Harkos Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Het wordt niet makkelijk nog nieuwe mesjes te gebruiken, die verrassend goed zijn, wanneer je alles hebt geprobeerd wat in mijn lijst staat. Echter Bartmen bood mij de Euromax aan om te proberen. Om maar met de deur in huis te vallen. Dat viel niet tegen! Het Indiase mesje voelt meteen vertrouwd. Geen topper, maar wel zeer goed bruikbaar. Met opzet een paar krabbers gebruikt, waarin mesjes vlot door de mand vallen, maar deze hield dus stand. In mijn sterrenstelsel kom deze minimaal op 2, maar hangt tegen de 3 aan. Daar ongeveer dagelijks mijn schedel mee scheer is een score van 7 te vergelijken met 8 in het verleden. Ergo op basis van prijs prestatie verhouding is dit een behoorlijk leuk mesje. Gezien ik nog maar 1 heb gebruikt, kan ik niet zeggen hoe het over meerdere mesjes is. Is dit toevallig een heel goede uit een doosje matige mesjes? Daarvoor zou ik ze eerst op moeten scheren. In elk geval doet deze voor mij de Super-Max ver in de schaduw staan. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig ** 7 1- Krabber: Gillette Tech Fat Handle Begonnen met de Rapira van gisteren, maar die verdween nog tijdens de 1e ronde in de spaarpot, waarna ik verder ben gegaan met een voor mij onbekend en dus nieuw mesje. De Euromax, afkomstig uit India en door Bartmen beschikbaar gesteld om te vergelijken. Welnu het mesje valt zo in eerste instantie niet tegen gemiddeld goed zou ik zeggen, maar daarvoor moet het nog even in een paar andere krabbers. Vanmorgen in de Gillette Tech Fat Handle in elk geval een verademing na de Rapira Chrome. Mooi glad, irritatieloos geschoren. Wel lichte hoekgevoeligheid, maar dat komt van de krabber denk ik, die een kleine hoekvariatie heeft om optimaal binnen te scheren. 2- Krabber: ATT S1 Het Euromax mesje is niet verkeerd. De snit is ruim voldoende en komt aardig in de richting van de Astra Groen. Nu is dit het 2e gebruik van dit mesje, maar niet verkeerd. In de ATT S1 vormt het mesje een prettige zacht scherende combi, met wel een lichte hoekgevoeligheid, maar de juiste stand scheert perfect glad zonder trekken of wat dan ook. Benieuwd hoe dit in een effectievere krabber is. 3- Krabber: Ikon #101 De Euromax doet opnieuw prima, wat hij moet doen en k er van verwacht. "Schnittig" scheren. Een verdraaid aardig mesje! Nu nog de factor ausdauer. De Ikon #101 is de krabber bij uitstek om nieuwe mesjes te vergelijken met open en gesloten kam, daar de krabber beide heeft. De gesloten kant is erg comfortabel en de open kant niet overdreven effectief, maar duidelijk merkbaar effectiever, dan de dichte kant. Nou rondje 1 open, vlot 1e snede baard eraf, 2e rondje rechts open links dicht, duidelijk verschil in het voordeel van de open kam. rondje 3 afwerken met de dichte kant. Mooi glad, waarbij ik de linkerkant nog iets bij moest werken. Aan het eind van de rit was het mesje nog net zo prettig als aan het begin. Is dit een potentieel blijvertje? 4- Krabber: Merkur Slant 39c Barberpole De Euromax lijkt een aardige verrassing te worden. Vanmorgen opnieuw mooi mee geschoren, zonder merkbaar kwaliteitsverlies. Morgen mijn 5 norm nog en de rest is voor een dergelijk mesje mooi meegenomen. Tot nu toe geen negatieve op- of aanmerkingen. Geen hoekgevoeligheid. Zeker voldoende scherpte. In de 39c is het mijn standaard testcombi. De mesjes, die daarin functioneren, behoren tot de beteren. Dat is nu dus ook zo. Mooi glad scheren in 3 rondjes. Het mesje heeft alle beurten de schedel mee gedaan in de zelfde krabber, dat is best aardig. De 39c vind ik zelf wat lastig voor de schedel, maar dat ging dus ook prima zonder schade. 5- Krabber: Gillette Slim adjustable De Euromax heeft mijn 5 norm gehaald. Dat ook nog eens met 5 goede scheerbeurten. Wat mij betreft is het een goed bruikbaar mesje, dat doet wat je er van mag verwachten. Het is geen hoogvlieger, als een Kai of een Rapira Platinum Lux. Gezien de prijs echter wel netjes, ofschoon ik net zo makkelijk een pak groene Astra's, die vergelijkbaar lijken, bij de Turk kan halen. In de Slim adjustable op 4 op het bolletje, op 6 de bakkes en op 8 nog even op de strot, waar altijd wat haren hardnekkig blijven zitten levert een glad resultaat, zonder gevoeligheden. 6- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,68 De Euromax houdt goed vol en overtreft mijn verwachting. Ook deze beurt doorstaat het mesje zonder problemen. In tegendeel, opnieuw heb ik me er prettig mee geschoren. Het blijft in de brede band van gemiddelde mesjes, maar zeker aan de bovenkant. Voor de prijs zijn ze goed. In de milde kop van de Timeless 0,68 is het een prettige combi. Dat ging nog zo goed, dat het mesje morgen nog een keer kan. 7- Krabber: Blackbird V2 machined finish 85mm steel De Euromax is verrassend aardig. Al reserve gereedschap klaargelegd, voor het geval het bolletje niet blij zou worden, maar de hele beurt was nog goed te doen voor het mesje, maar daarna was het voor mijn gevoel wel gebeurd. Ergo belandde het mesje na 7x in de spaarpot. Gezien de kwaliteit van de 7 beurten geen verkeerde prestatie. De G bar die al kaar lag is dus ongebruikt weer de kast ingegaan. De combi Blackbird met de Euromax was voldoende fijngevoelig om zowel de schedel als de bakkes glad te maken. Dat had ik niet verwacht, gezien de Blackbird met een verkeerd mesje nog wel eens in het dakleer wil happen. Dat ging dus goed. Naar index Harkos 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Thanks ! mooi verslag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan79 Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Heb er een aantal besteld. Ben benieuwd hoe de Euromax blades bevallen. Las en hoor goede verhalen over de Euromax mesjes 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts