Coarse Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Een van mijn hobbies is EDC, every day carry. Een mooi horloge, multitool of zakmes, mooie portemonnee. En dan mixen en matchen. Handig en een leuke verzameling. Zijn er meer EDC-ers hier.
efsk Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ik las het onderwerp en had werkelijk geen idee waar dit over moest gaan. Uit je beschrijving meen ik op te mogen maken dat het gaat om dingen die je sowieso altijd meeneemt, en dat je daar mooie combinaties tussen zoekt. Welnu. Ik draag altijd een zakmesje bij me, en het enige wat ik op elkaar afstem zijn mn sokken. 5
Harkos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ik had even iets met eau de cologne, maar dat dus niet blijkbaar. Heb wisselende zakmessen, maar dan in fraai lederen etuis aan de riem. Harrie Kosses
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 efsk schreef 28 minuten geleden: Ik las het onderwerp en had werkelijk geen idee waar dit over moest gaan. Uit je beschrijving meen ik op te mogen maken dat het gaat om dingen die je sowieso altijd meeneemt, en dat je daar mooie combinaties tussen zoekt. Welnu. Ik draag altijd een zakmesje bij me, en het enige wat ik op elkaar afstem zijn mn sokken. Eigenlijk is het inderdaad zo simpel, ik weet niet of ik hier linkjes naar andere forum's mag post, zo ja dan heb ik nog een goed voorbeeld. Harkos schreef 1 minuut geleden: Ik had even iets met eau de cologne, maar dat dus niet blijkbaar. Heb wisselende zakmessen, maar dan in fraai lederen etuis aan de riem. Harrie Kosses Welke? zelf EDC ik een Leatherman Wave plus.
Moods Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ik zit er zo eens over na te denken, maar nee, volgens mij is er niets wat ik elke dag bij me draag. Behalve dan de "normale" dingen zoals sleutels, portemonnee, telefoon en dergelijke. Maar ik heb er daar ook niet meer van om te combineren ofzo. Een vriend van me heeft wel altijd een multitool bij zich in zo'n sjiek hoesje, maar of hij dat ook echt als hobby ziet weet ik eigenlijk niet. Coarse schreef 5 minuten geleden: Eigenlijk is het inderdaad zo simpel, ik weet niet of ik hier linkjes naar andere forum's mag post, zo ja dan heb ik nog een goed voorbeeld. Welke? zelf EDC ik een Leatherman Wave plus. Haha, het is ook nog gewoon een werkwoord. Ik EDC, jij EDC't, wij EDC'en . Grappig, gaat een wereld voor me open.
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Ik neem de gok gewoon, op deze site kun je zien wat ik bedoel: Everydaycarry.com Moods schreef 2 minuten geleden: Ik zit er zo eens over na te denken, maar nee, volgens mij is er niets wat ik elke dag bij me draag. Behalve dan de "normale" dingen zoals sleutels, portemonnee, telefoon en dergelijke. Maar ik heb er daar ook niet meer van om te combineren ofzo. Een vriend van me heeft wel altijd een multitool bij zich in zo'n sjiek hoesje, maar of hij dat ook echt als hobby ziet weet ik eigenlijk niet. Haha, het is ook nog gewoon een werkwoord. Ik EDC, jij EDC't, wij EDC'en . Grappig, gaat een wereld voor me open. De scheerwereld is net zo iets alleen heb je er dan kennis van.
