Ga naar inhoud

SvdD van 1 april tot en met 7 april

Gast
 Delen

Aanbevolen berichten

Rasoir réglable à cliquet (verstelbare Franse krabber)
Wizamet Super Iridium
Yaqi Moka Express
Simpson citrus burst
Thayers Witch Hazel Lavender
Nivea sensitive balsem

De Franse krabber op stand 3 doet wat ie moet doen. Licht in de hand en laat zich goed horen. Niet slecht9309d31185e9ef4362902a8cbfb74cda.jpg
Oei dat doet pijn, in de laatste seconden overboden te zijn.

Mooie foto! Ik wens je veel fijne scheerbeurten met de krabber.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat doet pijn, in de laatste seconden overboden te zijn.

Mooie foto! Ik wens je veel fijne scheerbeurten met de krabber.

[emoji57] kon ik natuurlijk niet weten, dat ik aan het bieden was tegen een mede-forumlid.
En ja, teveel mooie krabbers laten ontglippen - als de verkoop op een moment afloopt dat ik beschikbaar ben, wacht ik liefst tot het laatste moment.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mes : open Scheermes :    Gold Dollar.

Kwast  : Yaqui synteet 24 mm

Zeep :  B&M   Cheshire.

De scheerbeurt afgerond met Aluin , kruidvat sensitive  en Davidoff cool water.

De gold Dollar verbaasde me. Scherp en comfortabel wat mede te danken is aan de noeste arbeid van Tony.?.

Snap niet waar die chinezen het van doen. Maar ik ben ook benieuwd  hoe lang het mes blijft presteren en hoe lang de stand tijd is van de snede.

De messen in mijn rotatie gaan voor iedere scheerbeurt over de strop en soms over de balsa met groene crox.   en hooguit 2 x per jaar fris ik ze op door het mes over mijn naniwa 

5K , 8K , en 12 K te halen.

Ben benieuwd hoe lang de gold dollar overeind blijft. Maar voor dit geld , waar praat je dan over!

Kortom een geriefelijke scheerbeurt. Fijne zeep die met de Yaqui kwast een lekkere dosis schuim produceerde.

Geen wondjes of ander ongemak , gewoon een fijne scheerbeurt.

Lekker glad en geurend naar de Davidoff op deze mooie dag.

Fijne dag verder Heren 

WP_20190407_11_15_00_Pro.jpg

• Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zondag was weer gereserveerd voor het Prep genot en daar had ik dus absoluut geen spijt van want wat een pure verwennerij is deze geur toch telkens weer en daarbij ook nog eens een mooi schuim.

De Timeless 0,95 smooth met dichte kam op een titanium Stork Aristrocat greepje en voorzien van een MEM Super Platinum mesje deed wat het moest doen namelijk alles strakglad scheren.

De Floid is na drie jaar gebruik dus bijna op en met nog een 700 ml. In huis betekend dit dat ik nog een kleine 14 jaar vooruit kan, nu is dit geen straf natuurlijk.

BB211172-877E-45E8-9378-0AE8F74EBC43.jpeg

• Vind ik leuk 8
  • Bedankt! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[emoji57] kon ik natuurlijk niet weten, dat ik aan het bieden was tegen een mede-forumlid.
En ja, teveel mooie krabbers laten ontglippen - als de verkoop op een moment afloopt dat ik beschikbaar ben, wacht ik liefst tot het laatste moment.
Als je hem nog een keer kwijt wilt. Ik houd me aanbevolen.

Zoals gezegd veel scheerplezier!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Preshave: Nivea men crème, koud water
Kom: M-keramiek
Kwast: prosaso
Zeep: proraso groen
Krabber: Duits bakeliet torsion (vgl upsal bruin wit)
Mesje: derby usta
Vdh aluin
Aftershave: physalis, Williams Aqua velva, Nivea comfort

Ik ben geen imitatie@efsk. Zijn collectie is werkelijk schitterend. Maar dankzij het lezen van zijn bijdrage op dit forum en andere fora ben ik wel op het spoor gekomen van heerlijk scherende vintage krabbers.

• Vind ik leuk 4
  • Bedankt! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pre-shave: Koud water + Proraso Pre-shave creme
Safety razor:  Muhle R41
Mesje: Voskhod
Scheerzeep: DR Harris Windsor (sample)
Scheerkwast: Edwin Jagger Imitation Ebony Best Badger
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit
After-shave: Koud water --> Aluin --> Proraso Aftershave Balsem 

Wow wat een geweldige zeep dit, lekker verkoeld effect en lekkere geur. Ook lekker post shave gevoel.  Ik merk wel dat de Voskhod een klein beetje meer trekt in mijn baardgroei dan de Feather.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Versterken kan alleen als de zeep ook menthol bevat, zo niet dan neemt met het elke keer aanbrengen van een niet mentholzeep en het verwijderen hiervan door de krabber het koude gevoel iets af.

Maar als je menthol nog niet zo gewoon bent en met koud water kan het natuurlijk wel voor jou zo voelen.

Wil je effect voelen van een menthol zeep die je huid na het elke keer opbrengen kouder laat aanvoelen moet je eens een glacial uitvoering van Stirling bestellen of bijvoorbeeld de Chiseled Cryogen.?

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hanskoning schreef 6 minuten geleden:

Versterken kan alleen als de zeep ook menthol bevat, zo niet dan neemt met het elke keer aanbrengen van een niet mentholzeep en het verwijderen hiervan door de krabber het koude gevoel iets af.

Maar als je menthol nog niet zo gewoon bent en met koud water kan het natuurlijk wel voor jou zo voelen.

Wil je effect voelen van een menthol zeep die je huid na het elke keer opbrengen kouder laat aanvoelen moet je eens een glacial uitvoering van Stirling bestellen of bijvoorbeeld de Chiseled Cryogen.?

Ja ik begreep van Rod dat ze deze maand komen met een aantal nieuwe glacial zepen, dus daar wacht ik nog even op ;)

Right now we only have the Glacial Lemon Chill, but we'll have 6 more Glacial soaps on the website in two weeks.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gamechanger 0.84 is een prima krabber. Het origenele greepje is als lelijk en ongeschikt bevonden waardoor de stalen UFO een kans kreeg. Welnu, een fantastische krabber is geboren en samen met een Polsilver een waar genot.

Het zeepje is uit productie en dat is erg jammer.

7D31594E-7C98-4199-A599-6767EB62AC09.jpeg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Vreto - Coco & Vanila

Trumpf

Kai (2)

Tunney

Eigenlijk een foto moeten maken, want zelfs in kleur was het zwartwit geweest. Da's leuk.

Kwast top, zeep top, schuim top, verzorging top, geur top.

Krabber aan de agressieve kant, met een Kai licht heftig. Echter: daar dit een krabber is en ik me kan scheren heel gebleven, en, mag ik wel zeggen, glad!

De aluin deed bijna jubelen.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.