wimbouman Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Van de week maar eens de sprong gewaagd. En een collectie SE messen gekocht - met die prijzen kan dat nog Ik kocht ze bij ebay in Engelnd en Frankrijk. Leuk hoor! VLNR twee Ever Ready 1912, een Ever Ready 1924, Een GEM Push Button, een GEM Micromatic Bullet Tip en een GEM Micromatic Clog Pruf. De mesjes komen van Connaught. Ik heb me nu met de Ever Ready 1912 eens geschoren en dat gaat prima. Maar vooral de Micromatic bevalt me prima. mooi glad resultaat zonder enige irritatie. Verbazingwekkend hoe goed dat SE spul is, en hoe eenvoudig in het gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Zo te zien zijn deze wel in heel mooie staat Wim? Dit zijn nou de enigste razors die ik nog niet gebruikt heb, ik durf er ook niet aan te beginnen want als ze bevallen ..... en weer andere mesjes, als ik kijk naar de voorraad in m'n kast kan ik maar beter 100 jaar worden met een vaste hand. Mooie vangst! Geniet ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Als ik de SE eerder tegen was gekomen dan de DE had ik misschien nooit meer naar iets anders omgekeken. Alleen het geluid is al geweldig; met die feedback zou je je haast in het donker kunnen scheren! Mesjes zijn hier niet te krijgen maar die van Connaught zijn prima en goed betaalbaar bovendien. Vooral mijn Star 1912, mijn Clogpruf en mijn G-bar komen regelmatig te voorschijn en het is leuk te zien dat er hier meer liefhebbers rondhangen. Veel plezier ermee Wim! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Ook ik heb de SE's sinds kort ontdekt en ben fan. Nu in het bezit van een Featherweight, Pushbutton en een ER 1924. Scheren prima! Zal wss nog wel een 1912, Junior en Clog Pruf willen, maar dat komt nog wel is. Ohja en een Streamline Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 ik dacht eigenlijk dat een se hetzelfde was als een de, maar dan maar met 1 kant. Blijkbaar is dat dus te simpel gedacht. Wat is het verschil met scheren? Zijn ze bijvoorbeeld agressiever, of scheren ze makkelijker glad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 ik dacht eigenlijk dat een se hetzelfde was als een de, maar dan maar met 1 kant. Blijkbaar is dat dus te simpel gedacht.Wat is het verschil met scheren? Zijn ze bijvoorbeeld agressiever, of scheren ze makkelijker glad? Er zijn zowel mildere als agressievere SE's, net zoals bij DE's dus. Het mesje is veel dikker en stijver wat iets meer controle over je scheerbeurt geeft. De hoek waaronder je scheert is ook anders; bij de SE gaat het het best als het mesje vrij vlak over de huid gaat. Omdat de scheerkop van een SE flink groter is kan het even duren voordat je de ideale route over je gezicht gevonden hebt als je een DE gewend bent maar het went snel en voor mij is het makkelijker glad scheren t.o.v. veel, maar niet alle, DE-combinaties. Over het algemeen gaat een SE-mesje ook langer mee dan een DE-mesje ondanks dat je maar één snede hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 klinkt goed, als ik eens de kans zie ga ik er ook een proberen/kopen. ben erg benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ik heb vorige week een Star gekocht en ben nu op zoek naar een mesje hiervoor. Kan iemand mij vertellen waar ik deze het best kan kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ik denk dat connaughtshaving de snelste manier is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Bedankt Marcel voor de link, ik denk dat ik daar een bestelling zal plegen. Behalve de Star zat er veel meer in een doos met scheerspullen die ik kocht, zo ook een kleine slijpsteen waarvan ik vermoed dat die destijds voor die SE messen van toen gebruikt werden. Kan iemand mijn uit de droom helpen ? Want als dat zo is moet ik op zoek naar zo'n mes van vroeger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Die stenen werden gebruikt voor DE mesjes in de tijd dat die nog niet van roestvrij staal met een coating waren maar nog gewoon van koolstofstaal en wat dikker/steviger. Er werd ook vaak de binnenkant van een glas gebruikt. Dit is sinds de komst van de gecoate stainless mesjes niet meer van toepassing daar ze niet zo fijn scheren als de coating er op deze manier vanaf geslepen word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Puerco bedankt voor je informatie. Deze Steen kan dus naar mijn mini museum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Vandaag dan maar eens de Micromatic Bullet tip gebruikt. Nu de nieuwigheid er wat af is en ik er wat handiger mee wordt, een goed moment om eens te kijken wat ik nou eigenlijk gekocht heb. Allereerst een heel mooi gemaakt houdertje. Vast a minstens een halve eeuw oud, en ziet er nog prima uit. Ik vind de Micromatic erg makkelijk in het gebruik. Welllicht had ik wat meer gedoe verwacht om er een mesje in te leggen, maar dat is erg simpel en fool proof. Het scheren zelf is zo mogelijk nog eenvoudiger. Manouevreren is simpel, omdat het mes niet zo groot is en makkelijk in de hand ligt. Nou was ik ook in een Mergress XL routine verzeild geraakt dus het verschil was so wie so groot WTG, AG en de XTG touch ups zijn allemaal makkelijk en zonder bloedvergieten te doen. Dat had ik me toch lastiger voorgesteld, maar niets is minder waar. Een kind kan de was doen. Ik heb me nu 4 of 5 keer geschoren, en het GEM mesje blijft het prima doen. Zo goedkoop zijn we niet, dus dat is mooi. Maar het mooiste is het resultaat: zonder gedoe mooi glad. En daar doen we het allemaal voor natuurlijk. Ik blijf deze nog even gebruiken en waag me dan maar eens aan een oudje denk ik. Die Ever Ready 1912, schat ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 De Bullet Tip is vergelijkbaar met de Clog Pruf, Wim. Van de krabbers die jij hebt is de ER 1924 het meest agressief. Was mijn eerste en is een heerlijk mes, maar een wereld van verschil in vergelijking met een Pushbutton =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 ik word steeds nieuwsgieriger naar die dingen. toch maar eens marktplaats enzo in de gaten gaan houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 ik word steeds nieuwsgieriger naar die dingen.toch maar eens marktplaats enzo in de gaten gaan houden. D'r zijn er twee op eBay, lees ik net in de mail: http://www.ebay.co.uk/itm/Set-of-2-Gem-Micromatic-shaving-razor-made-in-the-USA-/390688320056?ssPageName=ADME:B:SS:US:3160 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 bedankt, maar uhhh.... nee. behalve de 15 euro plus 25 euro (ongeveer) verzendkosten, wat ik te duur vind, staat dat nepgoud me ook erg tegen, oftewel: lelijk als een malle maar toch bedankt voor het doorgeven. ik blijf gewoon ff rondsnuffelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Die verzendkosten zijn echt belachelijk! Maar ja, wat doe je eraan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Ja daarom. En misschien valt het zwaar tegen, dat is dan zonde van het geld. Iets te duur om te gokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Dan deze: http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-Ever-Ready-Single-Edge-Safety-Razor-/190943891509?pt=UK_Collectables_Barber_Shop_Collectables_LE&hash=item2c75249035" onclick="window.open(this.href);return false; Goeie seller, je kunt lager bieden en de verzendkosten zijn een paar euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 kijk, dat ziet er al beter uit! maar ik wacht nog ff, ik moet nog even zuinig zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Op marktplaats worden nu wat SE messen aangeboden tegen nette prijzen. Zo te zien zijn ze in goede staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 bedankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts