Ga naar inhoud

SvdD 11 maart tot en met 17 maart 2019

Tjebbe
 Delen

Aanbevolen berichten

Na een mooi F1 race resultaat, alle lichten op groen voor een (hopelijk) mooie scheerbeurt. Aan de ingredienten ligt het meestal niet meer; de barbier wil nog wel eens een steekje laten vallen. 

Eucalyptus bevalt me altijd heel goed, maar ik zoek nog een wat sterkere dan de TFS tradizionale. Iemand ideeen? Fijne zondag!

5E48A4B5-C096-4B65-BE13-8432B8087985.jpeg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krabber: FaTip Grande (MK2)
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Old Spice Origina
Aftershave: Vergulde Hand After Shave Balm
EDT: Geen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stirling 26/54,
Lea Classic,
Blackland Blackbird CC,
Gillette Rubie Platinum Plus (2),
Kruidvat aluin,
Antica Barberia Colla Apricot Hull.

2c36cfdb52ea4a6baecb09d9b2125932.jpg

De Blackbird valt me de laatste tijd niet zo goed, maar deze keer met het Rubie mesje klopt ie weer helemaal! Comfortabel en efficiënt!

Fijne zondag!

• Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Berkeley Custom Shaver
Wizamet Super Iridium
Progress Vulfix 404
Tabac
Thayers Witch Hazel Lavender
Tabac aftershave balsem

De Hanskoning-test afgemaakt en na 5 beurten kan de conclusie alleen maar zijn dat deze krabber zich in de hoogste regionen nestelt van het krabber-firmament.

De professor in scheve en kromme zaken zal mij misschien tegenspreken, maar het feit dat het mesje gebogen wordt (terwijl in andere verstelbare krabbers het mesje meer bloot komt te liggen), lijkt mij een effect dat enigszins vergelijkbaar is met kromme.
Fijne zondag809342e04d1ffc1a17b0115ad5a40600.jpg2c84da5aff3a0b51c6f59796fd1f0d56.jpg

• Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

17-3-2019 Ochtend

Gillette Super Adjustable A1

Polsilver Super Iridium (3)

22MM Yaqi Synthetic Hair Tuxedo Knot White Resin Handle

RazoRock "What the Puck?!" Lime Burst

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)

Speick Men Active ASL

Zeer soepele en fijne scheerbeurt, fijne zondag allemaal

dpCMiJ4.png

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Qshave Futur kloon (4,5)

Triton R3 (2)

Il Ceppo

houten opschuim kommetje

Chiseled Face Cryogen

Superli 37 Ice Tonic (sample)

Kort en hevig vandaag, slechts 1 toer, na de Fatip gisteren enkel wat eigenwijze dwarsliggers die vervelend de kop op steken, dus de Qshave op 4,5 en elke kop boven het maaiveld kleiner gemaakt. Er is nog een vage stoppel detecteerbaar, maar het zichtbare is weg, en daar ging het me om. We gaan namelijk op Verjaardags visite bij familie, moet er dus niet te verlopen uitzien ;-)

De Cryogen is een openbaring, bij inzepen denk ik 'huh, dat is veel milder als ik dacht, zoiets als de Prorasso Green pre-shave (die ik nu niet gebruikt heb), maar allengs het scheren bouwt de koeling flink op, geen tranentrekker, maar gewoon echt stevig fris, lekker! Al moet ik zeggen dat ik de heerlijke geuren mis die bv Margarita's at the Arctic wel heeft, ik vraag me nu af of de Glacial hiervan net zo is als deze qua koelheid. 

Om het geheel af te maken en ook de laatste muizenissen uit de donkere krochten mijner hersenen te verjagen de Ice Tonic ruim opgebracht, ok, daar word je dus echt wakker van, heerlijk! 

Fijne Zondag allemaal!

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op: voor sommigen ga ik hieronder vloeken in de kerk.

Heerlijke scheerbeurt, drie gangen, zondags-glad en lekker ruikend naar de dame van de nacht. Eén van mijn favoriete zepen. Dus geen aftershave na om dat te verprutsen. Het mes: scherp en voelt zacht aan. Ook ditmaal dank aan de slijper!

4B34768F-341A-4305-BEED-066EB2FB4363.thumb.jpeg.2cb6cd5dc9473761fe57509b485f08a0.jpeg

• Vind ik leuk 10
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,
Meißner Tremonia Strong 'n Scottish,
Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,
Treet Carbon Steel 6e x,
Pinaud-Clubman Whiskey Woods,
Biobaza Aftershave Lotion.

