Jump to content

Hulp topic per provincie.

meemai

Recommended Posts

Zou het niet mooi zijn, als we een forum hadden waar we een topic maken voor iedere provincie. Nederland en zowel België of in het begin alleen Nederland, gezien er niet zoveel Belgische members zijn, maar we moeten ze natuurlijk niet vergeten.

Maar goed, wat ik bedoel is dus, dat er een forum is en ik kom bv uit Limburg. Nou dan is er bv een limburg topic, en als iemand dan hulp wilt bij uhm, hoe slijp ik of hoe scheer ik me met een open mes. Dat hij of zij makkelijk mensen kan vinden uit dezelfde provincie zodat de beide personen kunnen afspreken. En elkaar kunnen helpen, of neem nu iemand wilt een mes geslepen hebben en woont in Friesland. Dan kan hij hem op de post opsturen naar weet ik veel waar, of wie weet woont er wel iemand een half uurtje van hem vandaan.

Dit lijkt mij vrij handig en wilde eens een discussie openen over iets als dit. Want ik zou nu totaal niet weten of iemand van mijn regio Limburg hier aanwezig is. Misschien is die er wel en zou ik er zomaar langs kunnen om wat slijp advies te krijgen.

Dit was mijn inbreng wel zo'n beetje.

Mwah, Nederland is zo klein ... het lijkt me een beetje overkill.

Een scheiding NL/BE lijkt me ook geen goed idee.

Je kunt natuurlijk gewoon je regio in je profiel zetten.

Relatief gezien is nederland klein. Maar ik kan moeilijk naar rotterdam rijden of groningen. Je kan als per provincie te veel is zuid midden boven pakken maar dat is ook een rompslomp. Maar goed als iemand toevallig hulp zoekt en je woont bij elkaar mooi toch?

Dan kan dat natuurlijk altijd via een PM. Of je kijkt even in iemands profiel waar hij woont.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe er verder over gedacht wordt.

Niet iedereen vult dat in. En om iedereen een random pm te sturen. Overigens wil je ook niet steeds gepmt worden. Zon topic kan je in als je echt wilt.

Een sectie per provincie lijkt mij ook overbodig, al ben ik het wel eens met het idee om hulp per provincie te kunnen opzoeken.

Het is een idee om iedere member te vragen zijn woonplaats/provincie te vermelden, maar wellicht hebben mensen daar om persoonlijke reden bezwaar tegen en is het een eigen keus om het neer te zetten of niet.

Is het geen idee om een draadje te starten waarin je in de titel zet dat je om hulp vraagt in welke regio? Dan kunnen mensen daarop reageren. Blijft het ook lekker centraal in de daarvoor bestemde onderdelen. Bv scheerkwasten, of straights.

Een sectie per provincie lijkt mij ook overbodig, al ben ik het wel eens met het idee om hulp per provincie te kunnen opzoeken.

Het is een idee om iedere member te vragen zijn woonplaats/provincie te vermelden, maar wellicht hebben mensen daar om persoonlijke reden bezwaar tegen en is het een eigen keus om het neer te zetten of niet.

Is het geen idee om een draadje te starten waarin je in de titel zet dat je om hulp vraagt in welke regio? Dan kunnen mensen daarop reageren. Blijft het ook lekker centraal in de daarvoor bestemde onderdelen. Bv scheerkwasten, of straights.

Mooi idee, uiteraard was mijn idee ook maar omdat ik deze kant op wil. De kant waarop members elkaar wat makkelijker kunnen aanschieten per in de buurt. Alle suggesties zijn welkom.

Er zou eventueel ook een extra subforum kunnen komen waarin afspraken, meetings e.d. gemaakt kunnen worden. Behalve straights (laten) slijpen kun je ook denken aan spullen ruilen of laten zien. Als je items gezien hebt voor je ze online moet kopen zou behoorlijk helpen bij het maken van een keuze....

Er zou eventueel ook een extra subforum kunnen komen waarin afspraken, meetings e.d. gemaakt kunnen worden. Behalve straights (laten) slijpen kun je ook denken aan spullen ruilen of laten zien. Als je items gezien hebt voor je ze online moet kopen zou behoorlijk helpen bij het maken van een keuze....

Zo'n subforum vind ik wel een goed idee!

Wat betreft mijn eerdere idee; er is natuurlijk al een Help subforum, dus daar kunnen ook hulpvragen gesteld worden.

Zo'n subforum vind ik wel een goed idee!

Wat betreft mijn eerdere idee; er is natuurlijk al een Help subforum, dus daar kunnen ook hulpvragen gesteld worden.

Zeer zeker, maar een specifiek forum hiervoor waar mensen qua omgeving kunnen kijken zou naar mijn mening iets fijner zijn. Help denk ik altijd meer aan wat te doen tegen scheerbranden etc.

Maar goed het zou daar kunnen... Maar ik ben wel eens benieuwd wat andere nog meer denken.

Een soort meet & greet/samenscholingen/op de koffie voor een slijpbeurt subforum?

Hmm wellicht waar gemeet kan worden. Maar waar ook individueel een of twee members elkaar kunnen treffen. Of misschien een groepje. Of waar een oproep kan worden geplaatst 'help mij met slijpen omgeving Utrecht.' of zoiets mensen die dan een beetje in de buurt wonen kunnen daarop reageren en zodoende kunnen we elkaar ook offline helpen.

Lijkt mij een mooi iets, maar goed er moet vraag naar zijn uiteraard.

