Ga naar inhoud
koenfucius

SvdD van 11 februari tot en met 17 februari

Aanbevolen reacties

WilcoRoos schreef 1 uur terug:

QShave Futur Clone (standje 2) 

Voskhod (4)

DScosmetic Syntheet

Proraso Green Pre-shave 

Stirling Iced Coffee

Pinaud Lime Sec Cologne

De Qshave is erg mild in stand 2, helaas is de audio feedback wel bijna weg in deze stand. Daar staat tegenover dat ie mijn beschadigde huid niet nog meer irriteerde, en een makkelijke drie gangen beurt toeliet, BBS was het eind resultaat, veel beter als verwacht :-) 

Wat betreft de vreemde combinatie van zeep en aftershave, ik was gefascineerd door deze bruinige zeep die naar Haagse Hopjes ruikt (in mijn neus) en niet naar koffie, prima schuim, prima glij vermogen, en een heel vreemde geur eenmaal opgebracht, ergens tussen oude koffie en een goede reep Melk Chocolade in. De Iced factor was aangenaam versterkt door de Proraso preshave, een uitstekende combi als je van Menthol houd. 

Met enige aarzeling de (random gegrepen) Cologne aangebracht, ik ben geen fan van citroengeur als solo ganger.

Verbazing was het gevolg, na eerst om de oren te zijn geslagen met een flinke tas vol citroenen, zakte de citroenstorm tot een prachtige combinatie met de zoete noten uit de koffie zeep, om een heerlijk eindresultaat te brengen, wat een excellent begin van de dag!

Koffie en citroen, wie had dat kunnen denken 😁

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze week ga ik de Muhle sea buckthorn inzetten als werkzeepje na de hele week(!) geteerd te kunnen hebben op een MDC Rose sample. Ik moet erbij zeggen, de rozengeur verveelt niet, en ruikt heel natuurlijk. Ook mijn vrouw was het daarmee eens. Maar voor nu over op de duindoornen. Fijne zondag!

• Muhle sea buckthorn
  • Stirling orange chill ASB
  • Omega varkenskwast no 48
  • Merkur 24c
  • Lord Super stainless
  • Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerkwast: Proraso

Scheercrème: Proraso blauw

Krabber: Schick Krona

Mesje: Kai (1)

AS: Proraso groen

Geïnspireerd door @Edsel  heb ik mijn Krona weer eens gepakt. Met Kai mesje is deze wel wat agressiever dan ik gewend ben maar het blijft een fijn apparaat.

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,
D.R. Harris Lavender,
Gillette Tech,
Gillette Rubie® Platinum Plus 7e x,
L.T. Piver lotion Lavande,
Kruidvat Comfort ASB,
Panier & Sens Lavanda EdT.

SOTD_20190217.thumb.jpg.7e37397610cc9515964740d58812e36f.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en D.R. Harris Lavender:
Daar we een ontbijtje gepland hadden met kinderen en kleikinderen bij onze favoriete watermolen net over de grens in Duitsland vanmorgen niet alle tijd en rust voor een zondagse scheerbeurt. Dat neemt niet weg, dat het geen goede kan worden. D.R. Harris Lavender met een Tuxedo is gegarandeerd goed schuim. Opgeklopt in de voorverwarmde M keramiek kom is dit een mediterrane streling voor de nasale geur receptoren.
Mesje en krabber:
De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 7e x gebruikt.
De Rubie is de 7e x weer een robijntje! Omdat het vlot moest gaan met de Gillette Tech een no-nonsense combi gemaakt en krabben maar. Daar kan niks mis mee gaan, terwijl ik toch lekker glad word.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Piver mocht een lekker luchtje maken, Kruidvat ASB heeft ook een geurtje, die aardig in de lijn past, vervolgens nog een puf Panier & Sens Lavanda EdT en weer helemaal blij.

• Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor het eerst sinds drie weken weer eens een fatsoenlijke scheerbeurt.

Moest de afgelopen drie weken de schoolbanken in om weer bij/her geschoold  te worden. Grootste gedeelte bestond uit schei en natuurkunde dus dat was bikkelen.

Vijf uur mijn bed uit.   9 uur in de schoolbanken . Naar huis om in een half uurtje te  eten , douchen en scheren en dan weer vier uur thuis studie.  Mijn scheerbeurten deed ik onder de douch.   Drie weken lang scheermes :  match 3.  zeep : shampoo en AS balm  nivea men. Hier werd ik niet blij van.

Was na drie weken te gaar om nog een pap te kunnen zeggen en zag de stofzuiger aan voor mijn hond.🐕

Maar niet getreurd . 7 februari was ik jarig ( 26 . Of was het nou omgedraaid😉) en veel fijne scheer spulletjes gekregen  , + een aardig bedragje om te besteden aan scheerspullen.  Topper voor mij was de davidoff cool water , waar mijn vrouw mij mee verwende.  ( stond al een vet half jaar op mijn verlanglijstje)

Geschoren met het open mes , de kaufmann . Scherp maar toch uiterst comfortabel.

Kwast : Yaqui 24 mm synteet.

Zeep : De overheerlijke Stirling  executive man.

Afgerond met geurloze balsem en als klap op de vuurpijl , kers op de taart , kortom superlatieven schieten mij te kort.

Die overheerlijke Davidoff.🙂

Ik ben nu weer helemaal het heertje.🤴

WP_20190217_10_59_57_Pro.jpg

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20190217.

FyNvhPm.jpg

M Keramiek / APShaveCo SynBad.
Czech&Speake "Oxford&Cambridge" scheerzeep (monster).
Seygus "Zeppelin" V.2 (gap 0.7 mm) / Stork "Taipan" greep (5).
Kai Stainless (7).
Novaya Zarya "Russian Lavender" EdC.

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren door onverwachte (hoewel wat is op dit moment onverwacht) omstandigheden weer de scheerbeurt moeten overslaan maar vandaag was daar de tijd en rust om het uiterlijk weer te fatsoeneren.

En omdat de lente weer in het land is mochten de menthol citroentjes van Mama Bears met haar frisse odeur de badkamer plezieren. De Shavemac 26 mm. DO1 Silvertip blijft een topper van formaar en wat is het toch fijn dat dit soort heerlijke dassenkwasten nog gemaakt worden.

En als het schuim van de MB zeep over Prep pre-shave wordt gedrapeerd dan heb je dan een fraaie en vooral heerlijk verzorgende glijlaag die ook nog eens licht verkoeld.

De Charcoal Level 2 met het Rapira mesje 4x had weer geen enkele moeite met de stoppels en nu al bedacht dat we morgen weer een echt topmesje oftewel de Gillette Nacet in deze krabber zullen plaatsen.

De afwerking met de Citroen aftershave is prettig en de heerlijke ook nog koelende  balm van Lea het toetje, helaas is de laatste nu op maar allá de zon schijnt en we hebben nog een tube op voorraad.

image.jpeg

• Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bartmen schreef 4 uur geleden:

@UnShaven voskhod werkt goed in de fatip vind ik altijd

Ik vindt de voskhod na twee scheurbeurten wat ruwer scheren en de kans op bloedpuntjes nemen ook toe. Aangezien ik voor comfortabel ga gaan ze meestal na twee of drie beurten weg. Nog een nadeel is dat de kwaliteit van de mesjes nogal wisselt. Overigens is de Astra groen ook een heel fijn mesje.

Aangezien ik de piccolo mark 1 heb heb ik afgelopen week de mark 2 besteld, piccolo en grande. Eens kijken wat het verschil is. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ben ik met je eens. De voskhod zit idd verschil in .  Twee of drie keer is de max.  Astra groen heb ik een tijdje niet meer mee geschoren. Misschien ook nog wel een optie. Bedankt 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ph0real schreef 5 uur geleden:

Koffie en citroen, wie had dat kunnen denken 😁

Err, Limoen zoals Hans me net even melde, niet goed gelezen dus van mijn persoontje, tja, testen gebeurt dan ook des ochtends op het moment dat de enige koffie op mijn wangen ipv in mijn slokdarm waar het hoort verbleef..

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shavemac Shaving Society LE2018/Jungle Moss/24/50/fan/Silvertip

Dendi - Fidel

Almaz (t)

Voskhod (3)

Tuney aluin

Oosterse scheerbeurt heden. De Duitse (ligt ten oosten van ons) Shavemac met zn Chinees (nog verder naar het oosten van ons) dassenhaar maakte een mooi romig schuim van het Servische (ex-oostblok, fout in de Joegoslavische burgeroorlog) scheerzeep, die overigens heel aangenaam zepig met wat verse tabaknoten ruikt. De Almaz, van voormalig Sowjet Unie, zijnde Oostblok, is een kromme die het in tegenstelling tot eerdere Russische krommen wél uitstekend doet. Met de Russische (dat is Poetinland) Voskhod een combinatie die me probleemloos strakglad achterliet, en onder de indruk ook nog. Toppertje dit, godverdomme nou.

De Tunney is een beetje een vreemde eend in de bijt: Purmerend lig nu niet direct in het oosten. Daarentegen zit er geen plastic voetje aan, dus levert mijn aluin Boyan Slat (half Kroaat, is oostblok) geen extra werk op.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.