SOTD_20190317.thumb.jpg.a336f56276f783c7b227c2b01727a41b.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Meißner Tremonia Strong 'n Scottish:
De Strong 'n Scottish is een geurtje waar je even aan moet wennen, maar dan volgt er een flits van herkenning. Zilte lucht, rokend turf, wat leer en oud hout. Precies Isley in de Ierse zee. Geen Highlands als in de Essence of Scotland Scottish Heather die zoeter en lieflijker is. Echter laat ik nou meer van de peated whisky zijn, dan van de zachten! De Meißner zit voor mij dus tussen de The Gentleman's Groom Room en de Stirling Gatlinburg in, maar dus wel in hetzelfde palet. Dat vind ik lekker. Nou scheert de Meißner ook nog eens prima, dus is dit weer een erg prettige toevoeging aan mijn voorraad. De badger van Virginia Sheng had er zo mooi dik, warm schuim van.
Mesje en krabber:
De Treet Carbon Steel voor de 6e x gebruikt.
De Treet heeft het wel gehad vanmorgen. 5 beurten, maar dan wel prettige koolstof staal beurten is denk ik het optimale voor mij. De 38c is samen met deze Treet absoluut geen effectieve combi, maar wel een waar je ook niks fout mee kan doen. Uiteindelijk wel glad geschoren, maar daarvoor waren 3 oplettende rondes nodig. Max leek vanmorgen makkelijker naar de 3e plek te rijden in Australië, dan dat mijn baard er 3 rondes afging, daar kwam nog wat bijwerken aan te pas. Ergo mesje in de spaarpot.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Wat ligt er meer voor de hand, dan Pinaud Whiskey Woods als afsluiting, als de Schotse beelden al in het hoofd zitten. Biobaza, ook best houterig voor de afsluiting. Het was weer prima.

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

ph0real schreef 2 uur geleden:

Eucalyptus bevalt me altijd heel goed, maar ik zoek nog een wat sterkere dan de TFS tradizionale. Iemand ideeen? Fijne zondag!

De Eucalyptus van DR. Harris en de Art of Shaving , de Bear Ice van Mama Bears en belief je nog een extra ondersteuning van Tea Tree dan zijn de Jack Dean en Awakenings van Mama Bears ook niet te versmaden.

koenfucius schreef 2 uur geleden:

De Hanskoning-test afgemaakt en na 5 beurten kan de conclusie alleen maar zijn dat deze krabber zich in de hoogste regionen nestelt van het krabber-firmament.

Kijk dan heb je het toch wel ver geschopt hier op het forum als je naam voor een test gebruikt wordt, de "Hanskoning test"  test ik ben vereerd, dank je Koen. :$:5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106:

En dan de hotel scheerbeurt ach die ging net zoals thuis want de omstandigheden voor een ordentelijke scheerbeurt zijn hier werkelijk fantastisch. 

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harkos schreef 1 uur terug:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,
Meißner Tremonia Strong 'n Scottish,
Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,
Treet Carbon Steel 6e x,
Pinaud-Clubman Whiskey Woods,
Biobaza Aftershave Lotion.

SOTD_20190317.thumb.jpg.a336f56276f783c7b227c2b01727a41b.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Meißner Tremonia Strong 'n Scottish:
De Strong 'n Scottish is een geurtje waar je even aan moet wennen, maar dan volgt er een flits van herkenning. Zilte lucht, rokend turf, wat leer en oud hout. Precies Isley in de Ierse zee. Geen Highlands als in de Essence of Scotland Scottish Heather die zoeter en lieflijker is. Echter laat ik nou meer van de peated whisky zijn, dan van de zachten! De Meißner zit voor mij dus tussen de The Gentleman's Groom Room en de Stirling Gatlinburg in, maar dus wel in hetzelfde palet. Dat vind ik lekker. Nou scheert de Meißner ook nog eens prima, dus is dit weer een erg prettige toevoeging aan mijn voorraad. De badger van Virginia Sheng had er zo mooi dik, warm schuim van.
Mesje en krabber:
De Treet Carbon Steel voor de 6e x gebruikt.
De Treet heeft het wel gehad vanmorgen. 5 beurten, maar dan wel prettige koolstof staal beurten is denk ik het optimale voor mij. De 38c is samen met deze Treet absoluut geen effectieve combi, maar wel een waar je ook niks fout mee kan doen. Uiteindelijk wel glad geschoren, maar daarvoor waren 3 oplettende rondes nodig. Max leek vanmorgen makkelijker naar de 3e plek te rijden in Australië, dan dat mijn baard er 3 rondes afging, daar kwam nog wat bijwerken aan te pas. Ergo mesje in de spaarpot.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Wat ligt er meer voor de hand, dan Pinaud Whiskey Woods als afsluiting, als de Schotse beelden al in het hoofd zitten. Biobaza, ook best houterig voor de afsluiting. Het was weer prima.

