WilcoRoos Posted February 9, 2019 Posted February 9, 2019 Bij Dutchshavings komen ze hun klanten echt tegemoet, vele Aftershaves en Eau de toilette zijn, voor niet te veel, als testers beschikbaar. Aangezien ik graag passende geuren bij mijn zepen heb, en eens wat anders wil als mijn jaren lange dagelijkse kost van Aramis Clasic & (jemig wat is de naam, nummer van mijn favoriete nou ook al weer geworden?) Rituals AS, die met houttonen. Dus een heel kluitje besteld, en binnen gekregen. Ik heb er maar even een lijstje van gemaakt en zal voor het gemak, vermaak en ook ter ondersteuning van mijn krakkemikkige geheugen, mijn bevindingen voor elke tester toevoegen. Natuurlijk als gewoonlijk UEKAZ, en ik beoordeel ze dan ook naar mijn eigen voorkeuren. Ik pak er elke dag 1 (random) uit de zak waar ik de testers ingedaan heb. Tester L.t Piver Cologne des Princes 10ml ***** - Ok, deze komt binnen, wat citrus noten bij het aanbrengen en heel sterk de geur van vers gemalen zwarte peper, lekker! De zinnenprikkelende geur is na een minuut of 15 weg, en wat zwoelere citrus-noten zijn nu herkenbaar met een licht kruidige achtergrond, nog steeds erg lekker. Eens kijken wat nu echt de ingrediënten zijn, ik ben benieuwd hoe ze aan die prikkelende gemalen peper geur komen. "Met de geuren van citrus,orange en limoenen vermengt met de kruidige ingrediënten van bergamot,tarragon en mint." ? Ja die citrus is wel duidelijk, maar bergamot en tarragon had ik er niet uit gehaald, ook de mint niet, tja UEKAZ duidelijk. De start geur is echt heel goed, ik vind het een echte aanrader. Na hem nog een keer gebruikt te hebben, wil ik deze absoluut aanschaffen, een top geur! Tester Alpa Chypre Cologne 10 ml ** - Tja, een beetje raar verhaal, sta ik gisteravond dus in de douche met de zak testertjes, en zeg ik tegen mijn vrouw, pak jij er één, doet ze dat, maakt hem open, ruikt en zegt ah, die neem ik, dat is een vrouwen luchtje.. ? Ehh, even gesnuffeld, en ze had wel een punt, zoetig en bloemig, niet erg aanwezig, een ietwat merkwaardige uitkomst dit ? Tester Alpa Fougére Eau de Cologne 10ml - De eennalaatste al weer, de omschrijving: "Een boeket van varens,lavendel.boommos,eikenmos en coumarin in stijl van de jaren 40." De lavendel ruik je inderdaad, erg bloemig, heel even, na 10 minuten is het meeste weg, nu een uur later is de geur voor mij niet meer herkenbaar op geen enkele manier. Geen aanrader wat mij betreft vanuit mijn optiek, ik heb liever geuren die ik minimaal een uur later nog bespeur. Ik had deze expres ook op de bovenkant van mijn hand gespoten om later nog eens te ruiken, maar ook daar is de geur weg. Goed nu waren ook mijn eerste impressies niet positief, te zoet en te bloemig voor mijn smaak (al snap ik de zoet niet als ik naar de omschrijving kijk) maar ik vind toch echt dat een geurtje in welke vorm dan ook minimaal een uur bespeurbaar moet zijn in de een of andere vorm, en daar faalt deze. Tester Alpa Eau de Cologne 10 ml-groen *** - Veel citrus noten zijn te bespeuren in deze geur, ergens tussen citroen en sinaasappel in, met een achtergrond die ruikt naar de binnenkant van een zak pepermunt die leeg is. al is die geur na enige minuten vervlogen, wat blijft doet me aan van die ouderwetse harde zuurtjes denken, een zoet-zuur luchtje dat niet onaangenaam is ik heb een dergelijke geur wel eens bij de kapper opgespoten gekregen (maar het is geen barbershop geur), prettige geur, maar absoluut geen Hallelujah zingend koor