Guest Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (2) Zeep: TOBS Sandelwood Kwast: AP Shave CO 22 Faux horse Ruby Rimple Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: La Rive Cabana Aftershave: Bull Dog Original After Shave BalmEDT: La Rive Cabana La Rive Cabana is een zoete tabak geur die in geheel niet lijkt op Tabac. De scheerbeurt was weer heerlijk.
Tjebbe Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 RazoRock 400,Proraso Groen,Krect Spiral Curve,Gillette Nacet (3),Alcolado Glacial. 9
koenfucius Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Merkur VisionWizamet Super IridiumMaseto extra density finest badger 24mmHaslinger SchafmilchThayers Witch Hazel LavenderNivea sensitive balsemAlweer een erg goeie scheerbeurt met de Vision 10
Moods Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Simpel, maar doeltreffend. Merkur 34C (Astra groen) Yaqi syntheet Proraso groen scheerzeep Osage Rub 4
Jan Zoethout Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 SvdD 20190225. M Keramiek / APShaveCo SynBad. Oatcake "Overgrowth" scheerzeep (monster). Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep. Gillette 365 Stainless (5). Novaya Zarya "Triple by Napoleon" EdC. 6
Harkos Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 J&T® Marble Wood APShaveCo SynBad, Mitchells Woolfat, Gillette Tech Fat Handle, Euromax Platinum Coated 1e x, Rebul Lavanda, Weleda Aftershave Balsam. Kwast en zeep: J&T® Marble Wood APShaveCo SynBad en Mitchells Woolfat:MWF geladen uit het horizontaal met de opening naar boven gesitueerde doosje. Dit om misverstanden te voorkomen. Er zijn mensen, die deze zeep alleen maar op de kop aan het schuimen kunnen krijgen, onzin. Met de SynBad even over de puck wentelen en in een mum volvette schuim. In het reisbakje lekker opgeklopt tot een zeer huidvriendeijk vettig dicht schuim. Ruim voldoende voor 3 rondjes. Mesje en krabber: De Euromax Platinum Coated voor de 1e x gebruikt. Begonnen met de Rapira van gisteren, maar die verdween nog tijdens de 1e ronde in de spaarpot, waarna ik verder ben gegaan met een voor mij onbekend en dus nieuw mesje. De Euromax, afkomstig uit India en door Bartmen beschikbaar gesteld om te vergelijken. Welnu het mesje valt zo in eerste instantie niet tegen gemiddeld goed zou ik zeggen, maar daarvoor moet het nog even in een paar andere krabbers. Vanmorgen in de Gillette Tech Fat Handle in elk geval een verademing na de Rapira Chrome. Mooi glad, irritatieloos geschoren. Wel lichte hoekgevoeligheid, maar dat komt van de krabber denk ik, die een kleine hoekvariatie heeft om optimaal binnen te scheren. Resultaat: BBS. Tot slot: Zoals gewoonlijk, kwam de aluin er niet aan te pas, ofschoon deze meestal wel klaar staat, daar ik die ook gebruik als deo. Met de Rebul Lavanda de kop lekker fris gemaakt, Weleda ASB. Zou wel eens willen weten waar dit naar ruikt. Best lekker en goed verzorgend en een eigen geur, maar geen idee wat dan. In elk geval goed te doen bij diverse geuren en dus ook lavendel. Een puf Panier & Sens Lavanda EdT, blijft lekker hangen. Druk, druk, druk, boodschappen doen, hosta's voor de lente klaar maken (onkruid wieden en bemesten) en eten koken. De dag is weer te kort. 9
peto Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Merkur 39CPolsilver Super Irudium 1*Yaqi Moka ExpressVan der Lovett Royal OrangeTabac Original ASL Fris en glad..! 6
Harkos Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 @Jan Zoethout Jan hoe bevallen die Russische watertjes?
Jan Zoethout Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Harkos schreef 3 uur geleden: @Jan Zoethout Jan hoe bevallen die Russische watertjes? Die Russische lavendel ruikt zoals lavendel volgens mij ruiken moet, die Flower from Brocard blijft redelijk lang hangen, en de andere 3 ruiken ook fijn ...
