Ga naar inhoud
Sven

Kwaliteit uit China

Aanbevolen reacties

Okay, 

Het is geen kwaliteit krabber. Het gaat hier om de  "Traditional Classic Stainless Steel Manual Shaver Double Edge Blade Safety Razor M02363" Je leest het goed. Rechtstreeks uit China via Aliexpress.

Ik moest dit gewoon proberen. Eerlijk gezegd kocht ik de krabber met de gedachte: "Wie weet is dit een lekker greepje". Ik heb het liefst lichte en lange grepen. Deze zijn niet zoveel te verkrijgen met een goede knurling. 

De krabber is superlicht. Ik was in de veronderstelling dat de kop dezelfde zou zijn als die andere Chinees van Baili, de 171. Dit is  lichter dan licht. Ik krijg het idee dat ik de kap zo om zou kunnen buigen. Dit blijft waarschijnlijk niet lang heel vermoed ik.

Toch nieuwsgierig naar hoe dit scheert. Tijdje geleden de Lord L6 van ebay gekocht. Eén keer geprobeerd. Hopeloos. Niet voor mij. 

Het punt is dat ik mijn hoofd ook scheer. De huid is daar aan de zijkanten en achterkant dunner en gevoeliger voor agressieve krabbers en al te wilde bewegingen. De kunst voor mij is om een krabber te vinden die én efficiënt is, én zeer mild. (ik heb nu een Ikon ShaveCraft 102 slant te leen die helemaal in deze categorie past. Beetje lomp, maar absolute aanrader!).

Terug naar Chinese kwaliteit. Hoewel de krabber aan alle kanten goedkoop en kwetsbaar aanvoelt, voldoet deze absoluut aan mijn eisen voor een gladde scheerbeurt! Door de weeks scheer ik altijd in de avond. Wil ik halverwege de volgende dag niet met een grijze waas rondlopen, moet ik de avond daarvoor BBS scheren. De lakmoesproef voor een goede krabber in mijn geval is dus: hoe scheert het mes ATG? Het maakt mij niet uit als ik een paar keer meer over mijn huid moet scheren,  als daardoor geen irritatie optreedt en het glad wordt, is het goed. Ik krijg dat uiteraard niet met elke krabber voor elkaar. Bij sommige haal ik de boel open, bij andere begint de irritatie en bij weer andere krijg ik het gewoonweg niet glad.

Je raad het al. Mijn nieuwe Chinese aanwinst scheert super! Mild als een ware Tech clone en, jaja,  efficiënt! Dit is kwaliteit uit China. Jammer dat het mesje aan de zijkant uitsteekt (heeft dat een naam?), dus even uitkijken bij mijn oren. Maar het mocht de pret niet drukken. De greep, alleen in de lengte geribbeld, is nog net iets te glad naar m'n zin, maar heerlijk licht. Het geheel zoeft over mijn hoofd en gezicht en voor ik het weet: Glad. Gewoon BBS glad zonder enkele irritatie of bloeddruppel. Hatsikidee! Opzouten met de RVS zooi van RazoRock welkom kwaliteit uit China.

Okay, je hebt niet bepaald het gevoel van een 'zondagse scheerbeurt' als je begrijpt wat ik bedoel. Wat bijdraagt aan het wonderschone ritueel van een goede scheerbeurt is toch ook het gevoel van kwaliteit in je handen en van dat wat je op je gezicht smeert ervoor en erna. En ja, het oog wil ook wat. En dit ziet er niet uit.

Dat gezegd hebbende, deze Chinese krabber heeft mij wel degelijk een kwalitatief goede scheerbeurt opgeleverd waar sommige duurdere krabbers die ik heb geprobeerd niet aan kunnen tippen. Hoe duur was-tie dan? 

€1,66

Inclusief verzendkosten.
  • Vind ik leuk 4
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vergis je niet.. een van de beste aankopen die je hebt gedaan.
Van harte met dit pracht exemplaar.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Darth Vader schreef 20 minuten geleden:

het mes

de krabber

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, de krabber. Scheermessen vind je hier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn beste krabber is ook heel lang een Chinese Tech (schijnbaar wel echt van Gilette) geweest. Hij is nu alleen verrot omdat ik een carbon stalen mesje vergeten ben er uit te halen. Hij zag er afgezien van het Gilette logo precies hetzelfde uit als deze krabber.

Alleen je zinnetje over de Lord L6 daar kan ik me niet in vinden. Ik denk dat je een Chinese Lord L6 gekocht hebt  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze Chinese “ Gillette”  heb ik ook al een aantal jaren in de la liggen.  Afgelopen week maar eens tevoorschijn gehaald, en warempel, perfecte krabber voor het kale hoofd. Licht gewicht, lang handvatje om de achterkant vanuit de nek goed te kunnen bereiken en precies mild genoeg. Dat was een aangename verrassing! De Chinees blijft in de badkamer liggen.

Blijft over het gezicht, en daar heb ik ander fijn scheerspul voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad zelfde als de Chinese Tech. Ik heb meerdere Gillettes, echter alleen met mijn Adjustable kan ik mezelf prettig scheren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sven schreef op 24-3-2019 om 13:26:
Ik moest dit gewoon proberen. Eerlijk gezegd kocht ik de krabber met de gedachte: "Wie weet is dit een lekker greepje". Ik heb het liefst lichte en lange grepen. Deze zijn niet zoveel te verkrijgen met een goede knurling. 

Ik zou eens bij de aluminium grepen van Above The Tie kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Loei schreef op 2-4-2019 om 16:12:

Ik zou eens bij de aluminium grepen van Above The Tie kijken.

Jaaaa. Mooie aluminium Calypso. Al een tijdje in beeld. Staat op de verlanglijst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
shadowman12 schreef op 2-4-2019 om 18:38:

Ik heb nog een milde krabber te koop, zie de markt

Is nog verboden gebied voor mij. (heeft geloof ik te maken met het aantal geposte berichten als beginnend lid...., weet het niet meer precies)

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Correct maar na slechts 15 berichten krijg je toegang tot de markt, met je huidige aantal berichten van 6 na bijna 4,5 maanden houdt dat doorgerekend in dat je medio in november dus op de markt kan rondstruinen. 😉

Prachtige materialen worden daar aangeboden bij de weg. 🤣

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.