Harkos Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Een verrassende kennismaking met voor mij een onbekend Derby mesje, de Derby Usta. Kreeg van iemand die het mesjes draadje volgt op het forum, maar verder niet aanwezig is, via Tapatalk mesjes aangeboden. Dit mesje ontstijgt absoluut het niveau van de Derby Extra. Ik kan me er prima mee scheren. Geen topper als een Rapira Platinum Lux of een Kai, waar het mesje erg op lijkt vanwege het ontbreken van elke opdruk, maar komt wel erg in de richting van een Astra Groen. Heb de indruk, dat dit wel eens hetzelfde mesje kan zijn, dan de Derby Premium. Is ook frappant, om op de Derby website te zien, wanneer je schakelt van Turks naar Engels je ook de foto's van de Usta ziet veranderen in de Premium! Met genoemd mesje had ik vergelijkbaar prettige ervaring tijdens het scheren Het is niet zo, dat ik last krijg van het kopen, kopen hormoon, maar als de keus beperkt is en je kan deze dan krijgen, is het geen straf. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig **. 1- Krabber: Een nieuw mesje om te testen deze morgen. De 1e is de Derby Usta. Ja Derby, echter een wat onbekende, want deze had ik niet eerder gezien. Heeft geen opdruk, ziet er uit als een Kai, kaal dus. Welnu 1e beurt moet ik zeggen voelt niet als de Derby Extra, maar meer als de premium. Hier valt mee te scheren! Om het mesje goed aan de tand te voelen voor de 1e beurt in de Game Changer geschroefd en dat voelde direct gewoon goed. Dat mesje en die krabber gaan erg prettig samen. Zowel de bakkes als de schedel moeiteloos glad. Eens zien hoelang het mesje dit niveau vol houdt. 2- Krabber: De Usta van Derby is best aardig bruikbaar. Zeker geen Extra! Ook deze 2e x is gewoon normaal prettig van snit. In de Black Beauty op 7 voor de bakkes en 6 voor het bolletje een mooie combi. Gewoon prima glad! 3- Krabber: Het mesje deed ook nu weer prima zijn werk. Meer dan de Roem van Derby doet vermoeden. In de Rockwell 6s, bakkes met plaat 6 en bolletje met plaat 5, leverde een soepele vergevingsgezinde combi, waarmee goed was te scheren. 4- Krabber: De Derby blijft enige verwondering oproepen. Ga er van uit, dat ik hier met het Premium mesje te maken hebt. Ga je namelijk op de website van Derby in het Turks kijken, wat ik niet kan lezen en schakel je om naar Engels, krijg je ook het Premium mesje gepresenteerd. In de Ikon #101 is het een zeer prettige en vergevingsgezinde combi. Waar ik vroeger de #101 best behoorlijk vond scheren, vind ik deze nu erg tam sinds ervaringen met Blackbird, Timeless Game Changer etc. 5- Krabber: De Derby heeft zonder beperkingen mijn 5 norm gehaald. Nu eens zien of hij aan een Premium kan tippen en zo in het gemiddelde van volgens mij bruikbare mesjes terecht komt. In de R41 (2013) was het mesje duidelijk aanwezig, duidelijk in de vorm van een effectief scherende combi. Wel even opletten, maar dan gaat zelfs de schedel er mee zonder scheuren in het dakleer te maken! 6- Krabber: De Derby is nog steeds bruikbaar. Vanmorgen wat minder vlot, dan voorgaande beurten. Het kan aan de S1 liggen, maar dat weet ik dan morgen. Voor vandaag heeft de combi me prima glad gemaakt en morgen mag het mesje dan nog eens in de Game Changer, maar of dat nog goed gaat? Gaan we zien. 7- Krabber: De Derby is vandaag in de spaarpot verdwenen. Ofschoon er nog mee te scheren viel, ging het niet zo natuurlijk als aan het begin. De combi met de Game Changer maakte, dat het soepel en comfortabel verliep, maar het was niet zo'n flitsende beurt. Maar ja 7 x is natuurlijk ook wel genoeg. Het gemiddelde van de mesjes ligt op 7,4, ergo niet verkeerd. Naar index Harkos 7
Recommended Posts