Marloes Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Hoi allemaal, Ik ben Marloes en ben voor mijn man bezig om een set scheerspullen te verzamelen en hem een complete kast als cadeautje te geven. Het idee begon met setjes wat ik op aliexpress zag. Daar zag ik ook open scheermessen tussen. Hmmm tja ali kwali dus dan maar verder zoeken. Tot nu toe gebruikt hij een zielig oud verpakkingsbakje als scheerkom en meestal een halfbot Fusion mesje met een restantje scheerzeep uit een bus als hij mazzel heeft. Dit kan beter! Inmiddels ben ik als vrouw behoorlijk ingelezen op het leren nat scheren Wij hebben ook drie zoons 10, 12 en 14 jaar oud die inmiddels beginnende baardgroei hebben dus het is geen overbodige luxe om eens wat moois aan te schaffen. Na een hoop gelezen en gezocht te hebben kwam ik op jullie forum uit (wat een mazzel) want ik had al bijna een hoop verkeerde spullen besteld. Het is nu al zover dat ik een oud houten wandkastje met glazen deurtjes en haakjes eronder voor de spullen heb opgehaald via marktplaats. Ik heb ook een zwarte keramiek scuttle waarbij de kwast in het water kan met een deksel evt voor de zeep besteld via ebay. Voor alle zeepjes, zalfjes en luchtjes ga waarschijnlijk naar de winkel in Dordrecht zodat ik kan vragen en ruiken. Als mes dacht ik aan een Böker Elite Carbon 3.0 omdat mijn man carbon gaaf vindt om te zien. Wellicht niet het juiste uitgangspunt voor een beginners mes maar hij moet het wel tof gaan vinden om zich eens lekker open te halen uiteraard Voor mijn jongens vindt ik zo'n mes niet een heel prettig idee ? Ik zag hier wel wat mooie krabbers voorbij komen en moet maar eens gaan lezen of dit eventueel een mogelijkheid is. Jong geleerd enzo. De vrouwenhoek heb ik ook ontdekt en ga daar binnenkort ook maar eens neuzen Ik zal waarschijnlijk niet het meest aanwezige forumlid worden maar weet dat jullie info en humor tussendoor wordt gewaardeerd! Groetjes Marloes
ChrisVanMeer Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Kingjack Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom op het Forum. Die winkel in Dordt is inderdaad prettig om langs te gaan. Het scheerhuys in Etten-Leur is ook een aanrader!
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @ChrisVanMeer Thanks! @Tjebbe Thanks! Ik hoop het voor hetzelfde geld durft hij alleen een fusion mesje aan ? 1
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @KingjackThanks! Etten-Leur is vlakbij mijn moeder dus dat is ook zeker een optie?
WilcoRoos Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Ik vind de overstap van cassette mesjes naar een open mes ook een tikje extreem, als allen dezelfde krabber gaan gebruiken is een verstelbare misschien een idee, dan dek je een breed scala aan wensen met een aanschaf, keuze te over, zover je budget het kan behappen Welkom, en leuk om een dame te mogen begroeten!
RolfMetHaar Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom, je man heeft maar geluk, er zijn genoeg mannen hier die eerst schriftelijk in drievoud toestemming moeten vragen om iets nieuws te kopen, anders slapen ze een nachtje op het balkon [emoji6] 2
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @WilcoRoosThanks! Bedankt voor de tip. Ik had inmiddels ook gelezen dat sommige eerst een tussenstap maken voor ze met een open mes beginnen. Aangezien een krabber nooit weggegooid geld is wil ik deze ook geven. Hij is van papa maar de jongens mogen hem dan lenen, als het ze later ook bevalt maakt pa maar een plaatsje vrij in zijn kast voor hun. Goed idee van het verstelbare mes,al weet ik nog niet precies wat het inhoud ? Maar een complete kast kan toch niet zonder open mes @koenfucius Thanks! 1
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @RolfMetHaarHij heeft geen geluk hij verdiend het dan ook ik bedoel uiteraard het geld 1 1
Snuff Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom op het forum. Leuk idee van een kastje met scheergerief. Is alleen mijn bescheiden mening maar ik zou beginnen met een goede borstel (syntheet, kost weinig en is heel goed), wat zeepjes en aftershave en een krabber. Geen open mes voorlopig omdat negen kansen op tien het net niet is wat hij had gekozen, ik zou in de plaats een kleine envelope in het kastje plaatsen met daarin een kaartje: Tegoed bon voor een open mes naar keuze. Dan kan je namelijk polsen of ie er eentje wil, welke hij mooi vind, enz .... Vind het heel lief van je dat je dit voor je man doet (ik heb ook zo'n vrouw, trouwens welkom van harentwege ook), maar weet waar je aan begint, als ie het echt leuk vind is het einde nog niet in zicht ? 1
Harkos Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom en als hij geen ervaring heeft met een open mes zou ik ook een tussenstap adviseren. Het is wel een super idee!
Kazuya17 Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom, kijk ook eens rond op de markt hier op het forum.
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @Bartmen @Hanskoning @efsk @Harkos @Kazuya17 Thanks! 1
Ko Eversdijk Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Welkom, je zorgt goed voor je mannetjes! Maar misschien niet gelijk een open mes geven. Is wel niet echt gevaarlijk, maar een flinke snee in je gezicht is toch niet zo fijn.
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @Snuff Thanks! Ik wil juist niet meer de goedkopere spullen voor hem. Het hoeft allemaal niet extreem duur maar wil wel dat de belangrijkste dingen een wat betere kwaliteit hebben. Bijv een goedkopere borstel houder maar wel een wat betere borstel. Aluin gewoon een goedkoop blokje. Zeepjes enzv haal ik bij een scheerwinkel. Een krabber volgens advies dus verstelbaar met een goede kwaliteit waarbij ik het ook belangrijk vind dat de mesjes makkelijk te verkrijgen zijn. Ik wil het kastje echt compleet maken dus heel eigenwijs komt dat open mes er echt in en weet ook 100% zeker dat hij de Böker Elite Carbon 3.0 prachtig zou vinden. Gebruikt hij het niet dan hebben we nog 3 zoons die ooit groot genoeg worden ervoor Hij wordt regelmatig bij de kapper geschoren en weet ook wel een beetje wat zo'n scheerbeurt inhoud gelukkig. Zodra hij de kast krijgt komt er uiteraard wel een waarschuwing en uitleg bij. 1
Marloes Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 @Ko Eversdijk Thanks! Maar ik ga echt eigenwijs zijn alleen het merk mes staat nog niet vast. Hij is 45 dus ik mag hopen dat hij inmiddels wat verstand heeft gekweekt
Recommended Posts