Jump to content

Recommended Posts

Posted

wat is nu de beste manier om bij ongelukjes het bloed te stelpen ?? 

Posted

Handdoek met koud water op je gezicht  en daarna een Aluin blok. Aluin heeft wel bijwerking dat het je huid kan uitdrogen dus zorg je daarna goed je huid hydrateert.

Posted

Koud water laat het bloed juist naar die koude plek gaan.

Aluin werkt redelijk, diverse andere stiften ook. De Proraso bloedstelper stopt het bloeden ook goed; er blijft een soort laagje dan achter.

Posted
Barbiere di Figaro schreef 3 minuten geleden:

Aluin werkt redelijk, diverse andere stiften ook. De Proraso bloedstelper stopt het bloeden ook goed; er blijft een soort laagje dan achter.

Volgens mij vergis je je, dat gebeurt juist bij warm water, door koud water sluiten de porien zich.

Posted

Een porie is geen bloedvat. Verder ben ik akkoord met het gebruik van een aluinblok, maar heb ik de ervaring dat de stypticpen zoveel materiaal in de wond achter kan laten dat het lidteken-vormend werkt. Daar ben ik geen fan van derhalve.

Posted

Een piepklein stukje hansaplast erop plakken en een kwartiertje wachten.

Normaal gesproken doen de bloedlichaampjes hun werk en is het wondje dicht.

Posted
ChrisA schreef 12 minuten geleden:

Een piepklein stukje hansaplast erop plakken en een kwartiertje wachten.

Normaal gesproken doen de bloedlichaampjes hun werk en is het wondje dicht.

Vroeggah, toen we nog van Javaanse Jongens sjekkies rolden, gebruikte we vloeipapier.  Kost geen drol en werkt ook goed.

Hansaplast, is mijns inziens veel te kleverig, vieze rommel.

• I like it 1
Posted
kalerolf schreef 7 minuten geleden:

Beste is om je gewoon niet te snijden.

uitstekende tip.

• Haha 1
Posted
Ik rook al meer dan 40 jaar niet meer, dus geen vloeipapier hier.
Kan je voor dit doel gewoon kopen toch?

Harrie Kosses

Posted
kalerolf schreef 16 minuten geleden:

Neem je toiletpapier.

Ieks, en dan van een rolhouder op de vloer naast het toilet, zal waarschijnlijk wel wat meer geabsorbeerd hebben. ?

Posted
kalerolf schreef 51 minuten geleden:

Ooit eens zo een stick van pinaud gekocht die werkt echt perfect.(verkoopt BdF ook dacht ik) Geeft na gebruik wel een witte poedervorm op je gezicht. Beetje water er overheen en klaar schoon is je gezicht..
Aluin stelpt minder.
Beste is om je gewoon niet te snijden.

Neem je toiletpapier.

Bedoel je deze:

https://www.barbieredifigaro.nl/pinaud-clubman-nl?product_id=1236&page=2

Posted
Barbiere di Figaro schreef op 6-4-2019 om 21:47:

Is dat dat tubetje met die transparante gel? Ik heb nooit echt gesnapt hoe dat moet werken. Heb het een aantal keer nodig gehad maar was er niet echt kapot van.

Misschien gebruik ik het verkeerd, maar mijn Italiaans is dan ook niet zo best.

• I like it 1
Posted
kalerolf schreef 13 uur geleden:

Tja weet niet hoe het met de hygiëne in huize D1rk is, hier maakt de werkster gewoon alles richtig schoon. Prima te gebruiken toilet papier. 

Ik zit altijd !

pFj226on8SnZE5_BxVSms8Gywbaaq8VmVJFE8NFb

Kitchen schreef 9 minuten geleden:

Is dat dat tubetje met die transparante gel? Ik heb nooit echt gesnapt hoe dat moet werken. Heb het een aantal keer nodig gehad maar was er niet echt kapot van.

Misschien gebruik ik het verkeerd, maar mijn Italiaans is dan ook niet zo best.

Heb hier ook zo'n tubetje, ondanks dat mijn Italiaans behoorlijk roestig is red ik mij er wel mee.

Beetje op je wijsvinger doen, als het een beetje droog (die tubes drogen nogal snel in)  is even natmaken en op je krasje smeren. Even  laten zitten voor 5 minuten en daarna weer afwassen.

• Haha 2
Posted

Ik gebruik koud water om de zeep er af te spoelen en dat lijkt te helpen met hele kleine sneetjes. Wordt het groter, aluin. Blijft het bloeden, zo'n bloed stelpendestick of met papier/doek er op drukken tot het stopt.

En preventie is de moeder van de genezing, of zo iets. Dus leer beter scheren! (Alsof er mensen zijn die zich nooit open halen?)

Posted

Voor mij is het ook een stappenplan.
- Eerst smeer ik de rest van de zeep op m'n gezicht en laat dat zitten terwijl ik alvast wat spullen opruim.
- daarna afspoelen met koud water, lekker lang en dan afdeppen met een handdoek
- dan aftershave

Meestal zijn nu alle kleine dingetjes wel weg

- beetje op laten drogen, dan asb
- weer beetje opdrogen
- nog steeds bloeden? Vinger over de aluin en inwerken, even wachten en weer afspoelen
- nog steeds bloeden? Weer aluin en afspoelen en dan de föhn er even op om het snel op te drogen
- nog steeds bloed? Dan plak ik er een stukje wc papier op en ga ik er als een idioot uitziend de vaatwasser uitruimen ofzo

Als het dan nog steeds bloed, dan moet het waarschijnlijk gehecht worden [emoji4]

Dit is wat na veel proberen mijn werkwijze is geworden, zoals altijd UEKAZ.

• Haha 1
Posted
Robgtt99 schreef 4 uur geleden:

Superlijm werkt ook 

Cyanoacrylaat! Topspul…..'lijmt huid en oogleden in seconden aan elkaar'. Brandt wel een beetje (spreek uit ervaring).

Als ik me niet vergis is dat ooit ook ontwikkeld voor medische toepassing, maar ik hoop het nooit nodig te hebben in mn gezicht.

• I like it 1
  • Haha 1