Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aangezien ik vorige week een pakketje teruggestuurd heb naar Engeland en mensen hier vaak pakketjes van België naar Nederland verzenden (zie "De Markt" subforum), dacht ik dat het misschien nuttig was om DPD even te introduceren omwille van de goedkope verzendkosten en de opties die je kan kiezen.

Een pakketje (tot 10 kg) van België naar Nederland verzenden, kost bij DPD €7,5 als je het laat verzenden naar een DPD parcelshop naar keuze. Naar een Nederlands huisadres verzenden, kost €10,5. De ontvanger wordt per e-mail of sms op de hoogte gehouden wanneer de levering zal plaatsvinden en dit op 1u nauwkeurig. Bovendien kan je voor €1 extra het pakketje laten verzekeren (tot €520). Je kan gewoon een account aanmaken op de DPD webparcel website en daar een bestelling plaatsen waarna je het verzendlabel zelf kan afprinten. Het volstaat dan om het pakketje af te geven bij een lokale DPD parcelshop.

De reden waarom ik dit vermeld, is omdat het volgens mij een goedkopere oplossing is dan de Belgische post, want je kan vanaf €8,5 een pakketje verzekerd verzenden naar Nederland.

EIokz85.png

• I like it 1
  • Thanks! 2
Posted

Dank voor de info, echter ik heb bij meer als 10 pakjes achteraf een toeslag moeten betalen, zogezegd omdat de benzinekosten hoger uitkwamen omdat de bezorger moest omrijden. De prijs bedroeg telkens net geen 5 euro en je kan niet klagen want het staat in de kleine lettertjes ?

• I like it 1
Posted
Dank voor de info, echter ik heb bij meer als 10 pakjes achteraf een toeslag moeten betalen, zogezegd omdat de benzinekosten hoger uitkwamen omdat de bezorger moest omrijden. De prijs bedroeg telkens net geen 5 euro en je kan niet klagen want het staat in de kleine lettertjes [emoji30]
Bezorger omrijden? Dat lijkt me nou typisch iets voor de vervoerder om te incasseren en niet voor de klant!
Posted
Snuff schreef 21 uur geleden:

Dank voor de info, echter ik heb bij meer als 10 pakjes achteraf een toeslag moeten betalen, zogezegd omdat de benzinekosten hoger uitkwamen omdat de bezorger moest omrijden. De prijs bedroeg telkens net geen 5 euro en je kan niet klagen want het staat in de kleine lettertjes ?

Als ontvanger van die pakketten moest je bijbetalen?! 

Posted

nee als verzender moest ik betalen, sinds vorig jaar ben ik dan maar gestopt met hun diensten te gebruiken, kan natuurlijk dat dit nu niet meer het geval is.

Posted

Wat een onzin zeg. Als pakketdienst heb je je eigen logistiek dan niet op orde. Bovendien verdienen ze er niets aan. Al die administratiekosten.......

Posted
Snuff schreef 47 minuten geleden:

nee als verzender moest ik betalen, sinds vorig jaar ben ik dan maar gestopt met hun diensten te gebruiken, kan natuurlijk dat dit nu niet meer het geval is.

Ik neem aan dat dit tot het verleden behoort dan, want ik kan er niks van terugvinden in hun algemene voorwaarden.

Posted

Sowieso met bestellingen buiten Europa gegarandeerd (hoge) invoerrechten met DPD. Die innen ze maar vast voor de overheid, met opslag natuurlijk wegens administratiekosten. Daar heb je in het Schengengebied natuurlijk geen last van.

• I like it 1
Posted

Ik vind DPD echt een waardeloze rot koerier, al zoveel slechte ervaringen gehad met DPD hier in Utrecht. Webshops die met DPD werken zijn voor mij reden om het ergens anders te bestellen.