Wanneer je hulp wilt voor wat dan ook kun je toch gewoon een draadje openen in het "helpdeel"? Je kunt daarin aangeven in welke regio je zoekt. Vervolgens kun je uit de antwoorden het antwoord uitzoeken wat je het meeste aanstaat en via pm contact leggen? Speciale subforums per regio versnipperen m.i. de hulpvraag te veel. Ik persoonlijk mag graag lezen wat er bij de (alle) anderen leeft. :)

Speciale subforums per regio versnipperen m.i. de hulpvraag te veel. Ik persoonlijk mag graag lezen wat er bij de (alle) anderen leeft. :)

Mee eens, ik zou dat ook niet per regio doen. Geeft niks als iemand uit Zeeland in Friesland aan wil schuiven toch?

Misschien een lijst maken van mensen die willen helpen en daarbij waar ze vandaan komen en wat ze kunnen

Bv

Pietje puk. Breda. Scales

Henk hulp. Almelo slijpen straight

Dan weet je ook dat de persoon die je aanspreekt bereid is om eventueel te helpen

En val je geen mensen lastig die er geen zin in hebben of er geen ervaring mee hebben

Wanneer je hulp wilt voor wat dan ook kun je toch gewoon een draadje openen in het "helpdeel"? Je kunt daarin aangeven in welke regio je zoekt. Vervolgens kun je uit de antwoorden het antwoord uitzoeken wat je het meeste aanstaat en via pm contact leggen? Speciale subforums per regio versnipperen m.i. de hulpvraag te veel. Ik persoonlijk mag graag lezen wat er bij de (alle) anderen leeft. :)

Je begrijpt me verkeerd een forum met daarin topics per streek maar een meet forum is ook fikm.

Speciale subforums per regio versnipperen m.i. de hulpvraag te veel. Ik persoonlijk mag graag lezen wat er bij de (alle) anderen leeft. :)

Mee eens, ik zou dat ook niet per regio doen. Geeft niks als iemand uit Zeeland in Friesland aan wil schuiven toch?

Nee geen probleem maar niet iedereen kan even ver reizen. Dus ik zou bv eerder naar een meeting in noord brabant utrecht gaan dan verder. Maar goed iedereen kan elk topic in dus iedereen kan aanschuiven je mag overal in. Dus daar zie ik geen probleem.

Meetings? Er zijn al vaak mensen die meetings hebben proberen te organiseren (Wim o.a.) en iedereen meteen enthousiast tot het zover is, dan komt er zogoed als niemand opdagen, iedereen heeft dan wel wat waardoor hij niet kan (werk, ander stuff, geen goesting, etc....). Als het lukt is het wel tof natuurlijk, in Belgie kwamen de mensen met interesse in straights ook af en toe samen maar ook dat is niet langer het geval.

Het kan ook aan mij liggen, maar het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?

Ik woon in Zoetermeer, Zuid Holland.

Als ik hulp nodig zou hebben waarbij fysieke aanwezigheid vereist is, dan zou ik simpelweg deze onderwerptitel gebruiken: hulp gezocht in Zuid Holland / regio Zoetermeer.

Dan ziet iedereen gewoon het topic voorbij komen, hoef je niemand een pm te sturen en hoeft er niemand continu het subforum van zijn regio af te zoeken om te kijken of er hulpbehoevenden zijn.

Misschien is er zelfs wel een Brabander die in Den Haag werkt en na zijn werk langs zou willen komen. Maar die zou mijn "kreet om hulp" :D niet lezen omdat het niet in het Noord Brabant subforum staat.

Ik kan me alleen voorstellen voor het slijpen dat het handig kan zijn, maar ik denk dat er inderdaad te weinig mensen met die issue zitten of er gebruik van zouden maken. Ik gebruik alleen DE's en zou er geen gebruik van maken.

Je kan natuurlijk wel altijd een topic openen om te kijken of er mensen bij jou in de buurt zitten met dezelfde hobbie.

Het lijkt me dat we moeilijke oplossingen aan het bedenken zijn voor een triviaal probleem.

Zoals al gezegd; wanneer je hulp zoekt, of aanbiedt, kun je gewoon je regio erbij vermelden. Eventueel met je maximale reisafstand erbij.

Het lijkt me dat we moeilijke oplossingen aan het bedenken zijn voor een triviaal probleem.

Zoals al gezegd; wanneer je hulp zoekt, of aanbiedt, kun je gewoon je regio erbij vermelden. Eventueel met je maximale reisafstand erbij.

Je vergeet wel dat als het forum groter wordt, want nu is het nog niet zo'n heel druk forum. Maar dat het dan een grote romsplomp is als je 1000 leden hebt en er zijn er gemiddeld 100 online die allen druk posten. Maar goed dat is toekomstmuziek natuurlijk.

Het kan ook aan mij liggen, maar het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?

Ik woon in Zoetermeer, Zuid Holland.

Als ik hulp nodig zou hebben waarbij fysieke aanwezigheid vereist is, dan zou ik simpelweg deze onderwerptitel gebruiken: hulp gezocht in Zuid Holland / regio Zoetermeer.

Dan ziet iedereen gewoon het topic voorbij komen, hoef je niemand een pm te sturen en hoeft er niemand continu het subforum van zijn regio af te zoeken om te kijken of er hulpbehoevenden zijn.

Misschien is er zelfs wel een Brabander die in Den Haag werkt en na zijn werk langs zou willen komen. Maar die zou mijn "kreet om hulp" :D niet lezen omdat het niet in het Noord Brabant subforum staat.

Helemaal mee eens. Dit soort subforums kunnen altijd nog gestart worden als het forum over de 1000 leden heen gaat.