lindakaas Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Dag mannen, Ik wil mijn vriend graag een hele mooie scheerkwast cadeau doen voor zijn verjaardag.. Maar dan wil ik het ook goed doen en aangezien jullie daar meer verstand van hebben dan ik, wil ik jullie graag om advies vragen. Ik wil graag een silvertip geven en zat zelf te denken aan één van deze: Semogue 2040 Silvertip Badger (maat L) Semogue Silvertip van de 'Semogue Owners Club' serie van kersenhout (maat L) Muhle Scheerkwast Silvertip (Maat L) Classic Olijfhout Muhle Scheerkwast Silvertip (Maat XL) Retro Volgens mij allemaal uitstekende kwasten maar welk zou jij 't liefst cadeau krijgen of een andere suggestie? rond de €100,- is toch zeker wel de max. Alvast bedankt! Linda
DoubleB Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Erg leuk plan, daar is hij vast blij mee! Als ik mocht kiezen zou ik gaan voor de Semogue Owners Club. Een uitstekende kwast die geschikt is voor alles (creme, zeep). Heeft je vriend al een andere kwast en zo ja; wat voor een en hoe bevalt die?
Noxa Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Je hebt in ieder geval al goede research gedaan! Ik vind persoonlijk die Muhle kwasten erg mooi en dan met name de Olijfhouten versie, maar dat blijft een "kwastie" van smaak. Past een van de modellen misschien leuk bij een mes of krabber die hij al heeft? Ben wel benieuwd wie er na de feestdagen hier een mooie scheerkwast cadeau gekregen heeft van zijn vriendin! Ik zou er iig erg blij mee zijn.
Shave and More Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Leuk idee! Ik ken de Muhle scheerkwasten niet zo goed, maar op internet zijn veel positieve verhalen te lezen over Semogue SOC Badger. En het kersenhouten handvat geeft hem net dat beetje extra. Prijs is daarnaast ruim onder 100 euro waardoor je het nog een beetje kan aankleden met scheerzeep/creme of aftershave.
Snuff Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Linda, welkom op het forum. Ik kan alleen maar beamen dat de Semogue SOC badger een topborstel is. Wat ook een heel goede borstel is: De Mühle Silvertip Fibre, dat is een synthetische borstel die naar mijn bescheiden mening zeker niet voor een silvertip badger moet onderdoen. Maakt ontzettend makkelijk schuim met een heel klein beetje van wat voor zeep of crème dan ook en is ook nog eens binnen de vijf minuten kurkdroog na gebruik. https://www.muehle-shaving.com/shop/classic/shaving_brushes/77/100/1 (wel kijken naar de Fibre!) Als nu nog alle vriendinnen/echtgenotes hun vriend zo zouden verwennen zoals jij dan zouden we Ooooo zo gelukkig zijn (M'n vrouw trakteert mij trouwens wel vaker op scheerspullen)
iwan073 Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Linda, welkom op het forum. Ik kan alleen maar beamen dat de Semogue SOC badger een topborstel is. Wat ook een heel goede borstel is: De Mühle Silvertip Fibre, dat is een synthetische borstel die naar mijn bescheiden mening zeker niet voor een silvertip badger moet onderdoen. Maakt ontzettend makkelijk schuim met een heel klein beetje van wat voor zeep of crème dan ook en is ook nog eens binnen de vijf minuten kurkdroog na gebruik. https://www.muehle-shaving.com/shop/classic/shaving_brushes/77/100/1" onclick="window.open(this.href);return false; (wel kijken naar de Fibre!) Als nu nog alle vriendinnen/echtgenotes hun vriend zo zouden verwennen zoals jij dan zouden we Ooooo zo gelukkig zijn (M'n vrouw trakteert mij trouwens wel vaker op scheerspullen) +1
Barbiere di Figaro Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Mooi plan Linda! Als je vriend niet meekijkt op dit forum.... De Semogue SOC is idd een mooie kwast. En aan Simpsons gedacht?
talibeard Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Er is bijzonder veel te kiezen maar ik heb een paar vragen voor ik zelfs maar aan een antwoord durf te beginnen; er zijn héél veel goede borstels te krijgen voor €100,= of (flink) minder maar de verschillen zijn ook groot en je wilt iets waar hij ook blij mee kan zijn denk ik. - Gebruikt hij al een scheerkwast en zo ja, welke? - Schuimt hij op in een kommetje of direct van de zeep/crème op zijn gezicht? - Heeft hij zelf al een voorkeur uitgesproken voor een type borstel? - Waarom Silvertip? Dat is wel de duurste maar niet perse de beste variant, afhankelijk van zijn voorkeuren/gewoontes. - Wat voor scheerproduct gebruikt hij; zeep (hard/zacht?) of crème ? - Houdt hij van stevig of juist niet (wat betreft de kwast dan natuurlijk.. )? Een aantal antwoorden zou mij/ons behoorlijk kunnen helpen om een zinniger advies te geven dan alleen maar 'deze borstel is goed' want je zit zo met een paar honderd extra mogelijkheden opgescheept......
decraew Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 M'n vrouw trakteert mij trouwens wel vaker op scheerspullen) Die van mij niet. "Omdat ik al méér dan genoeg scheergerief heb". Pfffft. Anyway, beide merken zijn inderdaad wel goed. Ik weet niet hoe groot de diameter (van de borstel zelf aan de basis) is, maar ik zou niet groter gaan dan 26mm, en eerder nog iets kleiner, naar 24mm.
