Jump to content

Recommended Posts

Posted

P_M_TreetDuraSharpCarbon.thumb.jpg.7262398decd1a68c2dbce4871946f517.jpg

6 prima scheerbeurten en 1 discutabele is best goed soms. Nou de 6 goede beurten met dit mesje waren van die kwaliteit, dat de 7e echt uit de toon viel. Een koolstof staal mesje dat lekker scheert met nauwelijks de specifieke trage snit van koolstof staal. Ik vind ze niet verkeerd. Had ik al niet genoeg koolstof staal mesjes, zou ik er zo wat van bestellen, maar de voorraad wordt hier te groot. Wel goed te weten, dat dit er is. De Treet mesje vind ik in het algemeen toch wel aardige mesjes en deze komt dus ook in dat rijtje. Hij blijft onder mijn gemiddelde van 7,5. Dat wil echter niet zeggen dat het niet genoeg is. Geen hoekgevoeligheid gemerkt, geen last van irritatie gehad en geen gevoel, dat een krabber op eens raar werkt.
Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig    ***

1- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole
Nieuw mesje weer. De Dura Sharp van Treet, een carbon mesje, voelt wel goed om te gebruiken. Voor een carbon scheert hij zelfs vlot en soepel. Ben benieuwd, moet ik nu weer mesjes bestellen???
In de 39c een mooie combi. Strak van snit, weinig hoekgevoelig, maar dat ligt aan de krabber, die bijna vanzelf de juiste stand aanneemt. Prima snit, wel miniem lekje in het dakleer, maar ja dat doe ik meestal ook niet met de 39c, dus best wel een goede prestatie, dat dit ging met minieme schade, dat voor het aluin al ophield met lekken.

2- Krabber: Gillette Slim adjustable
De Treet is verdomd prettig in gebruik. Snijdt bijna als een stainless mesje en heeft toch de zachtheid van carbon. Als deze het volhoud om aan mijn gemiddelde te komen, gooit het mesje aardig hoge ogen.
In de Slim een mooie combi, op het bolletje op 6 en de rest op 7 leverde in 3 rondes een gladde kop.

3- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P
De Treet laat zich in deze 3e ronde weer van zij goede kant zien. Vlotte snit.
In de Game Changer echt een top combi. Het zal best nog wel beter kunnen, maar hoe veel dan, echter veel slechter makkelijk. Ik ben erg te spreken over dit krabbertje. Ook de combi met dit mesje was prima. Voelt zeer vertrouwd, geen gevoel van te veel effectiviteit of gevaar je te snijden.

4- Krabber: Gillette New
De Treet levert ook deze scheerbeurt kwaliteit. Prima snit. Denk wel wat sleetsheid te bespeuren, maar niet zo, dat het mesje niet meer bruikbaar is. Morgen mag hij laten zien wat er nog inzit.
De Gillette New is vrij direct en die combi maakt misschien dat het allemaal wat minder voelt, dan gisteren in de Game Changer. Wel perfect glad geschoren rond om.

5- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,95
Had ik gisteren wat bedenkingen bij het mesje, moet ik zeggen dat deze vanmorgen weer top was. Gewoon met vlag en wimpel min 5 norm gehaald.
De combi Timeless 0,95 met de Treet voelt wel heel vertrouwd en scheert makkelijk, gewoon goed. Lag gisteren dus echt aan de krabber.

6- Krabber: Blackbird V2 machined finish 85mm steel
De Treet begint mijn verwachting te overtreffen. Dit carbon stalen mesje gaat morgen gewoon door voor de 7e ronde. Vanmorgen nog meer dan voldoende snit voor een mooi glad resultaat.
In de Blackbird is snel duidelijk of een mesje bruikbaar is of niet. Nou deze combi deed moeiteloos de volledige ronde. Mooi glad en irritatieloos.

7- Krabber: Lutz Slant
De Treet had deze ochtend toch te veel moeite met de snit en dat lag niet aan de krabber. Voor het laatste beetje moest ik nog even de G Bar erbij pakken,
De Lutz en de Treet zijn een geslaagde combi, maar de snit liet het in de 2e ronde in een keer af weten, dus spaarpot. Laatste haaltjes met de Gem G Bar. Die dus onberispelijk glad afwerkte.

Naar index Harkos

• I like it 6