Moods Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 2 minuten geleden: Ik neem de gok gewoon, op deze site kun je zien wat ik bedoel: Everydaycarry.com De scheerwereld is net zo iets alleen heb je er dan kennis van. Klopt helemaal. Toen ik hier net kwam kijken was dat ook een hele openbaring
Harkos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Welke? zelf EDC ik een Leatherman Wave plus.Hoofdzakelijk Laquiole, Thiers, Buck, Herder en Victorinox. Harrie Kosses
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Harkos schreef 3 minuten geleden: Hoofdzakelijk Laquiole, Thiers, Buck, Herder en Victorinox. Harrie Kosses De Buck 110? die heb ik zelf ook en is een stukje vakmanschap waar je u tegen zegt. Moods schreef 5 minuten geleden: Klopt helemaal. Toen ik hier net kwam kijken was dat ook een hele openbaring zelf ben ik er meer over te weten gekomen toen ik ging googlen over betaalbare scheermessen. Nu ben ik hier :D
Harkos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 zelf ben ik er meer over te weten gekomen toen ik ging googlen over betaalbare scheermessen. Nu ben ik hier Buck 112Harrie Kosses
Tjebbe Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Mijn omgebouwde Opinel speciaal zo omgebouwd, zodat ik 'm iedere dag in mijn broekzak meedraag. Verder een heuptasje met daarin telefoon, notitieboekje, vulpen, Led Lenser zaklampje en portefeuille Twee zelf aan elkaar gemaakte Secrit pashouders met lederen omslag voor wat papiergeld. Mixen en matchen, nee dat niet, functioneel. 2
d1rk Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Hier bijna altijd de volgende spullen bij me, naast mijn iPhone SE en portomonnee. Opinel no.9 kost, geen drol, maar altijd fijn voor onderweg. Menig appeltje gejast, broodje gesmeerd of plockworstje mee doorgesneden. Tank007 met Eneloop AAA, niet waterdicht, maar heeft toch menig wasbeurtje overleefd. Ook ideaal voor hygiëne inspecties van mijn gistvaten. Blistex MedPlus, ik kan gewoon niet zonder dat spul. 1
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Tjebbe schreef 2 uur geleden: Mijn omgebouwde Opinel speciaal zo omgebouwd, zodat ik 'm iedere dag in mijn broekzak meedraag. Verder een heuptasje met daarin telefoon, notitieboekje, vulpen, Led Lenser zaklampje en portefeuille Twee zelf aan elkaar gemaakte Secrit pashouders met lederen omslag voor wat papiergeld. Mixen en matchen, nee dat niet, functioneel. Ja dat is EDC, heerlijk toch. Alles optimaliseren voor je eigen gebruik. 1
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 d1rk schreef 1 uur geleden: Hier bijna altijd de volgende spullen bij me, naast mijn iPhone SE en portomonnee. Opinel no.9 kost, geen drol, maar altijd fijn voor onderweg. Menig appeltje gejast, broodje gesmeerd of plockworstje mee doorgesneden. Tank007 met Eneloop AAA, niet waterdicht, maar heeft toch menig wasbeurtje overleefd. Ook ideaal voor hygiëne inspecties van mijn gistvaten. Blistex MedPlus, ik kan gewoon niet zonder dat spul. Zelf heb ik altijd een Leatherman Wave+ en een Elephant Wallet bij. Natuurlijk ook me telefoon en sleutels maar die zij minder belangrijk.
d1rk Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Elephant wallet? Waar laat je de flappen en het muntgeld? Ik kom vaak genoeg op plekken waar pinnen of contactloos betalen niet voorhanden is.
Coarse Posted April 25, 2019 Author Posted April 25, 2019 d1rk schreef Zojuist: Elephant wallet? Waar laat je de flappen en het muntgeld? Ik kom vaak genoeg op plekken waar pinnen of contactloos betalen niet voorhanden is. Er is een extra vakje voor een paar munten
FvL Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 Helaas moet ik voor mijn dagelijks werk te vaak door metaaldetectoren? Maar voor dagelijks gebruik adviseer ik deze: Gemakkelijk te verbergen. Ik zeg: niet eens herkenbaar. Maar uiteraard wel in lijn met dit forum. Het accepteert DE mesjes. Dit is een alles in een. Een echte survival tool: Van je appeltje tot aan tapijt, deze is het. En voor ons leden van dit forum: hoe geef ik al die hopeloze mesjes die niet scheren toch een tweede leven, nou als zakmes dus. Helaas vintage, dus je moet er naar zoeken. Met deze post overweeg ik wel om hem met mesjes in een Paracord te pakken... Misschien met wat scheerzeep...m 3
Tony Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 Ja, zeer handig. Ik heb er nog eentje liggen van Gillette, de utility Knife 3
FvL Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 P.S. Als ECD meer neigt naar een "Bug out Bag", voor als de stront de ventilator raakt, denk aan deze travalong:
FvL Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 @Tony wist niet dat Gillette ze ook had. De mijne meldt alleen made in germany...
FvL Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 @Coarse met excuus naar Coarse, en@efsk misschien eens een ander draadje openen voor DE mesjes voor ander gebruik? Heb inmiddels ook een aantal krabbers (verf) die DE mesjes gebruiken..... 1
Recommended Posts