Jump to content

Recommended Posts

Posted

Scheerbeurt van de Dag - maandag 22 april 2019

SOTD_20190422
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Paradigm - 17-4
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Vastness LE B4 - 28mm Fan (Das - Finest)
  • Scheerzeep: Noble Otter / Australian Private Reserve - Texaus
  • After-Shave: Noble Otter / Australian Private Reserve - Texaus
  • I like it 10
Posted

Omega 10019,
Wars,
Timeless Solid Bar scalloped 0,95,
Treet Dura Sharp Carbon Steel Blades 5e x,
Wars Classic EnergetyZujaci,
Biobaza Aftershave Lotion,
Loris So Oud.

SOTD_20190422.thumb.jpg.016aed021593905f44c301ef0208f239.jpg

Kwast en zeep:
Omega 10019 en Wars:
Lekker low budget scheerbeurtje vanmorgen. Simpel kwastje, Pools tubetje crème en kloppen maar mooi vlot schuim. Dat lukt wel van de Wars en scheren doet het ook goed.
Mesje en krabber:
De Treet Dura Sharp Carbon Steel Blades voor de 5e x gebruikt.
Had ik gisteren wat bedenkingen bij het mesje, moet ik zeggen dat deze vanmorgen weer top was. Gewoon met vlag en wimpel min 5 norm gehaald. De combi Timeless 0,95 met de Treet voelt wel heel vertrouwd en scheert makkelijk, gewoon goed. Lag gisteren dus echt aan de krabber.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Afgewerkt met ruim Was AS en een toefje Biobaza. Vervolgens nog een puf Loris So Oud om het hout goed te laten geuren! Heerlijk.
Zo nu de Harley uit de schuur en een dagje genieten van het mooie weer!

• I like it 13
Posted

Gold Dollar 208/Razorock Game Changer .84P
Wizamet Super Iridium
Yaqi Tuxedo marble colour
Stirling Barbershop
Nivea sensitive balsem

Eerste poging met open mes. Wel, alleen de wangen en met de vleug mee - ik moet straks nog naar de familie en wil er niet uitzien als een gekeeld varken.
Gelukkig geen sneetjes, maar dit wordt een werk van heel lange adem (als het al iets wordt).
Ook al eerste sneetje in de strop [emoji849]
Wel, misschien, ooit...b884a2758e7bffcf156af37601a61939.jpg

• I like it 15
Posted

2 Dagen stoppels, en daar is dit zware mes snel mee klaar.

Zonnige dag gewenst!

Candidius

Simpsons Lime Burst scheercreme

Shaving Society scheerkwast

Baume.be ASB

6ed0a385a0d789df500a6708e4643385.jpg

• I like it 10
Posted

Krabber: Parker 97R
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: KEPKINH Frosty Lemon (zonder talg)
Kwast: ApShaveCo Winter handvat 24mm Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Pitralon Original After Shave
Aftershave: Arko Maximum Comfort
EDT: L’ Occitane Vétiver

De herrie krabber die ook nog eens zeer efficiënt stoppels verwijdert mocht vandaag weer aantreden. Heel bijzonder dat een gesloten kam zo efficiënt kan zijn het is echt oppassen geblazen anders heb je zomaar een lekkage van de huid.

Posted

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Mes: Koraat
Scheerzeep: Stirling Eucalyptus Mint
Scheerkwast: Edwin Jagger Imitation Ebony Best Badger
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water -->  Proraso Aftershave Balsem 

Mes moet echt even over de stenen heen denk ik, hij begint bij stukken waar de baardgroei sterk is een beetje te trekken. Ik ook de arm test gedaan om te kijken of die de haren makkelijk weghaalde dat was ook niet het geval. Snap niet echt waarom dit mes na twee weken al weer scherp gemaakt moet worden, want heb het mes pas twee weken.

• I like it 4
Posted

RazoRock 400,
Stirling Varen,
Seygus Zeppelin 0.7 op iKon Bulldog greep,
Lord Captain (2),
Kruidvat aluin,
Stirling Varen aftershave balsem.

b9e2d4aadd005cef1a2085b8d8ea3085.jpg

• I like it 8
Posted

Sinds woensdag niet meer geschoren dus mijn (near) wedge Koraat gepakt.

