Ga naar inhoud

SvdD 11 maart tot en met 17 maart 2019

Tjebbe
 Delen

Aanbevolen berichten

Scheerbeurt van de dag - 12 maart 2019
Zeep: Mitchells Wool Fat
Kwast:  AP Shave Co Synbad 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Polsiver Super Iridium (2)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Cucumber
  Stirling Baker Street Aftershave Balm

De wekker vanmorgen wat vroeger gezet want er moest MWF worden geladen. Dat bleek gelukkig mee te vallen. In korte tijd een rijk en vol schuim geslagen. Dat bleek een prima basis voor de verder succesvolle scheerbeurt. 

• Vind ik leuk 6
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kingjack schreef 11 uur geleden:

Die Hans heeft nog veel te leren qua techniek.

Dan ben ik ook een sukkelaar want ik vond er ook niks aan, mijn ervaring was niet dat ie agressief was, verre van maar zeer duur voor middelmatig resultaat. De oude GEM's vind ik stukken prettiger scheren.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fatip open kam krabber
Personna Platinum Chrome mesje
Simpson Chubby 2 synthetische kwast
BdF Classico zeep
Nivea Original aftershave balsem
Rebel Eau De Lavande

Uitstekende scheerbeurt; de Simpson Chubby was een goede aankoop.

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,
TFS Corte Sabauda,
Qshave,
Treet Carbon Steel 1e x,
Eyüp Sabri Tuncer Tütün,
TFS Corte Sabauda ASB.

SOTD_20190312.thumb.jpg.9e8826a6505716c430785b1125463c47.jpg

Kwast en zeep:
Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en TFS Corte Sabauda:
Er zijn van die vaste waarden in het leven, de voorspelbaar zijn en altijd dezelfde bevrediging opleveren. Nou daar is de Corte Sabauda er een van. In het scala van zoetige, bloemige zepen met die specifieke TFS eigenschappen, zit deze in de top. Zo'n geur, die je er bijna in doet happen. Met de Maseto Memphis is het een feestje hiervan een schuim te kloppen in de Poolse scuttle. Veel, vet en geurig.
Mesje en krabber:
De Treet Carbon Steel voor de 1e x gebruikt.
De Treet pas nog gebruikt, maar ben toch nog nieuwsgierig naar zijn gedrag in een paar nog niet gebruikte krabber.  Nou dat was vanmorgen direct een deceptie. In de Qshave stuiterde de combi zo nu en dan en beet in het dakleer. Dat was een gevalletje aluin. Grappig dat op de wangen en hals dat niet gebeurt, terwijl de mes opening op het hoofd 2 was en op het gezicht ruim 3. Lag duidelijk aan het glijden van de combi en niet de snit. Nou ja kan erger. Wel mooi glad.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Een plens alcohol in de vorm van de Turkse edc. Frisse volle prik. Vervolgens de TFS ASB ter afwerking en ging ik weer gesoigneerd de dag tegemoet.

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fatip Piccolo LE open kam, originele greep 

Rapira Platinum Lux (2)

Yaqi Tuxedo Evil Zebra 24mm

Houten opklop kom

Stirling Sharp Dressed Man

Pinaud Draggon Noir (sample)

Heerlijke scheerbeurt, al blijf ik bij de Fatip het gevoel hebben dat het mes de controle voert en niet ik, met de Rapira een uitstekende combi, haast mild (haast..) maar erg effectief, BBS eindresultaat zonder veel gedoe en geen jacht op eigenwijze plukje nodig. De Yaqi voldoet prima, al is meer werk nodig om een mooi schuim te krijgen als de Italiaanse zwaargewicht, als die nu een tikje minder zwaar was zou ik mijn andere borstels zelden meer gebruiken. Het opklop kommetje bevalt, eindresultaat prachtig mooi dik wit glanzend schuim, met een prima uithouding vermogen. De zeep is gewoon heel lekker, en een uitstekende performer. De Pinaud een waardige afsluiter, zit nog maar één rondje in zo te zien.

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuff schreef 2 uur geleden:

Dan ben ik ook een sukkelaar want ik vond er ook niks aan, mijn ervaring was niet dat ie agressief was, verre van maar zeer duur voor middelmatig resultaat. De oude GEM's vind ik stukken prettiger scheren.

Kijk nu eens mijn Belgische grote vriend is het (natuurlijk xD) met me eens...............hoewel we zijn van dezelfde leeftijd Snuffie en dan zijn we natuurlijk in de ogen van onze jonge vriend mastodonten. :evil:

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hanskoning schreef 56 minuten geleden:

we natuurlijk in de ogen van onze jonge vriend mastodonten. :evil:

Zijn we ook, voor de komst van de pc had je de keuze tussen een varkens of dashaar borstel, een krabbertje en een paar zeepjes, die jonge spring in het Velds zijn verwent hoor.