van engelen op de achtergrond. Tester Alpa Windsor After Shave 10 ml-Blauw. ** - Volgens de makers: The Windsor smells woody,soapy-fresh, with menthol, brandy and bay leafs. Maar ik bespeur geen hout of menthol, laat staan brandy of bay leaves. Mijn vrouw heeft een volgende beschrijving, 'van die witte bloemetjes'. Tja, nu volg een associatiespel dat ik jullie zal besparen, maar we kwamen uit bij Seringen (ah, ja, witte bloemetjes, natuurlijk), dat kunnen de rest geuren van de EVE van vanochtend zijn (narcis en lavendel), maar dan zou de AS dus geurloos wezen?? Ik geef m morgen nog een kans, misschien is er wel wat met het sampletje? Tester Lustray Spice After Shave 10ml **** - Na het Shanghaiing van het vorige monster dus meteen maar een andere genomen, Spice, en in de ochtend zonder scheerbeurt (de Feather heeft mijn huid teveel toegetakeld om het aan te durven) gebruikt. Als je van Spice, zeg maar de 'Old Spice' van weleer houd, zit je met deze goed, op dit moment (10 minuten na aanbrengen) ervaar ik kruidnagel plenty, alsof iemand al mijn zakken gevuld heeft met zijn oude voorraad hele kruidnagel, en daarna de holle ruimtes gevuld heeft met gemalen kruidnagel. Aanwezig is niet eens het goede woord, 'In your Face' zouden de Engelstaligen zeggen, ik ga zo de deur uit, en ben benieuwd hoe hij zig de rest van de dag houd Na een uur of 2 was het een stuk milder, na 4 uur nog aanwezig, na 6 uur grotendeels weg, een prima luchtje, al is ie wel erg eenduidig, maar ja, je klaagt bij sinaasappel ook niet dat ie alleen naar sinaasappel ruikt Zou wel eens op mijn aankoop lijstje kunnen verschijnen. Tester Pinaud Lime Sec Cologne 10ml **** - Ik had gisteren besloten de Stirling Iced Coffee te gaan testen als zeep, en als zodanig was ik ietwat ontstemd om bij de 'random uit de zak getrokken' roulette juist deze geur te hebben getroffen, combineert dat wel? Met enige aarzeling de Cologne aangebracht, ik had bedenkingen over de mogelijke combinatie. Verbazing was het gevolg, na eerst om de oren te zijn geslagen met een flinke tas vol limoenen, zakte de limoenstorm tot een prachtige combinatie met de zoete noten uit de koffie zeep, om een heerlijk eindresultaat te brengen, wat een excellent begin van de dag! Ik zal deze Cologne nog een 'run' gunnen, maar dan later met een andere zeep, kijken hoe hij zich gedraagt, en wat het eindresultaat is als de grondnoten anders zijn.. Tester Draggon Noir Eau de Toilette 10 ml ***** - Moeilijk te omschrijven, ruikbare citrus noten, een hint zoet, maar geen zoetigheid, kruidig, maar geen 'Spice' en wat hout noten op de achtergrond. Best wel aanwezig, maar de tijd moet leren hoe lang dat volhoud. Erg lekker, en een prima combi met Sharp Dressed Man, al word die op het moment wel weggeblazen, het eerste karakter na aanbrengen is een beetje standje 11, maar op een goede manier. Ook deze nogmaals geprobeerd, wow, lekker luchtje, gaat ook bij de tweede test uitstekend samen met de 'Sharp Dressed Man' zeep van Stirling en bv. de aftershave Balm 'Sailors Blend' van Van der Lovett. Deze komt op mijn 'aanschaffen' lijstje Tester Acqua Colonia Mandarine&Cardamom-10ml ***** - Ohh, Bingo, was mijn eerste gedachte, een heerlijke diepe Mandarijnen geur met een aangename kruidige achtergrond, de mandarijntjes vervliegen van 'net gepeld' tot nog aanwezig, en de 'Spice' geur neemt het meer over als hoofdnoot. Helemaal geweldig, kleine kink in de kabel, mijn wederhelft vind de geur niets Ik zit nu wat later op de bank nog steeds te genieten van de rijke geur, ik denk dat ik in de nabije toekomst toch eens kijk of ik een flesje van deze aan mijn bescheiden collectie kan toevoegen. Ook een tweede gebruik was overtuigend, zo jammer dat de mandarijntjes verdwijnen, maar het overgebleven geurbeeld blijft lekker lang hangen! Ook op mijn 'aanschaffen' lijstje. Tester 4711 Acqua Colonia Lemon&Ginger-10ml * - Jammer dat de Ginger geur na enige minuten vervliegt, wat overblijft is een in mijn neus erg aanwezige op Dubro-Citroen lijkende geur, niet iets waar ik warm voor loop. Wel veel aanweziger en duidelijker, maar ook chemischer als de Speick scheerzeep geur die meer naar natuurlijke citroen ruikt. Tester 4711 Acqua Colonia Blood Orange&Basil-10ml ** - Dit is er een waar ik kort over kan zijn, de Blood Orange is na enige secondes vervlogen, de Basil niet aanwezig, een wat 'Barbershop' -achtige restgeur, niet sterk, en veel van de citrus tonen missend van de meeste Barbershop varianten (dus niet verfrissend), jammer, de eerste directe indruk was geweldig. - Een tweede poging onderstreepte mijn eerste ervaring, de appeltjes van oranje zie je net nog in een Ferrari in de verte wegscheuren, de basilicum komt de grond niet uit, en hij combineert echt niet goed met de Iced Coffee en dus mogelijk ook niet met andere zeep geuren die een 'anders als normaal' geur patroon hebben UEKAZ. Tester 4711 Acqua Colonia Vetyver&Bergamot-10ml *** - Deze is een stuk moeilijker te plaatsen, een behoorlijk aanwezige prettige geur, warme geur noten, en thee en citrus zijn vaag aanwezig. Het geheel van de geur ontsnapt mijn omschrijf kennis ik ruik nog andere zaken, maar kan er werkelijk geen label aan hangen. Na 2 uur was de geur nog merkbaar aanwezig, niet onaangenaam, en niet te sterk, zelfs de welbekende 'Ziekenhuislucht' kon de geur niet verdrijven (al ruiken ziekenhuizen gelukkig niet zo erg meer als vroeger het geval was), halverwege de dag was ie weg, geen spoor meer van te bekennen. Geen slechte geur, maar ook geen 'die ga ik aankopen' reactie (die ik bij de mandarijnen wel degelijk had) Tester 4711 Acqua Colonia Red Apple&Chili-10ml * - Ik was erg nieuwsgierig naar deze toen ik hem s'avonds uit de zak haalde, en vanmorgen na het scheren dus ruim gebruikt, met hoge verwachtingen. Tja, Ik kan van deze geur geen Appels maken, en de Chili is al helemaal nergens te bekennen, de hoofdtonen zijn zoet. Het is nu enige tijd na het aanbrengen overgegaan naar een aanwezige geur, maar ehm, wat vreemd, ik had vroeger een soort figuurzaagje waar je stroom op zette om schuimplastic mee te snijden, de geur als je er mee bezig bent, maar dan zwakker. Niet heel erg onaangenaam, maar zeker niet wat ik verwacht had gezien het label, wel aanwezig is onder de sterkere geur die ik net noemde een lichte citrus noot, misschien dat die rode appels zurig zijn, ik heb het label ten slotte niet bedacht Komische voetnoot in deze, jawel mijn vrouw vind deze 'erg lekker' ?? Superli 37 mini Ice Tonic-20ml ***** - Tja, trillende handen, neen, niet vanwege de laatste test van de geurtjes (hoewel ik het jammer vind aan het einde van deze ontdekkingsreis te komen) maar gewoon omdat ik dat regelmatig mee mag maken, waarom is dit relevant hoor ik jullie nu vragen? Wel, klein flesje met inhoud uitschenken in je open hand, een klein scheutje maar (je ziet hem al aankomen?) Yup, plons, 1/4 van het 20ml flesje, dus snel aangebracht op nek, kin, en ach waarom niet op het