Tjebbe Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 RazoRock 400, Proraso Groen, Lutz, Treet Black Beauty (2), Kruidvat aluin, Alcolado Glacial. Fijne krabber, ik mis wel wat gewicht en net wat comfort... Verwend door de Game Changer [emoji3] Fijne dag! 10 1
Guest Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (1) Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: La Rive Cabana Aftershave: Bull Dog Original After Shave BalmEDT: La Rive Cabana
Snowmiss Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Zes dagen niet geschoren en dan moeiteloos in een kwartiertje glad met: - J&T #2212 met Proraso Wit - Phoenix Open Comb Slant met Voshkod (7*) - Pitralon Classic met als resultaat nBBS 7
Dajd94 Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Prima vroege scheerbeurt. Spekglad. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 8
koenfucius Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Merkur 37cWizamet Super IridiumYaqi Tuxedo marble colour 24mmSpeickSpeick sensitive aftershave balsem 11
Jerry9630 Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Blackland Blackbird met Astra blauw mesje (2) AP Shave Co tuxedo Catie's Bubbles purple grapefruit Aluin Myrsol agua balsamica Myrsol emulsion Hele aangename scheerbeurt en ultraglad. 11
guy1307 Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Snellere scheerbeurt vanmorgen. Representabel genoeg om naar de verzekering te gaan en dan op zoek naar een dakwerker. Met het stormweer van gisteren is er schade aan het dak. Mooi begin van een weekje vakantie [emoji2957][emoji849][emoji21]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 8
Harkos Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Omega 80097, Oleo Montrose Beach, Asylum RX, Feather Professional Super 11e x, Floïd Original, Floïd Aftershave Balsem. Kwast en zeep: Omega 80097 en Oleo Montrose Beach: Een zeepje om blij van te worden is de Montrose Beach. Mooi zonnig zoet en complex. Een hele andere beleving, dan hetgeen buiten gebeurt met grauwe luchten en veel wind over de weilanden. Goed het weer buiten mag het gemoed niet bedrukken en de scheerbeurt vormde dat schrille contrast, wat dan weer doet denken aan surfboarden en muziek van de Beach Boys. Dat op gekwast, na lekker warm opschuimen in de Poolse scuttle, met de Omega 80097 is de mooie start van deze morgen. Mesje en krabber: De Feather Professional Super voor de 11e x gebruikt. De Feather Professional Super deed zijn werk, maar voelde meer rauw, dan effectief, dus laatste keer voor het mesje. Dat valt wat tegen deze mesjes moeten minimaal 12 beurten mee gaan in goede conditie. Nou ja, deze was ook al in Kroatië onderweg, dus misschien heeft de snede hier wel wat van geleden. De Asylum RX moet met enig respect gehanteerd worden, maar dan gebeurt er ook wat. Super glad en effectief geschoren. Resultaat: BBS. Tot slot: Met de Floïd AS en ASB de afwerking en verzorging. Nu rustig de buien over laten waaien en lekker warm bij de kachel rustig aan. 8
Jan Zoethout Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 SvdD 20190311. J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo. Crabtree&Evelyn "West Indian Lime" scheercrème. Seygus "Zeppelin" V2. Dorco Titan Stainless (3). Rebul "Lime" EdC. 11
Hanskoning Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 @guy1307 vervelend schade aan het dak, veel succes vandaag met het vinden van een dakdekker en het herstel. 1
Tony Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Fr. Herder #29 hol 8/8 al meer dan 5 jaar in mijn rotatie waarom ik bij een breed mes het liefst een flinke kwast pak is mij eigenlijk een raadsel 7 1
Hanskoning Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Even zo wat conclusies: ik had eerst deze krabber moeten uittesten voor die heerlijk scherende Razorock, voor dit soort krabbers ben ik nu echt te oud geworden, de bedenker van Blackland had bij het ontwerpen van zijn krabbers duidelijk ondergetekende niet als doelgroep in beeld, dit is een equivalent van de R41-2011, een krabber als je te laat bent opgestaan met één gang toonbaar kan maken, maar niet geschikt voor hoe ik een krabber gebruikt dus dagelijks want dit is gewoonweg te oncomfortabel. Oftewel de Blackland Sabre voorzien van een Gem mesje en dan heb ik opeens een krabber in handen waar ik meerdere bloedpuntjes aan overhoud en dat is zeer zeer zeldzaam. Een krabber die je dwingt de gehele scheerbeurt alert te zijn, die ik ronduit niet prettig vind scheren en dus voor de afwerking na de derde gang het Wolfje tevoorschijn haalde om met een vers Lord Classic mesje weer te voelen hoe een fantastische krabber de huid kan verwennen. Een goed verstaander weet nu voldoende die Blackland Sabre doe ik mezelf en mijn huid niet meer aan. 8
d1rk Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Vandaag aan de gang geweest met onderstaande hard- en software: Mesje voor de 2e keer ingezet, 2.5 WTG, 1.5 ATG en 1.5 XTG. Vandaag even opgelet met het kopsoppen. Gisteren vertelde ik over het 'droogvallen van zeepschuim', nu heb ik de zelfde zeep (Haslinger Schafsmilch) weer gepakt, en zoveel mogelijk water er opgedaan, tenminste net zoveel als het kan, zonder dat het van je bakkes afvalt. Bij zeepschuim aanmaken vloog het wel alle kanten op, maar dat is niet erg Ging best goed ?, bedankt voor de tips mannen ! P.S. De Haslinger Schafsmilch is super, fijne geur, dat zich makkelijk laat combineren met verschillende eau's Proraso Balsam is fijn, ruikt een beetje naar de essence die mijn moeder ook in 'r cake doet. Toch verkies is de Uomo Vetyver Balsam, deze is toch wat uitgesprokener. 6
d1rk Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Jan Zoethout schreef 3 uur geleden: SvdD 20190311. J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo. Crabtree&Evelyn "West Indian Lime" scheercrème. Seygus "Zeppelin" V2. Dorco Titan Stainless (3). Rebul "Lime" EdC. Prachtig kwastgreepje Jan. Veel mooier dan al die kunststoffen 'buttplugs' die hier de revue passeren. Waar heb je hem vandaan?
