Guest Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Beste Scheer-experts, Ik ben pakweg een jaar geleden met klassiek/nat scheren begonnen en had eindelijke een vertrouwde methode gevonden. Het was nogal wat experimenteren met verschillende scheerzepen, mesjes en krabbertjes. Uiteindelijk ben ik geland op de vergulde hand zeep extra fris uitvoering voor mijn zeep. Bij mij schuimt hij erg makelijk, is super slick, en laat mijn huid goed achter zonder droogheid. Inmiddels zag ik in de winkel dat verpakking anders/nieuw was en ben even gaan lezen... De receptuur is helemaal anders. De oude was vooral op basis van stearate en cocoate(uit cocos olie), de nieuwe hoofd ingredient is op basis van palmate(uit palm olie). Ik heb eerder een zeep gebruikt die op palmate basis was: de Kruidvat zeep. Ondanks dat die bij mij goed schuimde, liet die mijn huid ongelooflijk droog en was hij niet zo slick als de vergulde hand. Als ik naar de ingrediënten kijk lijkt het erop dat de nieuwe vergulde hand zo goed als t zelfde is als de kruidvat zeep. Ik ben hier uiteraard erg gefrustreerd om. Nu vraag ik mij wel af of er vergulde hand fans zijn die de 'oude' en 'nieuwe' hebben geprobeerd en wat de ervaringen daar mee zijn. Inmiddels ben ik aan het bedenken hoe ik een voorraad oude kan gaan hamsteren..?
Guest Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Ter referencie mijn scheer methode: mesjes: astro platium krabbertje: merkur futur Zeep: Vergulde hand extra fris methode: bowl-lathering, kwast opgesponged met warm water, opladen met zeep en dan in een kom opkloppen
Moods Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Zelf heb ik alleen ervaring met de oude DVH, maar ben tot de conclusie gekomen dat er (voor mij) véél betere zepen zijn. Vandaar dat ik het al een hele tijd niet meer gekocht/gebruikt heb en ik heb dan ook geen ervaring met de nieuwe formule. Overigens denk ik dat de DVH-fans hier op één hand te tellen zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat houdt je tegen om eens iets anders te proberen? Ik zie trouwens dat je nieuw bent. Welkom hier. Even voorstellen op de daarvoor bedoelde plek wordt zeer op prijs gesteld.
Kitchen Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Ik zou DVH zeep laten voor wat het is. Er is zoveel moois en fijners te koop. En dat hoeft echt niet veel prijziger te zijn. Persoonlijk wil ik zo min mogelijk met palm gerelateerde zepen te maken hebben. Als je hier wat rondneust heb je zo een waslijst met zeepfabrikanten om uit te proberen. Kijk wel uit...het kan uiterst verslavend zijn....er bevinden zich meerdere zeepverslaafden hier waar geen enkele vorm van hulp nog voor werkt. 2 1
Harkos Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Het hoeft niet veel duurder, maar kan wel veel beter, dan DVH!!! Tja zou eens een zeepdraadje lezen.
Guest Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Moods schreef 40 minuten geleden: Zelf heb ik alleen ervaring met de oude DVH, maar ben tot de conclusie gekomen dat er (voor mij) véél betere zepen zijn. Vandaar dat ik het al een hele tijd niet meer gekocht/gebruikt heb en ik heb dan ook geen ervaring met de nieuwe formule. Overigens denk ik dat de DVH-fans hier op één hand te tellen zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat houdt je tegen om eens iets anders te proberen? Ik zie trouwens dat je nieuw bent. Welkom hier. Even voorstellen op de daarvoor bedoelde plek wordt zeer op prijs gesteld. Ik heb enige zepen geprobeerd: Kruidvat(schuimde goed, maar liet super droog achter), akro(schuimde, maar erg inconsistent waardoor mn mes happered, liet huid wel vettig achter, niet droog) Proraso (wit) anti irritazione: huid super droog achter Altijd geexperimenteerd met meer & minder hoeveelheden water. DVH was ook altijd makelijk beschikbaar(drogisterij), betaalbaar en is de zeep waar ik fijn&goed resultaat mee heb. Zou nog wel een keer graag de haslinger zeep willen proberen. Zijn er echt zo weinig mensen die DVH gebruiken dan? Mijn Barber vond het zelf ook een goede zeep. Goed idee, ga later voorstel topic aanmaken Kitchen schreef 28 minuten geleden: Ik zou DVH zeep laten voor wat het is. Er is zoveel moois en fijners te koop. En dat hoeft echt niet veel prijziger te zijn. Persoonlijk wil ik zo min mogelijk met palm gerelateerde zepen te maken hebben. Als je hier wat rondneust heb je zo een waslijst met zeepfabrikanten om uit te proberen. Kijk wel uit...het kan uiterst verslavend zijn....er bevinden zich meerdere zeepverslaafden hier waar geen enkele vorm van hulp nog voor werkt. Kan eens kijken Ik hoef eigenlijk niet iets te fancies, als het maar goed werkt!
d1rk Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Ben zelf ook niet zo'n zeepexpert. Maar heb na vergulde hand Proraso groen gebruikt, dat is al een grote stap voorwaarts. Toen ik mijn vader daar mee kennis liet maken wou hij na 20 jaar vergulde hand niks anders meer, en dan zwijg ik nog maar over de splash in kappersfles met handverstuiver.