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

C425DFEB-5EFC-4A4F-A37B-DF58B60412D4.jpg

Fatip Piccolo met Permasharp Super mesje (2)

AP Shave Co cashmere

Portus Cale

Aluin

Myrsol formula K

Myrsol Emulsion

Ik heb een haat-liefde verhouding met de Fatip. Regelmatig hele goede scheerbeurten, maar helaas ook evenveel stroeve, ruwe scheerbeurten met irritatie tot gevolg. Geen idee waar dit aan ligt, maar vanmorgen was het gelukkig een scheerbeurt uit de eerste categorie. Soepel en comfortabel mooi glad met de heerlijk geurende Portus Cale, perfecte start van de dag!. 

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 12 maart 2019

SOTD_20190312
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Feather - AS-D2
  • Mesje: Feather - Black
  • Kwast: Vladimir Ferdman - Tuxedo - 24mm Bulb (Syntheet)
  • Scheerkom: Yoresh
  • Scheerzeep: Barrister And Mann - Reserve Lavender
  • After-Shave: Barrister And Mann - Reserve Lavender
  • Geurtje: Barrister And Mann - Reserve Lavender - EdC (100 ml)
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuff schreef 1 uur geleden:

Zijn we ook, voor de komst van de pc had je de keuze tussen een varkens of dashaar borstel, een krabbertje en een paar zeepjes, die jonge spring in het Velds zijn verwent hoor.

Juist mon ami Snuffie vroeger was echt niet alles beter hóór...........hoewel ik denk dat wij wat meer incasseringevermogen hadden, een wat neutralere blik op alles, ons niet zo snel op onze teentjes getrapt voelden, niet doen of we de wijsheid in pacht hebben (wat we natuurlijk wel hebben maar dat terzijde) , een gewogen oordeel konden afgeven gebaseerd op levenservaring en zo nog wat meer terzake doende eigenschappen die het leven goed maken.............of zeg ik nu toch dat alles vroeger beter was ?? :shock: :lol: :lol:

Maar wij hadden het dan ook gemakkelijk zoals je terecht opmerkt, geen keuze uit bijna duizend zepen zoals bij Maggard of Etsy, we werden niet overdonderd met de 137e nieuwste zeepbasis die ook natuurlijk steeds beter was als de voorgaande, we hadden geen last van de muziek die sommige onverlaten hier nog wel eens op ons willen loslaten, aluin daarover was ook geen discussie, krabber daarbij hadden we de keuze uit een Gillette of een Gillette en de bladen die we in de Supermarkt konden verkrijgen was die éné van Schick dat met de Vergulde Hand zeep maakten de voorbije dagen zonder veel keuzestress die de jongeren van nu dus wel degelijk hebben. :ugeek:

Ik merk het ook aan mijn jonge bling bling vriend koopt die zo'n Blackland Sabre terwijl jij het toch ook niets vind en dat moet toch genoeg zeggen het is tenslotte geen scheerzeep waarover je oordeeld. :cool:  Maar ja hij was gepolished en blinkte dus van het computerscherm af en dan valt al snel alle redelijkheid weg bij de jeugd van heden ten dagen.:roll:

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jerry9630 schreef 1 uur geleden:

Fatip Piccolo met Permasharp Super mesje (2)

AP Shave Co cashmere

Portus Cale

Aluin

Myrsol formula K

Myrsol Emulsion

Ik heb een haat-liefde verhouding met de Fatip. Regelmatig hele goede scheerbeurten, maar helaas ook evenveel stroeve, ruwe scheerbeurten met irritatie tot gevolg. Geen idee waar dit aan ligt, maar vanmorgen was het gelukkig een scheerbeurt uit de eerste categorie. Soepel en comfortabel mooi glad met de heerlijk geurende Portus Cale, perfecte start van de dag!. 

Ik heb exact dezelfde ervaring, vanochtend moeiteloos en soepel, andere dagen een moeizaam proces, raar krabbertje, al is ie in een goede bui, erg fijn ;-) 

@Hanskoning

Maar wij hadden het dan ook gemakkelijk zoals je terecht opmerkt, geen keuze uit bijna duizend zepen zoals bij Maggard of Etsy, we werden niet overdonderd met de 137e nieuwste zeepbasis die ook natuurlijk steeds beter was als de voorgaande, we hadden geen last van de muziek die sommige onverlaten hier nog wel eens op ons willen loslaten, aluin daarover was ook geen discussie, krabber daarbij hadden we de keuze uit een Gillette of een Gillette en de bladen die we in de Supermarkt konden verkrijgen was die éné van Schick dat met de Vergulde Hand zeep maakten de voorbije dagen zonder veel keuzestress die de jongeren van nu dus wel degelijk hebben. 

