Jump to content

SvdD van 18 februari tot en met 24 februari

Recommended Posts

Posted

Krabber: FaTip Piccolo (MK1)
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: Tabac Stick
Kwast: AP Shave CO 28mm silksmoke
Aftershave: Tabac Lotion
Aftershave: Tabac Balsam
EDT: Tabac

Posted

RazoRock 400,
Simpsons Lavender Vetivert,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Gillette Nacet (2),
Tunney aluin,
Lavendel/Eucalyptus lotion.

a1572337931f66b6253c5517fd59dfd8.jpg

Fijne dag!

• I like it 6
Posted

18/02/2019

Schick I500 Hydromagic

Schick injector   (x4)      

Yaqi Tuxedo Marble Color 24mm

Mickey Lee Soapworks Colonia di Agrumi

Nivea sensitive balsem

Proefmonster van Mickey Lee - mooi dik schuim, maar misschien was het proefmonster oud? Nauwelijks enige geur te bemerken.

image.thumb.jpeg.14fc48b71f95128a622e9869412f9c08.jpeg

• I like it 6
Posted

Plisson Fibre,
Klar Kabinett,
Souplex OC,
Gillette Rubie® Platinum Plus 8e x,
Rose of Bulgaria AS,
Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG,
Rose of Bulgaria EDP.

SOTD_20190218.thumb.jpg.2c128c661cb770663af5f6ed8d7cefc6.jpg

Kwast en zeep:
Plisson Fibre en Klar Kabinett:
Rozen maandag is geen Rosenmontag. De enige overeenkomst is de feestelijkheid. Wat is dit weer lekker roosjes. Niet iedereen is fan van Klar Kabinett, maar ik blijf het een uitgesproken mooie rozenzeep vinden. Gelukkig heb ik voorlopig nog voldoende voorraad, want dit wordt niet meer gemaakt. Ofschoon een harde zeep, heeft de Plisson er toch vlot een mooi schuim van. Die Plisson is meer een crème kwast, maar dit gaat toch ook goed. In de Poolse kom een mooi stevig schuim. Van dat volvette yoghurtachtige.
Mesje en krabber:
De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 8e x gebruikt.
De Rubie toont zijn klasse door een onberispelijke 8e ronde neer te zetten. In de Souplex OC is het een effectieve, maar ook betrouwbare beurt. Hoewel ik voorzichtig ben met kammen op het dakleer, is deze combi rondom goed inzetbaar. Gladde kop dus weer zonder lekkages.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Afsluiting met de AS, ASB en een puf EDP van Rose of Bulgaria maakt het mooi rozengeur zonder maneschijn. Lekker weer. Zal je toch een hekel aan scheren hebben!

• I like it 6
Posted
Harkos schreef 9 minuten geleden:

Plisson Fibre,
Klar Kabinett,
Souplex OC,
Gillette Rubie® Platinum Plus 8e x,
Rose of Bulgaria AS,
Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG,
Rose of Bulgaria EDP.

SOTD_20190218.thumb.jpg.2c128c661cb770663af5f6ed8d7cefc6.jpg

Kwast en zeep:
Plisson Fibre en Klar Kabinett:
Rozen maandag is geen Rosenmontag. De enige overeenkomst is de feestelijkheid. Wat is dit weer lekker roosjes. Niet iedereen is fan van Klar Kabinett, maar ik blijf het een uitgesproken mooie rozenzeep vinden. Gelukkig heb ik voorlopig nog voldoende voorraad, want dit wordt niet meer gemaakt. 

KEPKINH heeft een geweldige rozen zeep, ik heb hier een monster liggen, alsof je in het late voorjaar door een rozentuin loopt :-)

• I like it 1
Posted

Gister avond mijn testmes welke ik vrijdag had geslepen getest.

En aangezien ik met mijn rechteroog niet goed kan zien had ik niet in de gaten waar ikwas en had ik een snee in mijn oorlel.

Dus dat moest ik eerst oplossen (pleistertje) niet te erg maar hinderllijk met verder scheren.

Daarna de rest van de scheerbeurt ging zeer goed, een lekker scherp en smooth mes.

Dit slijpen ga ik nog vaker herhalen om mijn stenen te leren kennen, maar eerst poging zeker gelukt.

-          SWK xl scuttle

-          Frederik Reynolds near wedge 6/8 (testmes)

-          BDF Mistero II

-          Pinaud Citrus musk

-          Prep

Iedereen een prettige week J

• I like it 6
Posted

SvdD 20190218.

036fEXp.jpg

J&T® purperhart / Hebei Oumo synth.
Eufros "Gea" scheerzeep (monster).
Seygus "Zeppelin" V.2 (gap 0.7 mm) / Stork "Taipan" greep (6).
Kai Stainless (7).
Novaya Zarya "Flower from Brocard" EdC.

• I like it 5
Posted

Fatip "wood" notenhouten krabber (OK)

Rapira Platinum Lux mesje

Simpson Chubby 2 synthetic bristle kwast

TFS Sotto La Mole zeep

Pitralon Original aftershave

Dit is de derde keer dat ik de Chubby 2 heb gebruikt, met tot nu toe de beste inzeepresultaten. Ik heb besloten hem de rest van deze week te gebruiken, en dan komend weekend een korte review te schrijven.

• I like it 9
Posted

Wat een dag weer. :( maar de verzuchting betreft de periode na de scheerbeurt hoewel de tanden moesten nog gepoetst worden maar vooruit.

