Jump to content

Arko Adventure after shave

Johan

Recommended Posts

Vanmorgen heb ik een flesje Arko "Adventure" aftershave meegenomen van de Turkse winkel. Ik heb het nog niet na het scheren gebruikt, maar wel al wat opgedaan vanmiddag.

Hoe zal ik het netjes brengen? Het ruikt alsof je je gezicht hebt ingesmeerd met toiletreiniger. Citroentjesfris, zeg maar. Niet echt een verfijnd luchtje. Morgen zal ik het eens echt gebruiken en terugmelden wat ik er dan van vind.

Het spul zit in een goedkope plastic fles, en maakt een goedkopige indruk. Maar voor één euro vond ik dat ik het wel eens kon proberen.

Morgen ook maar eens de Arko zeep proberen.

Ik heb van Arko nog geen AS geprobeerd maar de crème (sensitive), de scheerzeep en de Duru handzeep zijn geen van alle verfijnd qua geur maar wel top-notch in gebruik. De huid crème (C crème) is ook weer zo'n product dat vrijwel niets kost maar wel prima werkt.

De Arko scheerzeep koop ik overigens per doos en niet per stick; zo goed dus!

Arko werkt inderdaad zeer goed, voor ėėn keer blij dat ik er weinig van ruik maar qua schuim maken top. De scheerzeep verdraagt mijn huid echter niet. Gebruik wel de huidcreme en arkoC is fantastisch bij scheerbrand.

Ik heb de Arko scheerzeep vanmorgen gebruikt. De geur is veel minder extreem dan ik had verwacht, en ik vond hem eigenlijk wel lekker fris. Prima schuim inderdaad, maar niet wezenlijk beter dan Palmolive, voor mij dan. Ik heb me er wel prettig mee geschoren.

De Arko Adventure aftershave is "apart", zeg maar. Het gevoel op het gezicht is goed, maar de geur is uiterst merkwaardig. Het ruikt een beetje onnatuurlijk. Zoals ik gisteren al zei; alsof ik me heb ingesmeerd met 'Citroentjesfris' schoonmaakmiddel. Ik zal hem wel opgebruiken (in het weekend) maar waarschijnlijk niet opnieuw kopen.

Probeer eens de Action of Aqua, deze ruiken wel lekker.

Het alcohol percentage is vrij hoog en het ruikt lekker fris maar veel verzorgende bestanddelen zitten er niet in.

De zeep en scheercremes zijn natuurlijk bekend en werken erg goed, de huidcreme zowel in tube als in grote pot is ook geweldig, lijkt op nivea maar beter en ruikt lekkerder. De cremes met fruitgeuren zijn wat minder dan de classic vond ik zelf maar mijn vrouw vond ze geweldig.

Prima schuim inderdaad, maar niet wezenlijk beter dan Palmolive.........

Daar zeg je ook al wat; qua scheereigenschappen zit je met de EU-Palmolive aan, of in de buurt van, de top in scheerzepen. Natuurlijk niet qua geur of luxe-gevoel maar Palmolive steekt een aantal topzepen toch echt voorbij imo.

• 3 weeks later...

Nou, ik moet zeggen dat Duru limon wel heel aangenaam is. Hoog in de alcohol (het moet ook ontsmetten) en plak niet. Heeft een zachte geur en is betaalbaar. Vele duurdere merken hebben maar 65% alcohol, deze 80 (correct me if I'm wrong). Al met al zeer tevreden. Ik moet wel zeggen dat ik na het opdoen van Duru, ook een verzorgende huidcrème gebruik. wc reiniger, goedkope fles etc. pff gaat toch om het product? Ik heb als dure scheerzeep op dit moment Kent, ben er niet echt over te spreken. Ja het schuimt wel ed, maar als ik het vergelijk met Palmolive classic. (crème)

Grtz

• 3 weeks later...