Ga naar inhoud
WilcoRoos

Verslag AS & EDT testers

Aanbevolen reacties

Bij Dutchshavings komen ze hun klanten echt tegemoet, vele Aftershaves en Eau de toilette zijn, voor niet te veel, als testers beschikbaar. Aangezien ik graag passende geuren bij mijn zepen heb, en eens wat anders wil als mijn jaren lange dagelijkse kost van Aramis Clasic & (jemig wat is de naam, nummer van mijn favoriete nou ook al weer geworden?) Rituals AS, die met houttonen.

Dus een heel kluitje besteld, en binnen gekregen.

Ik heb er maar even een lijstje van gemaakt en zal voor het gemak, vermaak en ook ter ondersteuning van mijn krakkemikkige geheugen, mijn bevindingen voor elke tester toevoegen. Natuurlijk als gewoonlijk UEKAZ, en ik beoordeel ze dan ook naar mijn eigen voorkeuren.

Ik pak er elke dag 1 (random) uit de zak waar ik de testers ingedaan heb.

Tester L.t Piver Cologne des Princes 10ml
Tester Alpa Chypre Cologne 10 ml

- Tja, een beetje raar verhaal, sta ik gisteravond dus in de douche met de zak testertjes, en zeg ik tegen mijn vrouw, pak jij er één, doet ze dat, maakt hem open, ruikt en zegt ah, die neem ik, dat is een vrouwen luchtje.. 😱 

Ehh, even gesnuffeld, en ze had wel een punt, zoetig en bloemig, niet erg aanwezig, een ietwat merkwaardige uitkomst dit 😄

Tester Alpa Fougére Eau de Cologne 10ml
Tester Alpa Eau de Cologne 10 ml-groen

- Veel citrus noten zijn te bespeuren in deze geur, ergens tussen citroen en sinaasappel in, met een achtergrond die ruikt naar de binnenkant van een zak pepermunt die leeg is. al is die geur na enige minuten vervlogen, wat blijft doet me aan van die ouderwetse harde zuurtjes denken, een zoet-zuur luchtje dat niet onaangenaam is ik heb een dergelijke geur wel eens bij de kapper opgespoten gekregen (maar het is geen barbershop geur), prettige geur, maar absoluut geen Hallelujah zingend koor van engelen op de achtergrond. ;-)

Tester Alpa Windsor After Shave 10 ml-Blauw.
Tester Lustray Spice After Shave 10ml

- Na het Shanghaiing van het vorige monster dus meteen maar een andere genomen, Spice, en in de ochtend zonder scheerbeurt (de Feather heeft mijn huid teveel toegetakeld om het aan te durven) gebruikt. Als je van Spice, zeg maar de 'Old Spice' van weleer houd, zit je met deze goed, op dit moment (10 minuten na aanbrengen) ervaar ik kruidnagel plenty, alsof iemand al mijn zakken gevuld heeft met zijn oude voorraad hele kruidnagel, en daarna de holle ruimtes gevuld heeft met gemalen kruidnagel. 

Aanwezig is niet eens het goede woord, 'In your Face' zouden de Engelstaligen zeggen, ik ga zo de deur uit, en ben benieuwd hoe hij zig de rest van de dag houd :-)

Na een uur of 2 was het een stuk milder, na 4 uur nog aanwezig, na 6 uur grotendeels weg, een prima luchtje, al is ie wel erg eenduidig, maar ja, je klaagt bij sinaasappel ook niet dat ie alleen naar sinaasappel ruikt ;-)

Tester Pinaud Lime Sec Cologne 10ml

- Ik had gisteren besloten de Stirling Iced Coffee te gaan testen als zeep, en als zodanig was ik ietwat ontstemd om bij de 'random uit de zak getrokken' roulette juist deze geur te hebben getroffen, combineert dat wel?

Met enige aarzeling de Cologne aangebracht, ik had bedenkingen over de mogelijke combinatie.

Verbazing was het gevolg, na eerst om de oren te zijn geslagen met een flinke tas vol limoenen, zakte de limoenstorm tot een prachtige combinatie met de zoete noten uit de koffie zeep, om een heerlijk eindresultaat te brengen, wat een excellent begin van de dag!

