darwin Awards.

Al meerdere malen gelezen dat Pears zeep best goed schuim kan produceren.

Waarom "even kijken of het schuim maakt" is overgegaan in een scheerbeurt met twee passes weet ik ook niet. ?

Was zeker niet rampzalig maar mijn huid heeft zich al beter gevoeld na een scheerbeurt.

• I like it 1
Posted

Phoenix Alpha Accoutrements Ecliptic
Wizamet Super Iridium
Nom synthetische kwast
Simpson citrus burst
Nivea sensitive balsem

En de Simpson is ook op.
Prettige dagee2d86ccbce433ebe6999bda88705bd5.jpg

• I like it 8
Posted

Tweede scheerbeurt met de sssseygus 0,7. Nieuwe krabber blijft een beetje zoeken. Met ATT Greepje is het een gewichtig geheel.

desondanks de neiging om met de vleug te duwen. Tegen de vleug voelt ie vandaag rauw.

De derde ronde deed niets meer.

image.jpg

• I like it 7
Posted

Krabber: Tmeless Ti 0.95 OC
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: ApShaveCo Emerald handvat 24mm SynBad
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Pitralon Original After Shave
Aftershave: Arko Maximum Comfort
EDT: Brut Original

Posted

Stirling 26/54,
Van der Lovett Sweetwood,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
SuperMax Platinum (1),
Kruidvat aluin,
Van der Lovett Sweetwood aftershave balsem.

fda4a794051ddfc6abe2f1707ca99a83.jpg

Met dit mesje kun je je best scheren, ik ga het niet meer doen...
Fijne dag!

• I like it 6
Posted

Scheermes:          Wade & Butcher Bow Razor

Kwast:                    Stirling Kong

Scheeerzeep:     Simpson Citrus Burst

ASB:                        Nivea Silver Protect

Het mes is gefinished op de Charnley Forest, Fijn glad geschoren in 3 gangen.

Geen foto bij deze SVVD, wel iedereen een fijne dag gewenst!

• I like it 5
Posted

Gillette rocket HD met personna (3)

Yaqi 26mm synthetisch

Kommetje van de HEMA

Stirling varen

Pinaud aftershave lotion

Stirling varen asb

De één na laatste scheerbeurt in deze badkamer, aftellen nu. Alles is ingepakt, behalve de scheerspullen natuurlijk [emoji6]

Mesje begon een beetje te trekken, wat betekend dat hij klaar is wat mij betreft.

De Clubman aftershave lotion is ondanks de naam anders doet vermoeden gewoon een aftershave met alcohol. De geur is een soort frisse venkel, hoewel het niet in de geuromschrijving voorkomt krijg ik toch een behoorlijke venkel / anijs 'vibe'. Combineert erg lekker met de varen.

In het begin vond ik de balm van varen wat plakkerig opdrogen, maar heb ondertussen ontdekt dat ik gewoon veeeeeel minder moet gebruiken. En dan is het een meer dan prima balm.

Ik ga weer lekker glad verder met inpakken en afbreken.

Fijne dag! 0ffb020e4e9b262a457f2ccf7bce16e6.jpg

• I like it 6
Posted

Vanmorgen een nieuwe zeep tevoorschijn gehaald en wel de Stirling Coconut Lime. Deze had ik geroken bij onze laatste forum meeting bij Nienke en toen beviel hij me zozeer dat deze zeep er moest komen.

En misschien is sindsdien mijn reuk in die korte tijd veranderd of zit er meer Kokosnoot geur in deze zeep maar de zoetheid dempende werking van de  Limoen geur valt me nu wat tegen, oftewel hij is aan de zoete kant.

Voor het overige weer een fijne scheerbeurt.

E041D830-16C5-44FF-852E-9596093D1929.jpeg

• I like it 6
Posted

SvdD 20190430.

DoOqpEt.jpg

Yaqi model R1605-S.
La Toja scheerstick.
Rockwell 6S R5 only / Stork "Advoco" greep.
Trig Silver Edge (8).
Novaya Zarya "Red Moscow" EdC.

• I like it 4
Posted
Tony schreef 23 uur geleden:

De Thiers Issard opnieuw geslepen voor zijn nieuwe eigenaar dus vandaag een testshave naast de Friodur 14

fijne dag

A8734B50-3D5E-4614-B898-63C2D959F805.jpeg

Heel mooi mes voor een goede prijs ;)

SvdD vandaag 

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Open-mes: Koraat
Scheerzeep: Stirling Margaritas in the Artic (sample)
Scheerkwast: Omega 
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water -->  Proraso Aftershave Balsem 

Vindt dit wel een hele zoete zeep, ben blij dat het een sample is, zou zelf denk ik niet kopen. Dat vindt ik andere geuren toch fijner.

• I like it 4
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.