Jump to content

Recommended Posts

Posted

Krabber: Merkur 34HD
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: La Rive Cabana
Aftershave: Bull Dog Original After Shave Balm
EDT: La Rive Cabana

En weer glad en irritatie vrij de nieuwe week in.

Posted

Mulcuto Schrägschnitt (plastiek)
Wizamet Super Iridium
Yaqi Tuxedo marble colour 24mm
TOBS Jermyn Street zeep
Nivea sensitive balsem

Dit plastieken krabbertje verbaast mij telkens weer, zo efficiënt57d22695142e943d3e4c23b9154df7d1.jpg

• I like it 11
Posted

RazoRock 400,
Mama Bear's Iceberg Ice,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Lord Captain,
Tunney aluin,
Axe Dark Temptation.

4938def871e5be7ca7e9edce594be713.jpg

Stormachtige tweede carnavalsdag. Ik hoop voor de bouwers dat de optocht door kan gaan...

• I like it 8
Posted

Luyixian Synth-24x68,
Lavanda,
Gillette New,
Bic Chrome Platinum 1e x,
Ach Brito Lavender Eau de Cologne,
Kruidvat Comfort ASB.

SOTD_20190304.thumb.jpg.755db8101d1a78d0f266a5d190e8a8e3.jpg

Kwast en zeep:
Luyixian Synth-24x68 en Lavanda:
Het Chinese syntheetje maakte korte metten de Lavanda crème en toverde het snel om in een mooi en lekker geurend schuim. De lavendelvelden ontrolden zich in al zijn glorie in de badkamer.
Mesje en krabber:
De Bic Chrome Platinum voor de 1e x gebruikt.
Een nieuw mesje deze  morgen. 5 jaar geleden al eens een gebruikt, maar toen legde ik nog niet mijn bevindingen vast. Kreeg een doosje van een scheervriend uit een FB groep. 5 jaar geleden deed ik 6x met dit mesje. Eens zien hoe het nu gaat met wat andere krabbers. In de Gillette New was het vanmorgen in elk geval een best aardig mesje. Goede snit geen verrassingen, zelfs de schedel ging met de New probleemloos. Mooi glad dus. Hoekgevoeligheid was met de OC Gillette niet aan de orde.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Lavanda geur lekker verlengd met de bijbehorende AS. In de was gezet met de Kruitvat ASB.
Binnen is het meer Lente dan buiten.

• I like it 9
Posted

Dag iedereen!

Y2PFnuc.jpg

Alles vlot verlopen, een lekkere nederlands/Italiaans glijbaantje. Lekker veel schuim zo kunnen we het er lekker dik opleggen.

Prettige dag nog! 

• I like it 8
Posted

SvdD 20190304.

DPBTTvA.jpg

Yaqi model R151016-S2.
Ariana&Evans "Tertius" scheerzeep.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep.
Rockwell Razors Swedish Super Steel (4).
Loris "So Oud" EdP.

• I like it 5
Posted

Abr. Knyn 41 1/4 ruim 8/8 , de gold dollar is na zijn crox beurt weer als vanouds

fijne dag

5546F313-B247-4179-8B89-4B5495818370.jpeg

• I like it 8
Posted

Een heerlijk fris begin van deze scheerweerk en dan doel ik niet op de helaas grijze bewolking die het zwerk ontsiert en de liefhebbers van carnaval waarschijnlijk vervelend dwars zit daarom sterkte, alaaaaf (zo het het toch?) en hopelijk gaan de parades door.:5a2999fb5be7e_EmojiObjects-17:

Wel terugkomend op het frisse daarmee doelde ik op de geur van de TOBS Grapefruit en de afsluiting met de van extra menthol pareltjes voorziene Alcolada.

Dan hebben we nog de Game Changer met de tweede inzet van de Treet Black Beauty en dat is ook een fantastische combinatie.

Dus naast een fris begin ook nog eens spiegelglad héérlijk.

image.jpeg

• I like it 5
Posted

4A8F58AC-1822-4869-AF23-B8283CB8DD63.jpg

Karve D-plaat met Permasharp super mesje (1)

AP Shave Co cashmere

Black Ship Grooming White Whale

Aluin

Myrsol F/Extra

Myrsol emulsion

Comfortabel en voldoende efficiënt. Mooie start van de week.

• I like it 6
Posted

4-3-2019 Middag

Gillette Super Adjustable A1

Hema(3)

22MM Yaqi Synthetic Hair Tuxedo Knot White Resin Handle

Proraso Pre shave

Edwin Jagger Limes & Pomegranate

Aluin (De Vergulde Hand op voetje)

Speick Men Active ASL

Lekkere middag scheerbeurt, heerlijk glad!

• I like it 3
Posted

Muhle r41 Grande

Lord Super Stainless (3)

Vintage Omega varkenskwast

Proraso Rood scheerzeep

Madre Labs Witch Hazel Aloe Vera

Amalfi Crema Hydratante Aloe Vera

• I like it 3
Posted

Aparte scheerbeurt. Vanavond de Turkse spulletjes gebruikt die mijn collega heeft meegenomen voor me.

Arko Classic scheerstaaf

Shavette (soort Senef)

Synthetisch ‘varken’

In de shavette een Lord mesje geknutseld en wat Arko van de staaf afgebroken en in de kom geplakt.

Het synthetische varken had binnen geen tijd een mooi schuimpie gemaakt van de Arko. Helaas voelen de haren van de kwast aan als een paar honderd acupunctuurnaalden en ruikt mn gezicht naar een goedkope Kruidvat citronella anti-muggen kaars, maar hé....een gegeven paard.

Toen de shavette....dat viel me nog niet eens tegen, maar na 2 gangen had ik het toch wel bekeken. Veel restbegroeing. Omdat ik niet genoeg Arko schuim meer had toch maar een ander zeepie gepakt waarvan de eigenschappen me beter bevallen.  Razorock Blue Barbershop. Ook een echt varken gebruikt, Omega ‘proraso’.

De gereedliggende Robuso 4712 mocht de klus in 2 gangen afmaken. Afgesmeerd met wat DVH balsem.

Prima scheerbeurt, ondanks 4 gangen in totaal, geringe irritatie volgens het Osma aluinblok, maar ik vrees dat de Turkse scheergiften niet snel weer aan de beurt komen in mijn rotatie.

• I like it 5
  • Haha 1
Posted

Mulcuto Schrägschnitt (plastiek)
Wizamet Super Iridium
Yaqi Moka Express
The Body Shop Maca Root shave cream
Nivea sensitive balsem1bb9175f5b535555ac01d516e8e74eb8.jpg

• I like it 8
Posted

Krabber: Merkur 34HD
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: AP Shave CO 24mm Blue Lagoon Tuxedo
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: La Rive Cabana
Aftershave: Bull Dog Original After Shave Balm
EDT: La Rive Cabana

Posted
Scheerbeurt van de dag - 5 maart 2019
Zeep: Barrister & Mann Cologne Russe
Kwast:  AP Shave Co Synbad 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Polsiver Super Iridium (1)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Cucumber
  Stirling Sandpiper Aftershave Balm

Deze combinatie komt de laatste tijd regelmatig voor. Tot verveling heeft dat echter nog niet geleid.  Weer lekker glad de dag in!

• I like it 5
Posted

Mühle 89R

Gillette Nacet (2)

DSCosmetic Syntheet

Prorasso Green Pre-shave

Chiseled Face Sherlock (sample)

L.t Piver Cologne des Princes (sample)

Gek ik had verwacht dat teruggaan naar de Muhle zou voelen als een oude vriend, maar ik had moeite met mijn scheerbeurt. De 'handvaardigheid' die ik voor de 'Futur' nodig heb, lijken niet op hoe je de 89R moet hanteren, een onbevredigende scheerbeurt tot gevolg. Daarbij moet ik opmerken dat de Nacet trekkerig schoor, niet prettig, ik moet hem maar eens in de futur ploppen en kijken of het aan het mesje ligt.

De zeep, Sherlock, is geweldig, bij een volgende koop ronde bij Maggard wil ik deze dan ook gaan bestellen, lekker, en een hele prettige geurcombinatie met de Cologne des Princes.

Op naar de Podoloog :-)

• I like it 4
Posted

Mühle Silvertip 3 band,
Dutchi Bergamotte Shaving Soap,
Rockwell Razors 6s,
Bic Chrome Platinum 2e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
Kruidvat Comfort ASB,
Loris E-48 Cool Water.

SOTD_20190305.jpg.7df37882e4b5313574db454c83f241f6.jpg

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip 3 band en Dutchi Bergamotte Shaving Soap:
De Dutchi Bergamotte is een goede scheerzeep. Goed in de zin, dat het prima is om mee te scheren, prettig ruikt en klassiek aanvoelt. Dat het is het dan ook, klassiek goed. Met de Mühle das laat het zich prima opschuimen, ofschoon die das een slappe is. Echter met een beetje water is de zeep zo week genoeg om, lekker te schuimen.
Mesje en krabber:
De Bic Chrome Platinum voor de 2e x gebruikt.
Het Bic mesje is prima bruikbaar. Doet zijn werk goed, maar geen toppertje. Vergelijkbaar met de voorganger de Euromax. Mooie snit, voelt constant aan, eens zien hoelang. In de Rockwel met plaat 6 is de combi goed en toch vergevingsgezind, dus zonder schade mooi glad, ook boven op het hoofd. Had plaat 4 al klaar liggen,  maar dat was dus overbodig.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Frisse afsluiting met Turkse limoentjes en Kruidvat ASB. Finishing touch met de Loris E-48 Cool Water.

• I like it 6
Posted

RazoRock 400,
Baume crème ,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Lord Captain (2),
Axe Africa.

368b4ce3307eba36fda5cc943e433bed.jpg

• I like it 7
Posted

223D1693-3648-49FE-A63A-52172B09FDBB.jpg

Merkur 37C met Astra groen mesje (1)

Razorock plissoft

Mickey Lee Soapworks Réunion

Aluin

Williams Savane

Myrsol Emulsion

De Merkur slant blijft toch een van mijn favorieten, heel aangename scheerbeurt.

• I like it 5
Posted

De 7e inzet van de 0,84 Game Changer in samenspraak met het Treet Carbon Black Beauty mesje 3x was weer van uitzonderlijke schoonheid en de conclusie is dan ook gerechtvaardigd dat dit een meer dan verdienstelijke krabber is, wat zeg ik nu? Dat kan beter dus een meer dan uitstekende krabber. :5a24cf7271290_EmojiSmiley-108:

De zeep was vandaag van Mama Bears en dan weten de kenners genoeg want een machtig mooi glijlaag, heerlijke sterke geur en een uitstekende verzorging is dan je deel.

De afwerking met de zeer lichte Tabac geur van Vitos om in de sfeer van de gevallen bladeren en eikels te blijven.

image.jpeg

• I like it 8
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.