Jump to content

Opschuimen scheezeep/scheercreme

shadowman12
 Share

Recommended Posts

ik schuim zeep op, geen kwast.

Natte kwast, shitload product, eventueel extra water, ..., schuim. Iemand zou dat eens als gebruiksaanwijzing op moeten schrijven.

Echter. Dat is makkelijk zeggen als je een soppie kunt bakken, en velen hebben moeite. Of ondersteboven laden daarbij helpt waag ik te betwijfelen, maar desalniettemin vind ik het wel een goed initiatief eens wat methodes bijeen te brengen voor de beginner om uit te proberen. Derhalve dank @shadowman12

• I like it 1

Hanskoning schreef 10 minuten geleden:

Het eerste filmpje weer zo'n gek die op zijn kop laadt het blijft lachen met die Amerikanen, om mijn kaakspieren niet te veel te belasten misschien morgen de volgende. :lol:

Waarom is dat zo gek @Hanskoning ? Kopsoppen kan toch een prima manier zijn?

efsk schreef 2 minuten geleden:

ik schuim zeep op, geen kwast.

Natte kwast, shitload product, eventueel extra water, ..., schuim. Iemand zou dat eens als gebruiksaanwijzing op moeten schrijven.

Echter. Dat is makkelijk zeggen als je een soppie kunt bakken, en velen hebben moeite. Of ondersteboven laden daarbij helpt waag ik te betwijfelen, maar desalniettemin vind ik het wel een goed initiatief eens wat methodes bijeen te brengen voor de beginner om uit te proberen. Derhalve dank @shadowman12

Graag gedaan ;)

Opschuimen is gewoon een kwestie van  de juiste verhouding zeep/water en veel lucht inslaan. Daar heb je geen filmpje voor nodig, gewoon GBV, en een beetje hulp van SS natuurlijk.

GBV = Gezond Boeren Verstand

shadowman12 schreef 8 minuten geleden:

Waarom is dat zo gek @Hanskoning ? Kopsoppen kan toch een prima manier zijn?

Ik doe niets anders hier. Heb liever langere zeepcontacttijd met mijn huid/haar dan met een veredelde soepkom, heb alles over voor een BBS scheerbeurt.

d1rk schreef 8 minuten geleden:

Opschuimen is gewoon een kwestie van  de juiste verhouding zeep/water en veel lucht inslaan. Daar heb je geen filmpje voor nodig, gewoon GBV, en een beetje hulp van SS natuurlijk.

GBV = Gezond Boeren Verstand

Ik doe niets anders hier. Heb liever langere zeepcontacttijd met mijn huid/haar dan met een veredelde soepkom.

Nja ik leer zelf heel veel van filmpjes, misschien anderen met mij. Mijn scheertechniek is er ook door verbeterd eerlijk gezegd ;)

shadowman12 schreef 10 minuten geleden:

Nja ik leer zelf heel veel van filmpjes, misschien anderen met mij. Mijn scheertechniek is er ook door verbeterd eerlijk gezegd ;)

UEKAZ zeggen ze hier. ?

Maar wat dhr Hans Koning schrijft, daar kan ik wel om lachen. Er heerst nog al wat faalangst (ook op andere fora) alles moet in 'e'en keer goed. ?, en die Amerikanen kunnen daar goed op inspelen (want alles voor de kijkcijfers).

Als je wist hoe lang ik heb gevloekt met loeischerpe Feathers, standje 5 op een Progress ?, tot ik hier aanklopte...  ... en Harry Kosses mesjesdraad las.

@Hanskoning

Deze is ook leuk. Werkelijk om te bescheuren.

• I like it 1

:lol: :lol::lol:  ik pis in mn brek van het lachen, ware het niet dat k die op dit tijdstip niet meer aanheb Die blik van die vent! Hij moet serieus zijn maar kijkt alsof hij er tijdens het praten achter komt dat hij voor lul staat maar hij kan er niet meer onderuit! Comedy Capers! Genifukkingjaal!

Deze post komt niet door mijn eigen ballotage wegens overmatig gebruik van niet bestaande woorden.

• Haha 5

efsk schreef 10 uur geleden:

:lol: :lol::lol:  ik pis in mn brek van het lachen, ware het niet dat k die op dit tijdstip niet meer aanheb Die blik van die vent! Hij moet serieus zijn maar kijkt alsof hij er tijdens het praten achter komt dat hij voor lul staat maar hij kan er niet meer onderuit! Comedy Capers! Genifukkingjaal!

Deze post komt niet door mijn eigen ballotage wegens overmatig gebruik van niet bestaande woorden.

Heeft hij echt niet door Richard, kijk maar eens naar het stilstaandbeeld voor het echte werk begint, kijkt hij ook al zo heerlijk Amerikaans onbenullig? Echt rocket science voor deze bekwame lader.

Ach ja misschien was ik overvallen door de lachbui bij het zien van het eerste filmpie niet helemaal helder in mijn uitleg. Ik bedoelde dus niet het opschuimen op het gezicht maar dat weer de zeep op zijn kop gehouden wordt. Ik zie direct ook weer dat andere licht die volgens hem alleen maar goed schuim krijgt als je de MWF onderste boven houdt en zo de kwast laadt.

Er zullen best wel filmpjes zijn waarvan je als beginner iets kan leren maar helaas is het merendeel in mijn optiek redelijke onzin en dan vooral als ze er ook nog een naam bij gaan noemen die het autoriteit moet geven. De Freedman of de Mantiac of de Marco methode.

En dan is mijn verzuchting als je hier een paar draadjes lees is er steeds hetzelfde heldere éénduidinge advies een mooi schuim verkrijg je door een juiste water/zeep verhouding in je borstel te krijgen en daarmee te gaan opschuimen en of dat dan in het gezicht of een kom is maakt niet uit. En het is al menig maal aangegeven de éné zeep heeft meer water nodig als een ander en de éné zeep vang je het laden aan met een nattere borstel als de ander en waar is de lol van het experimenteren gebleven??

Dus dan adviseer ik inplaats van al die filmpies tot je te nemen ga nu eerst eens een  half uurtje de badkamer in en experimenteer met dezelfde borstel en de variabelen water en zeep en zie na enig oefenen zal het denkelijk iedereen gelukken om een prachtig schuim te verkrijgen.

Maar het lijkt wel of iedereen na de eerste mislukking direct Joetoeb opgaat de meest vreemde capriolen ziet en dan dit hier als video neerploft zonder bij zichzelf te rade te gaan of het daadwerkelijk iets toevoegt en dan het nog gaat verdedigen als zijnde dat dit dé manier waarop je een fantastisch schuim krijgt.

• I like it 2

efsk schreef 12 uur geleden:

aar desalniettemin vind ik het wel een goed initiatief eens wat methodes bijeen te brengen voor de beginner om uit te proberen. Derhalve dank @shadowman12

Als de kwaliteit van het gebodene goed is oké maar als het eerste filmpie al weer de kant van het op onderste boven laden van de zeep ben ik niet zo overtuigd van het juiste niveau.

Hanskoning schreef 17 minuten geleden:

Als de kwaliteit van het gebodene goed is oké maar als het eerste filmpie al weer de kant van het op onderste boven laden van de zeep ben ik niet zo overtuigd van het juiste niveau.

Wat is daar mis mee?

Ze maken het toch ook soms moeilijker dan het is. Ik volg Hans volledig, je neemt een kwast en zeep en je probeert het gewoon zelf uit. Dan heb je er nog een geurbeleving bij ook en daar kan geen enkel youtube filmpje tegen op ?

• I like it 2

Bartmen schreef 1 uur geleden:

@d1rk ik dacht even dat die vent ging masturberen in het filmpje. Maar dat zal wel aan mij liggen 

Dat zal zeker wel aan jou liggen ja ?

Gewoon wat zeep aanbrengen op kwast. Te droog? Meer water. Te nat? Meer zeep of harder/langer borstelen om beter op te schuimen.

Moet ik nog een filmpje maken?

?

• Haha 1

Voor mij zijn videos een goede manier om te leren. Ik was de eerste video aan het kijken voor dat ik begon met opschuimen en het was voor mij duidelijk en hulpzaam ¯\_(ツ)_/¯

• I like it 3
  • Thanks! 1

Hanskoning schreef 46 minuten geleden:

Wat denk jezelf?

Geen idee anders zou ik niet vragen.....☹️

Echt zo irritant mensen die geen antwoord geven op je vraag, en een wedervraag stellen, als ik het antwoord had geweten zou ik die vraag niet stellen. Sorry kan ik heel slecht tegen ;).

• I like it 2

@d1rk nee geen filmpjes meer :/ er wordt naar mijn mening ook te moeilijk gedaan om een schuimpie maken. Gewoon proberen en testen. Zelfde als DE scheren dat leer je ook niet uit filmpjes. Je moet het toch doen om het te weten. Al kan het misschien wel wat inzicht geven, dat is ook alles

• I like it 1

shadowman12 schreef 3 uur geleden:

Geen idee anders zou ik niet vragen.....☹️

Echt zo irritant mensen die geen antwoord geven op je vraag, en een wedervraag stellen, als ik het antwoord had geweten zou ik die vraag niet stellen. Sorry kan ik heel slecht tegen ;).

Zelf af en toe nadenken helpt je om een probleem of anderszins van verschillende kanten te bekijken, ideeën te vormen en helpt zo aan je algemene ontwikkeling. :)

Daarnaast ben ik natuurlijk van een oudere generatie waarin er geen filmpies waren en we onze eigen weg moesten zoeken. Ten tweede toen ik nog mijn eigen bedrijf had graag mensen werkzaam had had die in staat waren om niet alleen maar vragen te stellen maar juist zelf  door zelf initiatief te tonen en na te denken tot een oplossing te komen. Dit waardeerde ik zeer zelfs als de gekozen oplossing niet de beste was. :5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106:

Dus ik nam in mijn ontwetendheid aan dat als iemand filmpjes plaats ( dat is op zichzelf te waarderen) mij ook kan uitleggen wat het voordeel is van het op zijn kop  laden van een zeep is en dat slechts de vraag "wat is daarmis mee?"  ietwat verrassend is voor mij.

efsk schreef 3 uur geleden:

@shadowman12 ondersteboven zeep laden heeft echt totaal geen nut. Het enige wat kan gebeuren is dat het water dieper in de kwast loopt, maar dat is nergens voor nodig, gaat er hooguit voor zorgen dat je kwast schuim vreet.

Daar komt bijvoorbeeld ook bij dat harde zepen zoals MWF in zijn poseleinen kom en bijvoorbeeld DR Harris en Tobs in de houten kommen indien ze niet elke dag gebruikt worden opdrogen en daardoor los in de kom komen te leggen wat bij het op zijn kop draaien van de kom de zeep doet laten vallen.

Ook de kans dat de pot of kom valt doordat hij niet in de palm rust maak de kans groter.

Wel uitstekende ochtendgymnastiek natuurlijk dat bukken. :lol:

• I like it 3