kortgeschoren bolletje... Frisse menthol geur, met een achtergrond van een Eau de Toilette (wat dat dan ook moge betekenen) aan mijn hoela, de tranen lopen over mijn wangen, de 'ijsdampen' zijn zo heftig dat mijn neus gaat lopen, mijn ogen tranen en mijn scalp en kinnebak tintelen. Lichtjaren voorbij de Proraso Green Preshave frisse bries, wow, ik weet niet of ik hier klaar voor ben! Wakker ben ik wel, zoveel mag gezegd worden. De badkamer moet ik maar gaan luchten, een deel is in de gootsteen gekomen, en mijn echtgenote is geen uitgesproken fan van het menthol gebeuren (rare mensen heb je toch) en misschien moet ik zelf ook even een blokje omgaan en alle lokale ongedierte op de vlucht drijven met de dampen die van mij af vallen. Mijn katten zijn duidelijk geen fan van de lucht, de meest aanhalige van het stel wilde een kopje komen geven en deinsde achteruit, ze zitten op twee na nu op de patio boos door het raam naar me te kijken, en de andere twee zijn naar boven gevlucht. Nu een kwartier later tranen mijn ogen iets minder, laten we zeggen dat ie in ongeoefende hand gevaarlijk dicht in de buurt komt van een 'weapons grade' menthol product Ga ik hem kopen? Nee, ik vind de restgeur te veel naar oude mannen ruiken [duikt voor de overvliegende inkoppertjes] ? Ik denk het wel, die 'oude mannen geur' was enkel direct na het wegwapperen van de menthol orkaan, kan ook trauma van mijn reuk orgaan zijn geweest opmerkelijk was dat ie avonds nog steeds te ruiken was, kijk dat is uithoudingsvermogen! De overblijvende geur is Barbershop, althans als de ergste pieken zijn gaan liggen, een aanrader, als je enigszins menthol-bestand bent. Aan het einde van deze geurreis gekomen, ups en downs, waarbij je van het ene uiterste in het andere struikelt, grappig hoe bijvoorbeeld de sterkte van de geuren kan variëren van haast niet bestaand tot een klap met de voorhamer. Geen een luchtje vond ik uitsgesproken vies, op zich al opmerkelijk bij een totaal random selectie. Ik denk dat ik eens ga uitzoeken hoe ik aan meer samples kan komen, ik vond dit zeker voor herhaling vatbaar 4
WilcoRoos Posted February 10, 2019 Author Posted February 10, 2019 (edited) Tester 4711 Acqua Colonia Red Apple&Chili-10ml - Ik was erg nieuwsgierig naar deze toen ik hem s'avonds uit de zak haalde, en vanmorgen na het scheren dus ruim gebruikt, met hoge verwachtingen. Tja, Ik kan van deze geur geen Appels maken, en de Chili is al helemaal nergens te bekennen, de hoofdtonen zijn zoet. Het is nu enige tijd na het aanbrengen overgegaan naar een aanwezige geur, maar ehm, wat vreemd, ik had vroeger een soort figuurzaagje waar je stroom op zette om schuimplastic mee te snijden, de geur als je er mee bezig bent, maar dan zwakker. Niet heel erg onaangenaam, maar zeker niet wat ik verwacht had gezien het label, wel aanwezig is onder de sterkere geur die ik net noemde een lichte citrus noot, misschien dat die rode appels zurig zijn, ik heb het label ten slotte niet bedacht Tja, en dan vindt mijn vrouw deze natuurlijk wel lekker ruiken... Edited February 10, 2019 by WilcoRoos 4
efsk Posted February 11, 2019 Posted February 11, 2019 WilcoRoos schreef op 9-2-2019 om 09:22: Jammer dat de Ginger geur na enige minuten vervliegt, wat overblijft is een in mijn neus erg aanwezige op Dubro-Citroen lijkende geur, niet iets waar ik warm voor loop. Wel veel aanweziger en duidelijker als de Speick scheerzeep geur. Gember. De associatie Dubro - Speick begrijp ik niet helemaal.