Guest Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Kitchen schreef 30 minuten geleden: Ik zou DVH zeep laten voor wat het is. Er is zoveel moois en fijners te koop. En dat hoeft echt niet veel prijziger te zijn. Persoonlijk wil ik zo min mogelijk met palm gerelateerde zepen te maken hebben. Als je hier wat rondneust heb je zo een waslijst met zeepfabrikanten om uit te proberen. Kijk wel uit...het kan uiterst verslavend zijn....er bevinden zich meerdere zeepverslaafden hier waar geen enkele vorm van hulp nog voor werkt. Ben het trouwens eens betreffende palm. Ook met betrekking tot voedingswaar.
d1rk Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 JazzyBeard schreef 2 minuten geleden: Ben het trouwens eens betreffende palm. Ook met betrekking tot voedingswaar. Wel lastig. Vooral bij voedingsmiddelen. Je kunt dan alles laten staan waar 'plantaardig vet' op de ingrediëntenlijst staat, want dat is geheid palmvet.
Harkos Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Indien je beurs het toelaat, zou ik toch eens wat mooiere zepen proberen. Dat maakt echt het verschil. DVH is goed mee te scheren, maar dat is het dan ook. Daarna wordt het verraderlijk, vanwege welke pudding je lekker vind en is de sky the limit. DVH droogt erg uit op de huid en zelfs Proraso laat een lekkerder nat schuim, dat veel prettiger scheert, achter op de huid. Ook Arko (de tubes, de goedkope sticks moet je van houden, maar zijn nog beter dan DVH), bij de Turkse super, is prijs prestatie verhouding super. 1
Tjebbe Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Welkom!Ik heb nog wel een bakje 'extra fris' staan!Mag je zo hebben, ik gebruik het niet.
Hanskoning Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Even een paar keer hier de zoekfunctie gebruiken en het advies is helder oude of nieuwe formule ( weten jullie nog de laatste wetenswaardigheden gingen over die Vergulde Hand marketinglul ) er is mee te scheren want het schuimt...........en daar is alles mee gezegd. 2
Kitchen Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 JazzyBeard schreef 3 uur geleden: Kan eens kijken Ik hoef eigenlijk niet iets te fancies, als het maar goed werkt! Zou rap eens Haslinger proberen dan. Of kijk eens naar Tcheon Fung Sing (TFS) ook fijn spul. Van der Lovett zijn ook fijne zepen voor het geld. Verder wat Harkos zegt, de sky is the limit. En wat betreft fancy, er is mijns inziens niks mis mee om jezelf een kwalitatief goede scheerzeep te gunnen die je huid niet uitdroogt, lekker scheert, goed ruikt en een fijn verzorgd gevoel achterlaat, toch? 3
d1rk Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Kitchen schreef 1 uur terug: Zou rap eens Haslinger proberen dan. Haslinger Schafmilch, ist wirklich der Hammer ? Ik weet niet meer wie hem mij geadvizeurd heeft, maar ik ben er maar blij mee 3
Johan Posted March 15, 2019 Posted March 15, 2019 Barbiere di Figaro heeft ook een eigen lijn (geproduceerd door TFS) met zepen, die mij uitstekend bevallen.Je ervaringen met Proraso Wit en Groen deel ik overigens; geïrriteerde huid, en witte aanslag op je scheerspullen. Het komt er bij mij niet meer in.Succes! 1
Stoppel Posted March 18, 2019 Posted March 18, 2019 Tsja deze discussie komt steeds weer tot leven. De een vindt het ok, de ander niet. Ik persoonlijk vind het een prima zeep, stukken beter dan bijvoorbeeld de m.i. ‘ muffige’ Prorasso. 1
Stoppel Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 kalerolf schreef op 19-3-2019 om 09:25: Betreffende Proraso moet ik je gelijk geven.. Dat ik dat nog mag meemaken Rolf?! 1
Barbiere di Figaro Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Wel grappig als we in het draadje over De Vergulde Hand alles gaan bespreken wat beter is. Dan wordt het nog drukker dan "show je aankopen". 3 1
HiFuMi Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 toch moet je wel eerlijk zijn andere zepen gaan meteen met een factor 100% duurder zijn
Harkos Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 toch moet je wel eerlijk zijn andere zepen gaan meteen met een factor 100% duurder zijn Denk ik niet! Is alleen duurder, indien de behoeftebevrediging gelijk blijft. Echter daar deze exponentieel zal stijgen, kan het dus wel eens voordeliger zijn. Harrie Kosses 1
HiFuMi Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 heeft iemand deze al getest qua scheereigenschappen ten opzichte van de oude versie ??
Hanskoning Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Ja en het werdt er niet beter van ................maar nu staat er op mijn nieuwe verpakking onderstaande vermeld dus ik weet niet precies met welke oude versie hij hier nu vergeleken wordt het merk is tenslotte al zo'n 400 jaar oud. 1
Guest Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 De gewone nieuwe verpakking werkt nog hetzelfde als de oude verpakking. De extra fris schuimt in een kommetje wat moeilijker op en ruikt iets meer.
sm1h Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 Hanskoning schreef 5 minuten geleden: Ja en het werdt er niet beter van ................maar nu staat er op mijn nieuwe verpakking onderstaande vermeld dus ik weet niet precies met welke oude versie hij hier nu vergeleken wordt het merk is tenslotte al zo'n 400 jaar oud. Ik heb hetzelfde. Nooit de oude versie probeerd dus voor mij is dit alles dat ik ken. Werkt ok denk ik maar ben nog steeds aan het leren!
Recommended Posts