Dajd94 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Een wat rauwe beurt vanmorgen helaas. Niettemin nadien lekker glad en heerlijk ruikend. 5
Guest Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Krabber: Timeless OC 0.95 Mesje: Astra Groen (3) Zeep: TOBS Grapefruit Kwast: AP Shave CO 24mm Cashmere Jet black Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: Loris Kolony Limon Aftershave: L’ Occitane Cédrat After Shave BalmEDT: L’ Occitane Cédrat Vandaag hangt er een heerlijk citrus geur om me heen.
Tjebbe Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 RazoRock 400,Proraso Groen,Karve Christopher Bradley D,PolSilver Super Iridium (1),Kruidvat aluin,Pitralon Original.Fijne dag! 8
Kamp Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 SWK xl scuttle el Druide 30 mm 2 band YSS Triumph 6/8 Stirling Baker street Stirling Baker Street asb 8
koenfucius Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Razorock Game Changer .84PWizamet Super IridiumYaqi Moka ExpressThe Body Shop Maca Root shave creamThayers Witch Hazel LavenderNivea sensitive balsemDe Game Changer is een er goeie krabber, prijs/kwaliteit zelfs top. 10
Harkos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Plisson Fibre, Stirling Margaritas in the Arctic, Timeless Solid Bar scalloped 0,68, Gillette Rubie® Platinum Plus 2e x, Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol), Toco-Tholin Lavendel ASB, Kwast en zeep: Plisson Fibre en Stirling Margaritas in the Arctic: Fris was het adagio van deze ochtend. Valt me op dat ik vaker op maandagmorgen dit kan waarderen. Mooi frisse kop zo aan de kop van de week. Nou die kreeg ik wel van de Margaritas. Mooi zacht kwastje om deze zeep op te schuimen, past goed bij elkaar, zachte zeep en kwast. In het siliconen reisbakje vlot mooi schuim. Mesje en krabber: De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 2e x gebruikt. Het mesje valt weinig over te melden, niet anders dan scherp, top mesje. Om de Game Changer scheer ik om en om en mocht deze keer de Timeless scalloped 0,68 zijn kunnen vergelijken. Welnu deze krabber is voor mij erg goed en in de 0,68 uitvoering erg comfortabel. Voor mijn gevoel iets minder effectief, dan de Game Changer, en comfortabeler. Echter niet zo, dat ze in een andere divisie spelen. Moet het nog nuanceren, maar voelt, alsof de Game Changer wel eens tussen de Timeless 0,68 en 0,95 inzit. Oh ja zalig glad geschoren. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker fris afgewerkt, eerst wat limoen edc, daarna de Green Freeze met stevig menthol en tot slot voor de duurzaamheid wat Toco-Tholin Lavendel ASB. 11
Jerry9630 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Karve F-plaat met Astra groen mesje (4) PAA the green ray Saponificio Varesino Felce Aromatica Aluin Myrsol formula C Myrsol emulsion De F-plaat scheert erg effectief maar blijft (voor mij toch) voldoende comfort hebben. Heerlijk glad. 7
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Nu de huid door het opvlammen der ziekte verdraaid opstandig is heb ik natuurlijk één van de meest verzorgende zeep erbij gehaald en wel de MWF. Samen met de Maseto 30 mm binnen geen tijd een volle kom heerlijk schuim. En tegen alle Amerikaanse regels en joetoeb filmpies in de kom niet onderste boven gehouden en dan pffffff gelukkig toch nog een fantastisch schuim gekregen. Vraag ik me nu al af hoe goed het schuim wel niet moet zijn van die Amerikanen die wel op zijn kop laden, misschien vallen de stoppels er dan wel af zonder je krabber te hoeven gebruiken. Afijn voorzichtig laverend toch redelijk glad en alsnog redelijk wat irritatie.......wachten op betere tijden zo zeg ik maar. 9
Edsel Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Rockwell 6c Gunmetal#5 Rockwell Swedish Supersteel (2) Omega 10019 Proraso Rood scheerzeep Madre Labs Witch Hazel Aloe Vera Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 7
WilcoRoos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 (edited) Timeless OC 0.95mm blade gap Dusy Klar Kabinett Il Ceppo Syntheet houten opschuim kommetje Mühle Aluin blok aan koordje Van der Lovett Sailors Blend Aftershave Balm (VEEL) Oi oi oi, dit ding is angstaanjagend, zelfs nu ik de Fatip niet eng meer vind, is deze duidelijk iets waar ik veel mee moet oefenen en aan moet wennen, zodra de financiën het toelaten een niet open .68 versie basisplaat aanschaffen om ook wat minder bloeddorstig te kunnen scheren 1 keer is geen keer, dus tja, enkel een voorlopige beoordeling, ik vond de Fatip na de 89R ook extreem, maar nu heel gewoon. @Hanskoning zijn voorspelling is wel zo ongeveer uitgekomen, diverse bloedbaantjes, zelfs met voorzichtig gebruik, korte snelle krabjes is duidelijk niet de manier om dit monster te gebruiken, de andere kant van mijn gezicht heb ik lange langzame halen gedaan, BBS en geen bloedplas, ja ja, maar ATG was errr een hele beleving, en neen, een derde ronde XTG was er niet bij, ehbo wel in de vorm van een aluin blok en heel koud water. @Kingjack De Dusy Klar Kabinett is geweldig, ruikt lekker, al is wel wat subtiel vergeleken met mijn andere geuren. Edited March 28, 2019 by WilcoRoos foutieve benaming 7 1
d1rk Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 WilcoRoos schreef 10 minuten geleden: @KingjackDe Dusy Klar Kabinett is geweldig, ruikt lekker, al is wel wat subtiel vergeleken met mijn andere geuren. Is het enigszins te vergelijken met Haslinger Schafmilch?
WilcoRoos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 d1rk schreef 10 minuten geleden: Is het enigszins te vergelijken met Haslinger Schafmilch? Sorry, geen vergelijkingsmateriaal 1
shadowman12 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Scheerbeurt van vandaag 25-3-2019 Pre-shave: Proraso Safety razor: Muhle R41 Mesje: Feather Scheerzeep: Proraso Rood(Sandalwood) scheercreme Scheerkwast: Edwin Jagger Imitation Ebony Best Badger Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit Aluin + Talkpoeder Na een aantal mindere scheerbeuren afgelopen dagen qua gladheid met TOBS en Stirling merk ik toch dat ik met de Proraso Rood(Sandalwood) het beste resultaat heb qua gladheid. Binnenkort wat samples bestellen en kijken welke creme/zeep dit kan evenaren (Stirling en TOBS i.i.g niet) Mocht er iemand nog tips hebben van die je zeep moet je zeker uitproberen, let me know! 3
DennisRichel Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Doordeweekse scheerbeurten vinden altijd plaats met dezelfde ingrediënten; vandaar dat ik ze niet vaak plaats hier. Vandaag was toch wel even het vermelden waard, aangezien ik in al mijn enthousiasme een stukje lip wou meescheren. De schade is beperkt gebleven doordat het Lord scheermesje slechts een kleine incisie in mijn bovenlip heeft gemaakt. De masochist die ik ben, gooit er daarna nog een scheut Alcolada Glacial overheen wetende dat er vervolgens een zenuwsignaal naar de hersenen toegaat met als boodschap AU. Maar los daarvan, was het een prima scheerbeurt. Omega dassenharen zilverspits Merkur 24c Lord super stainless TFS tradizionale Eucalyptus Alcolada Glacial (au) Proraso scheerkom 4 5
Guest Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 WilcoRoos schreef 3 uur geleden: Timeless Scalloped 0.95mm blade gap Dusy Klar Kabinett Il Ceppo Syntheet houten opschuim kommetje Mühle Aluin blok aan koordje Van der Lovett Sailors Blend Aftershave Balm (VEEL) Oi oi oi, dit ding is angstaanjagend, zelfs nu ik de Fatip niet eng meer vind, is deze duidelijk iets waar ik veel mee moet oefenen en aan moet wennen, zodra de financiën het toelaten een niet open .68 versie basisplaat aanschaffen om ook wat minder bloeddorstig te kunnen scheren 1 keer is geen keer, dus tja, enkel een voorlopige beoordeling, ik vond de Fatip na de 89R ook extreem, maar nu heel gewoon. @Hanskoning zijn voorspelling is wel zo ongeveer uitgekomen, diverse bloedbaantjes, zelfs met voorzichtig gebruik, korte snelle krabjes is duidelijk niet de manier om dit monster te gebruiken, de andere kant van mijn gezicht heb ik lange langzame halen gedaan, BBS en geen bloedplas, ja ja, maar ATG was errr een hele beleving, en neen, een derde ronde XTG was er niet bij, ehbo wel in de vorm van een aluin blok en heel koud water. @Kingjack De Dusy Klar Kabinett is geweldig, ruikt lekker, al is wel wat subtiel vergeleken met mijn andere geuren. Het gewicht van de Timeless is een van de nadelen vandaar je absoluut geen druk mag zetten. Ondertussen het minder gewichtig broertje besteld bij de leverancier die Hans als douane vriendelijk bestempelt. Maar de SS blijft ook gewoon in roulatie het blijft een prachtige efficiënte krabber. Overigens heb ik nog een 0.68 Scalloped in ruste.
sm1h Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 4e keer en het gaat beter elke keer. Ik ga de eerste maand hetzelfde dingen gebruiken, dat is: Gillette Slim (ik probeer verschillende settings, vandaag op #3) Hema mesjes Rockwell kwast DVH zeep Nivea sensitive Het resultaat; 6
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 d1rk schreef 4 uur geleden: Is het enigszins te vergelijken met Haslinger Schafmilch? Eigenlijk niet néé ...........hoewel het zijn allebei scheerzepen dus enigszins te vergelijken zijn ze wel. De Dusty heeft een rozengeur en is ook een hardere zeep dan de schafmilch, qua verzorging sla ik de Haslinger hoger aan. 2
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 shadowman12 schreef 3 uur geleden: Na een aantal mindere scheerbeuren afgelopen dagen qua gladheid met TOBS en Stirling merk ik toch dat ik met de Proraso Rood(Sandalwood) het beste resultaat heb qua gladheid. Binnenkort wat samples bestellen en kijken welke creme/zeep dit kan evenaren (Stirling en TOBS i.i.g niet) Mocht er iemand nog tips hebben van die je zeep moet je zeker uitproberen, let me know! Als Proraso rood beter is als de genoemde merken blijven er in mijn optiek nog twee over en wel de groene en witte versie van diezelfde Proraso. 1 2
d1rk Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 shadowman12 schreef 3 uur geleden: Mocht er iemand nog tips hebben van die je zeep moet je zeker uitproberen, let me know! Even mekkeren : na Proraso Groen uitgeprobeerd te hebben (concluderend dat het een prima creme is), zeg ik: Haslinger Schafmilch: toch wel een stap voorwaarts voor die prijs. Misschien zal TOBS of Stirling wel beter zijn, maar dat is ook idioot duur. 2
Guest Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 WilcoRoos schreef 4 uur geleden: Mühle Aluin blok aan koordje . Waarom Mühle? Vergeleken met andere merken is deze hartstikke duur
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 UnShaven schreef 48 minuten geleden: Het gewicht van de Timeless is een van de nadelen vandaar je absoluut geen druk mag zetten. Het gewicht van een krabber is zoals bijna alles in onze hobby USKAZ want waar anderen zich met plastic krabbers heerlijk kunnen scheren prefereer ik de zwaardere krabbers,daarom vind ik het (hogere) gewicht van een krabber als nadeel benoemen niet correct. Het blijkt in de praktijk dat het geen druk zetten op een krabber vaak wat langere tijd nodig heeft om geheel in te dalen bij de gebruiker. De scheertechniek is meestal pas na na langere tijd op orde en natuurlijk vragen de meer efficiëntere (agressievere zo u wil) krabbers ook een betere techniek en aandacht. De leden die zich al wat langer nat scheren zullen zich waaarschijnlijk in het volgende herkennen dat de efficientere krabbers in eerste instantie soms aan de kant gelegd zijn omdat de scheerbeurten niet echt comfortabel liepen. En als je dan na een langere tijd hem nog eens ter hand neemt blijkt de boze Wolf die nogal eens beet verworden te zijn tot een schoothondje wat wel blaft maar alleen bijt als je de aandacht er niet bijhoudt, oftewel je scheertechniek is weer verbeterd. Ik zeg daarbij ook niet voor niets dat ik meestal 5 scheerbeurten nodig heb om een krabber geheel te doorgronden waar houdt je hem vast, welke scheerhoek houdt je aan en welk mesje voelt het prettigst aan in de krabber. Zo vind ik in de iKon hoofden een Feather mesje het prettigst en in de Charcoal de Gillette Rubie en in de Wolfman weer een Nacet heel subjectief natuurlijk maar dat is deze hele hobby 2 1
shadowman12 Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Hanskoning schreef 21 minuten geleden: Als Proraso rood beter is als de genoemde merken blijven er in mijn optiek nog twee over en wel de groene en witte versie van diezelfde Proraso. Die heb ik eerder al geprobeerd, en die heb ik hier staan, en daarmee haal ik niet het resultaat als ik dat vergelijk met rode qua gladheid. d1rk schreef 13 minuten geleden: Even mekkeren : na Proraso Groen uitgeprobeerd te hebben (concluderend dat het een prima creme is), zeg ik: Haslinger Schafmilch: toch wel een stap voorwaarts voor die prijs. Misschien zal TOBS of Stirling wel beter zijn, maar dat is ook idioot duur. TOBS en Stirling heb ik beide al uitgeprobeerd (zoals ik al zei), resultaat van Proraso Rood is toch beter bij mij. Ik ga binnenkort DR.Harris Arlington & Scheermonnik Delfst Wit & saponificio varesino dolomiti en nog een paar andere Stirling zepen (
WilcoRoos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Darth Vader schreef 9 minuten geleden: Waarom Mühle? Vergeleken met andere merken is deze hartstikke duur Omdat ik bij een barbier een startset gekocht heb (Tobs Sandlewood, Mühle 89R 10x Feather @ Mühle aluinblok) en je doet eeuwig met zo'n blok.
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 d1rk schreef 11 minuten geleden: Even mekkeren : na Proraso Groen uitgeprobeerd te hebben (concluderend dat het een prima creme is), zeg ik: Haslinger Schafmilch: toch wel een stap voorwaarts voor die prijs. Misschien zal TOBS of Stirling wel beter zijn, maar dat is ook idioot duur. Even de prijs van een Stirling opzoeken met 180 gram zeep en dan de prijs van een Haslinger 60 gram. Moet je de laatste prijs daarna met 3 vermenigvuldigen en dan kijken of het nog idioot duur is. shadowman12 schreef 3 minuten geleden: Die heb ik eerder al geprobeerd, en die heb ik hier staan, en daarmee haal ik niet het resultaat als ik dat vergelijk met rode qua gladheid. TOBS en Stirling heb ik beide al uitgeprobeerd, resultaat van Proraso Rood is toch beter bij mij Dat weten we nu wel want deze vraag heb je al een paar keer gesteld en hij blijft maar terugkomen dus het goede antwoord zit er nog steeds niet tussen dan blijft er slechts een ding over en dat is zelf gaan experimenteren. Is trouwens ook heel leuk. 4
Recommended Posts