WilcoRoos Posted February 11, 2019 Author Posted February 11, 2019 (edited) 4711 Acqua Colonia Vetyver&Bergamot Deze is een stuk moeilijker te plaatsen, een behoorlijk aanwezige prettige geur, warme geur noten, en thee en citrus zijn vaag aanwezig. Het geheel van de geur ontsnapt mijn omschrijf kennis ik ruik nog andere zaken, maar kan er werkelijk geen label aan hangen. Na 2 uur was de geur nog merkbaar aanwezig, niet onaangenaam, en niet te sterk, zelfs de welbekende 'Ziekenhuislucht' kon de geur niet verdrijven (al ruiken ziekenhuizen gelukkig niet zo erg meer als vroeger het geval was), halverwege de dag was ie weg, geen spoor meer van te bekennen. Geen slechte geur, maar ook geen 'die ga ik aankopen' reactie (die ik bij de mandarijnen wel degelijk had) Edited February 11, 2019 by WilcoRoos Tekst compleet gemaakt
WilcoRoos Posted February 11, 2019 Author Posted February 11, 2019 efsk schreef 18 minuten geleden: Gember. De associatie Dubro - Speick begrijp ik niet helemaal. Dubro Citroen, enkel geldend voor de genoemde AS = chemisch citroen, Speick heeft als enige geur citroen, ik melde juist dat de Speick geur (al vind ik die niet lekker) hier niet op lijkt, die heeft een natuurlijker citroen lucht. Na herlezing stukje ietwat aangepast om dat duidelijker te maken, waarna ik nog steeds een éénmalig gebruikte pot Speick heb staan, die ik nooit meer ga gebruiken, tja..
efsk Posted February 11, 2019 Posted February 11, 2019 Dank. Ik realiseer me bovendien dat we hier over watertjes lullen terwijl mijn Speickervaring, zeer positief overigens, zich beperkt tot de scheerstick. Appels met dubro dus, in dit geval.
WilcoRoos Posted February 12, 2019 Author Posted February 12, 2019 Alpa Chypre Cologne - Tja, een beetje raar verhaal, sta ik gisteravond dus in de douche met de zak testertjes, en zeg ik tegen mijn vrouw, pak jij er één, doet ze dat, maakt hem open, ruikt en zegt ah, die neem ik, dat is een vrouwen luchtje.. ? Ehh, even gesnuffeld, en ze had wel een punt, zoetig en bloemig, niet erg aanwezig, een ietwat merkwaardige uitkomst dit ? 1
WilcoRoos Posted February 12, 2019 Author Posted February 12, 2019 Lustray Spice After Shave - Na het Shanghaiing van het vorige monster dus meteen maar een andere genomen, Spice, en in de ochtend zonder scheerbeurt (de Feather heeft mijn huid teveel toegetakeld om het aan te durven) gebruikt. Als je van Spice, zeg maar de 'Old Spice' van weleer houd, zit je met deze goed, op dit moment (10 minuten na aanbrengen) ervaar ik kruidnagel plenty, alsof iemand al mijn zakken gevuld heeft met zijn oude voorraad hele kruidnagel, en daarna de holle ruimtes gevuld heeft met gemalen kruidnagel. Aanwezig is niet eens het goede woord, 'In your Face' zouden de Engelstaligen zeggen, ik ga zo de deur uit, en ben benieuwd hoe hij zich de rest van de dag houd Na een uur of 2 was het een stuk milder, na 4 uur nog aanwezig, na 6 uur grotendeels weg, een prima luchtje, al is ie wel erg eenduidig, maar ja, je klaagt bij sinaasappel ook niet dat ie alleen naar sinaasappel ruikt
WilcoRoos Posted February 13, 2019 Author Posted February 13, 2019 4711 Acqua Colonia Blood Orange&Basil - Dit is er een waar ik kort over kan zijn, de Blood Orange is na enige secondes vervlogen, de Basil niet aanwezig, een wat 'Barbershop' -achtige restgeur, niet sterk, en veel van de citrus tonen missend van de meeste Barbershop varianten (dus niet verfrissend), jammer, de eerste directe indruk was geweldig.
WilcoRoos Posted February 16, 2019 Author Posted February 16, 2019 Alpa Eau de Cologne -groen - Veel citrus noten, ergens tussen citroen en sinaasappel in, met een achtergrond die ruikt naar de binnenkant van een zak pepermunt die leeg is. al is die geur na enige minuten vervlogen, wat blijft doet me aan van die ouderwetse harde zuurtjes denken, een zoet-zuur luchtje dat niet onaangenaam is ik heb een dergelijke geur wel eens bij de kapper opgespoten gekregen (maar het is geen barbershop geur), prettige geur, maar absoluut geen Hallelujah zingend koor van engelen op de achtergrond.
