Ga naar inhoud

SvdD van 18 maart tot en met 24 maart

Snowmiss
 Delen

Aanbevolen berichten

Fatip Piccolo LE open kam, originele greep 

Rapira Platinum Lux (4)

Il Ceppo Syntheet

Houten opklop kom

Stirling Bonaparte (sample)

Van der Lovett Sailor's Blend Aftershave Balm

Clubman Lustray Draggon Noir Eau de Toilette (sample)

Efficiënte scheerbeurt, BBS, ondertussen verwacht ik niet anders meer van de Fatip, het heeft mij wel geleerd dat je elk scheermes eerst onder de knie moet hebben, met de Fatip merk ik bijvoorbeeld dat als ik wat onnadenkend ben (of dus gewoon weer sta weg te mijmeren voor de spiegel) er snel schade aangericht kan worden, een rode gloed van razorburn vandaag laag in de nek. Er zitten wat eigenwijze haartjes, en ik ging daar onnadenkend snel een paar keer overheen.

Ik blijf het gewicht van de Il Ceppo moeilijk vinden, de metalen delen worden ook wat glad als er zeep en water op komt, het is wel een fabuleuze schuimproducent, dus ik zal er wel aan wennen. De Stirling Bonaparte was aardig, maar goed ervaring leert dat sommige geuren een aantal beurten nodig hebben om gewaardeerd te worden, en dit was de eerste keer. Ik was overigens een tikje teleurgesteld, in de omschrijving stond dit als de sterkst ruikende Stirling, en dat vond ik er niet echt uitspringen.

De laatste ronde met de Draggon Noir, een fijn luchtje :-)

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=1271]ehv[/mention] knap dat je zoveel spulletjes in 1 bakje krijgt :5a24cf3aacbe4_EmojiSmiley-41:
Zo ruim ik het altijd weer op. Ik scheer in de keuken. Ik kook water in de waterkoker en dan stoom ik even met de bak en vul de M-keramiek. Dan kan ik het hete water weer gebruiken om de krabber af te spoelen tijdens het scheren. Daarna spoel ik de bak en kom om en kan ik het weer gebruiken om de boel op te bergen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 19 maart 2019

SOTD_20190319
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Wolfman Razors - WR1 .67 OC WRH2 polished handle
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Goldmember B6 - 27mm Fan (Das - Finest)
  • Scheerzeep: Noble Otter - Two Kings
  • After-Shave: Declaration Grooming - Unscented Liniment
  • After-Shave: Noble Otter - Two Kings
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wat mindere scheerbeurt vanochtend, niet glad genoeg naar mijn zin.

Safety razor: Muhle R41

Mesje: Kai

Pre-shave: Proraso Pre-shave

Scheercreme:  Stirling Eucalyptus-Mint

After-shave: Proraso Sensitive after-shave balm

Scheerkwast: Edwin Jagger Imitation Ebony Best Badger

Opschuimbakje: The Goodfella's smile Opschuimbakje Hemlock-hout

Scheerkom: Muhle scheerkom porselein wit (niet op de foto, voor de oplettende lezer ;))

y4mGThHfUoxrYOm39d7LBSb9oOORpzFY_o5ZFmI2

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Preshave: Nivea men crème
Kom: M-keramiek
Kwast: proraso
Zeep: cella
Krabber: L'essor
Mesje: personna platinum Chrome (6x)
Vdh aluin
Aftershave: physalis, speick, Nivea sensitive

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - woensdag 20 maart 2019

SOTD_20190320
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Timeless Razor - Closed Comb - 0.68mm - 100mm Barber Pole
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Goldmember B6 - 27mm Fan (Das - Finest)
  • Scheerzeep: Acca Kappa - Muschio Bianca
  • After-Shave: Acca Kappa - Muschio Bianca
  • Geurtje: Acca Kappa - Muschio Bianca - EdC (30 ml)
  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krabber: FaTip Grande (MK2)
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Old Spice Original
Aftershave: Vergulde Hand After Shave Balm
EDT: Geen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto van maandag die verdwenen is. Had het nochtans gezien en gewijzigd.

Maar misschien niet opgeslagen.

spacer.png

De svd <scheerbeurt van de dochter>

Titan silvertip

Tfs oom walter [anders krijg ik nog een strandje van efsk ? ]

Axe as

Eigen asb

Mijn dag kan niet meer stuk!

Ook nog een prettige gewenst voor jullie allemaal.

T-1

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Simpsons Café Latte,
Mühle R41 (2011),
Rapira Super stainless 3e x,
Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),

Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Biobaza Aftershave Lotion.

SOTD_20190320.thumb.jpg.c142ca0289232799c64dba5f1d28d779.jpg

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Simpsons Café Latte:
Koffietijd. Mooie crème van Simpsons, niet opdringerig, maar wel duidelijk aanwezig. Geeft ook een goed schuim, dat prima het mes laat glijden. De Tuxedo is toch al een schuimklopper en dat lukt met deze crème dus goed.
Mesje en krabber:
De Rapira Super stainless voor de 3e x gebruikt.
De Rapira doet het ook aardig. Het is geen Platinum Lux, dat voel ik, echter zelfs het dakleer kon ik er mee scheren. Dat is, gezien het mesje in de R41 (2011) zat, best goed. Die krabber krabt immers behoorlijk. Rondom behoorlijk glad geschaafd.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Lekker afgewerkt met Turkse edc, gevolgd door ook nog eens een stevige puf Pinaud-Clubman After shave lotion Original. De finishing touch met de Biobaza verzachte de huid weer.
Zware werkdag, schoenen kopen met mijn eega. Soms moet je wat.

• Vind ik leuk 6
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, zoals Dhr Bommel placht te zeggen ;   Joost het was een eenvoudig doch voedzame maaltijd , zeg ik nu het was een eenvoudige doch verfrissende en verzorgende scheerbeurt,

Mijn mes deze dag was de Heljestrand ,die garant staat voor een gladde scheerbeurt.

Zeep : Speick . Op de foto staat het doosje afgebeeld maar de inhoud heb ik in een lege plastic scheer potje geprakt .

Kwast: de grote omega prof. barbierskwast. Deze kolossus klopt schuim als de beste en je heb echt een KWAST in handen. 

Afgerond met Speick AS balsem en die fijne AS lotion.

Het was een genoeglijke ,verzorgende scheerbeurt en uiteraard heerlijk glad.

Heren fijne dag nog 

WP_20190320_11_04_31_Pro.jpg

• Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond reeds:

Hete handdoeken gevolgd door wat MWF bodylotion

Proraso Omega varken

Castle Forbes 1445 (sample)

Mkeramiek kom

Otto Busch 164 6/8

Osma aluin

Nivea sensitive asb

Speciaal de scheerbeurt uitgesteld om te wachten totdat de Mkeramiek kom er was. Deze stelde niet teleur.

De Castle Forbes beetje uitgesmeerd op de bodem en met het natte varken gaan laden. Wat een verandering ten aanzien van de keramische soepkom die ik voorheen gebruikte.

Heerlijk geurend zeepje die 1445! Heb het idee dat het een dorstig zeepje is. Meer mensen die ervaring? Ik moest er een aantal keer wat water bijvoegen voordat het een vettend schuim werd, het bleef teveel een crème zeg maar. Voldoende voor 3 gangen en zo goed als irritatievrij geschoren met de Otto Busch die ik van Tony heb overgenomen een tijdje geleden. Is inmiddels 1 van mijn favoriete messen.  Na de aluin (het aluin?), Nivea erop. Doet niet zoveel heb ik het idee, bleef een wat trekkerig gevoel houden. Klein beetje MWF lotion en het was weg. Fijn spul ook!

Gelukkig rook ik na al dat gesmeer nog steeds de Castle Forbes. Heerlijk!

Nog wat ontdekt trouwens. Ik heb mezelf aangeleerd om mijn ringvinger op de tang te leggen, werkt op zich prima. Om de 1 of andere reden de pink eens op de tang gelegd. Dat werkt ook prettig zeg! Geeft wat meer controle voor mij, alleen iets lastiger om de juiste scheerhoek te handhaven.  En zo blijven we ervaringen toevoegen aan het scheerritueel.

Fijne dag!

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.