ChrisVanMeer Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Scheerbeurt van de Dag - maandag 11 maart 2019 Klik voor een grotere versie Krabber: Charcoal Goods - Level 2 Torpedo Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Shavemac - 2017 LE Unique - ATG - 26mm Fan (Das - Zilverspits) Scheerzeep: Noble Otter - Thé Noir Et Vanille After-Shave: Noble Otter - Thé Noir Et Vanille 7
Jan Zoethout Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 d1rk schreef 1 uur terug: Prachtig kwastgreepje Jan. Veel mooier dan al die kunststoffen 'buttplugs' die hier de revue passeren. Waar heb je hem vandaan? Dank je wel, Dirk. Samen met Teun (kugelfanger) vorm ik het duo J&T - Teun draait kwasthandvatjes waarvoor ik de maatschets maak, en ik maak er dan complete kwasten van. De maatschetsen maak ik aan de hand van foto's van bestaande kwasten (jatwerk, dus), en soms bedenk ik zelf een model. Dit model handvat (model "Simplistic") heb ik toevallig zelf bedacht. Zit je soms op facebook ? Kijk dan eens op onze pagina J&T Custom Shaving Products (https://www.facebook.com/JandTCSP/) ... Oh ja - op dit forum: de J&T Club - 3 1
Edsel Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Schick Krona Astra Superior Stainless (5) Omega 10019 Chiseled Face Ghosttown Barber scheerzeep William’s Aqua Velva ASL Amalfi Crema Hydratante Aloe Vera 5
Harkos Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 @Hanskoning Kan dus beter een oude GEM, Star of Eaver Ready van €15 pakken??
Kingjack Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Harkos schreef 3 uur geleden: @Hanskoning Kan dus beter een oude GEM, Star of Eaver Ready van €15 pakken?? Nee, Die Hans heeft nog veel te leren qua techniek. 3 1 1
Kingjack Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Een lekkere hoop Stirling schuim en een 0.95 Timeless geeft voldoening. In 3 rondjes erg glad en de aluin afwezig. Wat je met een beetje techniek al niet kan realiseren..... 8 1
ehv Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Preshave: Nivea men crèmeCrème: speickKwast: AbzehkKrabber: LerescheMesje: personna platinum ChromeVdh aluinAS: speick + Nivea men sensitiveVoor de tweede keer de Leresche gebruikt. Ik ben behoorlijk goed geschoren zonder dat ik de aluin voelde prikken.Leresche en de personna zijn een goede combinatie.Volgens mij zit de maker van M-keramiek op het forum. Je hebt een fijne kom gemaakt. Ik ben erg blij mee.Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 6
Kitchen Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Yaqi 26mm Timberwolf Stirling Arkadia (sample) Grelot 355 6/8 DVH asb Eerste kennismaking met Stirling en geen onprettige. Hoewel ik de geur van deze variant nou niet gelijk geweldig vind zijn de eigenschappen fantastisch. Binnen geen tijd een vet yoghurtachtig schuim. De Grelot had er weinig moeite mee. Na 3 gangen heerlijk glad, maar omdat er nog schuim voldoende was en in het kader van het verbeteren van de techniek nog maar een gang. Kennelijk word ik er beter in want irritatie is zo goed als afwezig alhoewel dat ook aan de kwaliteit van de zeep zal liggen. Volgende zeep zou zomaar eens een Stirling kunnen zijn. 8
koenfucius Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 Merkur 37cWizamet Super IridiumMaseto extra density finest badgerSimpson citrus burstThayers Witch Hazel LavenderNivea sensitive balsem 9
Guest Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (2) Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: La Rive Cabana Aftershave: Bull Dog Original After Shave BalmEDT: La Rive Cabana
Recommended Posts