Coarse Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Het scheren van mijn keel is altijd erg lastig. Ik krijg het daar nooit glad. Ik bedoel dat er altijd nog bultjes en kleine stoppels achter blijven. Misschien ligt het aan mijn tools, Ik gebruik de Mühle R41 met Astra Blue, Proraso Green scheerzeep, en ik denk (deze heb ik geloof ik bij de Kruidvat gekocht) een varkenshaar kwast. Hebben jullie nog tips over hoe ik dit gladder kan krijgen. Youri
d1rk Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 In een ander topic gaf je aan dat je net begonnen bent met krabben. Scheer je ook tegen de baardgroei in? (WTG) Op lastige plekjes ervaar ik dat nog langzamer scheren nog efficiënter resultaat geeft, bij mijn puntige kin, geeft dat een gladdere resultaat.
Moods Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 d1rk schreef 5 minuten geleden: In een ander topic gaf je aan dat je net begonnen bent met krabben. Scheer je ook tegen de baardgroei in? (WTG) Op lastige plekjes ervaar ik dat nog langzamer scheren nog efficiënter resultaat geeft, bij mijn puntige kin, geeft dat een gladdere resultaat. Lastig dat de A en de W zo dicht bij elkaar zitten op het toetsenbord, maar tegen de haargroei in is ATG 2
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Ik doe drie passes, 1st WTG, 2de ATG, 3de XTG en soms een 4de deze is dan voor plekjes die ik gemist heb. Moods schreef 1 minuut geleden: Lastig dat de A en de W zo dicht bij elkaar zitten op het toetsenbord, maar tegen de haargroei in is ATG Ik heb dyslexie, dus had het al gesnapt 2
WilcoRoos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 1 uur terug: Het scheren van mijn keel is altijd erg lastig. Ik krijg het daar nooit glad. Ik bedoel dat er altijd nog bultjes en kleine stoppels achter blijven. Misschien ligt het aan mijn tools, Ik gebruik de Mühle R41 met Astra Blue, Proraso Green scheerzeep, en ik denk (deze heb ik geloof ik bij de Kruidvat gekocht) een varkenshaar kwast. Hebben jullie nog tips over hoe ik dit gladder kan krijgen. Youri Ik laat haar staan op de lastigste plekjes (baardje en snor) maar heb wel een plek rechts naast/onder mijn adamsappel waar mijn baardgroei besloten heeft een anarchistisch bestaan te leiden en in willekeurige richtingen te groeien met ook nog eens in rare hoeken, erg lastig om het daar glad te krijgen, dit soort gebieden heel voorzichtig en met kleine haaltjes bewerken werkt voor mij het beste, al lukt het me niet om volledig zonder irritatie dat stuk enigszins glad te krijgen. De bobbeltjes in je huid wegscheren word een bloederig gebeuren, er schijnt wel spul te zijn dat je huid gladder maakt (voor het scheren), ik heb een flesje mee gekregen van @Hanskoning maar ik heb nog geen test uitgevoerd om de effectiviteit ervan te meten. Ik zal het van de week eens gaan proberen, je ziet het wel in de SvdD opduiken 1
HiFuMi Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 een R41 moet het wel goed doen hoor misschien de huid wat strakker trekken , dat helpt zeker , en in 3 richtingen gaan
Snuff Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Eens je gezichtshaar laten staan voor een dag of twee en dan met behulp van dit je groei in kaart brengen en daarop gebaseerd je scheerbeurt aanpassen. Help echt enorm. Aan de krabber zal het niet liggen, ik scheer me twee keer per dag omdat het kan en ik ongeacht welk scheertuig na een aantal uur al weer duidelijke baardgroei heb, met de R41 heb ik aan 2 gangen genoeg om volledig glad te zijn. Experimenteer eens met andere mesjes, hoek waaronder je scheert (maakt héél veel verschil bij deze krabber!). 1
