Snuff Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Had deze week een gesprek met iemand van het forum en die opperde dat we eigenlijk zouden moeten volstaan met 4 zepen op zijn meest, eentje voor de winter,lente, zomer, en herfst. Nu zijn we natuurlijk allemaal eens dat dit nooit of te nimmer zal gebeuren decadent als we zijn maar stel dat je deze krachttoer toch voor elkaar zou krijgen wat zou dan jouw keuze zijn? (zeep of creme) Loop dus even naar je scheerlade of langs je scheerkast(en) (of voor sommigen loods misschien) en bekijk even wat je voorkeur zou hebben. Winter: Lente: Zomer: Herfst: mijn keuze: Winter: Baume Lente: Martin de Candre Original Zomer: Acqua Di Parma Herfst: Alvarez Gomez Barberia 3
WilcoRoos Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Winter: Stirling Sharp Dressed Man Lente: Kell's Energy Zomer: Stirling Margaritas on the Arctic Herfst: Chiselled Face Sherlock Een stuk moeilijker als het lijkt, ik wiebel al tijdens het typen heen en weer tussen sommige opties. 2 1
RolfMetHaar Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Om niet gewoon overal Cella op te zeggen [emoji4]Winter: Bdf distintoLente: Tfs tabacco VerdeZomer: Tfs sottozero Herfst: Razorock plague doctor 4
Dajd94 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Winter: Saponificio Varesino Manna di Sicilia Lente: Saponificio Varesino Cubebe Zomer: Barrister & Mann Le Grand Chypre Herfst: Stirling Mountain Man een bijna onmogelijke keuze... 2
d1rk Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 (edited) Hier minder keuzestress: Winter: Haslinger Schafmilch + Malizia Vetiver Balsam of splash Lente: Proraso Groen lijn met Proraso balsam Zomer: Proraso Groen lijn met Proraso splash Herfst: Waarschijnlijk Haslinger Schafmilch met Malizia Gold Edited April 19, 2019 by d1rk aangepast met dank aan @efsk 2
Kamp Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Oei moeilijk, moeilijk, moeilijk ....... maar denk deze dan: Winter: Dr Harris Winsor Lente: TFS Tabacco Verde Duro Zomer: OSP Lemon Mint en Menthol Herfst: Saponificio Varesino Manna di Sicilia 2
Snuff Posted April 19, 2019 Author Posted April 19, 2019 Dajd94 schreef 34 minuten geleden: aponificio Varesino Cubebe Da’s snel een favoriet geworden! Ik wil het trouwens niet weten want koopstop ? hans antwoorde nog niet maar ja begrijpelijk natuurlijk, voor die alle rekken is langsgeweest en de selectie tot 4 heeft terug gebracht ? 2
Dajd94 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Respect voor zo’n koopstop. Dat vraagt wel wat discipline! 1
efsk Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Heel warm: Stirling Glacial Wintergreen Heel koud: C&F Cedarwood/Sandalwood Van warm naar koud: Pino Silvestre Van koud naar warm: Abbate Y La Mantia Vegetal Welke seizoenen dat zijn weet ik niet, die zijn een beetje van slag omdat de koeien winden ofzo. 3 4
d1rk Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 efsk schreef 6 uur geleden: @d1rk scheert zich met ASB. Aangepast 1
joebar Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Winter: Stirling Nag Champa Lente: Honing zeep uit Zuid Afrika Zomer: Stirling Margarita's in the Arctic Herfst: SV Felce Aromatica En dan op een koude lentedag de TS Himalaya en een warme winterdag TOBS Sandalwood en dan zijn er nog een paar die eigenlijk een plekje verdienen. 1
Moods Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Winter: Chiseled Face Ghost Town Barber Lente: Stirling Margeritas in the Arctic Zomer: Chiseled Face Cryogen Herfst: Catie's Bubbles Waterlyptus 2
Hanskoning Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Winter: tja dan is er maar één de Penhaligon’s Blenheim Bouquet of toch de Pré de Provence no. 69 of toch de............ Voorjaar: spannend is het de I Coloniali of de KShaveWorx Frosen en laten we de Meissner Indian Flavour niet vergeten. Zomer: Jullie mogen kiezen de Stirling Wintergreen of de Glacial Margarita in the Artics of de B&M Arctique of die zo ijskoude Queen Charlotte Voskot Herfst: mmmmmmm wat wordt het?? de Essence of Scotland Malt N Myrtle of de Alphy & Bces Cedarwood of de Sweyn Forkbeard Cederwood & Sandalwood of de Tabula Rasa Vetiver & Tangerine of toch de Mama Bears Oakleaves & Acorns Eigenlijk is de vraag van mijn grote Belgische mon ami een durende worsteling want er zijn zoveel zepen die in aanmerking komen en hoe is de stemming dan juist. Als voorbeeld is het een prachtige winterdag alwaar de zon uit het onbewolkte zwerk zijn zonnestralen over de witbesneeuwde weilanden doet dalen en de jeugd zich tegoed doet aan ijspret op de bevroren meren? Of is daar de durende miezer met een gure wind die al dagen aanhoudt ja ja Snuffie mag ik even een toelichting van uw gemoedstoestand toen u deze vraag stelde ?? 1
Snuff Posted April 20, 2019 Author Posted April 20, 2019 Ik ben altijd vrolijk dus ..... (ps. dacht vanwege het lange laten wachten op jouw inbreng even dat je tussen alle rekken verloren was gelopen ) 2
Harkos Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Gelukkig kan je in NL nauwelijks van het weer op aan en gebruik ik alles het hele jaar door elkaar. Harrie Kosses 2
Tinboy Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 DR Harris het hele jaar door. Fijne zeep en wat ik verder heb geprobeerd was altijd minder. (Zijn er niet veel geweest) Ik ga dinsdag zien of daar met de Varen zeep verandering in komt.
Snowmiss Posted May 5, 2019 Posted May 5, 2019 Vanaf herfst tot nu toe, alleen maar Proraso Wit gebruikt, met de bedoeling om nu over te stappen op Proraso Groen. Maar dan komt er toch weer wat anders tussendoor, misschien dat ik over een jaar over 5 nog maar vier zepen in mijn collectie heb 1 1
Barbiere di Figaro Posted May 5, 2019 Posted May 5, 2019 Ooit had TFS de Winter en Summer variant, maar die zijn er niet meer Winter: BdF Esclusivo, gebruik ik gewoon vaak, maar blijft lekker, Extro Legno di Sandalo overigens ook... Lente: MdC Original, de 200 grams zware glazen pot gaat lang genoeg mee voor een hele lente. Zomer: Merk dat ik vaak de BdF Mistero pak, maar de Extro Bergamotto di Calabria is ook wel een favoriet. Herfst: TFS Corte Sabauda, warm en exclusief, de Extro Tabacco en Isola echter ook... Nee, sorry @Snuff, lukt me niet en ik hoop dat dat ook voor de anderen hier geldt! 1
koenfucius Posted May 5, 2019 Posted May 5, 2019 Seizoenen, welke seizoenen? Gisteren hagel, bij mijn zus zelf sneeuwvlokjes. Doe ik dus niet aan mee. Als ik zin heb in een bepaalde zeep, dan komt die aan de beurt 3 2
Recommended Posts