Noxa Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Een whisky topic, dat ontbrak er nog aan! Er moeten hier toch meer liefhebbers van dit heerlijke nat rondwaren. Ik ben er in ieder geval wel een. Vanmiddag eens de nieuwe whisky/wijn handelaar hier in de wijk bezocht. Hij heeft had een hoop lekkere dingen staan en ik voor dat ik het wist had ik 5 whisky's geproeft. Uiteindelijk met deze fles de zaak uit gelopen. Zijn er nog meer mensen met een voorliefde voor een lekkere whisky?
Johan Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Vroeger hield ik erg van een goede whisky, maar dat is een beetje weggezakt tegenwoordig.
Noxa Posted October 26, 2013 Author Posted October 26, 2013 Vroeger hield ik erg van een goede whisky, maar dat is een beetje weggezakt tegenwoordig. Ik zie dat je ook in Utrecht woont, loop eens een keer binnen bij "Kwestie van Smaak", dat zit op Briljantlaan 5 naast Klein Berlijn. Aardige kerel en hij kan je alle ins en outs vertellen over zijn whisky en wijn.
steefmobiel Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 ah ja...whiskey, daar heb ik een leuke verzameling van. Vooral omdat de tijd ontbreek om er regelmatig van te genieten. Vaker dan 5 keer per jaar kom ik er niet aan toe, om met vrienden een avondje te genieten van 10-25 jaar oude single malts. Eigenlijk zou ik in het weekend naast een lekker jazz muziekje ook een whiskey in moeten schenken bij het scheerritueel. mvg stephan
Snuff Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 ah ja...whiskey, daar heb ik een leuke verzameling van. Vooral omdat de tijd ontbreek om er regelmatig van te genieten. Vaker dan 5 keer per jaar kom ik er niet aan toe, om met vrienden een avondje te genieten van 10-25 jaar oude single malts. gewoon een scheerbijeenkomst organiseren, helpen we je een handje, ze mogen ook niet al te lang blijven staan weet je
Buffel Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Whisky check ! Hier ook een liefhebber Vandaag deze geproefd en meegenomen natuurlijk! Verder qua smaak vind ik Aberlour 16 Yo een van mijn favorieten. En Lagavullin is ook heerlijk Wel doe ik een paar maanden met een flesje, zo blijft het betaalbaar .
bassochist Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 hier ook een liefhebber, helaas door maagproblemen flink wat moeten minderen, maar van een goed glas kan ik nog steeds af en toe flink genieten.
DoubleB Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ik ben meer van de Rum. Nooit echt whiskey gedronken. Opzich wil ik best eens een glaasje drinken. Aanraders voor een flesje dat betaalbaar en een zachte dronk heeft?
Johan Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ik heb een tijd op Martinique gewerkt ... over rum gesproken
Buffel Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ik ben meer van de Rum. Nooit echt whiskey gedronken. Opzich wil ik best eens een glaasje drinken. Aanraders voor een flesje dat betaalbaar en een zachte dronk heeft?
DoubleB Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ziet er goed uit, Buffel. Dank voor de tip! Denk dat ik deze is op mijn lijstje ga zetten =) @Johan; ah nog een liefhebber begrijp ik?
Marcel Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ik ben wel een liefhebber, maar het drinken komt er eigenlijk niet zo vaak van als ik wel zou willen. Het kopen ook niet trouwens! Ooit, als student, vond ik Jameson het beste wat er was, inmiddels hou ik het het liefste bij Islay Single Malts.
meemai Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Ik ben meer van de Rum. Nooit echt whiskey gedronken. Opzich wil ik best eens een glaasje drinken. Aanraders voor een flesje dat betaalbaar en een zachte dronk heeft? Jameson is betaalbaar en erg smooth. Ik mag geen sterke drank meer nádat ik een liter wodka heb gedronken op een dag.
karaqz Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Ik ben geen "echte" liefhebber in dat ik geen single malts drink. Maar als ik eens een glas drink vind ik Glen Talloch altijd wel ok. Maar voor liefhebbers is dat pauper whisky denk ik
Johan Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Ik mag geen sterke drank meer nádat ik een liter wodka heb gedronken op een dag. Da's een beetje als Obelix en de toverdrank
iwan073 Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Da's een beetje als Obelix en de toverdrank Hahaha
talibeard Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Ik heb niks met Whisky. Eau de vie of Calvados, Pertsovka of een mooie Slivovitz allemaal prima maar Whisky (evenals Cognac trouwens) valt gewoon niet goed.
meemai Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Ik mag geen sterke drank meer nádat ik een liter wodka heb gedronken op een dag. Da's een beetje als Obelix en de toverdrank Iedereen kan soms wat toverdrank gebruiken. Maar goed andere mensen konden er niet om lachen. Overigens heb ik wel ergens een bourbon verstopt.
DoubleB Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Heb vandaag een kleine fles (20 cl) Dalwhinnie gekocht. Ben erg benieuwd!
Buffel Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Laat het weten ja ! Die is goed gebalanceerd en valt bij de meesten in de smaak.
Noxa Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Dalewhinnie is inderdaad goed te betalen single malt! Die ga je vast heel lekker vinden.
DoubleB Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Mooie foto! Ik heb een glaasje Dalwhinnie genuttigd, lekker voor de open haard. Ik ben wel een Rum liefhebber, maar heb geen ervaring met premium whisky. Goed bevallen! Een prima glaasje. Gladde afdronk, wat licht en zoetig. Prima drankje. Moet nu wel even een Glencairnn glas scoren ergens
Noxa Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Ik heb net (ook bij de haard) mijn Clynelish open gemaakt. Echt een heerlijke whisky, voor de beginnende whisky drinker echt aan te raden. Hij is heel zacht maar wel vol van smaak, nu al een blijvertje.
Buffel Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Ik heb deze staan Untitled by Ren0W, on Flickr (uiteraard met The Glencairn Whisky glazen) Geen echte liefhebber, maar ooit eens gekocht omdat ik dacht dat ik ook wel aan de whiskey wou Uiteraard omdat ik een Japan liefhebber ben (hint hint scheermes, auto, katana etc) en omdat ik uiteraard niks goedkoop kan kopen is deze het geworden. Maar, veel te scherp/pittig voor mij. Echt alles brandt, neus/ogen... zelfs al bij het enkel ruiken eraan. En dat is wel een beetje jammer, moet nog eens op zoek naar een echt zachte/zoetige whiskey. Even inkomen/proberen meer te waarderen. Bij veel slijters kun je tegenwoordig ook proeven Als je de kans hebt om AnCnoc te proeven, is dat een aanrader! Niet te duur en erg lekker. Er zijn een aantal variatie van, van scherp tot zoet. Ook is Aberlour een milde zoetige whisky voor een goede prijs. En nog veel meer maar dan heb je zo een verzameling staan
Recommended Posts