Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik hoor wel eens dat je met een scheerkwast niet mag draaien  :x

maar zijdelings draaiend schuim moet maken omdat de haren anders zouden kunnen breken of vervormen of zo

zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of meer over weten :$

ik gebruik zelf meest syntheten dus die zullen niet zo snel kapot gaan denk ik , mogelijk dat dit bij een duur dasje meer uitmaakt

maar toch interesssant om te weten

omdat ik bij het kop-soppen eigenlijk heel veel draai om lekker schuimt te krijgen

• I like it 1
Posted

Behalve bij paarden geen last van. Bij paardenkwasten willen bij veel draaien de haren midden in de knot wel in de knoop raken. Dat kam ik dan weer recht zo nu en dan met een sate prikker.

• I like it 2
Posted

Ik heb alleen ervaring met syntheten en die heb ik nog nooit kapot gedraaid. Kan het me ook eigenlijk nauwelijks voorstellen dat ze daar niet tegen zouden kunnen. Of misschien bedoelen ze "om zijn as draaien", als een tol. Wellicht dat dat slecht zou zijn, maar dat lijkt me ook een onnatuurlijke draaibeweging die je sowieso al bijna niet maakt.

• I like it 1
Posted

Ik draai gewoon. Nooit gemerkt dat deze beweging ten koste ging van mijn kwasten (synthetische ). Zet uiteraard niet teveel druk. Gewoon met beleid. 

• I like it 1
Posted
HiFuMi schreef 10 uur geleden:

ik hoor wel eens dat je met een scheerkwast niet mag draaien  :x

maar zijdelings draaiend schuim moet maken omdat de haren anders zouden kunnen breken of vervormen of zo

zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of meer over weten :$

ik gebruik zelf meest syntheten dus die zullen niet zo snel kapot gaan denk ik , mogelijk dat dit bij een duur dasje meer uitmaakt

maar toch interesssant om te weten

omdat ik bij het kop-soppen eigenlijk heel veel draai om lekker schuimt te krijgen

Ik smeer de ingezeepte kwast op mijn baard, en daarna 'swaffel' (slaan)  met mijn kwast op mijn bakkes. Dat is de enige manier om een ideaal lucht/zeepwater mengsel (schuim) te krijgen,  geen idee of mijn Omega Puro Tasso daar onder lijdt. Dat arme beest is al 10 jaar oud, en verliest ja soms een haar, of dat aan de leeftijd of aan mijn swaffelen ligt daar ben ik nog niet over uit.

• Haha 1
Posted

Soort van kwasten van links naar rechts, maar dan lomper, gemakkelijkste gaat dat onder de kin, Ik liet het een vriend van me zien, en hij zei dat het klonk zoals ie swaffelde. ?

Moet ik een filmpje maken?

?

• Haha 5
Posted

Jij bespreekt met mensen het geluid wat ze maken als ze swaffelen. Dat is meerdere graden erger dan iemand kennen die swaffelt.

• I like it 2
  • Haha 11
Posted

In eerste instantie draai ik, af en toe extra water oppikkend. Als het schuim de juiste dikte/scheerbaarheid heeft ga ik over op wat jij noemt smeren, of penselen. Beiden zonder veel druk te zetten.

• I like it 2
Posted

haha

ja , ik penseel ook wel , maar als je wat voller schuim wilt gaat draaien als een tierelier

vooral rond de kin

maar dan druk je inderdaad de kin wel verder in de kwast

maar ik druk ook niet te hard hoor

ik ga lekker door met draaien dan, plus de syntheten die ik gebruik zijn nou ook weer niet zo duur

gaat ook om de lol tenslotte;)

ik deed het vroeger ook zo met een goedkoop varkenskwastje en kwam er na jaren pas achter , toen ik een nieuwe kocht , dat de haren de helft korter waren geworden en dat ik eigenlijk gewoon met een halve stomp stond te mixen xD

bedankt voor de meningen

• I like it 3
  • Haha 2
Posted

Ik doe ook voor meer schuim de draaiende beweging en voor het smeren de schilderende beweging.
Mijn paardenhaarkwast is idd iets gevoeliger voor "knopen" dan mijn andere kwasten.
Maar dat kan ook aan de knotØ liggen tov de iets langere haren.

Posted
Tjoolder schreef 1 uur geleden:

Ik doe ook voor meer schuim de draaiende beweging en voor het smeren de schilderende beweging.
Mijn paardenhaarkwast is idd iets gevoeliger voor "knopen" dan mijn andere kwasten.
Maar dat kan ook aan de knotØ liggen tov de iets langere haren.

Ik heb een dichtbezette kortharige flat top. Die knoopt net zo als mijn onbenullig grote en slappe Turk.

Posted

@Harkos Dat kan idd, maar ik heb er maar 1 en dus kan ik niet vergelijken. dus geef je hier een toegevoegde waarde aan dit topic! Dit is waar het om draait. 

• I like it 1