Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb op de rommelmarkt een  GEM MMOC krabber gekocht. Weet iemand hoe die gedemonteerd kan worden om de schroefspil schoon te maken?

Ik heb dit filmpje op you tube gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=qxVn7x7OWBM

Als je het filmpje ziet, dan kun je het zo losdraaien. Maar ik krijg het zelf niet voor mekaar. Op een gegeven moment kom je tegen het eindpunt. Ik vraag me af of je dan gewoon wat meer kracht moet zetten en gewoon doordraaien (met geweld dus). Heeft iemand hier ervaring mee?

Posted

@Ko Eversdijk Ko even geprobeerd, maar mijn MMOC gaat niet zonder meer los. Ben bang dat je hem molt als je te veel kracht zet. Ik zou hem een nachtje inweken in afwasmiddel. Laten drogen en dan goed in de olie zetten met Ballistöl. Kan je zo bij de knop in de steel laten lopen. Dat smeert en onderhoudt voldoende.

• I like it 1
Posted

Was ik ook een beetje bang voor Harrie. Als je die man op het filmpje bezig ziet, dan lijkt het heel makkelijk te gaan. Ik heb maar €2,50 voor de MMOC betaald,samen met nog een oud krabbertje. Dus het zou nog geen ramp zijn als hij kapot ging. Maar liever niet natuurlijk, je bent toch teveel liefhebber van scheergerei om het zomaar kapot te maken!