Tjebbe Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Stirling 26/54, Proraso Groen, RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep, Gillette Rubie Platinum Plus (3), Tunney aluin, Alcolado Glacial. Fijne dag! 5
fireshrimp Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Merkur Progress (Voshkod) Semogue SOC das/varken Barberia Fructi Wimmies scheerkom Floid Black Arko cool ASB 5
Guest Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Krabber: Merkur 34C HD Mesje: Voskhod (1) Zeep: Hawkings & Brimble Kwast: AP Shave CO 24mm Silksmoke Aftershave: Di Barba Aluin Aftershave: Hawkins & Brimble Post Shave balmEDT: L’Occitanne Vetyver Weer een goed begin van de week.
Noud Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Fatip PiccoloAstra blauwDVH KapperskwastTOBS PeppermintAxe black ASNivea Asab 4
koenfucius Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Blackland BlackbirdWizamet super IridiumYaqi Moka ExpressSaponificio Varesino 70th anniversaryBalea Q10 Energy sensitive balsem 6
Johan Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Mühle Rocca R96 krabber Personna Platinum Chrome mesje Semogue SOC finest badger kwast BdF Classico zeep Nivea Original aftershave Van Gils Classic eau de toilette 4
WilcoRoos Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 QShave Futur kloon Voskhod (2) DCosmetic borstel Proraso Green Preshave Kepkinh Hellas (sample) Aramis AS & EDT Green Man nr2 Beardoil Dit mesje komt in de Futur helemaal tot zijn recht, stand 3,5 en scheert als een engel, BBS. De Hellas is qua geur niet mijn ding, maar wel een heel erg prima scheerzeepje. 3
Harkos Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Jeruzalem Harkos® Fibre, Mama Bear Ye Olde Barbershoppe, Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod, Astra Superior stainless 5e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Weleda Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Jeruzalem Harkos® Fibre en Mama Bear Ye Olde Barbershoppe: Wat is mooier, dan de ochtend beginnen met een prima scheerbeurt. Gestart met de poederige zoetheid van de MB Ye Old Barbershop. Lekker warm opgeklopt met een stevig syntheetje in een warme scuttle. Die glycerine zeep heeft het in zich. Mooi glad vet schuim met mooie kleine bubbeltjes, die stuk voor stuk de geur in zich verbergen. Mesje en krabber: De Astra Superior stainless voor de 5e x gebruikt. De Astra heeft de 5 norm gehaald en mag nog een keer. Denk wel, dat het dat ook is, want vanmorgen had ik al even de vraag of het scherp genoeg is. Dat kan ook aan de lichtgewicht combi liggen, want de kunststof krabber zet weinig zoden aan de dijk, dus het mesje moet het helemaal op zijn eigen scherpte doen, zonder de drive van de massa van de krabber. Dat maakt dat mesjes nog wel eens even afremmen op te veel haar te gelijk. Resultaat: BBS. Tot slot: De poederigheid van de Barbershop roept om Pinaud Original. Dat ruik ik dus weer de hele dag en dat is geen straf. Wat Weleda erover, Joost mag weten wat dat toevoegt aan geur palet, maar het s in elk geval weldadig voor het velletje. Goed begin van de week. 9
Jan Zoethout Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 SvdD 20190204. M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke. Eufros "Gea" scheerzeep (monster). Seygus "Zeppelin" (gap 0.3 mm) / Stork "Taipan" handle. Personna Lab Blue (2). Loris "So Oud" EdP. Seygus Zeppelin - gebruik van gap: 0.3 mm - 2 0.5 mm - 19 6
Snuff Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Raw Shaving RS-10 milde plaat met Gillette Rubie Plus (2x) hoofd en gezicht Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm Dr Harris Windsor Baume balm 8
Hanskoning Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 De Paradigm 17-4 mocht voorzien van een vers Astra groen mesje (al)weer het scheer- strijdperk betreden en deed dat met volle overgave. Komt waarschijnlijk ook doordat de schonende werkzaamheden gedaan konden worden in die heerlijk van mentholkristallen voorziene en uitmuntende geur van de Stirling MITA waarbij de ondergrond ook al zo'n lekkere geur had en verzorgd werd door de Prep pre-shave. Flinke klots citroen aftershave en dan ook nog eens de MITA balm en strakglad veel beter kan een scheerweek niet beginnen dunkt mij. @Snuff hoe scheert die krabber Snuffie? 8
Snuff Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Nog even aan het bijkomen van je walgelijke voorkeur voor menthol en Citroen ? hij is voor mij althans een van de mooiste die ik ooit onder ogen kreeg. Scheert nog zachter als de Paradigm 17-4 en daarmee is alles gezegd denk ik. Gezien ik echter niks wil kopen zal ik even de scheerkelder moeten induiken voor ruilmateriaal want ik wil er een. 3 2
QuantumCat Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Simpsons P8 Phyl, L. Kern & Zn Proraso Rood Preshave MWF Aluin Mr Taylor ToOBS After shave balm Na het scheren voelde de huid wel iets trekkerig, droog aan. De scheerbrand was ook ietsjes geprononceerder dan normaal. Had nu wel lekker schuim uit de Simpson -iets wat mij voorheen niet lukte. Voorheen leek het schuim niet uit de kwast te willen 4
peto Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Gillette Fatboy E3Gillette Nacet 2*Yaqi Moka ExpressStirling British Leather Vintage MEM English Leather ASL De Stirling British Leather lijkt erg veel op de Special Reserve van Pinaud. Lekkere zeep en fantastisch schuim. Ook de aftershave ruikt lekker nostalgisch. Weer lekker fris en glad..! 5
Hanskoning Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Snuff schreef 3 uur geleden: Nog even aan het bijkomen van je walgelijke voorkeur voor menthol en Citroen ? hij is voor mij althans een van de mooiste die ik ooit onder ogen kreeg. Scheert nog zachter als de Paradigm 17-4 en daarmee is alles gezegd denk ik. Gezien ik echter niks wil kopen zal ik even de scheerkelder moeten induiken voor ruilmateriaal want ik wil er een. Scheert natuurlijk ook beter als die afzichtelijke PILS. Maar gelet op zijn vorm die de Blackbird benaderd ook een gelijk scheergedrag? 1
Snuff Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Absoluut ander scheergedrag, meer alsof je scheert met een suikerspin op een stokje
Hanskoning Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Suikerspin op een stokkie bah en nog eens bah dat kleeft als de ziekte dus toch een soort Blackbird. 1
efsk Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 @Snuff welke hij mag dat wezen? @Harkos die krabber heeft geen massa nodig, alleen een goed mesje. 1
RolfMetHaar Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Muhle r108 met kai(1)Yaqi 26mm synthetischStirling dunshirePinaud Bay rumNivea sensitive asbDe muhle was even uit logeren geweest, dus die was weer eens aan de beurt.Het viel me ineens op dat ik met de dunshire en de Yaqi best wel lang moest kloppen voordat ik een fatsoenlijk schuim had, dit was me nog niet eerder zo opgevallen. Dit was mijn tweede keer met een kai mesje, de vorige keer vond ik hem al niet zo scherp, en dat was nu wederom het geval. Wel comfortabel, maar echt niet zo scherp als een voskhod naar mijn mening. Moest te vaak over hetzelfde gebied om het goed glad te krijgen. Geen irritatie mee opgelopen gelukkig.Verder lekker glad, geen problemen, kan er weer een dagje tegen.Fijne avond! 8
Tjoolder Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 De Dovo over de spanriem gehaald. Daarna stroppen en hij scheert terug als een tierelier. Super start van de week. Nog een prettige dag gewenst! 7
Kitchen Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Hete handdoek Razorock Blue Barbershop Yaqi 26mm synthetisch Robuso 4712 Osma aluin Nivea sensitive asb Partij lopen klooien met mijn zeep. Te kort geladen? Te weinig water? Beetje water erbij...nee....teveel, shit. Zeep bijladen, weer opkloppen. Dan maar kopsoppen, mwah ook niet. Vlokken nat schuim vliegen in de rondte. Nou ja, dan maar beginnen met scheren. Ondanks de matige grondlaag uiteindelijk wel een prima resultaat geboekt qua scheren. De Razorock is wel een heerlijk geurend zeepje. Volgende keer maar weer een beetje zeep in de kom plakken ipv laden vanuit de verpakking. 4
Edsel Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Vintage Merkur slant Rapira Swedish Supersteel (3) Vintage Omega varken Proraso wit Madre Labs Witch Hazel Aloe Vera 5
koenfucius Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Blackland BlackbirdWizamet super IridiumMaseto extra density finest badgerKerkini SmyrnaThayers Witch Hazel LavenderNivea sensitive balsemSoms weet je niet waaraan het ligt, je doet alles zoals op andere dagen. Laden ging eerst wat moeizaam, nog een beetje bijladen en dan plots ging alles perfect met een heel dikke schuimlaag, lekkere, warme geur. Sublieme scheerbeurt 8
Recommended Posts