De Tallow & Steel Morocco zou dan  ook wat voor je zijn. Roosjes met een rokerige achtergrond. Ook geen allemansvriend maar ik vindt het een heerlijke geur. 

De Meissner komt hier ook op de wenslijst. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tallow & Steel Morocco zou dan  ook wat voor je zijn. Roosjes met een rokerige achtergrond. Ook geen allemansvriend maar ik vindt het een heerlijke geur. 
De Meissner komt hier ook op de wenslijst. 
Heb enige tijd geleden een hele serie monsters gehad van Tallow & Steel. Die Morocco ging wel van geur, maar vond de zepen niet bijzonder goed om mee te scheren. Er is veel beters voor mij.

Harrie Kosses

Link naar reactie
Delen op andere sites

kalerolf schreef 20 uur geleden:

Vandaag een winderige dag hier giert het langs de villa.

Het omstuimige weer mag plaats maken voor enige zon en warmere weer.

Vandaag weer eens een SE.. met een wedge mesje en hoe toepasselijk vanuit de 7 dagen koos ik de zaterdag.

Dit systeem is naar mijn mening de enige die een vergelijking kan trekken betreft resultaat met een open mes. Het scheert nagenoeg net zo diep uit. (Met gemak 2 dagen glad )

De Dutshi van de heer Kox kost geen drol maar doet zijn werk als een malle, goed schuim en verzorgt genoeg nadien.

Wilkinson saturday

Muhle silvertip fibre.

Dutchi Sandalwood.

Aluin

Paco Rabanna invictus.

Een fijne voortzetting van dit weekeinde. b426907a48bdefa7029e7b1b5cf563ba.jpg

Ik heb hier zo twee setjes. Ik moet nog de mesjes slijpen en dan kan ik ze eindelijk ook eens gebruiken. Even youtuben om mijn licht op te steken hoe ze te slijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ator razor schreef 3 uur geleden:

voor sommigen ga ik hieronder vloeken in de kerk.

Duidelijk iemand die superieure zeep op waarde weet te schatten! 

Paradigm SE met kai mild mesje

Simpson Chubby 2 syntheet

castel Forbes sandelwood

baume balm

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen foto ditmaal omdat de batterij leeg is van mijn telefoon.

Maar wel een zeer fijne scheerbeurt. 

Vandaag de gold rex gebruikt. Na een ritje over de 8k en 12k naniwa en hierna de strop een vlijmscherp mes wat ook  nog eens comfortabel was.  Tot schade en schande geleed dat een  lijmscherp mes gelijk staat aan comfort. Menig wondje heeft me dat geleerd.

Dus  mes  :   De gold rex .

Zeep : De kepkinh lemon. 

Kwast  :  razorock 24 mm synteet met barber handvat.

De scheerbeurt afgrond met kruidvat sensitive balsem en die heerlijk frisse pinaud lime sec AS.

Glad gezicht ,geurende naar limoen. 

Heren een fijne dag  nog.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

jos schenau schreef 1 minuut geleden:

Helaas geen foto ditmaal omdat de batterij leeg is van mijn telefoon.

Maar wel een zeer fijne scheerbeurt. 

Vandaag de gold rex gebruikt. Na een ritje over de 8k en 12k naniwa en hierna de strop een vlijmscherp mes wat ook  nog eens comfortabel was.  Tot schade en schande geleerd. dat een  vlijmscherp mes niet gelijk staat aan comfort. Menig wondje heeft me dat geleerd.

Dus  mes  :   De gold rex .

Zeep : De kepkinh lemon. 

Kwast  :  razorock 24 mm synteet met barber handvat.

De scheerbeurt afgrond met kruidvat sensitive balsem en die heerlijk frisse pinaud lime sec AS.

Glad gezicht ,geurende naar limoen. 

Heren een fijne dag  nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de griep toch maar ff geschoren.
Was die lange baard inmiddels zat.

Pearl OC krabber
Gillette Nacet 2*
Yaqi Moka Express
Antiga Barbearia de Bairro zeep
Tabac ASL
Prettig fris en glad..!

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ator razor schreef 5 uur geleden:

Pas op: voor sommigen ga ik hieronder vloeken in de kerk.

Onmogelijk Gert..........met deze zeep kom je er bij geen enkele kerk in. :5a24cf75b4cd2_EmojiSmiley-113:o.O

Snuff schreef 1 uur geleden:

Duidelijk iemand die superieure zeep op waarde weet te schatten! 

Welke zeep Snuffie?? Die van Gert toch niet hé? :lol:

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.