ndejng Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Hallo allemaal, Mijn naam is Niels en ik lees al enige tijd mee op het forum. Scheer mezelf sinds een kleine 2 maanden afwisselend met een open scheermes of met een Merkur 23C. Qua open scheermes heb ik een Dovo diamant (nieuw) en een Ern (gebruikt). Het klassiek scheren gaat steeds beter, al vind ik het nog lastig om de open scheermessen scherp te houden. Wil binnenkort ook zelf gaan slijpen en ben me aan het orienteren om een steen aan te schaffen. Heb al de nodige nuttige info van het forum gehaald, dank aan alle posters hiervoor . Denk hier zeker nog het nodige te kunnen leren! Groeten Niels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom Niels! Genoeg info te vinden hier en mensen die vragen willen beantwoorden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
creon Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 welkom hier ik ben zelf ook bezig met een zoektocht naar een goede steen hou ons op de hoogte van je vorderingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom Niels! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom, net als het scheren vraagt ook het slijpen veel oefening voor je er echt goed in bent, maar het maakt ook deel uit van de charme van het hele gebeuren, als iedereen het zou kunnen van bij de eerste poging zou het toch een stuk van z'n aantrekkingskracht verliezen? Iets waar je moeite voor moet doen geeft mijn inziens meer voldoening. Even ter zijde, jammer dat zo weinig mensen invullen waar ze ergens wonen, al zij het maar de regio. Reden waarom ik dit aankaart is dat vooral voor slijpen enzo je dan meteen ziet of iemand met kennis in je omgeving woont en je daar eventueel terecht zou kunnen voor een demo, het maakt een enorm verschil of je info leest op het net of dat je het voor je ogen ziet gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom, Ik ben zelf voor een Coticule gegaan na hier en daar wat advies te hebben gekregen. Voor advies leun ik vooral op de meer ervaren scheerders hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom Niels, veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom hier, Niels Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom Niels, veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom. Ik scheer sinds een aantal weken ook met een Dovo Diamant. Gaat prima. Het slijpen op een steen doe/hoef ik voorlopig nog niet. Maar als het zover is denk ik dat ik eerst aanklop bij een van de forumleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom bij de club, Niels! De beste plek om aan advies te komen en tegelijk van je geld af te komen hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Welkom hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ndejng Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Op aangeven van Snuff even de woonplaats aangepast. Goede tip, leuk om contact te maken met forumleden die ‘in de buurt’ wonen. Was via een ander forum al in contact gekomen met DoubleB die me o.a. op dit forum wees en aangeboden heeft met uitleg te geven over hoe je scheermes scherp te houden. Ga ik zeker gebruik van maken. Verder ga ik binnenkort op cursus bij de messenwinkel in Antwerpen, ben benieuwd! Grt Niels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts