shadowman12 Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Ik heb een hele zware baard groei welke zeep/creme zou daar nog meer geschikt voor kunnen zijn van bijvoorbeeld stirling. Ik behaal momenteel het beste resultaat met de Proraso Rood. Welke zepen zou daarin vergelijkbaar zijn? Deze scheercremes heb ik al in bezit Proraso Rood/Groen/Wit scheercreme (met Proraso Wit heb ik ook een slecht resultaat) Taylor of Old Bond Street Jermyn Street (slecht resultaat) Stirling Eucalyptus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 https://www.etsy.com/shop/beecosmeticsGR?ref=simple-shop-header-name&listing_id=688100217 Fantastische zepen, en hij verkoopt ook samples, die waanzinnig goed schuimen en scheren, al moet je wel van de meer zoetere luchtjes houden, want daar neigt ie wel erg naar toe, althans de Eve, Rose en Hellas geuren die ik tot nog toe getest heb. Ik heb de Frosty lemon nu in overweging, maar moet eerst de geur eens goed ervaren, dat gaat gelukkig binnenkort wel lukken Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 In die gevoelige huid deel ik met je; die zware baard weet ik niet zo. De ervaring hier is een overgevoeligheid voor menthol en familie genoten als eucalyptus, pepermunt en rozemarijn. Kortom de feestjes van @Hanskoning; dit is dus gevoeligheid van de huid. De zware baard vraagt zeep die de haren goed zachter maakt wat het afsnijden vergemakkelijkt: bij mij zijn dat tallow zepen en saponificio varesino (dolomiti, fel e en70th ann.) De rest dan weer minder en natuurlijk Martin de Candre. En in de uitvoering: de zeep eerst lekker laten intrekken alvorens te scheren dus Eerst zeep op de bakkes en dan pas mes stroppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 WilcoRoos schreef 1 uur terug: https://www.etsy.com/shop/beecosmeticsGR?ref=simple-shop-header-name&listing_id=688100217 Fantastische zepen, en hij verkoopt ook samples, die waanzinnig goed schuimen en scheren, al moet je wel van de meer zoetere luchtjes houden, want daar neigt ie wel erg naar toe, althans de Eve, Rose en Hellas geuren die ik tot nog toe getest heb. Ik heb de Frosty lemon nu in overweging, maar moet eerst de geur eens goed ervaren, dat gaat gelukkig binnenkort wel lukken Maar heeft hij ook zepen voor zware baard? Heb jij ook een zware baard en er al mee geschoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 onno schreef 57 minuten geleden: In die gevoelige huid deel ik met je; die zware baard weet ik niet zo. De ervaring hier is een overgevoeligheid voor menthol en familie genoten als eucalyptus, pepermunt en rozemarijn. Kortom de feestjes van @Hanskoning; dit is dus gevoeligheid van de huid. De zware baard vraagt zeep die de haren goed zachter maakt wat het afsnijden vergemakkelijkt: bij mij zijn dat tallow zepen en saponificio varesino (dolomiti, fel e en70th ann.) De rest dan weer minder en natuurlijk Martin de Candre. En in de uitvoering: de zeep eerst lekker laten intrekken alvorens te scheren dus Eerst zeep op de bakkes en dan pas mes stroppen. Dank voor de tip, dan inwerken doe ik wel, zodra de zeep erop zit ga ik tandenpoetsen, daarna moet ie toch wel ingewerkt zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 tanden poetsen met scheerzeep? shadowman12 schreef 4 minuten geleden: Dank voor de tip, dan inwerken doe ik wel, zodra de zeep erop zit ga ik tandenpoetsen, daarna moet ie toch wel ingewerkt zijn? ja lijkt me wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 onno schreef 19 minuten geleden: tanden poetsen met scheerzeep? ja lijkt me wel Ja gaat prima, als de scheerzeep op gezicht tandenpoetsen. Moet af en toe de randjes van mijn lip en kin beetje bijkwasten met zeep/creme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitchen Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Bij deze vraag denk ik aan Mitchell's Wool Fat. Geen idee waarom eigenlijk want het lijkt in de verste verte niet op Proraso, maar ik behaal er zeer prettige resultaten mee. Neutrale geur, goede scheereigenschappen, natuurlijke ingrediënten en een zeer prettig post scheergevoel van de huid. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dulac66 Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 ScheermonnikVerstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 dulac66 schreef 5 minuten geleden: Scheermonnik Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Die is toch gestopt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 nienke heeft nog potten staan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dulac66 Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Man and Shaving heeft het overgenomen Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Scheerzeep speciaal voor de zware baard?! Zou wel een goede verkoop truk zijn, om de verkoop te stimuleren... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Gewoon lekker lang kwasten. Goed in en tussen de haren masseren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
d1rk Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 roland schreef 3 uur geleden: Scheerzeep speciaal voor de zware baard?! Zou wel een goede verkoop truk zijn, om de verkoop te stimuleren... Dat heet volgens mij product differentatie. Trouwens gebruik je een goede preshave? Heb zelf Proraso Groen en Prep, bevalt erg goed. Het scheren gaat dan met nog minder irritatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 d1rk schreef 25 minuten geleden: Dat heet volgens mij product differentatie. Trouwens gebruik je een goede preshave? Heb zelf Proraso Groen en Prep, bevalt erg goed. Het scheren gaat dan met nog minder irritatie. Ja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Pre-shave is onzin een goede zeep is voldoende en een zeep voor een zware baard is bij de weg ook onzin en als Proraso al goed werkt is bijna elke zeep een verbetering. Hier een hele zware baard en als je een goede zeep een minuutje laat inwerken en daarnaast een scherp mesje en daar komt hij .........over een juiste scheertechniek bezit komt het allemaal goed. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 18, 2019 Author Share Posted March 18, 2019 Hanskoning schreef 8 minuten geleden: Pre-shave is onzin een goede zeep is voldoende en een zeep voor een zware baard is bij de weg ook onzin en als Proraso al goed werkt is bijna elke zeep een verbetering. Hier een hele zware baard en als je een goede zeep een minuutje laat inwerken en daarnaast een scherp mesje en daar komt hij .........over een juiste scheertechniek bezit komt het allemaal goed. Welke zeep vindt jij dan een goede zeep, heb je een paar voorbeelden? Er zijn zoveel zepen/cremes dat ik de weg een beetje kwijt ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d1rk Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 shadowman12 schreef 2 minuten geleden: Welke zeep vindt jij dan een goede zeep, heb je een paar voorbeelden? Er zijn zoveel zepen/cremes dat ik de weg een beetje kwijt ben. Je hebt het mij niet gevraagd maar volgensmij is Haslinger Schafmilch een goede milde zeep. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 roland schreef 3 uur geleden: Scheerzeep speciaal voor de zware baard?! Zou wel een goede verkoop truk zijn, om de verkoop te stimuleren... Inderdaad, gekker moet het niet worden. Een scheerzeep doet zijn werk goed of niet. Als de zeep geen zware baard de baas kan is het geen goede zeep, het is geen hogere wiskunde oid. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitchen Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 shadowman12 schreef 1 uur geleden: Welke zeep vindt jij dan een goede zeep, heb je een paar voorbeelden? Er zijn zoveel zepen/cremes dat ik de weg een beetje kwijt ben. Ik denk dat Dhr. Koning zo’n 200 voorbeelden kan geven? 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinboy Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Mijn ervaring is beperkt tot 5 zeepjes, en daarbij zit Prorasso in de middenmoot. D.R. Harris vind ik een goede zeep. En wat bij mij ook helpt, is opschuimen op het gezicht. Ik merk daar een verschil mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 19, 2019 Author Share Posted March 19, 2019 kalerolf schreef 5 uur geleden: Een zeep of creme velt de haren niet alleen.. 1. Probeer eens langer in te schuimen nadat je je baard bv verwarmt hebt met warm water of hete doek.. 2. Zorg voor scherp materiaal 3. Hoe zit het met je techniek? Als die op orde is dan moet je met punt 1 en 2 geen enkele problemen hebben. Zeep die speciaal voor zware baardgroei is onzin. Net als pre shave middelen. Nou met een pre shave merk ik echt een beter/gladder resultaat. Ik sta best wel lang op te schuimen en laat het ook goed intrekken. Ik ga binnenkort de dolomoti en de scheermonnik is uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Ik krijg het vermoeden dat je ondanks bovenstaande post niet het gewenste antwoord voor jou heb verkregen waar je naar op zoek bent en dan zal je het me hopelijk niet euvel duiden dat ik denk dat het niet de zeep is maar meer de scheerder die waarschijnlijk nog iets aan zijn techniek kan verbeteren. Ik scheer me al redelijk lang nat (40 jaar) heb genoeg zepen uitgeprobeerd om een redelijk vergelijk te kunnen maken, gebruik pre-shave omdat me dat als ritueel bevalt maar bemerk geen toegevoegde waarde (of het moet de menthol kick zijn), opschuimen op het gezicht of in de kom daar bemerk ik weinig verschil bij want met allebei kan je de haren goed inmasseren en ook ik heb een zware baard. Wel is daar het mesje wat natuurlijk scherp en de techniek die in orde moet zijn en dan heb ik een fantastische scheerbeurt ongeacht dus zeep, pre-shave en daarbij slechts gewoon even voor het opbrengen van pre-shave een paar keer water over het gezicht plensen dus ook geen minutenlange hete stralen op het gezicht. Dus is mijn tip om eerst met je huidige scheergerei (waar ik trouwens de TOBS en de Stirling qua kwaliteit veel hoger aansla als de Proraso) eens een tijdje te volharden en aan je scheertechniek te schaven in plaats van veel geld uit te geven aan andere scheerzeep etc. wat waarschijnlijk dezelfde verzuchting zal opleveren. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted March 19, 2019 Author Share Posted March 19, 2019 Hanskoning schreef 52 minuten geleden: Ik krijg het vermoeden dat je ondanks bovenstaande post niet het gewenste antwoord voor jou heb verkregen waar je naar op zoek bent en dan zal je het me hopelijk niet euvel duiden dat ik denk dat het niet de zeep is maar meer de scheerder die waarschijnlijk nog iets aan zijn techniek kan verbeteren. Ik scheer me al redelijk lang nat (40 jaar) heb genoeg zepen uitgeprobeerd om een redelijk vergelijk te kunnen maken, gebruik pre-shave omdat me dat als ritueel bevalt maar bemerk geen toegevoegde waarde (of het moet de menthol kick zijn), opschuimen op het gezicht of in de kom daar bemerk ik weinig verschil bij want met allebei kan je de haren goed inmasseren en ook ik heb een zware baard. Wel is daar het mesje wat natuurlijk scherp en de techniek die in orde moet zijn en dan heb ik een fantastische scheerbeurt ongeacht dus zeep, pre-shave en daarbij slechts gewoon even voor het opbrengen van pre-shave een paar keer water over het gezicht plensen dus ook geen minutenlange hete stralen op het gezicht. Dus is mijn tip om eerst met je huidige scheergerei (waar ik trouwens de TOBS en de Stirling qua kwaliteit veel hoger aansla als de Proraso) eens een tijdje te volharden en aan je scheertechniek te schaven in plaats van veel geld uit te geven aan andere scheerzeep etc. wat waarschijnlijk dezelfde verzuchting zal opleveren. Ik scheer me ook al jaren nat dus mijn techniek is echt wel op orde, heb ook nooit wondjes meer. Veel YouTube filmpjes gekeken om mijn techniek te perfectioneren. Met proraso rood pre shave en proraso rood zeep blijf ik toch best resultaat krijgen qua gladheid. Zelfs Stirling of tobs doet het minder goed in mijn geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts