Jump to content

Recommended Posts

Posted

Soms houdt @merwtjeje iets onder de neus en dan kan je het weer niet laten liggen. Zoals deze Apollo. Het prachtige greepje valt op. De platte kop ook: de tanden buigen wat naar onder maar verder zijn onder- en bovenplaat plat. Eén tandje krom, da's een beetje jammer. Doosje ook geweldig: let op de ijzertjes op de hoeken om het geheel in t gareel te houden.

De vlakke kop en het lettertype doen me denken het is een Franse Apollo. De (geen idee of origineel) mesjes in het doosje echter zin Duits en ik ken geen Franse Apollo die gewone mesjes pakt, dus dan kijk je weer naar Solingen. Is het wellicht een missing link, om maar eens een goed hollandse uitdrukking te gebruiken?

DSC01760.JPG

DSC01761.JPG

DSC01762.JPG

DSC01763.JPG

DSC01764.JPG

DSC01765.JPG

DSC01766.JPG

DSC01768.JPG

DSC01769.JPG

DSC01770.JPG

• I like it 10
  • Thanks! 1
Posted

Één van de mooiste grepen onder een krabber ooit gezien die hiermee voor mij in dezelfde uitzonderlijke schoonheidscategorie valt als de Krect.

Alléén is de onderplaat wel zeer afwijkend van de mij bekende Apollo's dus misschien een zeer oud model ?

• I like it 1
Posted

Wat een prachtige greep! Erg mooi hoor, jammer van dat tandje, maar ja, het doet niet af van de esthetiek van dit exemplaar.

• I like it 1
Posted

Handvat is zwaar.

Ik denk vroege 20 mogelijk iets ouder. Dat is echter gebaseerd op gevoel, het feit dat de Gilette ABC krabbers gelijk mooie grepen hadden en de Fransen, wat ik toch denk dat dit is, wat achter liepen in de tijd.

• Thanks! 1