IEDierckx Posted April 7, 2019 Posted April 7, 2019 De meeste pre shaves die ik tegenkom zijn op oliebasis. Zelf bezit ik er zo 2 (Truefitt & Hill en Bath house) maar ik ben daar niet zo tevreden over. Het achterliggende idee is dat de haren zachter worden en makkelijk af te scheren zijn. Misschien dat mensen met zeer stug baardhaar daarmee gebaat zijn maar voor mij maakt het weinig verschil en i heb het idee dat het interfereert met de scheerzeep. Nu heb ik DR Harris Arlington pre shave gebruikt en dat is wel zeer bevallen: voor mij voelt het alsof de huid "versterkt" wordt (wordt tijdelijk meer "leerachtig" als je begrijpt wat ik bedoel) en daardoor irriteert de scheerbeurt minder. Zijn er hier mensen die dezelfde (of een tegengestelde) ervaring hebben ? Ik kan echter geen ingrediënten terugvinden voor de DR Harris pre shave maar het is wel een alcoholbasis. Weet iemand wat er inzit of is het enkel alcohol met een geurtje ? Helaas biedt DR Harris de pre shave enkel aan in de Arlington geur. Zijn er nog andere merken die een niet-olie pre shave aanbieden ? Dank voor jullie input.
Hanskoning Posted April 7, 2019 Posted April 7, 2019 IEDierckx schreef 3 uur geleden: De meeste pre shaves die ik tegenkom zijn op oliebasis. Zelf bezit ik er zo 2 (Truefitt & Hill en Bath house) maar ik ben daar niet zo tevreden over. Het achterliggende idee is dat de haren zachter worden en makkelijk af te scheren zijn. Misschien dat mensen met zeer stug baardhaar daarmee gebaat zijn maar voor mij maakt het weinig verschil en i heb het idee dat het interfereert met de scheerzeep. Nu heb ik DR Harris Arlington pre shave gebruikt en dat is wel zeer bevallen: voor mij voelt het alsof de huid "versterkt" wordt (wordt tijdelijk meer "leerachtig" als je begrijpt wat ik bedoel) en daardoor irriteert de scheerbeurt minder. Zijn er hier mensen die dezelfde (of een tegengestelde) ervaring hebben ? Ik kan echter geen ingrediënten terugvinden voor de DR Harris pre shave maar het is wel een alcoholbasis. Weet iemand wat er inzit of is het enkel alcohol met een geurtje ? Helaas biedt DR Harris de pre shave enkel aan in de Arlington geur. Zijn er nog andere merken die een niet-olie pre shave aanbieden ? Dank voor jullie input. Als je een paar webshops aantikt die scheergerief verkopen dan zal je al snel hun aanbod kunnen zien met meestal een ingrediënten lijst erbij. Maar je hebt in pre-shaves een uitgebreide keuze uit Cremes, gels, waterbasis en alcohol pre-shaves.
IEDierckx Posted April 7, 2019 Author Posted April 7, 2019 @Hanskoning Zijn die cremes dan ook niet op oliebasis ? De gels zijn een goede tip, ik ga ervanuit dat die op waterbasis zijn? Maar (vloeibare) alcohol pre-shaves kan ik toch echt nergens vinden of bedoel je dan gewoon aftershave ? Ik zat er trouwens al aan te denken om ook gewoon voor een scheerbeurt after shave te gebruiken: kan dat nuttig zijn of is het gewoon stom ?
JeroenP Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 @IEDierckxIn Duitsland, heb ik in de winkel bij de Rossmann zowel de aftershave als pre-shave van Hâttrick Classic (Schwarzkopf & Henkel) ooit gekocht. Beide op alcoholbasis. Geur is vrij sterk, kruidig en fris. Zie: Rossman Ervaring kan ik onderschrijven. De alcohol ontsmet de huid en ontvet, dus wellicht dat dit het 'leerachtig' gevoel verklaart. 1
IEDierckx Posted August 12, 2019 Author Posted August 12, 2019 @JeroenP Dank je wel, had nog nooit van Hâttrick Classic gehoord, ga ik zeker uitproberen
Recommended Posts