Snuff Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Die van mij niet. "Omdat ik al méér dan genoeg scheergerief heb". Pfffft. Altijd het grootste gedeelte van je scheerspullen diep in een kast wegbergen en slechts een paar dingen in de badkamer tentoonspreiden! Linda, talibeard maakt daar terecht een aantal opmerkingen, als je die info kunt vergaren zal je waarschijnlijk een beter bij je vriend aansluitende borstel kunnen kiezen.
lindakaas Posted October 22, 2013 Author Posted October 22, 2013 Bedankt voor alle reacties! als ik het zo van jullie hoor gaat mijn voorkeur nu naar de Semogue SOC uit. om te reageren op talibeard: - Gebruikt hij al een scheerkwast en zo ja, welke? Ja maar dan een hele goedkope van de drogist..(ik weet dat hij graag een mooie wilt hebben maar aangezien ze best prijzig zijn hij daar nog even mee ging wachten - Schuimt hij op in een kommetje of direct van de zeep/crème op zijn gezicht? Ik weet dat hij een kommetje heeft maar ik heb ook wel eens gezien dat hij het direct van de crème deed. - Heeft hij zelf al een voorkeur uitgesproken voor een type borstel? Nee niet echt, heb hem alleen een keer horen praten met zijn broer over silvertip. En toen we een keer naar kwasten aan het kijken waren in een winkel vondt hij ze erg interessant maar te duur. - Waarom Silvertip? Dat is wel de duurste maar niet perse de beste variant, afhankelijk van zijn voorkeuren/gewoontes. - Wat voor scheerproduct gebruikt hij; zeep (hard/zacht?) of crème ? taylor of old bond street shaving cream - Houdt hij van stevig of juist niet (wat betreft de kwast dan natuurlijk.. )? Geen idee, hij heeft nog geen ervaring met echt goede kwasten maar ik wil hem gewoon graag een hele mooie 'dure' kwast cadeau doen. Ik weet zeker dat hij er blij mee zal zijn. (hij scheert met een solingen open scheermes, hij koopt ook veel oude messen die hij zelf opknapt, maakt zelf het heft van hout etc. dus het is wel echt een hobby. Dus tijd voor een mooie kwast!)
meemai Posted October 23, 2013 Posted October 23, 2013 Bedankt voor alle reacties! als ik het zo van jullie hoor gaat mijn voorkeur nu naar de Semogue SOC uit.om te reageren op talibeard: - Gebruikt hij al een scheerkwast en zo ja, welke? Ja maar dan een hele goedkope van de drogist..(ik weet dat hij graag een mooie wilt hebben maar aangezien ze best prijzig zijn hij daar nog even mee ging wachten - Schuimt hij op in een kommetje of direct van de zeep/crème op zijn gezicht? Ik weet dat hij een kommetje heeft maar ik heb ook wel eens gezien dat hij het direct van de crème deed. - Heeft hij zelf al een voorkeur uitgesproken voor een type borstel? Nee niet echt, heb hem alleen een keer horen praten met zijn broer over silvertip. En toen we een keer naar kwasten aan het kijken waren in een winkel vondt hij ze erg interessant maar te duur. - Waarom Silvertip? Dat is wel de duurste maar niet perse de beste variant, afhankelijk van zijn voorkeuren/gewoontes. - Wat voor scheerproduct gebruikt hij; zeep (hard/zacht?) of crème ? taylor of old bond street shaving cream - Houdt hij van stevig of juist niet (wat betreft de kwast dan natuurlijk.. )? Geen idee, hij heeft nog geen ervaring met echt goede kwasten maar ik wil hem gewoon graag een hele mooie 'dure' kwast cadeau doen. Ik weet zeker dat hij er blij mee zal zijn. (hij scheert met een solingen open scheermes, hij koopt ook veel oude messen die hij zelf opknapt, maakt zelf het heft van hout etc. dus het is wel echt een hobby. Dus tijd voor een mooie kwast!) Trammelant in kwastenland. Om eerlijk te zijn, als je een drogist kwast gewend bent is een varkenshaar kwast zoals de semogue varkenskwast al een verademing. Het ligt er natuurlijk aan wat je in totaal wilt uitgeven onder de 100 euro is een beetje vaag. Voor 100 euro zou je zelfs 2-3 kwasten kunnen hebben. Een varkens en twee dassen of zo. Maar goed het leukste is wellicht om een kwast te kopen en er een dan ook een zeep bij te doen of zo. Als ik een vriendin had zou ik het liefst een straight hebben waarin iets gegraveerd staat. Hint hint! (als je leest mijn toekomstig liefje) Maar ik heb weinig verstand van kwasten en je kan beter naar wat de andere zeggen luisteren. Zelf heb ik heel lang een 4.50 euro kwast gebruikt en later een 20 euro kwast gekocht die van 20 euro is wat zachter maar ik merk geen verschil. De Mühle fibre lijken mij overigens erg mooi. Vooral het snel drogen is een leuk voordeel. Maar nogmaals mijn advies is niet zo gek veel waard daar ik nog een beginner ben. Maar goed wilde toch even de tijd pakken en proberen toch nog iets zinnigs te posten alle beetjes helpen. Ps wil je er ook een standaard bij hebben?
