Ga naar inhoud

SvdD van 25 maart tot en met 31 maart

Dajd94
 Delen

Aanbevolen berichten

shadowman12 schreef op 28-3-2019 om 20:59:

Hoe bevalt die Myrsol, gebruik je hem als pre shave? Ik wil hem ook gaan aanschaffen denk ik.

Ik vind het een raar product door de speciale geur (die ik niet als aangenaam ervaar). Deze geur vervliegt wel snel en ik merk dat ik er ondertussen al aan gewend ben. Het is wel de meest verzorgende balm die ik al gebruikt heb en de lichte menthol tinteling vind ik zeer aangenaam. Als preshave heb ik het nog niet gebruikt want tot nu toe nog maar weinig meerwaarde ondervonden van de preshaves die ik al gebruikt heb. 

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krabber: FaTip Grande (MK2)
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: TOBS Grapefruit
Kwast: AP Shave CO 24mm Cashmere Jet black
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Loris Kolony Limon
Aftershave: L’ Occitane Cédrat After Shave Balm
EDT: L’ Occitane Cédrat

Link naar reactie
Delen op andere sites

kalerolf schreef 54 minuten geleden:

Lukt dat niet met ander mes dan om snee te krijgen.emoji23.png

Niet in de kin, wel in de nek, hals, linkerwang, rechterwang, neus, linkeroor, rechteroor, linkeronderarm en de knie (rechts).

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch echt vrijdag bij Paul gezien dat je test of een mes scherp is dat je hem dan zachtjes op de nagel laat tikken, hapt hij dan is hij scherp, dus een gratis advies mijn jonge vriend doe dit voortaan en vermijd de zones in je gezicht om dit te testen.

Echt knapper wordt je er bij de weg toch ook niet van.

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stirling 26/54,
Van der Lovett Sailor's Blend,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Gillette Nacet (1),
Kruidvat aluin,
Van der Lovett Sailor's Blend aftershave balsem.

6779dd044706403781a85d1c06751d50.jpg

Nog steeds benieuwd naar de Zeppelin, maar het zal een stevige dobber zijn deze krabber te overtreffen...
Weer een fijne scheerbeurt!
Geniet van deze zondag!

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hanskoning schreef 21 minuten geleden:

Toch echt vrijdag bij Paul gezien dat je test of een mes scherp is dat je hem dan zachtjes op de nagel laat tikken, hapt hij dan is hij scherp, dus een gratis advies mijn jonge vriend doe dit voortaan en vermijd de zones in je gezicht om dit te testen.

Van een ezel maak je geen renpaard, maar daar weet jij alles van.....

Ik test trouwens altijd eerst op mijn rug, daar zit haar genoeg.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maggard Slant

Rapira Platinum Lux (1)

Kell's Energy (glycerine zeep)

Il Ceppo Syntheet

houten opschuim bakje

Van der Lovett Sailor's Blend A.S. Balm

Tabak AS

Hmm, bij geen druk is de Maggard niet erg efficient, ik heb naar drie gangen nog even de Fatip geladen en over de overgebleven gazonvelden heen getrokken. De Energy zeep was een Hit, heerlijke geur, fijn romig en glad schuim (zonder enige moeite), ik had nog nooit met een glycerine zeep gewerkt, maar als dit de standaard is, komen er meer van, dank je @Hanskoning! Het geheel afgemaakt met Tabac Orginale AS, voor het eerst bij Hans geroken, lekker luchtje hoor! :-)

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hanskoning schreef 59 minuten geleden:

Iets wat ik een beginner niet zou aanraden, iets te hard getikt en je hebt een beschadiging. Zelf test ik liever of het mes de topjes van mijn armhaar pakt.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

kalerolf schreef 1 minuut geleden:
Tony schreef 9 minuten geleden:

Iets wat ik een beginner niet zou aanraden, iets te hard getikt en je hebt een beschadiging. Zelf test ik liever of het mes de topjes van mijn armhaar pakt.

Hier beide. Bij het zetten de duim en test armhaar.

Natuurlijk, bij het zetten van de snede gebruik ik ook de nagel, ik wilde met mijn opmerking alleen voorkomen dat beginners  op de wijze een scheerklaar mes gaan testen.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss,
Pinaud-Clubman Shave Soap,
Seygus Zeppelin V2 0.9,
Gillette Rubie® Platinum Plus 8e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Biobaza Aftershave Lotion,

SOTD_20190331.thumb.jpg.eb480d18a901035acf498c49d18d1899.jpg

Kwast en zeep:
Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Pinaud-Clubman Shave Soap:
De Shavemac is het kwastje om in het kleine doosje van Pinaud zeep te laden. Goed scherend zachte zeep, maar verder niets zeggend en dan te duur voor de hoeveelheid. Deze komt hier niet weer, als het doosje leeg is over niet al te lange tijd. Wel goed spul dus om mee te scheren, maar er is zoveel lekkerder.
Mesje en krabber:
De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 8e x gebruikt.
De Rubie verdwijnt in de spaarpot. Niet omdat hij bot is, maar gaat hooguit nog 1 á 2 beurten mee. Ik wil een ander mesje voor het uitproberen van de Seygus, dus mag de Rubie weg. De Seygus Zeppelin V2 0,9 was vanmorgen aan de beurt. Daar valt goed en volgens mij iets beter, dan met de 0,7 mee te scheren. Werd redelijk glad in  3 rondjes, maar bleef toch met enige twijfel zitten of het wel glad genoeg was en of dat aan de krabber of aan de Rubie lag. Derhalve na de 3 standaard rondjes de Rubie in de Game Changer geschroefd en zie daar, het moment van de waarheid. De Game Changer heb ik ook nog maar 3x gebruikt en zou ik dus misschien wel nog beter in de vingers kunnen krijgen, echter haalde deze nog net dat beetje extra baard weg, wat me met de Seygus niet lukte en volgens mij het verschil maakt tussen goed scheren en goed glad scheren. Was voor de Seygus ook de 1e x hier en zal het misschien we beter worden. Morgen in Kai om te zien hoe die het doet in de Seygus.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Pinaud zeep geur hoefde ik niet neutraliseren, maar toch wel Pinaud AS, want die ruikt dan weer wel mooi sterk en prettig. Afsmeren met de Biobaza, nog wat lekkere houterigheid.

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tony schreef 48 minuten geleden:

Helemaal recht aan Tony dat was de tweede manier welke hij liet zien.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen in dubio gestaan scheer ik me wel of niet na de afgrijselijke scheerbeurt van gisteren?

Maar ja de discipline overwon het dus werd het scheergerief weer tevoorschijn gehaald waaronder de ATT S2 met een vers Gillette IB mesje.

De meer dan heerlijke ST. James deed ook al zijn best om het huidje rustig te houden en voorzichtig laverend kwam ik zowaar tot een zeer tevredenstemmend resultaat terwijl de huid zich tot nu toe nog steeds netjes houdt.

Het kan verkeren zo zullen we maar zeggen hoewel dit natuurlijk geen garantie biedt voor morgen en dat in licht gezien dat ik in tijden dat de ziekte niet actief is mezelf bijna met een staalborstel kan scheren. xD

image.jpeg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geschoren met de george butler ,sheffield.  

Een fijn mes maar wat ik maar niet goed kreeg. Met mijn andere messen had ik geen problemen om ze scheer klaar te krijgen maar de george butler kreeg ik maar niet goed.

Ik was bang dat ik het mes zou over slijpen en toen Tony gevraagd of hij het mes niet goed kon krijgen.Na verzending  kreeg ik een PB waarin Tony schreef dat het niet zo verwonderlijk was dat ik het mes niet goed kreeg want het mes bleek tot mijn gene scheef te zijn !

Maar Tony zou Tony niet zijn en hij kreeg het mes weer scheer klaar , waar ik hem zeer erkentelijk voor ben.

I

Dus met een scherp en comfortabel mes weer super glad!

Dus mes : george butler sheffield.

Zeep : Lea ,die zich tot een heerlijk schuim liet opkloppen.

Kwast : de Yaqui synteet.

De scheerbeurt afgemaakt met aluin , Kruidvat  sensitive  balm en hierna ter opfrissing de Aqua velva.

WP_20190331_12_47_28_Pro.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Huisgemaakte pre-shave olie

Razorock Blue Barbershop

Yaqi Timberwolf syntheet

Gold Dollar 6/8 (Tony spec.)

Osma aluin

TFS Tobacco Verde asb

Razorock is en blijft een heerlijke zeep. De Yaqi maakte er een heerlijk schuim van.

De Gold Dollar heeft een aardig gewicht, niet overdreven maar in vergelijking met mijn andere messen opvallend.

In 3 beurten en wat opschoonwerk lekker glad bekkie. Schadevrij.

Het mes laat je wel weten dat je er niet mee moet sollen. Kop erbij houden. 

Prima scheerbeurt met geringe aluinprik. De TFS asb is ook een topper.

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Calypso m1 ingezet op het hoofd.
Uit eerder ervaring met een rvs m1 weet ik dat deze weg mild maar ook erg effectief is.

De eerste gang op het hoofd ging echter niet zoals gepland, de krabber schoor geen haartje weg tot mijn verbazing.
Na wat uitproberen blijkt het zo te zijn dat wanneer ik de kop te strak vast draai, er geen mesgat meer bestaat en er dus niet geschoren kan worden. Iemand bekend met dit fenomeen?

Dus de kop iets losser draaien en een spekglad hoofd is het resultaat.

Daarna met de Colossus r1 het gezicht, mijn duurste scheerbeurt ooit denk ik.

DFS!

803384db1f3baa2f59cdafe2e8c8e10c.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pre-shave: Koud water 
Safety razor: Muhle R41
Mesje: Feather
Scheercreme: TOBS Jermyn Street
Scheerkwast: Edwin Jagger Imitation Ebony Best Badger
Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout
Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit

After-shave: Koud water --> Aluin --> Proraso Aftershave Balsem

Paar kleine wondjes/sneetjes dus iets mindere beurt, wel lekker glad, maar de aluin liet die snel verdwijnen ;). Die Jermyn Street scheercreme ruikt ook echt heerlijk, alsof je een brits warenhuis binnenloopt, zoals bijvoorbeeld Harrods.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Preshave: prep, koud water
Kwast: Abzehk
Kom: M-keramiek
Zeep: Wilkinson scheerstick in Wilkinson bakje
Krabber: servus
Mesje: Treet durasharp (7x)
Vdh aluin
Aftershave: pitralon classic, niveau comfort balsem.

De Wilkinson scheerzeep is het enige dat ik tot nu heb weggegooid. Het werkte echt niet. Ik kon er geen goed schuim van maken.

Het bakje wordt nu hergebruikt voor een geprakte Wilkinson stick. Die werkt wel.

De treet doet het nog steeds. Ik ga hem morgen nog een keer proberen.

De servus is een fijne krabber. Helaas is de schroefdraad van de steel kapot. Er gaat een Gibbs 16 steel onder.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.