Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zoals jullie misschien weten ben ik aardig nieuw in de scheerwereld. Ik heb wel een kwast maar dat is varkens kwast van de Kruidvat, niks mis mee. Toch zou ik iets beters willen, zijn er nog aanraders. Ik heb geen voorkeur, heb wel een grove baard en scheer gemiddeld gezien om de dag, soms wel eens dagelijks.

Posted
Snuff schreef 6 minuten geleden:

verkies je een borstel die wat weerstand bied of heb je liever zacht en wat slapper?

Moeilijke beide proberen dan maar?

• I like it 1
Posted

Zoals iemand hier al zei, yaqi kost niet veel en is goed.
Ook een synthetisch Nom kwastje Is prettig (o.a via het scheerhuys) en bestelling gaat iets sneller dan via AliExpress

Posted
Zoals iemand hier al zei, yaqi kost niet veel en is goed.
Ook een synthetisch Nom kwastje Is prettig (o.a via het scheerhuys) en bestelling gaat iets sneller dan via AliExpress
Dan wel Yaqi Tuxedo.

Harrie Kosses

• I like it 1
Posted
Harkos schreef 2 uur geleden:

Dan wel Yaqi Tuxedo.

Harrie Kosses

Zeg dat wel, ik heb hier een Timberwolf en dat is een slaberdewatski ding, leuk voor scheercreme, een ramp met harde scheerzeep, snif ik vond m nog wel zo mooi :-( Ik vraag me af of van die kunststof handvatten de knoop (geloof ik?) te vervangen is..

DScosmetics (ook via Aliexpress) heeft ook fijne syntheten bv. 

https://nl.aliexpress.com/item/synthetic-hair-shaving-brush-for-man/32528581806.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dsnT9lL

Overigens staan de NOM kwastjes bij het Scheerhuys niet bij de scheerkwasten, althans daar vond ik ze niet, wel bij de lijst merknamen, zitten leuke betaalbare kwastjes bij.

Posted

Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet.

IMG-1275.jpg

Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ?

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted
d1rk schreef 2 uur geleden:

Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet.

IMG-1275.jpg

Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ?

Oh, dat is een goed idee zeg. Ik kom eigenlijk best geregeld in Duitsland. Ook aantal keer in Arkaden geweest.

shadowman12 schreef 3 uur geleden:

Ik heb pas via bol.com voor ongeveer 20 euro een omega beertje gekocht en die bevalt erg goed ;)@Coarse

Bij bolly? mmh dat is ook nog makkelijk. 

• I like it 1
Posted
d1rk schreef 2 uur geleden:

IMG-1275.jpg

Nou, die koop ik daar dus ook niet meer. Heb daar zo'n hollander met al die kwasten in zn bak staan swaffelen, en dan moet ik er een zeepie met klotsen zeker

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • Haha 4
Posted
efsk schreef 2 minuten geleden:

Nou, die koop ik daar dus ook niet meer. Heb daar zo'n hollander met al die kwasten in zn bak staan swaffelen, en dan moet ik er een zeepie met klotsen zeker

Ik heb geen reacties meer, maar deze opmerking is goud waard.

• Thanks! 1
Posted
shadowman12 schreef 8 uur geleden:

Ik heb pas via bol.com voor ongeveer 20 euro een omega beertje gekocht en die bevalt erg goed ;)@Coarse

DA heeft de Proraso Omega voor €12,95 is een fijne kwast

• 1 month later...
Posted
d1rk schreef op 25-4-2019 om 19:48:

IMG-1275.jpg

Hier heb ik wat aan... Laat ik daar nou net over de grens wonen :P.

• I like it 1
Posted
BabyFace schreef 3 uur geleden:

Hier heb ik wat aan... Laat ik daar nou net over de grens wonen :P.

Aha weer versterking aan het oostfront.

Posted
Harkos schreef 4 minuten geleden:

Aha weer versterking aan het oostfront.

Yep... Sterker nog, ik ben net al in Bocholt geweest en heb zo'n NOM scheerkwast gehaald op een standaard.

Ik heb het idee dat NOM het eigen merk of vaste merk is van Muller.

Toen ik toch daar was meteen wat meer spul gekocht... je weet hoe het gaat...

spacer.png

Klik hier voor een grotere foto.

Links dus de kwast.

Ik wil een deeplink geven naar de site van Muller met de kwast, maar het zal wel een uitlopend model zijn, ik kan hem online niet vinden.

Hier in ieder geval een >link< naar het leuk geprijsde scheerspul bij Muller.

• I like it 1
Posted

NOM is het budgetmerk van Muehle.

De mesjes van M Blade, die heb ik daar nog niet gezien, het lijkt erg op die van Personna Hema. Ik denk dat @Harkos daar meer over kan vertellen.

Posted
d1rk schreef 6 minuten geleden:

NOM is het budgetmerk van Muehle.

De mesjes van M Blade, die heb ik daar nog niet gezien, het lijkt erg op die van Personna Hema. Ik denk dat @Harkos daar meer over kan vertellen.

Geen idee of die M mesjes van Personna in Israel komen, maar in Spanje zijn er veel supers, die ook dergelijke mesjes onder eigen naam verkopen, die dan weer sprekend op de Hema mesjes lijken en ook uit Israel komen. De Reaal b.v. heeft Tip mesjes exact dezelfde als de Hema, scheren even goed en zijn waarschijnlijk ook dus uit dezelfde fabriek.

• I like it 1
Posted
Harkos schreef 17 minuten geleden:

De Reaal b.v. heeft Tip mesjes exact dezelfde als de Hema, scheren even goed en zijn waarschijnlijk ook dus uit dezelfde fabriek.

TIP (Toll Im Preis) is er niet meer, is nu een ander merk geworden, op de blister na lijkt de cassette ook precies op die van HEMA en TIP.

Ik heb het laten liggen, aangezien ik nog HEMA's heb en een overvloed aan Astra Blauw.