Hanskoning Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ik doe dit gebied op het laatst en trek dan met duim en wijsvinger de huid iets onder en rondom de adamsappel strak naar voren en doe de op en neerwaartse bewegingen met de krabber. Daarna “ knijp” ik de huid met een zijwaartse beweging weer met duim en wijsvinger naar elkaar toe waardoor de huid weer naar voren komt en maak de bewegingen alle kanten op. Afsluitend beweeg ik de huid nog naar links om voorzichtig de zijkanten te doen en vervolgens de huid naar rechts voor hetzelfde. Resultaat strak glad zonder enige vorm van irritatie waarbij ik de krabber echt alleen op het eind vast houdt en de krabber dus zonder enige druk laat glijden. 2
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Snuff schreef 1 uur terug: Eens je gezichtshaar laten staan voor een dag of twee en dan met behulp van dit je groei in kaart brengen en daarop gebaseerd je scheerbeurt aanpassen. Help echt enorm. Aan de krabber zal het niet liggen, ik scheer me twee keer per dag omdat het kan en ik ongeacht welk scheertuig na een aantal uur al weer duidelijke baardgroei heb, met de R41 heb ik aan 2 gangen genoeg om volledig glad te zijn. Experimenteer eens met andere mesjes, hoek waaronder je scheert (maakt héél veel verschil bij deze krabber!). Ik kan geen bedankt reactie meer geven, maar bij deze bedankt
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Trouwens @Snuff ik heb een sampler pack met mesjes bestelt op ebay. - Astra Green - Astra Blue - Perma-Sharp - Wilkinson Sword - Derby Premium - Derby Extra - SuperMax - Personna - Bluebird Platinum - Shark Stainless - Dorco Red - Dorco Blue - Dorco Prime Platinum Welke hiervan zou je aanbevelen?
WilcoRoos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 1 minuut geleden: Trouwens @Snuff ik heb een sampler pack met mesjes bestelt op ebay. - Astra Green - Astra Blue - Perma-Sharp - Wilkinson Sword - Derby Premium - Derby Extra - SuperMax - Personna - Bluebird Platinum - Shark Stainless - Dorco Red - Dorco Blue - Dorco Prime Platinum Welke hiervan zou je aanbevelen? Hier staat alles wat je ooit zou willen weten over mesjes
Snuff Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 1 uur terug: Welke hiervan zou je aanbevelen? Maakt niet uit, gewoon voor jezelf uitproberen, enigste manier om te weten te komen wat bij jouw past (gewoon terzijde geen van de mesjes in je lijst is hier in gebruik)
Hanskoning Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Snuff schreef 26 minuten geleden: Maakt niet uit, gewoon voor jezelf uitproberen, enigste manier om te weten te komen wat bij jouw past (gewoon terzijde geen van de mesjes in je lijst is hier in gebruik) +1 hoewel hier de Astra en de Personna (tenminste de Bleu Labs USA) in huis zijn. Vaak is het raadzaam om eerst de vraag te stellen welke mesjes grosso modo de leden hier goed bevallen om eerst dan een bestelling te plaatsen. Met Derby, Supermax en bijvoorbeeld Dorco heb je zo’n beetje de slechtste mesjes te pakken die er in mijn optiek zijn. De overigen zitten in het midden segment maar ook dat is het leuke van de reis door scheerland heen soms heb je mindere ervaringen en soms hele goede en dat is het leuke want alles blijkt ook nog eens onder uekaz te vallen.? 2
Snuff Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Hans heeft een punt maar "not always so", ik ken mensen die bij derby en dorco zweren en niks anders willen.
Harkos Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Derby Premium is te doen, maar de Extra onderkant van het Spectrum. Harrie Kosses
Coarse Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Harkos schreef 1 minuut geleden: Derby Premium is te doen, maar de Extra onderkant van het Spectrum. Harrie Kosses Het was niet duur 100 mesjes 15 euro verzonden.
Hanskoning Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Snuff schreef 2 uur geleden: Hans heeft een punt maar "not always so", ik ken mensen die bij derby en dorco zweren en niks anders willen. Terecht Snuffie zoals altijd uekaz Zo is er zelfs een vriend van mij die zich bijvoorbeeld scheert met Jabonman eeeeeh zeep en amandel eeeeeehhhh zeep gebruikt en dat eeeeh scheerschuim weer verwijderd met bijvoorbeeld een voorhamer ach ieder zijn ding .?
Hanskoning Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 1 uur geleden: Het was niet duur 100 mesjes 15 euro verzonden. Als je eenmaal je ideale mesje gevonden hebt probeer deze dan te vinden op Ebay daar vind je vaak mooie prijzen en soms inclusief verzenden.
d1rk Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Coarse schreef 1 uur geleden: Het was niet duur 100 mesjes 15 euro verzonden. Veel te duur, Astra Blauw of Groen voor 11 euro in huis (via Amazon).
Hanskoning Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Ja als je je ideale mesje gevonden hebt oké, maar om nu van elk mesje uit zijn proefpakket er 100 te kopen is toch vrij prijzig lijkt mij. Oftewel eerst uittesten en dan het mesje wat je geheel bevalt pas in grotere hoeveelheden aanschaffen is mijn raad.
Snuff Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Hanskoning schreef 1 uur terug: Zo is er zelfs een vriend van mij die zich bijvoorbeeld scheert met Jabonman eeeeeh zeep en amandel eeeeeehhhh zeep gebruikt en dat eeeeh scheerschuim weer verwijderd met bijvoorbeeld een voorhamer ach ieder zijn ding .? Lijkt me een beetje een buitenbeentje, misschien weet hij wel DE ideale combinatie te maken, er zijn wel meerdere dingen op de wereld die in eerste instantie vreemd lijken maar O zo lekker zijn ? 1
d1rk Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Hanskoning schreef 1 uur geleden: Ja als je je ideale mesje gevonden hebt oké, maar om nu van elk mesje uit zijn proefpakket er 100 te kopen is toch vrij prijzig lijkt mij. Oftewel eerst uittesten en dan het mesje wat je geheel bevalt pas in grotere hoeveelheden aanschaffen is mijn raad. U heeft gelijk. Ik veronderstelde dat hij 100 stuks Derby gekocht gehad... ...die zijn bij menig forum lid gratis op te halen. 2
Hanskoning Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 d1rk schreef 14 uur geleden: U heeft gelijk. Ik veronderstelde dat hij 100 stuks Derby gekocht gehad... ...die zijn bij menig forum lid gratis op te halen. Ach nu voel ik me helemaal zo oud laten we om mij in de waan te laten blijven dat ik nog een jonge atletische adonische god ben alstublieft tutoyeren .? 4
Coarse Posted April 25, 2019 Author Posted April 25, 2019 Hanskoning schreef 4 minuten geleden: Ach nu voel ik me helemaal zo oud laten we om mij in de waan te laten blijven dat ik nog een jonge atletische adonische god ben alstublieft tutoyeren .? In de Achterhoek zeggen we vaak 'U', dus maak je maar geen zorgen.
d1rk Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Hanskoning schreef 48 minuten geleden: Ach nu voel ik me helemaal zo oud laten we om mij in de waan te laten blijven dat ik nog een jonge atletische adonische god ben alstublieft tutoyeren .? U heeft toch geen minderwaardigheidscomplex? Alleen al omdat u een paar decennia langer dan mij op deze aardkloot vertoeft? Ik gebruik 'u' gewoon wat vaker, zal wel te maken hebben met het feit dat de Achterhoek eigenlijk reserve Duitsland is, daar kom je met 'Sie' naar onbekenden verder dan 'du'. Al hoewel, dat geld weer niet voor Peter. ? Maar goed tutoyeren is prima!
Recommended Posts