WilcoRoos Posted February 17, 2019 Author Posted February 17, 2019 Pinaud Lime Sec Cologne - Ik had gisteren besloten de Stirling Iced Coffee te gaan testen als zeep, en als zodanig was ik ietwat ontstemd om bij de 'random uit de zak getrokken' roulette juist deze geur te hebben getroffen, combineert dat wel? Met enige aarzeling de Cologne aangebracht, ik ben geen fan van citroengeur als solo ganger, geen idee of dat voor limoen ook opging. Verbazing was het gevolg, na eerst om de oren te zijn geslagen met een flinke tas vol citroenen limoenen, zakte de citroen limoenstorm tot een prachtige combinatie met de zoete noten uit de koffie zeep, om een heerlijk eindresultaat te brengen, wat een excellent begin van de dag! Ik zal deze Cologne nog een run gunnen, maar dan later met een andere zeep, kijken hoe hij zich gedraagt, en wat het eindresultaat is als de grondnoten anders zijn. Ha, gelukkig waarschuwde @Hanskoning me nog net op tijd, Lime, not Lemon, dus mijn vooroordeel is nog intact. 1
Hanskoning Posted February 17, 2019 Posted February 17, 2019 Hoeft niet Wilco "lime" is tenslotte geen citroen maar limoen. 1
WilcoRoos Posted February 17, 2019 Author Posted February 17, 2019 Hanskoning schreef 3 uur geleden: Hoeft niet Wilco "lime" is tenslotte geen citroen maar limoen. [Slaakt diepe zucht van opluchting] Gelukkig maar, ik was al bang dat ik mijn vooroordeel moest laten varen ? Ik zal de tekst aanpassen.. 1
WilcoRoos Posted February 21, 2019 Author Posted February 21, 2019 Draggon Noir Eau de Toilette - Moeilijk te omschrijven, ruikbare citrus noten, een hint zoet, maar geen zoetigheid, kruidig, maar geen 'Spice' en wat hout noten op de achtergrond. Best wel aanwezig, maar de tijd moet leren hoe lang dat volhoud. Erg lekker, en een prima combi met Sharp Dressed Man, al word die op het moment wel weggeblazen, het eerste karakter na aanbrengen is een beetje standje 11, maar op een goede manier.
WilcoRoos Posted February 22, 2019 Author Posted February 22, 2019 Alpa Windsor After Shave (Blue) - Volgens de makers: The Windsor smells woody,soapy-fresh, with menthol, brandy and bay leafs. Maar ik bespeur geen hout of menthol, laat staan brandy of bay leaves. Mijn vrouw heeft een volgende beschrijving, 'van die witte bloemetjes'. Tja, nu volg een associatiespel dat ik jullie zal besparen, maar we kwamen uit bij Seringen (ah, ja, witte bloemetjes, natuurlijk), dat kunnen de rest geuren van de EVE van vanochtend zijn (narcis en lavendel), maar dan zou de AS dus geurloos wezen?? Ik geef m morgen nog een kans, misschien is er wel wat met het sampletje? Een dag later nogmaals opgebracht, nope, erg onopvallend, de sample van Rose zeep die ik open had staan bles hem al weg, geen aanrader.
WilcoRoos Posted February 23, 2019 Author Posted February 23, 2019 L.t Piver Cologne des Princes - Ok, deze komt binnen, wat citrus noten bij het aanbrengen en heel sterk de geur van vers gemalen zwarte peper, lekker! De zinnenprikkelende geur is na een minuut of 15 weg, en wat zwoelere citrus-noten zijn nu herkenbaar met een licht kruidige achtergrond, nog steeds erg lekker. Eens kijken wat nu echt de ingrediënten zijn, ik ben benieuwd hoe ze aan die prikkelende gemalen peper geur komen. Met de geuren van citrus,orange en limoenen vermengt met de kruidige ingrediënten van bergamot,tarragon en mint. ? Ja die citrus is wel duidelijk, maar bergamot en tarragon had ik er niet uit gehaald, ook de mint niet, tja UEKAZ duidelijk. De start geur is echt heel goed, ik vind het een echte aanrader. 1
Hanskoning Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 @WilcoRoos Zoals al eens besproken is er de intentie van jou om hier eens aan mijn zepen te komen ruiken. Nu is Paul Kox (eigenaar Dutchshavingshop) een vriend van mij en zijn winkel is iets verderop in Breukelen. We zouden dan ook even zijn kant op kunnen gaan zodat je eens een uitgebreide ruiksessie kan doen. 1
WilcoRoos Posted February 23, 2019 Author Posted February 23, 2019 Is dat met het OV te bereiken @Hanskoning?
