Harkos Posted February 24, 2019 Posted February 24, 2019 Het is al weer een maand geleden, dat ik een carbon mesje van Treet probeerde. Kreeg ze van Hans Koning, die er zelf zeer over te spreken is. Om kort te zijn, dat ben ik ook. Zelfs zo dat ik steeds denk, oh ja, moet nog Treets bestellen. Gebruikt in een mij toen nog onbekende krabber, de Charcoal gaf het mesje direct het vertrouwde carbon gevoel: lichte trek, maar sublieme snit. Wat mij wel wat tegen viel, waren het aantal scheerbeurten. 6, waarvan de laatste merkbaar minder was. Nou is dit mesje vergelijkbaar met de carbon steel Captain Red van Lord en die komt ook niet verder, dan een gemiddelde van 6,25 beurten per mesje in mijn database. Het mesje is afkomstig uit Pakistan. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig *** 1- Krabber: Charcoal Goods - Level 2 Torpedo Nieuw onbekend mesje. Treet Carbon. Tja wat kan je na1 x zeggen over een mesje. Nou van deze zalig. Scheert mooi zacht en scherp. Wanneer dat zo een aantal beurten volhoudt, is het meteen een bovengemiddelde voor mij en in de carbon sfeer een toppertje. Combi van de Charcoal en de Treet is voor mij niet één, die dus in mijn scheergeheugen zit, maar wat voelt dat vertrouwd! Binnenkort maar even dezelfde mesjes in andere topkrabbers schroeven om te kijken hoe goed dit is. In elk geval vanmorgen in de schemer heerlijk geschoren. 2- Krabber: Blackbird V2 machined finish 85mm steel De Treet Carbon is een prettig mesje om mee te scheren. Dit is de 2e inzet en moet zeggen zeer bevredigend. In de Blackbird opnieuw een mooi combi. Direct en mooi glad scherend. De Charcoal voelt iets zachter, maar of dat nou zoveel uitmaakt ben ik nog niet achter. Morgen nog maar eens vergelijken. 3- Krabber: Charcoal Goods - Level 2 Torpedo De Carbon Treet voor de 3e beurt gebruikt en dat voelt zeer bevredigend. Dat mesje blijft scherp. Geen spoor van roest, dus kan nog wel even mee. In de Charcoal opnieuw een sublieme combi. Begin er al aardig automatisch mee te scheren. De hoek voel je gemakkelijk aan en door het lange enigszins gewichtige handvat is er niet voldoende balans om een mooi glad scheerresultaat te bereiken. 4- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,95 Het mesje deed zijn werk naar behoren, maar ik had dit keer niet dat gevoel van heel comfortabel en zacht. Gewoon normale snit. De combi Timeless 0,95 met de Treet voelt wel heel vertrouwd en scheert makkelijk, maar het mesje is duidelijk wat op zijn retour. 5- Krabber: Charcoal Goods - Level 2 Torpedo De Treet doet zijn werk net als gisteren normaal goed, maar niet bijzonder. Mijn 5 norm gehaald, maar weet niet, of het veel meer wordt. In de Charcoal is het wel weer een prettige combi, maar mijn verwachting van carbon mesjes is hoger en het prettige kon in dit geval wel eens van de Charcoal komen. Anderzijds als de Treet zo nog even door scheert is het best aardig, dus morgen nog wel een volgende inzet. 6- Krabber: Above The Tie S1 Het Treet mesje is na 6 scheerbeurten aan het eind van zijn latijn. Kon me er nog net mee scheren, maar na 3 rondjes moest ik nog behoorlijk wat na behandelen. Deze is dus in de spaarpot verdwenen. Ben wel prettig verrast met dit carbon mesje. 6 mooie beurten, die allemaal makkelijk verliepen. Nog een mesje testen voor ik definitief mijn oordeel vel. Dit voelt echter naar meer. In de S1 is het een zeer natuurlijk aanvoelende combi. Dit is er een voor onbenullige momenten. Helaas was de snit dus wat van het mesje, maar uiteindelijk toch glad geschoren. Naar index Harkos 3
Kazuya17 Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 Robert79 schreef 1 uur terug: Dit is voor mij zeker het beste carbon mesje ? Ditzelfde geldt voor mij.?
Lennert Posted August 20, 2020 Posted August 20, 2020 In het kader van verschillende mesjes proberen, deze vandaag eens geprobeerd. Helemaal verbaasd...op een positieve manier. Erg comfortabel geschoren, geen nicks en nauwelijks een prikkelend gevoel met het aluinblok. Glad resulaat. Volgende scheerbeurt nogmaals proberen, kijken of dit gevoel herhaald. 1
Lennert Posted August 22, 2020 Posted August 22, 2020 Het mesje zat nog in mijn GC .68 dus vandaag weer geprobeerd. En wederom met dezelfde positieve ervaring. Ik merkte geen verschil tijdens het scheren met de eerste keer. Geen trekken, maar vlotjes en glad. Ook nu weer geen nicks. Wel iets prikken met het aluinblok. Maar vermoed dat dat ook door mijzelf komt. Wilde namelijk kijken of ik echt bbs kon, wat mijn inziens wel gelukt is. Beste scheerresultaat tot nu toe. Ik heb een een hoop mesjes te proberen en sluit niet uit dat nog betere zijn, maar voor nu staat deze even bovenaan. 4
Recommended Posts