Ik zal deze Cologne nog een 'run' gunnen, maar dan later met een andere zeep, kijken hoe hij zich gedraagt, en wat het eindresultaat is als de grondnoten anders zijn..

Tester Draggon Noir Eau de Toilette 10 ml

- Moeilijk te omschrijven, ruikbare citrus noten, een hint zoet, maar geen zoetigheid, kruidig, maar geen 'Spice' en wat hout noten op de achtergrond. Best wel aanwezig, maar de tijd moet leren hoe lang dat volhoud. Erg lekker, en een prima combi met Sharp Dressed Man, al word die op het moment wel weggeblazen, het eerste karakter na aanbrengen is een beetje standje 11, maar op een goede manier.

Tester Acqua Colonia Mandarine&Cardamom-10ml

- Ohh, Bingo, was mijn eerste gedachte, een heerlijke diepe Mandarijnen geur met een aangename kruidige achtergrond, de mandarijntjes vervliegen van 'net gepeld' tot nog aanwezig, en de 'Spice' geur neemt het meer over als hoofdnoot. Helemaal geweldig, kleine kink in de kabel, mijn wederhelft vind de geur niets :-( Ik zit nu wat later op de bank nog steeds te genieten van de rijke geur, ik denk dat ik in de nabije toekomst toch eens kijk of ik een flesje van deze aan mijn bescheiden collectie kan toevoegen.

Tester 4711 Acqua Colonia Lemon&Ginger-10ml

- Jammer dat de Ginger geur na enige minuten vervliegt, wat overblijft is een in mijn neus erg aanwezige op Dubro-Citroen lijkende geur, niet iets waar ik warm voor loop. Wel veel aanweziger en duidelijker, maar ook chemischer als de Speick scheerzeep geur die meer naar natuurlijke citroen ruikt.

Tester 4711 Acqua Colonia Blood Orange&Basil-10ml

- Dit is er een waar ik kort over kan zijn, de Blood Orange is na enige secondes vervlogen, de Basil niet aanwezig, een wat 'Barbershop' -achtige restgeur, niet sterk, en veel van de citrus tonen missend van de meeste Barbershop varianten (dus niet verfrissend), jammer, de eerste directe indruk was geweldig.

- Een tweede poging onderstreepte mijn eerste ervaring, de appeltjes van oranje zie je net nog in een Ferrari in de verte wegscheuren, de basilicum komt de grond niet uit, en hij combineert echt niet goed met de Iced Coffee en dus mogelijk ook niet met andere zeep geuren die een 'anders als normaal' geur patroon hebben UEKAZ.

Tester 4711 Acqua Colonia Vetyver&Bergamot-10ml

- Deze is een stuk moeilijker te plaatsen, een behoorlijk aanwezige prettige geur, warme geur noten, en thee en citrus zijn vaag aanwezig. Het geheel van de geur ontsnapt mijn omschrijf kennis ik ruik nog andere zaken, maar kan er werkelijk geen label aan hangen. Na 2 uur was de geur nog merkbaar aanwezig, niet onaangenaam, en niet te sterk, zelfs de welbekende 'Ziekenhuislucht' kon de geur niet verdrijven (al ruiken ziekenhuizen gelukkig niet zo erg meer als vroeger het geval was), halverwege de dag was ie weg, geen spoor meer van te bekennen. Geen slechte geur, maar ook geen 'die ga ik aankopen' reactie (die ik bij de mandarijnen wel degelijk had) ;-) 

Tester 4711 Acqua Colonia Red Apple&Chili-10ml

- Ik was erg nieuwsgierig naar deze toen ik hem s'avonds uit de zak haalde, en vanmorgen na het scheren dus ruim gebruikt, met hoge verwachtingen. Tja, Ik kan van deze geur geen Appels maken, en de Chili is al helemaal nergens te bekennen, de hoofdtonen zijn zoet. Het is nu enige tijd na het aanbrengen overgegaan naar een aanwezige geur, maar ehm, wat vreemd, ik had vroeger een soort figuurzaagje waar je stroom op zette om schuimplastic mee te snijden, de geur als je er mee bezig bent, maar dan zwakker. Niet heel erg onaangenaam, maar zeker niet wat ik verwacht had gezien het label, wel aanwezig is onder de sterkere geur die ik net noemde een lichte citrus noot, misschien dat die rode appels zurig zijn, ik heb het label ten slotte niet bedacht ;-) 

Komische voetnoot in deze, jawel mijn vrouw vind deze 'erg lekker' 😱😄

Superli 37 mini Ice Tonic-20ml

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tester 4711 Acqua Colonia Red Apple&Chili-10ml

- Ik was erg nieuwsgierig naar deze toen ik hem s'avonds uit de zak haalde, en vanmorgen na het scheren dus ruim gebruikt, met hoge verwachtingen. Tja, Ik kan van deze geur geen Appels maken, en de Chili is al helemaal nergens te bekennen, de hoofdtonen zijn zoet. Het is nu enige tijd na het aanbrengen overgegaan naar een aanwezige geur, maar ehm, wat vreemd, ik had vroeger een soort figuurzaagje waar je stroom op zette om schuimplastic mee te snijden, de geur als je er mee bezig bent, maar dan zwakker. Niet heel erg onaangenaam, maar zeker niet wat ik verwacht had gezien het label, wel aanwezig is onder de sterkere geur die ik net noemde een lichte citrus noot, misschien dat die rode appels zurig zijn, ik heb het label ten slotte niet bedacht  

Tja, en dan vindt mijn vrouw deze natuurlijk wel lekker ruiken...

aangepast door WilcoRoos
  • Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WilcoRoos schreef op 9-2-2019 om 09:22:

Jammer dat de Ginger geur na enige minuten vervliegt, wat overblijft is een in mijn neus erg aanwezige op Dubro-Citroen lijkende geur, niet iets waar ik warm voor loop. Wel veel aanweziger en duidelijker als de Speick scheerzeep geur.

Gember. De associatie Dubro - Speick begrijp ik niet helemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4711 Acqua Colonia Vetyver&Bergamot

Deze is een stuk moeilijker te plaatsen, een behoorlijk aanwezige prettige geur, warme geur noten, en thee en citrus zijn vaag aanwezig. Het geheel van de geur ontsnapt mijn omschrijf kennis ik ruik nog andere zaken, maar kan er werkelijk geen label aan hangen. Na 2 uur was de geur nog merkbaar aanwezig, niet onaangenaam, en niet te sterk, zelfs de welbekende 'Ziekenhuislucht' kon de geur niet verdrijven (al ruiken ziekenhuizen gelukkig niet zo erg meer als vroeger het geval was), halverwege de dag was ie weg, geen spoor meer van te bekennen. Geen slechte geur, maar ook geen 'die ga ik aankopen' reactie (die ik bij de mandarijnen wel degelijk had) ;-)

aangepast door WilcoRoos
Tekst compleet gemaakt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 18 minuten geleden:

Gember. De associatie Dubro - Speick begrijp ik niet helemaal.

Dubro Citroen, enkel geldend voor de genoemde AS = chemisch citroen, Speick heeft als enige geur citroen, ik melde juist dat de Speick geur (al vind ik die niet lekker) hier niet op lijkt, die heeft een natuurlijker citroen lucht. Na herlezing stukje ietwat aangepast om dat duidelijker te maken, waarna ik nog steeds een éénmalig gebruikte pot Speick heb staan, die ik nooit meer ga gebruiken, tja..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank. Ik realiseer me bovendien dat we hier over watertjes lullen terwijl mijn Speickervaring, zeer positief overigens, zich beperkt tot de scheerstick. Appels met dubro dus, in dit geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alpa Chypre Cologne

- Tja, een beetje raar verhaal, sta ik gisteravond dus in de douche met de zak testertjes, en zeg ik tegen mijn vrouw, pak jij er één, doet ze dat, maakt hem open, ruikt en zegt ah, die neem ik, dat is een vrouwen luchtje.. 😱

Ehh, even gesnuffeld, en ze had wel een punt, zoetig en bloemig, niet erg aanwezig, een ietwat merkwaardige uitkomst dit 😄

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lustray Spice After Shave

- Na het Shanghaiing van het vorige monster dus meteen maar een andere genomen, Spice, en in de ochtend zonder scheerbeurt (de Feather heeft mijn huid teveel toegetakeld om het aan te durven) gebruikt. Als je van Spice, zeg maar de 'Old Spice' van weleer houd, zit je met deze goed, op dit moment (10 minuten na aanbrengen) ervaar ik kruidnagel plenty, alsof iemand al mijn zakken gevuld heeft met zijn oude voorraad hele kruidnagel, en daarna de holle ruimtes gevuld heeft met gemalen kruidnagel. 

Aanwezig is niet eens het goede woord, 'In your Face' zouden de Engelstaligen zeggen, ik ga zo de deur uit, en ben benieuwd hoe hij zich de rest van de dag houd :-)

Na een uur of 2 was het een stuk milder, na 4 uur nog aanwezig, na 6 uur grotendeels weg, een prima luchtje, al is ie wel erg eenduidig, maar ja, je klaagt bij sinaasappel ook niet dat ie alleen naar sinaasappel ruikt ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4711 Acqua Colonia Blood Orange&Basil

- Dit is er een waar ik kort over kan zijn, de Blood Orange is na enige secondes vervlogen, de Basil niet aanwezig, een wat 'Barbershop' -achtige restgeur, niet sterk, en veel van de citrus tonen missend van de meeste Barbershop varianten (dus niet verfrissend), jammer, de eerste directe indruk was geweldig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alpa Eau de Cologne -groen

- Veel citrus noten, ergens tussen citroen en sinaasappel in, met een achtergrond die ruikt naar de binnenkant van een zak pepermunt die leeg is. al is die geur na enige minuten vervlogen, wat blijft doet me aan van die ouderwetse harde zuurtjes denken, een zoet-zuur luchtje dat niet onaangenaam is ik heb een dergelijke geur wel eens bij de kapper opgespoten gekregen (maar het is geen barbershop geur), prettige geur, maar absoluut geen Hallelujah zingend koor van engelen op de achtergrond. ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pinaud Lime Sec Cologne

- Ik had gisteren besloten de Stirling Iced Coffee te gaan testen als zeep, en als zodanig was ik ietwat ontstemd om bij de 'random uit de zak getrokken' roulette juist deze geur te hebben getroffen, combineert dat wel?

Met enige aarzeling de Cologne aangebracht, ik ben geen fan van citroengeur als solo ganger, geen idee of dat voor limoen ook opging.

Verbazing was het gevolg, na eerst om de oren te zijn geslagen met een flinke tas vol citroenen limoenen, zakte de citroen limoenstorm tot een prachtige combinatie met de zoete noten uit de koffie zeep, om een heerlijk eindresultaat te brengen, wat een excellent begin van de dag!

Ik zal deze Cologne nog een run gunnen, maar dan later met een andere zeep, kijken hoe hij zich gedraagt, en wat het eindresultaat is als de grondnoten anders zijn.  Ha, gelukkig waarschuwde @Hanskoning me nog net op tijd, Lime, not Lemon, dus mijn vooroordeel is nog intact.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 3 uur geleden:

Hoeft niet Wilco "lime" is tenslotte geen citroen maar limoen. xD

[Slaakt diepe zucht van opluchting] Gelukkig maar, ik was al bang dat ik mijn vooroordeel moest laten varen 😜 Ik zal de tekst aanpassen..

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Draggon Noir Eau de Toilette

- Moeilijk te omschrijven, ruikbare citrus noten, een hint zoet, maar geen zoetigheid, kruidig, maar geen 'Spice' en wat hout noten op de achtergrond. Best wel aanwezig, maar de tijd moet leren hoe lang dat volhoud. Erg lekker, en een prima combi met Sharp Dressed Man, al word die op het moment wel weggeblazen, het eerste karakter na aanbrengen is een beetje standje 11, maar op een goede manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.