Harkos Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 Oh la la trapt ie erin of niet? [emoji38]Wat een onzin toch. Hans heeft meer zeep in huis dan Paul. Begrijp jij het, begrijp ik het[emoji1787]Harrie Kosses 2
Hanskoning Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 WilcoRoos schreef 1 uur geleden: Is dat met het OV te bereiken @Hanskoning? Ik beschik nog over een kleine voiture even inschikken en het zal wel lukken. Harkos schreef 55 minuten geleden: Wat een onzin toch. Hans heeft meer zeep in huis dan Paul. Begrijp jij het, begrijp ik het Ik doelde ook meer op de watertjes. Snuff schreef 1 uur geleden: Oh la la trapt ie erin of niet? Zou zeker ook wel eens voor jou goed zijn Snuffie .............een keer mooie geuren ruiken dus. 1
Snuff Posted February 24, 2019 Posted February 24, 2019 Ik ontken helemaal niet dat de man over fantastische geuren beschikt in zijn winkel het gaat hem meer over het feit dat je buidel zo plat als een luis is als je buiten komt want wie is in staat al dat lekkers te laten staan? ?
WilcoRoos Posted February 24, 2019 Author Posted February 24, 2019 Snuff schreef 3 uur geleden: Ik ontken helemaal niet dat de man over fantastische geuren beschikt in zijn winkel het gaat hem meer over het feit dat je buidel zo plat als een luis is als je buiten komt want wie is in staat al dat lekkers te laten staan? ? Oi, misschien moet ik dan van tevoren pinnen en alle kaarten voor digitale transacties thuis laten om de dwangmatige kooplust in te tomen.. Ik heb een en ander in gedachten, maar om nou de net nieuwe hypotheek weer uit te moeten breiden is ook weer zowat 1
Hanskoning Posted February 24, 2019 Posted February 24, 2019 Snuff schreef 3 uur geleden: Ik ontken helemaal niet dat de man over fantastische geuren beschikt in zijn winkel het gaat hem meer over het feit dat je buidel zo plat als een luis is als je buiten komt want wie is in staat al dat lekkers te laten staan? ? Vroeger was dit zeker het geval maar ik bemerk wel bij Paul dat langzaam het assortiment inkrimpt mag ook wel want vergeleken bij mijn vriend ben ik nog een jonge god hoewel hij daarentegen nog vitaler is als ik. Blijft over dat we nog nu al vele jaren altijd in staat zijn om nog steeds menige uren elkaar de oren van het hoofd te praten over scheergerief. 2
WilcoRoos Posted February 27, 2019 Author Posted February 27, 2019 (edited) Alpa Fougére Eau de Cologne - De eennalaatste al weer, de omschrijving: "Een boeket van varens,lavendel.boommos,eikenmos en coumarin in stijl van de jaren 40." De lavendel ruik je inderdaad, erg bloemig, heel even, na 10 minuten is het meeste weg, nu een uur later is de geur voor mij niet meer herkenbaar op geen enkele manier. Geen aanrader wat mij betreft, ik heb liever geuren die ik minimaal een uur later nog bespeur. Ik had deze expres ook op de bovenkant van mijn hand gespoten om later nog eens te ruiken, maar ook daar is de geur weg. Goed nu waren ook mijn eerste impressies niet positief, te zoet en te bloemig voor mijn smaak (al snap ik de zoet niet als ik naar de omschrijving kijk) maar ik vind toch echt dat een geurtje in welke vorm dan ook minimaal een uur bespeurbaar moet zijn in de een of andere vorm, en daar faalt deze. [Mijn bankrekening haalt opgelucht adem] Edited February 27, 2019 by WilcoRoos Niet kunnen typen 1
Recommended Posts