Bij de scheerbeurt klopte alles wel de heerlijke Eucalyptus geur, de Charcoal en mijn favoriete mesje (dit samen met de Rubie) de Gillette Nacet.

Dus het resultaat strak glad.

image.jpeg

• I like it 7
Posted

Proefmonster van Mickey Lee - mooi dik schuim, maar misschien was het proefmonster oud? Nauwelijks enige geur te bemerken

Hier heb ik ongeveer 2 jaar geleden een pot van gekocht en deze heeft nog steeds dezelfde frisse, stevige geur. Fijne zeep!

• I like it 1
Posted

Proraso kwast

Palmolive stick

Gillette Tech (eind 40-er jaren, ball end, USA)

Kai mesje (2)

Nivea crème

Deze Tech is waarschijnlijk mijn favoriete DE. Het KAI mesje komt er beter in tot zijn recht dan in de Krona gisteren.

• I like it 3
Posted

Maggard V3
Perma Sharp Super
Yaqi synthetisch kwast
D.R. Harris Arlington zeep
Nivea ASB

Late scheerbeurt met fijne materialen. Lange tijd geen Perma Sharp gebruikt, ik vind het in de V3 een goede combi.
De D.R. Harris zeep blijft goed presteren, ondanks dat de puck een paar jaar oud is. Die komt er zeker weten weer in als het zover is. Dat geldt trouwens niet voor de Nivea Sensitive ASB. Prima spul, maar weinig verzorging achteraf. Kan nog een paar beurtjes mee en dan kan die ook in de kliko.

• I like it 4
Posted

Krabber: FaTip Piccolo (MK1)
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Tabac Stick
Kwast: AP Shave CO 28mm silksmoke
Aftershave: Di Barba Aluin
Aftershave: Tabac Lotion
Aftershave: Tabac Balsam
EDT: Tabac

Posted
Harkos schreef 21 uur geleden:

@WilcoRoos Dat is nieuw voor mij. Ken een paar Kepkinhs maar geen rozen. Bedankt.

Ik heb er een hele pot van, nog niet mee geschoren, de geur is een erg krachtige rozen geur. erg lekker dus.

Posted

Stirling 26/54,
Proraso Groen,
Karve Christopher Bradley D,
Gillette Nacet (3),
Tunney aluin,
Alcolado Glacial.

c5ebe8c3b65c8b335b0c1a209066822e.jpg

• I like it 5
Posted

Gillette Slim Twist

Astra blauw

DVH Kapperskwast

TOBS Sandalwood

Old Spice Bearglove

Nivea ASB

• I like it 4
Posted

Colonial General
Feather Professional
Yaqi Tuxedo marble colour 24mm
Cella
Balea Q10 Aftershave balsem

De General bevalt me steeds meer.
Een fijne dag.5386c4b35acdc65da4450af754e7b343.jpg

• I like it 7
Posted

@UnShaven Bedankt, daar was ik benieuwd naar. Heb je andere rozen zeep ter vergelijking?

Mijn sterkste geur is de Vulvix Old English Rose. Die is zeer krachtig, maar zo'n zachte crème en dat vind ik minder. De geur is echter explosief rozen.

• I like it 1
Posted

Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss,
Einseifer Wiener Duft,
Lord L6,
Gillette Rubie® Platinum Plus 9e x,
Proraso AS,
Kruidvat Comfort ASB,
Loris E-48 Cool Water.

SOTD_20190219.thumb.jpg.6c0b3e9eea9c38a161844774515f8b61.jpg

Kwast en zeep:
Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Einseifer Wiener Duft:
De Einseifer, een mooi hard zeepje, laat zich mooi opkloppen met de Shavemac. Laden kostte wel even wat tijd, maar vervolgens ontstond er een mooi vet schuim in de M keramiek kom. Genoeg voor 3 rondes. Dit schuim ontwikkelt zich tijdens het inzepen. Wordt steeds compacter / crèmiger. De kwast, een redelijk stevige, neemt niet al te veel zeep op, maar is prima om stevig op het gezicht te soppen.
Mesje en krabber:
De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 9e x gebruikt.
Het mesje leverde nog een prettige snit, maar heb wel mijn twijfels over nog een keer, dus belandde hij in de spaarpot. Wel na 9x! In de L6 zo'n idioten zekere combi, waarmee gewoon niets mis kan gaan, zolang je maar geen druk uitoefent, maar dat doe je toch ook niet?
Resultaat: BBS.
Tot slot: Afwerking met de standaard Proraso, die uitzonderlijk prettig gaat met de Wienerduft. Crèmpje van het Kruidtvat en extra luchtje van Loris (Coolwater).
Mooi fris zeperig gladde kop aan het begin van deze dag.

• I like it 5
Posted
Harkos schreef 11 minuten geleden:

@UnShaven Bedankt, daar was ik benieuwd naar. Heb je andere rozen zeep ter vergelijking?

Mijn sterkste geur is de Vulvix Old English Rose. Die is zeer krachtig, maar zo'n zachte crème en dat vind ik minder. De geur is echter explosief rozen.

Helaas geen andere rozen tot mijn beschikking. Deze vooral genomen om de KERKINH verzameling compleet te maken. De houtskool heb ik niet omdat ik het onzin vindt, het is namelijk al vervuilt in de zeep.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.