Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteren heb ik mijn Merkur 71 herontdekt.

Deze heb ik een jaar of 4 geleden bij Kox Barbershop als NOS gekocht en na een paar scheerbeurten weggelegd. Niet dat hij niet fijn scheerde, in tegendeel. Ik heb een sterke voorkeur voor milde krabbers en deze voelde perfect aan. Het probleem was de geur. Als deze in contact kwam met water en scheerzeep kwam er een kattepisachtige lucht vrij.  Waarschijnlijk heeft dit te maken met harsen in het bakkelietachtige materiaal pollopas.

Ik heb geen idee hou oud dit mes is. Er staan geen merktekens op de onderdelen en de geschiedenis van Merkur is niet zo goed gedocumenteerd als die van Gillette.

9stlXoZ.jpg

Gisteren heb ik dit stukje geschiedenis weer uit de la gehaald en de proef op de som genomen. Goed bevochtigd met warm water en scheercrème er kwam helemaal geen geur vrij. Ik besloot een Derby mesje erin te laden mijn gezicht in te soppen met mijn Muhle Blackfibre en Palmolive stick  en er weer me te scheren.

Wat een fijn apparaat is dit. Ik scheer me altijd in 2 gangen maar had nu een derde nodig. Dit was geen enkel probleem omdat het mes mijn huid nog totaal niet geschonden had. Het resultaat was zeer comfortabel en glad.

qxJK9qU.jpg

• I like it 3