Coarse Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Zoals jullie misschien weten ben ik aardig nieuw in de scheerwereld. Ik heb wel een kwast maar dat is varkens kwast van de Kruidvat, niks mis mee. Toch zou ik iets beters willen, zijn er nog aanraders. Ik heb geen voorkeur, heb wel een grove baard en scheer gemiddeld gezien om de dag, soms wel eens dagelijks.
RolfMetHaar Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Yaqi heeft goede betaalbare synthetische kwasten.
Snuff Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 verkies je een borstel die wat weerstand bied of heb je liever zacht en wat slapper?
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Snuff schreef 6 minuten geleden: verkies je een borstel die wat weerstand bied of heb je liever zacht en wat slapper? Moeilijke beide proberen dan maar? 1
HiFuMi Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ik ben gek op de Razorock van Italian Barber ( een syntheet ) en op de kwasten van Maggard
koenfucius Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Zoals iemand hier al zei, yaqi kost niet veel en is goed.Ook een synthetisch Nom kwastje Is prettig (o.a via het scheerhuys) en bestelling gaat iets sneller dan via AliExpress
Harkos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Zoals iemand hier al zei, yaqi kost niet veel en is goed.Ook een synthetisch Nom kwastje Is prettig (o.a via het scheerhuys) en bestelling gaat iets sneller dan via AliExpressDan wel Yaqi Tuxedo. Harrie Kosses 1
WilcoRoos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Harkos schreef 2 uur geleden: Dan wel Yaqi Tuxedo. Harrie Kosses Zeg dat wel, ik heb hier een Timberwolf en dat is een slaberdewatski ding, leuk voor scheercreme, een ramp met harde scheerzeep, snif ik vond m nog wel zo mooi Ik vraag me af of van die kunststof handvatten de knoop (geloof ik?) te vervangen is.. DScosmetics (ook via Aliexpress) heeft ook fijne syntheten bv. https://nl.aliexpress.com/item/synthetic-hair-shaving-brush-for-man/32528581806.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dsnT9lL Overigens staan de NOM kwastjes bij het Scheerhuys niet bij de scheerkwasten, althans daar vond ik ze niet, wel bij de lijst merknamen, zitten leuke betaalbare kwastjes bij.
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 @HiFuMi @koenfucius @Harkos @WilcoRoos Hartelijk bedankt voor jullie goede suggesties, zo te zien is het salaris van me postwijkie al weer gehalveerd? 2 2
shadowman12 Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Ik heb pas via bol.com voor ongeveer 20 euro een omega beertje gekocht en die bevalt erg goed @Coarse
d1rk Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet. Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ? 2 1
Coarse Posted April 25, 2019 Author Posted April 25, 2019 d1rk schreef 2 uur geleden: Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet. Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ? Oh, dat is een goed idee zeg. Ik kom eigenlijk best geregeld in Duitsland. Ook aantal keer in Arkaden geweest. shadowman12 schreef 3 uur geleden: Ik heb pas via bol.com voor ongeveer 20 euro een omega beertje gekocht en die bevalt erg goed @Coarse Bij bolly? mmh dat is ook nog makkelijk. 1
efsk Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 d1rk schreef 2 uur geleden: Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet. Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ? Nou, die koop ik daar dus ook niet meer. Heb daar zo'n hollander met al die kwasten in zn bak staan swaffelen, en dan moet ik er een zeepie met klotsen zeker 1 1 4
Coarse Posted April 25, 2019 Author Posted April 25, 2019 efsk schreef 2 minuten geleden: Nou, die koop ik daar dus ook niet meer. Heb daar zo'n hollander met al die kwasten in zn bak staan swaffelen, en dan moet ik er een zeepie met klotsen zeker Ik heb geen reacties meer, maar deze opmerking is goud waard. 1
Guest Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 shadowman12 schreef 8 uur geleden: Ik heb pas via bol.com voor ongeveer 20 euro een omega beertje gekocht en die bevalt erg goed @Coarse DA heeft de Proraso Omega voor €12,95 is een fijne kwast
BabyFace Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 d1rk schreef op 25-4-2019 om 19:48: Die NOM's verkopen ze ook bij Mueller in Bocholt Arkaden, zijn wel geinige kwastjes, vooral de syntheet. Heb er een paar uit de verpakking gehad, is altijd wel fijn om even te testen op weerstand, uiteindelijk naar goed Hollands gebruik alles laten liggen ? Hier heb ik wat aan... Laat ik daar nou net over de grens wonen :P. 1
Harkos Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 BabyFace schreef 3 uur geleden: Hier heb ik wat aan... Laat ik daar nou net over de grens wonen :P. Aha weer versterking aan het oostfront.
BabyFace Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Harkos schreef 4 minuten geleden: Aha weer versterking aan het oostfront. Yep... Sterker nog, ik ben net al in Bocholt geweest en heb zo'n NOM scheerkwast gehaald op een standaard. Ik heb het idee dat NOM het eigen merk of vaste merk is van Muller. Toen ik toch daar was meteen wat meer spul gekocht... je weet hoe het gaat... Klik hier voor een grotere foto. Links dus de kwast. Ik wil een deeplink geven naar de site van Muller met de kwast, maar het zal wel een uitlopend model zijn, ik kan hem online niet vinden. Hier in ieder geval een >link< naar het leuk geprijsde scheerspul bij Muller. 1
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 NOM is het budgetmerk van Muehle. De mesjes van M Blade, die heb ik daar nog niet gezien, het lijkt erg op die van Personna Hema. Ik denk dat @Harkos daar meer over kan vertellen.
Harkos Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 d1rk schreef 6 minuten geleden: NOM is het budgetmerk van Muehle. De mesjes van M Blade, die heb ik daar nog niet gezien, het lijkt erg op die van Personna Hema. Ik denk dat @Harkos daar meer over kan vertellen. Geen idee of die M mesjes van Personna in Israel komen, maar in Spanje zijn er veel supers, die ook dergelijke mesjes onder eigen naam verkopen, die dan weer sprekend op de Hema mesjes lijken en ook uit Israel komen. De Reaal b.v. heeft Tip mesjes exact dezelfde als de Hema, scheren even goed en zijn waarschijnlijk ook dus uit dezelfde fabriek. 1
d1rk Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Harkos schreef 17 minuten geleden: De Reaal b.v. heeft Tip mesjes exact dezelfde als de Hema, scheren even goed en zijn waarschijnlijk ook dus uit dezelfde fabriek. TIP (Toll Im Preis) is er niet meer, is nu een ander merk geworden, op de blister na lijkt de cassette ook precies op die van HEMA en TIP. Ik heb het laten liggen, aangezien ik nog HEMA's heb en een overvloed aan Astra Blauw.
Recommended Posts