Ga naar inhoud

SvdD van 18 februari tot en met 24 februari

Gast
 Delen

Aanbevolen berichten

Krabber: FaTip Grande (MK2)
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Tabac Stick
Kwast: AP Shave CO 28mm silksmoke
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Tabac Lotion
Aftershave: Tabac Balsam
EDT: Tabac

Was mijn laatste Voskhod nog een trekkerig type deze is weer compleet smooth, de scheerbeurt is om die reden nog prettiger met de FaTip (MK2) dan de eerste 2 ronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WilcoRoos schreef 38 minuten geleden:

Ik heb de Fatip Piccolo Limited Edition, geen idee of dat een Mark I is of een II, in ieder geval als je snel scheert zet je vaker onverhoeds druk, dat moet je met deze Fatip echt niet doen! Zonder druk, kun je inderdaad prima scheren met deze, vergelijkbaar met de Qshave in stand 4, maar die hapt een stuk minder bij vergissingen.

Zonder er een schuifmaat er bij te halen lijkt de Special Edition en de MK2 het zelfde scheerhoofd te hebben. Omdat ik geen Qshave bezit alleen het origineel van Merkur kan ik geen vergelijking maken. In ieder geval kan je met de FaTip MK2 nog eens wegdromen in scheerland dat doe je liever niet met de MK1.

De FaTip MK2 een heerlijke krabber, om mee te scheren. Het mesje is goed uitgelijnd, geen extra controle nodig, en de afwerking is zelfs beter als de MK1 (deze moet je wel even controleren op uitlijning).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkur Vision
Wizamet Super Iridium
Yaqi Tuxedo marble colour 24mm
Barrister and Mann Latha Figgy Puddin'
Thayers Witch Hazel Lavender
Balea Energy Q10 Aftershave balsem

Merkur Vision is top. Nieuwe B&M zeepje is ook erg goed, kan de geur moeilijk omschrijven maar prettig zoet
Fijne zondag8420561b219c1a3363ca1132f8dbda8a.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

M Keramiek APShaveCo flat top syntheet,
BdF Raffinato,
Apollo OC,
Rapira Chrome stainless 5e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Kruidvat Comfort ASB.

SOTD_20190224.thumb.jpg.f6ded895c0bb68c44f38f1aac5b64ce1.jpg

Kwast en zeep:
M Keramiek APShaveCo flat top syntheet en BdF Raffinato:
Een scheerbeurt waar weinig bijzonders over valt te vertellen. Prettig kwastje, goede zeep met zo'n amandelluchtje, maar ook wat hazelnot, mooie kom om in op te  kloppen. Prima schuim met mooi verzorgend karakter e ruikt een beetje naar Amaretto. Tja wat is daar bijzonder aan.
Mesje en krabber:
De Rapira Chrome stainless voor de 5e x gebruikt.
Russisch mesje, die in het middensegment zit en vandaag volgens verwachting mijn 5 norm haalde. Een oude krabber van het algemeen bekende merk Apollo. Zo'n no-nonsense ding met tanden, waar je een middelmatig mesje inschroeft en dan rondom je hele kop glad kan maken.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Pinaud Original, ook al zo'n oud en vertrouwd luchtje. Wat  smeren met een beetje simpele crème uit zo'n Kruitvat flesje. Tja, wat kan ik er van zeggen.
Hooguit, dat het een zeer prettige scheerbeurt was met simpel, maar oh zo doeltreffend materiaal.

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn gold rex over de  strop gehaald te hebben volgde een comfortabele scheerbeurt volgens beproefd recept.

Mes : gold Rex

Kwast : razorock synteet 24 mm.

Zeep :Crazy Sandelwood forte.

De scheerbeurt afgemaakt met Aluin (zonder voetje?) kruidvat balsem  en dan die overheerlijke Sir Irisch Moos ,welke een goede match vormde met de crazy sandelwood.

fijne zondag heren.

WP_20190224_12_22_11_Pro.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zondag in het teken van visite en dat behelst vanmorgen op bezoek naar huis om te eten en te scheren en zo weer op bezoek.

De MWF blijft een topper en hoewel ik hem niet op zijn kop geladen had kreeg ik toch een volle kom machtig schuim................zal dan toch niet al die eeeeeeeh advies wat die Amerikanen op Joetoeb plempen hout snijden. :lol:

Een mooie scheerbeurt dus we zijn tevreden.

image.jpeg

• Vind ik leuk 5
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

efsk schreef 3 uur geleden:

geloof ik niks van.

Komt omdat zijn borstel nog volzat met zeepresten van gisteren want het is echt wel zaak om de pot onderste boven te houden alleen wil hij dit met goede reden niet doen, hij laat hem zo al vallen laat staan dat hij hem nog gaat omdraaien ?

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.