shadowman12 Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 Ik heb een Koraat mes besteld voor 300 euro. Wat is de mening hier over dit soort scheermessen? Na overleg met Ulrik en op basis van zijn advies zijn dit de specs van het mes geworden. Heb een gevoelige huid en een hele zware baard. Point Squarepoint Point rounded (can be combined with any point) Serrations Fine serrations* Shape Normal shape Spine Plain spine Thumbnotch Thumbnotch normal, heel rounded Tang Tang plain Finish Forgestructure polished Finish_hollowground Hollowground fine satin finished and gentle polished Collars Normal rivets (brass) wedge Flat spacer brass True wedge scale_material Cocobolo scaledesign Scaledesign A grind Full hollow (sheffield style) size 6/8 damascus No damascus Coating Without coating Wel 6 weken lever-/productietijd. 2
onno Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 shadowman12 schreef 23 minuten geleden: Ik heb een Koraat mes besteld voor 300 euro. Wat is de mening hier over dit soort scheermessen? Sommige vragen kan je achteraf beter niet stellen....... en in antwoord: lekkere messen en je kan helemaal los op de specificaties?
shadowman12 Posted February 27, 2019 Author Posted February 27, 2019 onno schreef 2 minuten geleden: Sommige vragen kan je achteraf beter niet stellen....... en in antwoord: lekkere messen en je kan helemaal los op de specificaties? Nja je kan na de bestelling altijd nog zeggen dat je het mes niet hoeft, als het niet bevalt nadat ie foto's heeft gestuurd als ie het af heeft. Dacht dat je dat wel wist. 1
roland Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 shadowman12 schreef 2 minuten geleden: Nja je kan na de bestelling altijd nog zeggen dat je het mes niet hoeft, als het niet bevalt nadat ie foto's heeft gestuurd als ie het af heeft. Dacht dat je dat wel wist. Dat zou wel erg triest zijn, je hebt 't mes immers helemaal zelf samen gesteld met dingen die jij mooi vindt... 1
Guest Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 roland schreef 5 minuten geleden: Dat zou wel erg triest zijn, je hebt 't mes immers helemaal zelf samen gesteld met dingen die jij mooi vindt... En dan moet de maker maar afwachten of een ander het wil kopen.
shadowman12 Posted February 27, 2019 Author Posted February 27, 2019 Darth Vader schreef 21 minuten geleden: En dan moet de maker maar afwachten of een ander het wil kopen. Dat is wel hoe koraat werkt, hij stuurt foto's als hij het mes klaar heeft en dan kan de klant bepalen wel/niet kopen, hij heeft mij zelf zo aangeboden. Hij heeft een wachtlijst van 6 weken dus ik denk echt wel dat ie zo'n mes makkelijk kan verkopen als ik het niet wil.
shadowman12 Posted February 27, 2019 Author Posted February 27, 2019 RolfMetHaar schreef Zojuist: Is dit je eerste open mes? Ja
onno Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 Goed begin is het halve werk! Ulrik heeft vertrouwen in zijn kunnen
RolfMetHaar Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 Dapper om meteen voor zo'n high end nieuw mes te gaan [emoji6]Ben erg benieuwd naar hoe hij bevalt
Robgtt99 Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 Darth Vader schreef 1 uur terug: En dan moet de maker maar afwachten of een ander het wil kopen. Jawel. Ikke!!!! ik heb er nu 2. En kan je al redelijk verzekeren dat het niet tegen gaat vallen. Mocht je er spijt van krijgen. Vooruit. Dan offer ik mij wel op als hij op de markt komt. ? Maar... heb je wel enige ervaring met een open mes?
shadowman12 Posted February 28, 2019 Author Posted February 28, 2019 Robgtt99 schreef 9 uur geleden: Jawel. Ikke!!!! ik heb er nu 2. En kan je al redelijk verzekeren dat het niet tegen gaat vallen. Mocht je er spijt van krijgen. Vooruit. Dan offer ik mij wel op als hij op de markt komt. ? Maar... heb je wel enige ervaring met een open mes? Ik heb een Feather Artist Club SS shavette en Parker SR1 shavette. En heb ik een weekje een mes van @Tony geprobeerd.
Robgtt99 Posted February 28, 2019 Posted February 28, 2019 Netjes. Ik denk zelf dat een Koraat beter, of fijner zal scheren dan een shavette Ik hoor graag je bevindingen.
reezur Posted December 24, 2019 Posted December 24, 2019 Nadat ik een paar keer de naam Koraat tegen kwam heb ik me daar eens in verdiept...Had ik beter niet kunnen doen. De reacties hier op een Koraat mes zijn van dien aard dat ik nu niet meer terug kan ( voor mijn gevoel ). Alleen maar super positieve reacties over de Koraat messen en dan ook vooral van de mensen hier die er verstand van hebben ( in mijn optiek, zoals een Snuff bijvoorbeeld ). Heb net een configuratie aangevraagd en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Kost een paar centen, maar dan heb je schijnbaar ook wat. Blijf uiteraard benieuwd naar reacties op de Kordaat messen
Recommended Posts