SWK x ik scuttle
Koraat 8/8 naar wedge
Semogue soc2 band
TFS Tabacco verde duro
TFS Tabacco verde balm

Erg geslaagde scheerbeurt :)

20190422_092759.jpg

• I like it 12
Posted
koenfucius schreef 1 uur geleden:

maar dit wordt een werk van heel lange adem (als het al iets wordt).

We leven in een maatschappij waar ogenblikkelijke genoegdoening het allerhoogste goed is. Terwijl juist de reis zelf het mooiste en interessantst is als je het wil zien. Een baby valt ook honderden keren voor ie kan lopen en toch is er nog nooit eentje geweest die er de brui aan gaf en zei "laat maar is niks voor mij" ?

• I like it 5
Posted

SvdD 20190422.

LCl8nT5.jpg

J&T® mansonia hout / OUMO Brush synth.
Jabones by Luna “Reedición especial foroafeitado” scheerzeep.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep.
Derby Premium (8).
Butterfly Florida water.

• I like it 6
Posted
Harkos schreef 4 uur geleden:

low budget scheerbeurtje

Timeless 0,95

Geen commentaar.

• I like it 2
  • Haha 3
Posted

Hoewel de Varen erg aan het lonken was, toch een van mijn nieuwe aanschaffen gebruikt. 

Truefitt & Hill west indian limes

Met de Toyo 775

Geeft goed schuim.   Ruikt lekker en past prima bij deze middag. 

w6y1l3.jpg

• I like it 7
Posted
Snuff schreef 7 uur geleden:

We leven in een maatschappij waar ogenblikkelijke genoegdoening het allerhoogste goed is. Terwijl juist de reis zelf het mooiste en interessantst is als je het wil zien. 

IMG_0369.thumb.JPG.197171a06dd2a233e29371958cea67a0.JPGIMG_0370.thumb.JPG.b0cac05d281180826ed3b0aed5017412.JPG

Zutendaal, mei 2018

(van Willem Vermandere)

• I like it 5
Posted

Brad Sears/Morris & Forndran The Style 3 28mm in Blonde Badger, New Moon

Tallow & Steel - Boreal

Schulze "Deutsche Arbeit" 11/16

Tunney aluin

De T&S Boreal heeft echt een geweldige geur. Ik heb in de buurt van Winterswijk eens een mooie wandeling gemaakt door het heide en bosgebied aldaar, gedurende een tamelijk regenachtige periode van het jaar hoewel de wandeling zelf  voornamelijk droog bleef, en een deel van de wandeling voerde door naaldbos, oud en jong door elkaar, en de geur doet daar aan denken. Harsig, een ondertoon van brand, met de frisheid van dennenaalden, dat alles op vochtige grond. Echt bijzonder mooi. Scheert ook geweldig.

Derde keer in inzet deze Schulze, sinds verkregen in 2015, en dat is eigenlijk jammer want het ding scheert gewoon prima. Het is dat ik ze liever groter heb.

• I like it 7
Posted
shadowman12 schreef 9 uur geleden:

Mes moet echt even over de stenen heen denk ik, hij begint bij stukken waar de baardgroei sterk is een beetje te trekken. Ik ook de arm test gedaan om te kijken of die de haren makkelijk weghaalde dat was ook niet het geval. Snap niet echt waarom dit mes na twee weken al weer scherp gemaakt moet worden, want heb het mes pas twee weken.

Of het mes was al niet scheerklaar, zowel dan een verkeerde scheertechniek of verkeerd stroppen lijkt mij.

• I like it 1
Posted

22-4-2019 Avond

Gillette Super Adjustable A1

Wilkinson Sword (5)

24MM Yaqi Sagrada Familia Black/White Synthetic

Edwin Jagger Sandalwood

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)

Floïd AS Fragancia Moderna Y Masculina

• I like it 4
Posted
UnShaven schreef 11 uur geleden:

In het begin had ik veel contact met de maker van deze zeep en heb ik die vraag ook aan hem gesteld en dit was zijn antwoord:

my soaps have buffalo milk from greek water buffalos. Why buffalo milk? Because buffalo milk has the more fats of all other milks, which reacts with potassium hydroxide. 
My first soap batch involves premium quality extra virgin greek olive oil.
My soap do not contains tallow and has very simple ingredient list focusing on skincare and the fragrance is just pure essential oils, except vanilla soap which has vanilla extract involved.

• I like it 3
Posted
Hanskoning schreef 39 minuten geleden:

In het begin had ik veel contact met de maker van deze zeep en heb ik die vraag ook aan hem gesteld en dit was zijn antwoord:

my soaps have buffalo milk from greek water buffalos. Why buffalo milk? Because buffalo milk has the more fats of all other milks, which reacts with potassium hydroxide. 
My first soap batch involves premium quality extra virgin greek olive oil.
My soap do not contains tallow and has very simple ingredient list focusing on skincare and the fragrance is just pure essential oils, except vanilla soap which has vanilla extract involved.

Ik vermeld zonder talg omdat ik twee versies van deze zeep bezit, met talg  en zonder talg. De talg versie heeft een andere citroen geur.

Ik heb regelmatig contact met de maker en bezit vrijwel al zijn zepen. Links de nieuw talg versie rechts de origineel zonder talg met buts deksel.

Op dit moment bezit ik de vijf talg type zepen van hem, met talg is de nieuwe formule.

IMG_0004.jpg

Posted

Ik vermeld zonder talg omdat ik twee versies van deze zeep bezit, met talg  en zonder talg. De talg versie heeft een andere citroen geur.

Ik heb regelmatig contact met de maker en bezit vrijwel al zijn zepen. Links de nieuw talg versie rechts de origineel zonder talg met buts deksel.

Op dit moment bezit ik de vijf talg type zepen van hem, met talg is de nieuwe formule.

IMG_0004.thumb.jpg.027c99097380392e0478a3b51a02feb0.jpg

Ik vind de originele Frosty Lemon (de rechtse dus) erg goed qua eigenschappen en ook heerlijk van geur. Onderstaande melding kwam ik overigens tegen op de site van hem:

Aankondiging   ANNOUNCEMENT!

Next batch of buffalo milk shaving soaps will be available in the middle of the summer. Each batch is really small in order to keep the quality in premium level. All soaps are produced with raw 100% Greek buffalo milk.

Zou dit betekenen dat hij weer een serie 'ouderwetse' buffelmelk zepen gaat maken? Wat mij betreft mag hij dan gelijk beginnen [emoji851].

• I like it 2
Posted

Beide versies zijn met buffalo melk. In zijn berichtgeving naar mij gaf hij aan dat de versies met talg veel beter zijn. Ze geven inderdaad een gladdere bodem voor het mes.

Posted

Kox dashaar

MKeramiek kom

Yejo creme

Yasuki 472

Nivea sensitive asb

Osma aluin

Waarom doet een mens zich dat toch aan? Het enige wat eigenlijk goed was waren de kom en het mes.

En ergens wist ik dat van tevoren.

De kwast heeft totaal geen ruggegraat en ik ruik nog steeds de rook,  de Poolse creme heeft eigenlijk geen noemenswaardige positieve eigenschappen; het is bruikbaar om te scheren...punt.

Toch nog een goed punt, het resultaat. In 3 gangen, geen aluinprik, schade en irritatievrij glad. Prettig mes ook dit.

• I like it 4
Posted

Krabber: Parker 97R
Mesje: Voskhod (2)
Kwast: ApShaveCo Winter handvat 24mm Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Pitralon Original After Shave
Aftershave: Arko Maximum Comfort
EDT: L’ Occitane Vétiver

Posted

Blackland Blackbird black oxide SB
Wizamet Super Iridium
Yaqi Cola
KEPKINH
Nivea sensitive balsem

Goeie scheerbeurt om de eerste werkdag na de vakantie aan te vattenb9c35c48e07d831d85c827a55ffeb568.jpg

• I like it 7
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.