HiFuMi Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 ik hoor wel eens dat je met een scheerkwast niet mag draaien maar zijdelings draaiend schuim moet maken omdat de haren anders zouden kunnen breken of vervormen of zo zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of meer over weten ik gebruik zelf meest syntheten dus die zullen niet zo snel kapot gaan denk ik , mogelijk dat dit bij een duur dasje meer uitmaakt maar toch interesssant om te weten omdat ik bij het kop-soppen eigenlijk heel veel draai om lekker schuimt te krijgen 1
Snuff Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 ik heb in 45 jaar nog nooit een borstel kapotgemaakt met draaiende bewegingen 2 1
Hanskoning Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Ik maak er ook alle bewegingen mee -behalve druk zetten- maar over het algemeen “penseel” ik. 1
Harkos Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Behalve bij paarden geen last van. Bij paardenkwasten willen bij veel draaien de haren midden in de knot wel in de knoop raken. Dat kam ik dan weer recht zo nu en dan met een sate prikker. 2
Moods Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Ik heb alleen ervaring met syntheten en die heb ik nog nooit kapot gedraaid. Kan het me ook eigenlijk nauwelijks voorstellen dat ze daar niet tegen zouden kunnen. Of misschien bedoelen ze "om zijn as draaien", als een tol. Wellicht dat dat slecht zou zijn, maar dat lijkt me ook een onnatuurlijke draaibeweging die je sowieso al bijna niet maakt. 1
jos schenau Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Ik draai gewoon. Nooit gemerkt dat deze beweging ten koste ging van mijn kwasten (synthetische ). Zet uiteraard niet teveel druk. Gewoon met beleid. 1
d1rk Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 HiFuMi schreef 10 uur geleden: ik hoor wel eens dat je met een scheerkwast niet mag draaien maar zijdelings draaiend schuim moet maken omdat de haren anders zouden kunnen breken of vervormen of zo zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of meer over weten ik gebruik zelf meest syntheten dus die zullen niet zo snel kapot gaan denk ik , mogelijk dat dit bij een duur dasje meer uitmaakt maar toch interesssant om te weten omdat ik bij het kop-soppen eigenlijk heel veel draai om lekker schuimt te krijgen Ik smeer de ingezeepte kwast op mijn baard, en daarna 'swaffel' (slaan) met mijn kwast op mijn bakkes. Dat is de enige manier om een ideaal lucht/zeepwater mengsel (schuim) te krijgen, geen idee of mijn Omega Puro Tasso daar onder lijdt. Dat arme beest is al 10 jaar oud, en verliest ja soms een haar, of dat aan de leeftijd of aan mijn swaffelen ligt daar ben ik nog niet over uit. 1
d1rk Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Soort van kwasten van links naar rechts, maar dan lomper, gemakkelijkste gaat dat onder de kin, Ik liet het een vriend van me zien, en hij zei dat het klonk zoals ie swaffelde. ? Moet ik een filmpje maken? ? 5
efsk Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Jij bespreekt met mensen het geluid wat ze maken als ze swaffelen. Dat is meerdere graden erger dan iemand kennen die swaffelt. 2 11
Marcel Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 In eerste instantie draai ik, af en toe extra water oppikkend. Als het schuim de juiste dikte/scheerbaarheid heeft ga ik over op wat jij noemt smeren, of penselen. Beiden zonder veel druk te zetten. 2
HiFuMi Posted April 18, 2019 Author Posted April 18, 2019 haha ja , ik penseel ook wel , maar als je wat voller schuim wilt gaat draaien als een tierelier vooral rond de kin maar dan druk je inderdaad de kin wel verder in de kwast maar ik druk ook niet te hard hoor ik ga lekker door met draaien dan, plus de syntheten die ik gebruik zijn nou ook weer niet zo duur gaat ook om de lol tenslotte ik deed het vroeger ook zo met een goedkoop varkenskwastje en kwam er na jaren pas achter , toen ik een nieuwe kocht , dat de haren de helft korter waren geworden en dat ik eigenlijk gewoon met een halve stomp stond te mixen bedankt voor de meningen 3 2
Tjoolder Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Ik doe ook voor meer schuim de draaiende beweging en voor het smeren de schilderende beweging. Mijn paardenhaarkwast is idd iets gevoeliger voor "knopen" dan mijn andere kwasten. Maar dat kan ook aan de knotØ liggen tov de iets langere haren.
Harkos Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Tjoolder schreef 1 uur geleden: Ik doe ook voor meer schuim de draaiende beweging en voor het smeren de schilderende beweging. Mijn paardenhaarkwast is idd iets gevoeliger voor "knopen" dan mijn andere kwasten. Maar dat kan ook aan de knotØ liggen tov de iets langere haren. Ik heb een dichtbezette kortharige flat top. Die knoopt net zo als mijn onbenullig grote en slappe Turk.
Tjoolder Posted April 21, 2019 Posted April 21, 2019 @Harkos Dat kan idd, maar ik heb er maar 1 en dus kan ik niet vergelijken. dus geef je hier een toegevoegde waarde aan dit topic! Dit is waar het om draait. 1
Recommended Posts