Ga naar inhoud
Tjebbe

SvdD - maandag 15 april tot en met 21 april 2019

Aanbevolen reacties

Kitchen schreef 1 uur terug:

Kun je afvragen of je mes dan uberhaupt wel scherp genoeg (lees: scheergereed) was als je na 2 weken reeds het idee hebt dat je moet slijpen. Mocht Tony bereid zijn om je mes te slijpen zou ik dat zeker doen. 

Ja dat had ik Ulrik gevraagd, hij heeft aangegeven dat mijn mes shave ready was. Het kan ook aan mezelf liggen, dat ik verkeerd gestropt hebt, want heb mijn strop al een paar keer gesneden. Ik ga eerst even stroppen met Cox(groene pasta)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een avondscheerbeurt dit keer, omdat ik benieuwd was naar de Stirling Varen. Verder de gebruikelijke setup gebruikt, namelijk mijn Merkur 34C met een Astra-mesje en de Yaqi syntheet.

De Varen is kwalitatief een prima zeep, zoals we van Stirling gewend zijn. De geur is een mix van gras, varen en bloemen. Helaas vind ik de verhouding teveel doorslaan naar gras en varen. Ik had liever wat meer bloemengeur erdoorheen geroken. Vanuit de pot vond ik hem wat "scherp" in de neus,maar na het opschuimen is dat gelukkig weg. Al met al een goede zeep die mijn top-tienlijstje evenwel niet haalt. Ik mag echter niet klagen, want ik wist van tevoren dat mijn smaak niet echt in dit soort geuren ligt, maar ik vond en vind het gewoon leuk om met deze actie mee te doen. Ik heb daar dan ook zeker geen spijt van en hij gaat ook gewoon mee in de roulatie.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Declaration Grooming Washington B3 Nebula
Wickham - Citrus Musk
Knockout
Voskhod (4)
Tunney aluin

Vier keer achter elkaar dezelfde krabber ...  Dat is me niet overkomen sinds ik er nog maar éen had.

Vorige scheerbeurt de Tallow & Steel "Boreal", deze keer de veganistische Wickham. Mooi dat zepen met een zo verschillende basis zo gelijk goed kunnen presteren, waarbij ik de Boreal iets vettender vind. Fijne, licht orientaalse geur, deze zeep.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Razorock Game Changer 0.84P

Gillette Nacet mesje

D.R. Harris Arlington zeep

Razorock Big Bruce 26mm

Weleda ASB

De eerste scheerbeurten met de GC vond ik wat tegenvallen omdat ie met de Polsilver en Perma mesjes niet echt lekker schoor. Ik heb de GC inmiddels voorzien van een Gillette Nacet mesje en dat maakt het een totaal andere krabber. Comfortabel en ook lekker effectief. Met deze combi heb ik me al een paar keer heel prettig kunnen scheren en vanavond ook weer. Hoog tijd dus om eens een voorraadje van deze mesjes in te slaan.

Afgemaakt met de lekker geurende Weleda ASB en zo glad als een paling het paasweekend in.

254fb20febc6c471270693d2f31120f7.jpg

• Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Travalong
Voskhod
Yaqi Cola
TOBS Jermyn Street zeep
Nivea sensitive balsem

Eerste scheerbeurt met de Travalong. Ik geef toe dat ik er niet helemaal gerust in was. De krabber lijkt gemaakt van een heel dun licht metaal, lijkt op blik. Bovendien staat de steel ietwat haaks op de kop. Maar het resultaat is meer dan behoorlijk. Vlotte scheerbeurt, hoewel niet heel diep uitgeschoren.a168b435f3ea10100e8366e99b1ba0b9.jpg

• Vind ik leuk 10

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krabber: Tmeless SS 0.95 OC
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: KEPKINH Frosty Lemon (zonder talg)
Kwast: ApShaveCo Winter handvat 24mm Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Pitralon Original After Shave
Aftershave: Arko Maximum Comfort
EDT: L’ Occitane Vétiver

En weer zo glad als een paasei. Overigens is de lucht erg droog voor je het weet is het vocht overal uit verdwenen.

• Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4D9D5A3B-57D4-4A65-9EC3-A8D7D323E671.thumb.jpeg.f6ad920108deb7702c00dc3710163983.jpeg

Vanmorgen voor de eerste keer geschoren met de gisteren ontvangen Vector Singel Edge razor. Of voor de taalfetisjist: de Vector krabber met enkele snede. Ontvangen is overigens niet geheel het juiste woord. Mocht nog € 49,57 aftikken voor onze groene tak van de belastingdienst.

Wat me vooral opviel is dat hij licht is qua gewicht en dat je makkelijk in de hoek onder je neus komt. Met mesje weegt hij 78 gram. De Above The Tie SE1 van mij heeft een gewicht van 142 gram op de keukenweegschaal. Net ietsje meer zeg maar. 

Een wijze Koning schreef hier eens dat je een aantal dagen met een krabber moet scheren en dan pas een oordeel kunt geven. Mee eens maar hij bevalt me nu al.

Resultaat van de scheerbeurt: zondags glad.

4304F3FD-573A-49E4-9C1C-E237444F9A79.thumb.jpeg.a67756e5ddbc911450474bbf5346de19.jpeg

• Vind ik leuk 6
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chinese Futur Kloon

Rapira Platinum Lux

Prep

Stirling Varen

Il Ceppo

Stirling Varen AS Balm

Scottish Man

Een niet onaangename geur, die bloemetjes, die bespeur ik niet in de Varen Zeep, wel in de AS Balm, grappig de opgeklopte zeep heeft een groenige kleur. En jawel vandaag dus Hallelujah een BBS & DFS, moeiteloos en aal glad, misschien moet ik mijn zoektocht naar andere krabbers gewoon opgeven, de Futur kloon doet het gewoon..

Overigens is ie wel heel verschillend afhankelijk van het mesje, o ja en best een dwarslat om je mesje goed in te krijgen, hij ligt niet altijd goed uitgelijnd, dus dat is wel een opletten.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling 26/54,
Stirling Varen,
Seygus Zeppelin 0.7 op iKon Bulldog greep,
Lord Captain (1),
Kruidvat aluin,
Stirling Varen aftershave balsem.

fc149737de6847592edb572a3258421d.jpg

Fijne Paas!

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ator razor schreef 30 minuten geleden:

Een wijze Koning schreef hier eens dat je een aantal dagen met een krabber moet scheren en dan pas een oordeel kunt geven. Mee eens maar hij bevalt me nu al.

Juist Gert..........luisterde nu iedereen maar eens naar mijn altijd wijze raad. 🤣

• Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20190421.

XLzzr0I.jpg

J&T® mansonia hout / OUMO Brush synth.
Jabones by Luna “Java” scheerzeep.
ATT S2 / Timeless "Plaid" greep.
Derby Premium (7).
Floïd Black.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - zondag 21 april 2019

SOTD_20190421
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Merkur - Progress (50C)
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Black Ship Grooming Co. - Whaler - Cutter kleur - 28mm Fan (Syntheet)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Barnacle Bob
  • After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Barnacle Bob
  • Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren was het zover. Mijn lang verwachte Yingjili DE uit China met de belachelijke prijs van 1,80 euro viel op de mat.

Vandaag mocht het krabbertje laten zien wat het kon. Je voelde direct de kwaliteit 😉. de passingen sloten super nauw op elkaar aan en zaten bom vast als een kluisdeur van Fort Knox. Het scheren met dit apparaat was als rijden met een Abraham Tank. Het apparaatje liet de andere  DE krabbers uit het top segment lachend achter zich 👲

Zover mijn fantasie. 

Meegedaan met de mini hype en mij dit krabbertje aangeschaft. Gewoon voor de fun en de belachelijke prijs . Had hij hier in de super markt gelegen had ik er straal voorbij gelopen.

Scheerbeurt.

Krabber de Yingjili met een lord mesje .

Kwast : razorock synteet.

Zeep : Tabac .

Als afsluiting  Kruidvat balsem en de tabac aftershave.

Een scheer beurt wat je van een krabbertje van deze prijs kan verwachten. Het scheert en daar houdt het mee op . Een 2 daagse baard zal het krabbertje bij mij niet weg krijgen.

Ook nu mijn Henckels 4/5 achter de hand gehouden om de ruwe stukjes op te ruimen. Kan overal bij met zijn breedte .

Eigenlijk met deze combinatie ; glad.  Geen wondjes over ander ongerief.  Maar het krabbertje zal bij mij niet regelmatig het daglicht zien en zal ander en beter scheer gerief hun kunsten mogen vertonen.    Maar dit was een scheerbeurt waarvoor ik het krabbertje had aangeschaft , gewoon voor de lol.

Heren ik wens Jullie en je naasten fijne paasdagen 🥚🥚.

2019-04-21 10.53.04.jpg

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Plisson Fibre,
Stirling Varen,
Gillette New,
Treet Dura Sharp Carbon Steel Blades 4e x,
Proraso AS,
Stirling Varen ASB.
SOTD_20190421.thumb.jpg.86e5cfa65977faeea2650a8caa500130.jpg

Kwast en zeep:
Plisson Fibre en Stirling Varen:
Het heeft even geduurd, voordat het zover was, maar vanmorgen dan kennis gemaakt met de varen van Stirling, ons forum zeepje. Ruikt echt naar gemaaid gras en varens. Zit ik nog iets anders door, maar dat kan ik nu even niet thuisbrengen. Met de Plisson laat het zich makkelijk als een Stirling op kloppen. Scheerkwaliteit als te verwachten. De geur is even wennen, maar vind hem wel geslaagd. Had bij varen een iets zoetere associatie, dit is echter meer kruiderig. Gezien ik ook e ASB heb kan ik niets over de duurzaamheid van de geur zeggen, maar tijdens het scheren was het duidelijk aanwezig.
Mesje en krabber:
De Treet Dura Sharp Carbon Steel Blades voor de 4e x gebruikt.
De Treet levert ook deze scheerbeurt kwaliteit. Prima snit. Denk wel wat sleetsheid te bespeuren, maar niet zo, dat het mesje niet meer bruikbaar is. Morgen mag hij laten zien wat er nog inzit. De Gillette New is vrij direct en die combi maakt misschien dat het allemaal wat minder voelt, dan gisteren in de Game Changer. Wel perfect glad geschoren rond om.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Wat Proraso AS en daarna de Stirling Varen ASB. Zo dat is prettig spul, afgezien van de geur is de verzorgende eigenschap ook zo, dat ik overweeg bij mijn andere Stirlings ook maar wat ASB te bestellen!
Zo Paas best geschoren, mooi weer, vanmiddag gezellig bezoek, wat wil ik nog meer?

• Vind ik leuk 10

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Preshave: prep, koud water
Kom: M-keramiek
Kwast: Altesse
Crème: speick
Krabber: Gillette black beauty (model korte steel)
Mesje: Rapira platinum lux
Vdh aluin
Aftershave: Williams Aqua velva, L'Oréal sensitive balsem

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.