Jump to content

Coticule Unicot methode welke elektrische tape?

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Sorry een korte maar snelle vraag die ik hier in een topic plaats omdat ik er graag antwoord op zou hebben voor morgen. Omdat ik morgen naar het ziekenhuis zit waar ik mijn auto gratis kan parkeren bij een bouwmarkt. Alleen is het daar parkeren voor bezoekers, dus ik dacht dan koop ik er gelijk maar wat elektrische tape dan ben ik een bezoeker en kan ik de rest van het uur gratis blijven staan. En zal ik goedkoper uit-zijn dan dat ik hem in het ziekenhuis zit waar je per uur 2 euro 30 of zo betaald.

Dus beste scheerkameraden, welke elektrische tape is goed? Of kan ik in de winkel gewoon om elektrische tape vragen en zijn ze allemaal hetzelfde?

Posted

hallo,

zorg dat het gladde elektrische tape is. Sommige extra sterke tape heeft nylon erdoor geweeft, deze wil je niet hebben. Dat slijt snel op een coticule.

Welke tape je gebruikt maakt niet veel uit, maar zorg dat je altijd de zelfde gebruikt. Als je namelijk de volgende keer een andere tape gebruikt die bijv. minder dik is moet je eerst je bevel op nieuw zetten.

unicot is overigens de methode waarbij je tape gebruikt. Ik gebruik zelf de zwarte tesa van de verfafdeling van de gamma.

mvg stephan

ps. als je je mes wil beschermen tegen rug slijtage, dan zet je de bevel met 1 laag tape en de snede met 2 of 3 lagen tape. maar bezoek vooral coticule.be voor informatie over de verschillende vormen van slijpen op een coticule.

Posted

Als je tape gebruikt moet je dat blijven gebruiken bij iedere korrel en ook daarna als je je snede weer scherpt.

Anders krijg je een dubbele snede. Ook maar iets dat ik sinds kort weet hoor.http://theshaveden.com/forums/threads/honing-videos.5681/ ik geloof de voorlaatste of laatste video.