Hanskoning Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Harkos schreef 7 uur geleden: J&T® Marble Wood APShaveCo SynBad en Mitchells Woolfat:MWF geladen uit het horizontaal met de opening naar boven gesitueerde doosje. Dit om misverstanden te voorkomen. Er zijn mensen, die deze zeep alleen maar op de kop aan het schuimen kunnen krijgen, onzin. Ge je me nu zeggen Harrie dat die Amerikanen er wel eens naast zitten met hun joetoeb filmpies ??? 1
Hanskoning Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Hier ging vandaag weer eens een nieuwe pot open en was ik in eerste instantie ietwat sceptisch bij het openen toen ik de rare substantie zag die me nog het meest aan een bak magere kwark deed denken. Echter gedurende de scheerbeurt werd ik meer en meer enthousiaster. De scheercreme waar wij het hier over hebben is de Sweyn Forkbeard Mango & Papaya. Opschuimen met de Syntheet gaf geen enkel probleem en al opkloppende verkreeg ik een kom vol schuim met een frisse niet al te zoetige geur die qua sterkte in het midden te plaatsen is. Het was vooral de glijlaag die me vrolijk stemde want die was van een fantastische kwaliteit en ook het huid gevoel na het scheren was ronduit fantastisch en zo is de eerste ronde door deze creme met glans gewonnen. De Lutz samen met het Wyzamet mesje 2x deden vrolijk mee aan dit kennismakingsfeestje en de huid werd dus strak glad in goede gezondheid achter gelaten. Wat blijft de zeepreis toch leuk als die nog steeds tot dit soort ontdekkingen leidt. 11
Bartmen Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 @Gillette-54 Leuke kwast ..... you never shave alone ! 1
Gillette-54 Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Hanskoning schreef 42 minuten geleden: Gaat lekker dat cluppie hé Gaat super, nu woensdag nog. ?? 1
efsk Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 TFS - Ginestra di Taormina Gibbs N°9 Voskhod (3) Tunney aluin Jup. De kwast blijft goed, en deze zeep geweldig. Zo ik ooit een zeep op heb komt er een TFS voor in de plaats. De Gibbs lijkt heel mild te scheren, in standje 3, maar is een wolf in schaapskleren. Echt heel goed glad maar wel met een bescheiden aluinjubel. 4
koenfucius Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Merkur VisionWizamet Super IridiumYaqi Tuxedo marble colour 24mmSpeickSpeick aftershave lotionNivea sensitive balsem 8
Tjebbe Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Stirling 26/54,Le Père Lucien, Savon de Barbier,RazoRock Game Changer 84P op iKon Bulldog greep,Gillette Nacet (1),Crabtree and Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem.Ja! Dit is een heerlijke krabber, dit is een heerlijke scheerbeurt!De zeep blijft voor mij lastig, het geeft een prima schuim, maar mist net wat vettigheid, wat gladheid. 5
Guest Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Krabber: FaTip Grande (MK2) Mesje: Voskhod (1) Zeep: TOBS Sandelwood Kwast: AP Shave CO 22 Faux horse Ruby Rimple Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: La Rive Cabana Aftershave: Bull Dog Original After Shave BalmEDT: La Rive Cabana 5e scheerbeurt met de FaTip Grande OC MK2 en ik moet beamen dat deze me steeds beter gaat bevallen, het is net een engeltje die je gezicht tijdens het scheren streelt. Ik denk dat deze krabber het scheerpodium nog wel vaker gaat betreden. Nu nog ervaren hoe zijn kleine broertje het doet, de Piccolo MK2.
Joris Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Kwast: proraso Scheercrème: Nivea Krabber: Tech (eind 40, USA) Mesje: Kai (5) AS: Proraso Sandalwood Mesje weer uit de platbodem in mijn favoriete Tech geplaatst. Een top combinatie. 4
WilcoRoos Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 (edited) QShave Futur Clone (standje 3) Voskhod (6) DScosmetic Syntheet Proraso Green Pre-shave Stirling Sharp Dressed Man (sample) Van Der Lovett Sailors Blend Aftershave Balm Draggon Noir Eau de Toilette (sample) BBS in drie aangename gangen, ik ben verbaasd dat het Voskhod mesje zo lang prettig blijft scheren! Man man, wat vind ik die Sharp Dressed Man lekker ruiken, prima zeepje, blij dat ik hem besteld heb, het sample door spaarzaam gebruik maar oprekken tot ie aankomt. Al met al een hele goede scheerbeurt, precies wat ik nodig had na een k*t start (ik heb een versleten wervel die zo af en toe spontaan besluit kortsluiting te veroorzaken) de warme douche hielp de wervel zich weer te gedragen (gepaard aan wat voorzichtige bewegingen) dus nu kan ik de dag weer aan, na het ontbijt, eerste stap op naar de kapper, kaal van boven en krullen aan de te lange haren staat echt heel Meh, tijd voor tondeuse standje 2 Edited February 26, 2019 by WilcoRoos Niet kunnen typen 4
Moods Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 WilcoRoos schreef 2 minuten geleden: tijd voor tondeuse standje 2 Dan is de stap naar helemaal kaal en dus zelf je hoofd scheren nog maar klein. Jeuh, dubbel zoveel oppervlak om je hobby op uit te oefenen:-) 1 2
Moods Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Merkur 34C (Astra groen) Yaqi syntheet Catie's Bubbles Irish Coffee Nivea Aftershave Balsem 4
Recommended Posts