lindakaas Posted October 24, 2013 Author Posted October 24, 2013 Ja ik snap dat een kwast van varkenshaar of een fibre ook een prima kwast is. Ik heb besloten dat ik voor de semogue SOC ga, die is geloof ik 65,- euro. Verdomd veel geld voor een kwast als je t mij vraagt. Maar daarom juist vindt ik het leuk om het hem cadeau te doen. Ik weet dat hij het gaaf zou vinden om er 1 in zijn bezit te hebben maar hij zou hem zelf nooit eventjes kopen. Daarom juist leuk als cadeau. En dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om er 1 van varkenshaar of een fibre te nemen. Maar ik dacht als ik hem dan toch een dure kwast cadeau doe, kan ik het net zo goed gelijk goed doen
meemai Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Ja ik snap dat een kwast van varkenshaar of een fibre ook een prima kwast is. Ik heb besloten dat ik voor de semogue SOC ga, die is geloof ik 65,- euro. Verdomd veel geld voor een kwast als je t mij vraagt. Maar daarom juist vindt ik het leuk om het hem cadeau te doen. Ik weet dat hij het gaaf zou vinden om er 1 in zijn bezit te hebben maar hij zou hem zelf nooit eventjes kopen. Daarom juist leuk als cadeau. En dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om er 1 van varkenshaar of een fibre te nemen. Maar ik dacht als ik hem dan toch een dure kwast cadeau doe, kan ik het net zo goed gelijk goed doen Dat is geen slechte kwast. Hij zal er veel lol aan hebben. Veel succes ermee.
DoubleB Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Ja ik snap dat een kwast van varkenshaar of een fibre ook een prima kwast is. Ik heb besloten dat ik voor de semogue SOC ga, die is geloof ik 65,- euro. Verdomd veel geld voor een kwast als je t mij vraagt. Maar daarom juist vindt ik het leuk om het hem cadeau te doen. Ik weet dat hij het gaaf zou vinden om er 1 in zijn bezit te hebben maar hij zou hem zelf nooit eventjes kopen. Daarom juist leuk als cadeau. En dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om er 1 van varkenshaar of een fibre te nemen. Maar ik dacht als ik hem dan toch een dure kwast cadeau doe, kan ik het net zo goed gelijk goed doen Daar gaat hij veel plezier van hebben inderdaad!
Snuff Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Het lijkt misschien veel geld maar deze borstel kan naar mijn bescheiden mening echt naast borstels staan die een veelvoud van die prijs kosten, is en blijft voor mij DE topborstel op de markt. Maar wees eerlijk, je doet hem deze mooie borstel cadeau in de hoop dat je zelf ook straks een mooi cadeautje terugkrijgt
meemai Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Het lijkt misschien veel geld maar deze borstel kan naar mijn bescheiden mening echt naast borstels staan die een veelvoud van die prijs kosten, is en blijft voor mij DE topborstel op de markt. Maar wees eerlijk, je doet hem deze mooie borstel cadeau in de hoop dat je zelf ook straks een mooi cadeautje terugkrijgt Is deze ook goed met harde zepen trouwens? Ben zelf nu ook wel benieuwd naar de kwast.
Marcel Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Is deze ook goed met harde zepen trouwens? Ben zelf nu ook wel benieuwd naar de kwast. Daar is deze kwast erg goed in, is mijn ervaring!
meemai Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Is deze ook goed met harde zepen trouwens? Ben zelf nu ook wel benieuwd naar de kwast. Daar is deze kwast erg goed in, is mijn ervaring! Yolo waarom niet, alsof ik niet genoeg geld hebt uitgegeven vandaag. Maja ik krijg er gratis 200ml zeep bij dat loont wel weer!
talibeard Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Ik heb besloten dat ik voor de semogue SOC ga..... Dan zal ik je niet meer lastigvallen met advies (dat natuurlijk iets heel anders was ) en hoop dat-ie er blij mee is. Positieve recensies krijgt de SOC in ieder geval genoeg! Gefeliciteerd met je aankoop!
Recommended Posts