Tja, de vloek en zegen van een brede keuze, Ik ben van het avontuur en meer keuze, maar ik zie er zat in de SvdD voorbijkomen die duidelijk minder behoefte aan variatie hebben, mijn vrouw overigens, claimde laatst 'Je hebt nu toch wel genoeg zepen?', Bwhahahaha ik ben bang dat die jeuk niet zo snel gekrabd is! Ze heeft trouwens weinig recht van spreken, ik heb een simpele kast waar mijn kleding (al mijn kleding) in past, en twee paar schoenen, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel schoenenparen mijn wederhelft heeft, veel is een juiste definitie, en 1 1/2 kast beneden voor actuele kleding en 3! kasten boven voor kleding die uit de gunst of klimaat is. Maar goed, als ik bv bij Maggard rondneus, dan duizelt me het al snel, zoveel keuze, en zo weinig tijd om ze allen te proberen!

aangepast door WilcoRoos
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens daar had ik vanmorgen toch te maken met een weigeraar. o.O Elke keer als ik de kwast op het gezicht wilde zetten schoot mijn hoofd weg............pardon zie ik de opmerkzame lezertjes nu denken wat is dit voor een gel*l meneer Koning??

Wel de Blackland Sabre lag nog in het gezicht en de huid weigerde zich nogmaals door deze krabber ernstig te laten mishandelen, slechts na tussenkomst van de vakbond voor krabbers en enige sussende woorden mijnerzijds mocht ik me eindelijk inzepen. :)

En pas toen de Titanium Wolfman voorzien van een Lord Classic mesje 2 x ter hand werd genomen door deze profesionele scheerder ontspande de huid volledig en juichte het tenslotte van plezier.

Ikzelf was in mijn nopjes met die heerlijke violengeur van de Trumper en de afrondong van het bloemenpalet van de Alpa dit is eigenlijk een Cologne maar een paar druppels Glycerine erbij en het is in huize Koning een aftershave geworden.

Heerlijke scheerbeurt die gisteren doet vergeten.

image.jpeg

• Vind ik leuk 4
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef onder het topic ; Show je aankopen , viel er vanochtend een ERN 7/8 op de deurmat.

Gisteren expres mijn dagelijkse scheerbeurt over geslagen voor de ERN zijn maiden trip op mijn gezicht.

Het mes overtrof al mijn verwachtingen. Scherp (maar wat wil je van een mes welke door Tony onderhanden is genomen ) maar toch comfortabel.

Ik had nog geen 7/8 in mijn rotatie , maar met ruim twee en een half jaar ervaring met het open mes scheren mocht de grootte van het mes er niet toe doen.

Zeep : Executive man van Stirling , welke garant staat voor een geurige scheerbeurt.

Mes  :  ERN 7/8.

Kwast: Yaqi 24 mm synteet

Afgewerkt met kruidvat sensitive balsem en om aan deze scheer beurt een feestelijk tintje te geven de Davidoff cool water gebruikt.

Onnodig om te schrijven dat het een zeer fijne scheerbeurt was.  Glad en comfortabel.  

Nog een fijne dag heren. (Die van mij kan niet mer stuk)

WP_20190312_14_21_57_Pro.jpg

• Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die tegenstrijdigheid niet zo goed van de FaTip. Van dag 1 wist ik dat de FaTip mijn beste scheervriend was. Nooit geen snee of andere gekke dingen . Altijd goed. Iedereen is anders natuurlijk... . Jammer eigenlijk anders moet iedereen met verplicht met de Fatip scheren. (Zou minder keuze stress opleveren dat dan weer wel.) 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bartmen schreef 2 minuten geleden:

Ik begrijp die tegenstrijdigheid niet zo goed van de FaTip. Van dag 1 wist ik dat de FaTip mijn beste scheervriend was. Nooit geen snee of andere gekke dingen . Altijd goed. Iedereen is anders natuurlijk... . Jammer eigenlijk anders moet iedereen met verplicht met de Fatip scheren. (Zou minder keuze stress opleveren dat dan weer wel.) 

Hier gelukkig wel die keuze stress :lol: Maar het moet gezegd worden de Fatip met open kam is zeer goed en als je zoals ik de vernieuwde uitvoering heb is het een comfortabele krabber met een redelijk efficiëntie. 

Echter de waarheid gebied te zeggen dat hij hier op diezelfde combinatie van comfort en efficiëncy helaas het pleit verloren heeft en zelfs niet in mijn top tien staat. :shock:

Dat gezegd hebbende is het bij de weg wel een krabber die ik juist door zijn fijne karakter nog steeds graag ter hand neem. :5a24cf7271290_EmojiSmiley-108:

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bartmen schreef 1 uur geleden:

Ik ben het met je eens maar het ligt wel aan welke versie je hebt MK1 of 2. Tot op heden is mijn MK1 mijn beste vriend ongeacht het merk zeep. Nu ik ook de MK2 bezit moet erkennen dat de scheerbeurten minder zijn in combinatie met de zeep van de Griekse zeepzieder. Morgen ga ik zijn zeep eens opkloppen in een kom. Ik heb er gisteren een paar rauwe wangen overgehouden ondanks geen druk dus vandaag ook geen fijne beurt. Ik vermoedt dat ik te weinig water heb gebruik de Griekse zeep kan best wat hebben is mijn ervaring. 

Edit: ik heb niet eerder rauwe wangen , zijde laadklep, gehad door een scheerbeurt ongeacht de krabber en zeep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.